@Dropje, fijn dat de arbo zo goed meedenkt! en idd not your problem! je baas mag al blij zijn dat je het zo lang getrokken hebt... Whoehoe, nog maar 3,5 weken werken dan voor je (deze week is immers alweer bijna half om!!! @love, lekker rustig aan doen. en idd wat drop zegt, goed in de gaten houden dat ze niet teveel komen en anders de vk bellen he meis...
jep, werk idd fulltime. Had je het me vorige week gevraagd had ik je gezegd dat ik bijna fluitend de 36 weken ging halen op mijn werk, maar sinds gisteren twijfel ik. Mevrouw heeft bedacht dat het leuk is om de hele dag met haar hoofd in mijn ribben te liggen porren... Ik kan dus eigenlijk alleen nog maar overdreven rechtop zitten nu (zoveel mogelijk ruimte maken), en sinds gisteren kan ik ineens ook niet meer zelf mijn schoenen aan doen... doet gewoon enorm pijn.... Ik hoop dus dat ze snel draait (al weet ik ook wel dat ik dan haar voeten krijg....) Heb al tegen manlief gezegd dat ik zo niet weet of ik het nog wel 5 weken vol hou. Maar ik hoop dat dit nu even een paar dagen zijn en het dan wel weer gaat. Het is heel vervelend, maar met alle verhalen die ik hier af en toe lees, en die ik om me heen zie voelt het soms als ik niks te klagen heb... Nu heb ik sowieso de neiging om tegen alles en iedereen te zeggen dat het goed gaat... ookal is dat niet altijd zo. Krijg nu ook steeds vaker van manlief op mijn donder dat ik niet net moet doen of alles rozengeur is. Dat ik bijvoorbeeld tegen zijn ouders best eerlijk mag zijn. Manlief wil ook dat ik met mijn baas ga praten om minder te gaan werken, aangezien mijn leven nu zo'n beetje bestaat uit werken en op de bank hangen (en als ik meer doe, ik eigenlijk meteen over mijn grenzen heen ga... maar ik ben eigenwijs...). Nu minder werken betekent wel dat ik dan idd ook al met 34 weken moet stoppen en dus ook weer 2 weken eerder moet beginnen... en dat wil ik eigenlijk ook niet.... Zo nou heel verhaal....
happy: volgens mij heb ik dit geschreven hierboven!!!! Hoe herkenbaar!!! Ik kan sinds week 25 al niet meer bukken omdat meneer tussen mn ribben zit (ondanks dat hij ook al indaalt, helpt niets) Ik 'klaag' ook alleen maar hier op zp en niet thuis en niet bij vriendinnen of familie of collega's.. niemand die dus op de hoogte was van mijn klachten.. en ja hoor na 40 uur werken in de week gewoon elke avond afspraken maken met gevolg dat ik in het weekend beroerd ben en snachts niet slaap.. want deze dame heeft nergens last van en kachelt wel door.... niets aan het handje! Tot ik werd aangesproken door de lieve dames hier op zp, door de verhalen hier te lezen.. en doordat je echt geen medaille krijgt als je tegen je lichaamsignalen in gaat en door blijft werken.. Ik snap heel goed dat je langer verlof wilt (heb ik ook) maar heb je niet wat vakantiedagen die je kunt plakken? Mijn arbo heeft gezegd: je haalt de 40 weken niet als je doorgaat.. en eerlijk is eerlijk het enige wat telt is dat ik straks een gezonde baby op de wereld zet.. Ik ga ook maar door want om me heen krijg ik alleen maar te horen: zwangerschap is geen ziekte, pietjepuk ging ook gewoon door tot het laatst, marietje had nergens last van blablabla verhalen.... Zo ook mijn vriendinnen en moeder, maar als ik goed nadenk waren die al gestopt met werken ivm harde buiken of whatever rond de 30 weken.. dus ik ga me niet meer spiegelen aan anderen Ik ga me dus niet meer groot houden en lekker halve dagen werken zodat ik elke middag in bed kan kruipen! dan heb ik wat aan mijn avond en krijg ik hopelijk meer energie En nee, ik heb niet zodanig harde buiken of bloedverlies (afkloppen) dat ik aan de ctg moet of bedrust, maar ik ben wel oververmoeid, elke dag buikpijn, val af, heb diaree, slaap niet, pijn in mn rug, bekkenpijn en gewoon 0,0 energie Dus het is jouw lichaam, jouw baby.. misschien kun je meer thuis werken?
