16-31 mei 2013 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sasje24, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen meiden,

volgens mij heeft iedereen beter geslapen...ik ook wel...maar 3 keer eruit gehoeven en weer meteen in slaap gevallen alleen om half 12 ff wat langer wakker geweest en vanmorgen alweer vroeg wakker.
    maar ja alles beter dan 60x eruit moeten ;)

nu aan het wachten tot de kraamzorg komt....tussen 9-11 pfff....en vanmiddag naar de kapper en vanavond komen 2 collega's opbezoek dus krijg mijn dag wel om vandaag!

@doemaar heel veel s6 meid!!!

@ erin heel leuk geworden het kamertje!!!

@linda balen dat je zoveel had van je buik!!
    hopelijk vandaag een betere dag?

@ hier iemand van jullie een idee hoe ik het kan gaan maken....ik wil namelijk 1 lange smalle of 2 lange smalle lijsten maken met daarin de echo foto's en daarbij de foto's van me zelf met het aantal weken zwangerschap....hopelijk leg ik het beetje goed uit..? maar heb ff 0,0 idee hoe dit te gaan maken......want wil natuurlijk wel iets van cijfers ervoor maken zodat je per 2 a 3 weken een foto/echo krijgt....en dat je kunt terug kijken...vind het anders zo jammer want heb er zoooooo veeeelll en ze liggen nu al wat in de kast te kijken....

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Is goed ik stuur je wel effe pv bericht met m'n nummer oke?

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hier ook heerlijk geslapen, goh wat doet dat een mens toch weer goed! Ik moet vandaag alleen wat was opvouwen! Hoop dat het rustig blijft vandaag!

Wat zag ikeen onwijs lief kamertje voorbij komen! Heel leuk en erg lief!

4. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Daar zat ik dus een beetje mee met het invullen van de plofpoll... Ik denk ook dat de baby eerder komt, maar misschien dat er wel een hele groep dames is die dat ook denkt, en het lijkt me nogal hard en akelig voor jou om dat op die manier opgesomd te zien. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je om die reden misschien liever niet op de lijst zou willen... het kan voor jou ook een hoop paniek of stress veroorzaken terwijl je dat juist moet voorkomen nu?

@Happy, die onzekerheid hoort er echt bij nu hoor! ***Komt allemaal goed schatje*** Het feit dat je je bewust bent van alle gevaren/valkuilen betekend dat je er alert op zult zijn. En dan is de kans juist kleiner dat het je overkomt. Zie de angsten maar als wijsheid. ;)

@Linda, leuk kamertje! Zetje past er perfect bij! Nee jeetje ik zou nu ook geen dakkapel willen plaatsen oid, ben zo blij en opgelucht uit de zooi te zijn!

@Erin, gaaf memobord! Ik heb hem een maatje kleiner gemaakt. Die doosjes van de Ikea zijn echt geweldig! :D

@Sasje, ik zou zelf opzoek gaan naar fotolijsten in de vorm en de maat zoals jij het in gedachten hebt. Persoonlijk zou ik er glas voor willen hebben anders wordt het stoffig en is het lastig schoonmaken, en ik zou je echo foto's inscannen en op fotopapier laten afdrukken omdat het thermopapier van de echte echo's zal vergaan (zeker met zonlicht er op). Of je maakt een digitaal bestand voor in de lijsten en regelt met de copyshop dat ze op het juiste (poster)formaat gaan drukken voor je?

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    zo hier is de mevr van de kraamzorg net weg.....ga 75 uur krijgen :) verdeeld over 10 dgn!
    dit ivm tweeling en ks! en mocht ik die 10 dgn bijv in zh moeten verblijven dan krijg ik daarna even goed nog zorg vanuit hun thuis...dus het is niet dat wanneer je 8 dgn om zijn je pech hebt gelukkig! daar maakte ik me wel wat zorgen over namelijk!!

ook attendeerde ze me er op dat ik er goed aan het gedaan om mijn pakket om te zetten zodat ik nergens een eigen bijdrage voor hoef te betalen want anders moet je op einde van kraamzorg een 350 euro eigen bedrage betalen dus elukkig dat ik het had omgezet :)

6. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ben terug hoor
    maar tis allemaal wat kl*te.. positieve is dat ze heeft bevestigd dat het ziekenhuis heeft gefaald dat de andere gyn niet zo handig is geweest met het vertellen van info dat er gewoon niet goed genoeg is gekeken naar mijn dossier als ik weer eens kwam voor een CTG. en dat het leven van arnaud wellicht er anders uit had gezien. onze klacht is iig terrecht ook in haar ogen

ECHTER ik had bij arnaud schijnbaar een zeer zeldzame stoornis in mijn placenta.. het was een uitrijpings stoornis waardoor arnaudje niet genoeg zuurstof kreeg, kortom hij is gestikt. deze afwijking wordt na 34 weken een probleem.. de kans dat ik het heb is veel minder groot dan dat het wel is.. maar er is een bepaald verhoogd risico. ik heb vanaf nu iedere week een afspraak bij de gyn. en we mogen als we willen pas een keuze maken met 34 weken over wat te doen.. inleiden bij 34.. opname is een optie voor haar en dan iedere dag is er 1.. of gewoon laten zitten en iedere dag naar het ziekenhuis voor een ctg....

maar goed ik ga gauw lunchen want we moeten naar het oudergeprek

7. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sas, heerlijk nieuws!