@dropje jeeeeeeej das goed nieuws.. je baas hoopte waarschijnlijk op wat anders hahahaha.. @happy, je moet ook minder gaan werken.... ik ben dat ook gaan doen, het is te veel... ik dacht ook altijd heel fluitend tot de 36 weken te kunnen, maar vind dat erg lastig.. en er is geen enkele vk die je geen brief mee geeft om minder uren te gaan draaien.. dus DOEN gisteren alle machtigingen van mijn medisch dossier en die van Arnaud doorgestuurd naar de Arag, vanmorgen mn UWV brieven ingescant naar de advocate en heb mn adressen op labeltjes geprint... enveloppen kom maar hoor vanmorgen gepoetst en zo die kruimel van school halen
zo doemaar: dat is ook toppie zeg!!!!! je vinkt ook ff al je todo-lijstjes af!!! jeeeej ik hoefde trouwens geen brief van de vk te laten zien
pfffff meiden.... en dan zit ik hier met tranen in mijn ogen.... Nadeel van thuis werken is dat ik dan weet dat ik niks doe.... En dat voelt ook een beetje oneerlijk. Heb onze administratie gevraagd hoeveel dagen ik nog heb... Dan maar even kijken of ik zoiets kan doen.... En vanavond nog maar even goed met manlief praten....
nee bij arbo niet, jouw baas heeft de arbo ingeschakeld voor controle door die halve dagen en ziekte dagen die je hebt gehad. ze proberen je dan gewoon te pushen om te werken.. gelukkig oordeelde de arbo in jouw voordeel hihi. ik had gewoon om minder uren te draaien een ziekte briefje om me te verantwoorden
happy: heel goed echt ff goed voor jezelf op een rij zetten.. Wat is belangrijker, werk of je lichaam en baby.. Ik ben in ieder geval heeel erg opgelucht! Doemaar: dat is waar ja, ik had niet verwacht dat de arbo zoooo in mijn voordeel dacht! Ik kan trouwens ook niet thuiswerken, ja wel mails etc maar echte stukken schrijven ben ik te lui voor.. dan ga ik al snel ff dit doen, ff dat doen je kent het
hahaha ik deed op dinsdag thuiswerken, en ging eerst poetsen... begon dan al wel heel vroeg.. en zo tussendoor wat mailtjes beantwoorden enzo... gelukkig kreeg ik mijn werk af voor de dag anders was het wel anders... maar goed als ik op kantoor was en het was druk deed ik ook savonds thuis werken, dus boeide me dan ook niet zo erg
grrr nou discussie 34 weken of langer is weer opgelaaid..... waarom denkt ie kerel gewoon maar te kunnen bepalen over de state of mind van een ander en het lichaam van een ander... hij zegt ok hoor alleen maar ik vind ik vind ik vind ik wil... ja das omgedraaid ook hoor duffe, jij vind, jij zegt.... en je wilt me het liefst verplichten om te volgen.... en mn bek te houden.. wie denk je wel niet dat je bent... mennnn wordt moe van die man soms... met name sinds hij thuis zit dus... en met name vanwege de beslissing die genomen moet worden... ik ben er nog niet uit hoor.... JA we weten allemaal dat hoe langer blijven zitten hoe beter.. maar ten koste van wat???? 3 f*cking weken ziekenhuis en dan hopen dat het goed gaat??? hij zegt de meest veilige optie is met 34 weken het ziekenhuis in en dan 2 tot 3 keer per dag ctg... nee de meest veilige optie is halen met 34 weken, buiten de buik kunnen ze meer dan binnen in de buik.... maar ja het gaat niet om het kind het gaat om een eventuele stoornis in de placenta.... dus een defect van mijn lichaam niet dat van het kind... sterker nog een EVENTUEEL defect....
Pfff doemaar... lekker weer.... Dikke knuff... Net zo hard terug gillen! Al denk ik dat je dat ook wel doet. Tis gewoon balen dat hij het niet helemaal op een rijtje krijgt, maar dat gaat jullie samen wel lukken.... Ben net na mijn afspraak naar huis gereden, dus ben nu belachelijk vroeg thuis voor mijn doen. Normaal was ik terug gereden naar kantoor, maar daar hebben we het maar even niet over. Zag in mijn mail dat ik de tekening van ons geboortebord gekregen had, dus die probeer ik nu op de deur van onze voorraadkast te projecteren, alleen werkt mijn laptop nog niet echt mee.... Wil het opgezet hebben voor manlief thuis komt, als verrassing. Zo maar even verder zoeken. Edit: En gelukt! Netjes op tijd, nu de bank op!
Pfff de laatste lootjes zijn toch wel echt zwaar, ook al loopt je zwangershap verder zonder complicaties, kwaaltjes ed. Ik zit nu huilend op de bank, zo op na een dag werk. Mijn energie begint nu echt op zn nul punt aan te komen. Ik ga het wel redden tot de de 36 weken werken, maar minder makkelijk en leuk dan ik eerst elke keer dacht. Vindt het echt super dropje dat je minder gaat werken en eerder stopt! En hoop dat jij ook een goed plan kan maken wat voor jou het beste is happy!
Jeej voor dropje! Fijn dat het is gelukt en je opgelucht bent. @ happy, ik krijg die ploflijst wel geopend, maar dan weer niet opgeslagen. Ligt aan mijn nw Comp. Denk ik, is een Mac en ik ben niet zo'n Mac kenner. Kun je mij de lijst toesturen per email of pb? Dank alvast! Ja dames, niemand waardeert jou er meer om als je lang doorwerkt en over al je eigen grenzen heen gaat. Dus kom voor jezelf op en spaar je energie, want de drukste en vermoeiendste periode moet nog komen! @doe maar, grrr, mannen.... Hou vol, dan komen jullie er vast samen uit. @ hier, zondag een easybase voor maxicosi via marktplaats gekocht en opgehaald. En maandag de erkenning geregeld, check check. Ons lijstje wordt ook steeds korter. Al ben ik stiekem ook geneigd nieuwe punten toe te voegen, klusjes zat...
Doemaar wat een vervelende keuze moeten jullie maken, ik hoop dat jullie er snel uit komen! All hier gaat het weer minder weer veel bloedverlies en pijn! Dus moet echt rustig aan doen ben gestopt met werken!
Ben "blij" om te horen dat iedereen het werken zwaar valt. Ik vond mezelf al een watje. Doemaar,dikke knuf,het blijft moeilijk denk ik. Mamavand,ook een dikke knuf voor jou! Ik ga deze week ff naar de ploflijst kijken, heb een nieuwe computer dus als het goed is moet het nu lukken. Zullen we dan nu maar ff een groepsknuffel doen, want volgens mij kan idereen wel een knuffel gebruiken! Komt ie *knufknufknufknufknufknufknufknufknuf* !!!
Gisteren nog niet echt tijd gehad/genomen om met manlief te kletsen. Wel dus op tijd naar huis gegaan (enigzins illegaal dus... maar wel goed!). Vandaag krijg ik als het goed is een lijstje met hoeveel vrije dagen ik nog heb, na aftrek van mijn vakantie ed. Dus dan kan ik echt even gaan kijken wat ik kan/wil gaan doen. @Plofpoll: als meer mensen een probleem hebben, stuur mij dan even een PB met je mail, dan stuur ik de plofpoll even door.