@hier: jippie! Ik heb wijsheid... Zit hier gewoon weer met tranen... Pfff emo muts. Ben wel trots op mezelf, zit netjes op een parkeerplaats mijn boterhammetjes te eten, ipv bij de mac! Manlief ook weer blij.

@erin, leuk kamertje zo met dat groen!

Zag dat dienaar weer terug is van de gyn, dus even haar update op fb lezen!

8. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

*start ego*

ZIN IN MORGEN!!!
    Weer kijken naar ons kleintje :D:D:D:D

*einde ego*

9. Love081986

Love081986 Actief lid

20 okt 2010
    255
    0
    0
    Cothen
    doemaar, doodeng lijkt me
    ik zou dan ook gelijk kiezen voor inleiden (of KS) met 34 weken
    iedere dag is er 1 tja, maar ook 1 die ineens weer anders kan aflopen neeeeeee brrrrrrr eruit zo lang ze leeft!!!!

veel gekletst de afgelopen dagen

sasje, je buik is echt duidelijk ineens gegroeid! mooi!!!!

en dat van die echo's in een leuke lijst, ik heb ze allemaal ingescand bij de eerste en uiteindelijk online een album gemaakt bij CEWE daar staan ze allemaal in, dat ga ik bij deze ook weer doen, heb er ook enorm veel

Hier vanmorgen weer bij gyn geweest!
    Bloeddruk was 130/85 urine schoon
    Zodra mijn vliezen breken mag ik naar het ZH voor mijn KS en anders zal het maandag de 13e worden, dan ben ik 39+1 (ze doen het helaas niet de vrijdag ervoor :p ach dit komt met manlief zijn werk ook wel beter uit)
    Maar hij mag van mij ook wel bedenken met 36 weken ofzo dat hij wil komen en dat mijn vliezen breken hoor hahahaha

Oh en hij is idd aan het dalen zagen we
    Ze zei, je hebt
    -beweeglijk boven het bekken
    -beweeglijk in het bekken
    -vast in het bekken

En hij zit dus nu idd beweeglijk ín het bekken
    Vast zal hij waarschijnlijk ook niet gaan zitten, schijnt nummer 2 meestal niet te doen

edit nog over het zindelijke, pushen is idd niks
    maar ik heb me er nog totaal niet in verdiept, hoe begin je? gewoon luier af laten en ieder uur op de wc zetten? of half uur? en hoe lang houd je dit vol als ze continue alles onder piest en niet snapt dat ze dat op de wc moet doen?! zeg maar een paar dagen/een week? en anders na een paar weken nog een keer een dag proberen oid?

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @Love tis niet zo van het een op het andere moment.. maar o phet moment dat er een groei achterstand wordt gecontateerd of een verminderd gevoel of een ander symptoom.. kind halen, dus iedere dag is er 1 kan. en dan 2 keer per dag ctg.

@appeltje, lekker hoor, snap dat je er zin in hebt

11. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    love: mag ik vragen waarom je een KZ krijgt?
    Doemaar: is het nieuws al bezonken?
    Linda: kamertje is gaaf! hoe kom je ook alweer aan het memobord?
    Sas: fijn zeg zoveel kraamzorg! ik heb ook mn vz omhoog gegooid just in case
    appel: jeeeej echo jeeej echo!
    HappY: klopje op je schouder voor je boterham!
    mamavand: slapen doet dan goed he! heeeerlijk
    Chickie: hoe is het met jou? en met je gezondheid?

Hier: dagje gewerkt (zit er nog) echt puinruimen! jeetje gisteren en eergisteren hectiek geweest... dat wordt lachen als ik met verlof ben NOT! nu nog mega druk maar ik ga lekker op tijd weg! ik ga vlgende week praten met mn leidinggevende want er heerst hier oorlog, als ik het nu aankaart krijg ik geheid geen medewerking.

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @dropje eigenlijk ben ik kapot moe... pfffffff ik ben ook klaar met de zwangerschap... ik heb mn agenda gecheckt en in de week van 15 april heb ik niets opstaan... ;)
    ik heb nu zoiets van 11 april ben ik 34 weken, das een donderdag, trek het door het weekend heen, das maandag de 15de dan opnemen en inleiden.... dus dan wordt ze tussen de 15 en 18 april geboren, en dan zit ik iig dichter op de 35 weken dan de 34..... de hoop dat ik 1 mei ga halen is vervlogen.... en voor dat alex koning is, heb ik er een dochter bij... hoezo mixed emotions....

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Doemaar dat is wel schrikken dat nieuws, denk er goed overna!
    Sterkte me alles!

14. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Chickie ik vind het niet erg ik wil wel gewoon op de lijst!

15. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    meis ik heb het met je te doen...
    Inderdaad even over het weekend heen tillen... hoe bizar! nog maar een maandje meis... dan heb je kleine meisje op de wereld gezet.
    Misschien is ze wel lekker aan de maat rond die week en hoeft ze maar heeeeel even in de couveuse..

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    doemaar ergens snap ik dat je ervan baalt maar ergens denk ik ook kom op meid!!!
    de vorige x bij arnaud kreeg je ook veel ctg's en heeft helaas niet mogen baten...dit wil je toch niet nog een keertje mee maken?????
    ik weet niet wat ik zou doen ik jou schoenen maar als ik het nu mag zeggen zou ik zeggen, aub inleiden met 34 weken!!
    ze zit nu toch nog iedere x mooi op gewicht dus wellicht valt het allemaal wel mee...en hoeveel beebs worden er wel niet uit zichzelf geboren met 34 weken...en zeker als het zh aangeeft dan graag te willen inleiden zeg ik DOEN!!!

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @sasje, ik snap jou reactie hoor, maar 34 weken is echt wel vroeg en hoe meer spek hoe sterker hoe korter evt couveuse... of iig de afdeling neonatologie.....
    en nee ik zit niet op een herhaling te wachten, maar ik probeer de tijd die ze te vroeg geboren wordt wel in te krimpen.. laat duidelijk zijn dat de 35 weken niet gehaald gaat worden....
    daarnaast is de kans dat mijn placenta nu gewoon verder uitrijpt vele malen groter dan de kans dat deze placenta ook stopt met uitrijpen...
    en ja een kindje is voor 99% klaar met 34 weken en lijkt het op een geboorte van 37 weken.
    en ja het klopt dat er genoeg met 34 weken komen omdat het niet anders kan, en ze leven in principe allemaal... maar lees wel dat als ik dit had geweten anders in de zwangerschap was gegaan, dan had je het geweten had je je er bij neergelegd maar om dit doodleuk even voor je voeten te gooien geeft nogal wat emoties en stof tot nadenken. deze zw was al verbonden met arnaud, maar nu zijn wij dus bezig met arnaud en deze zwangerschap.. het is nogal een emotionele rollercoaster, dus je gaat nadenken en afwegen wat het beste is.. en dit klikt misschien nogal warrig maar het is ook warrig.. en dan mag een ander denken, misschien zelfs geirriteerd zijn dat ik er een punt van maak enz enz enz.. maar ik wil wel zo dicht mogelijk bij mijn gevoel blijven en het beste van een lastige, emotionele keuze, mogelijkheid, aflevering maken....

18. Anomama

Anomama Lid

25 aug 2012
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    @doe maar, wat een ontzettend heftige keuze zeg. Ga op je gevoel af en sterkte met alles.
    Wel een raar idee hoor, dat er nu echt meiden al data aan het plannen zijn van ons groepje. Begin nu te beseffen dat we straks echt aan de beurt zijn, laatste loodjes.
    @appeltje, veel plezier morgen met de echo.
    Hier vandaag weer goedgekeurd bij de vk, jeej, APK stempel erop en over 2 weken weer terug komen. Daarna lekker wezen shoppen met zoontje, heerlijk.

19. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Happy, hoe was de bv thema avond?

Erin, ik ga eens naar het boek kijken op bol.com, ben wel benieuwd! Wouw wat een gaaf kamertje, helemaal geweldig!

Doemaar, pfff wat een informatie heb je zo weer om te verwerken. Fijn dat je klacht ieder geval als terecht wordt gezien. Wil je ieder geval een grote knuffel geven! Het is niet niks allemaal en je hebt het inderdaad pas laat te horen gekregen deze zwangerschap, dus weinig tijd om het een plekje te geven en te verwerken.

20. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben heerlijk ontspannen na de yoga les. Geniet er echt van en het is echt even een ontspanningsmoment voor mij in de drukke werk week.
    Nog een dagje werken en dan is het lekker weekend. Ga ik eens goed schoonmaken. Hihi hoezo nesteldrang! Het huis begint steeds schoner te worden dan het ooit is geweest.

Deel Deze Pagina