16-31 mei 2013 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sasje24, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Bloeddruk goed 120/75
    Urine schoon
    Nu ff bloedprikken, vrijdag op controle
    Dus hopelijk morgen weer topfit en nog ff mn laatste dagen op werk afmaken

2. Anomama

Anomama Lid

25 aug 2012
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dropje, rustig aan hoor, anders maar niet meer werken, je gezondheid gaat voor.
    @doe maar, ik herken dat wel: ik denk dat anderen dan denken..... So what, lekker laten denken, haha.
    @rest, geen idee meer. Tis maar goed dat ik met verlof ben, want volgens mij zijn mijn hersens gekrompen tot het formaat van een rozijntje.... Kan alleen nog maar domme dingen zeggen. Kreeg gister van mijn zusje een beautymiddagje kado voor volgende week dinsdag. Jet eerste wat ik uitkraam is, oh nee, ik hoef toch niet naakt?? Staat er groot boven, gezichtsbehandeling! Eh nee zegt zusje lief. Voor een gezichtsbhandeling niet lijkt me. Is gewoon bij een schoonheidssalon enik zag mezelf net als in sauna in badjas rondlopen... Iedereen in een deuk, die zagen het al voor zich.

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @dropje fijn dat de urine schoon was en niets meer te vinden was van de whiskey;)
    en dat de bloeddruk goed was

@anomama ja dat doe ik ook wel doorgaans, maar soms voel ik me schuldig erover.. kweet ook niet of het echt schuldig is, maar dat ik me datzelf opleg niet te veel te klagen om de goden niet te verzoeken... kan het niet zo goed uitleggen...

@love jaaaaa max 3 weken tot inleiden... 5 is ook nog te doen he!!

4. Love081986

Love081986 Actief lid

20 okt 2010
    255
    0
    0
    Cothen
    ja al ben ik het al aardig zat hoor
    nu ook sinds een week die steken in mn doos (alsof het ook echt in mijn 'plasser' is zeg maar)
    en daarstraks rustig op de bank werd mijn onderbuik steeds heel hard/trekkend gevoel echt die rand waar je broek/onderbroek zit zeg maar (die scheiding tussen enorme buik en platte poes :+)

dus ik hoooooop steeds dat hij zichzelf eerder aan gaat kondigen whahahaha

5. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doemaar, balen van je nacht, hopelijk slaap je vannacht beter en voel je je ook een stuk beter!!

Froggieh, wat lekker dat de pups iets eerder weg zijn, geeft weer een beetje rust in huis denk! En wat een heerlijk begin van je verlof met dochter uit logeren, geniet ervan. Haha, wel even wennen he, niet meer zo druk, went vast snel!! balen van de buikpijn, fijn dat je urine goed was. lief dat Evelyn zo blij is om grote zus te worden!! Zag je eerste pakjes voorbij komen bij dat topic, erg leuk allebei!!

anomama, wat leuk zo'n onverwachtse babyshower!! En dapper hoor, de tuin aanpakken!

Erin, ik hoop dat je je inmiddels weer beter voelt!

Appeltje, moet je nog lang werken? lastig he, die nachten. En de beebs hebben er geen last van, ik heb ook een nachtbraker, wordt gewoon wakker van al dat gewoel in mijn buik.

Dropje, jeetje meis, hoe voel je je nu? je hebt wel erg lang moeten wachten voor je bij de vk terecht kon hoor, schandalig! doe rustig aan he, anders maar niet meer werken. jij en de beeb zijn het belangrijkste!

hier ook veel last van steken onderin en harde buiken. Bij mij wordt het elke zwangerschap erger. bij de eerste nooit een harde buik gehad, bij de tweede de laatste twee weken en nu al met 20 weken. Ik vind dit ook de zwaarste zwangerschap van de drie.

oh en klagen, in het echt is het vaak 'not done' mensen verwachten dat je alleen maar stralend rondhuppelt. dat heb ik vooral deze zwangerschap gemerkt als ik eens zei dat ik me vooral ziek voelde door het vele overgeven. Daarom is het extra fijn om hier alles van je af te schrijven en herkenbare verhalen te lezen!!

6. Anomama

Anomama Lid

25 aug 2012
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vrij vies vraagje: heeft iemand ook heel veel last van witverlies? Ik heb het beide zwangerschappen meer dan normaal, maar nu al een paar dagen echt giga. Af en toe hele plens waardoor het voelt alsof ik in mijn broek plas. Ik verslijt de inlegkruisjes momenteel. Vraag me af of dit erbij hoort.

7. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, soms beetje korrelig,soms wat dunner. Vk zei,zolangje er geen iritatie en of jeuk bij hebt het niet erg is.anders kan het een infectie zijn,wat blijkbaar veel voorkomt bij zwangere vrouwen.als je een infectie vermoed is het beter geen inlegkruisje tegebruiken,maar beter als je droge onderbroek aantrekt.bij jeuk of irritatie ff huisarts bellen.

Nog 8dgn(over 3wknverdeeld) werken.ben kapot vandaag,ben misselijk en moe,ff in bad geweest maar daar is het niet beter van geworden.ik ga zo maar naar bed denk ik.

8. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hey meiden, ik ben een tijdje niet aanwezig geweest.
    Ik voel me voor het eerst sinds weken weer wat beter! En des te meer een reden om nu even te genieten van me zwangerschap, maar natuurlijk ook van m'n kleine jongen!
    Dus ik ben lekker bezIg geweest met me mannetje, samen schilderen, kleien, buiten in de zandbak!
    Dus vandaar dat ik wat minder aanwezig ben!
    Ik wil nu even de tijd nemen voor me mannetje, buik me zo goed voel.
    Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ze 14 mei de baby willen halen.
    Naar lang praten met m'n man, hebben wij besloten dat NIET te doen, ik wil graag de natuur z'n gang laten gaan, ik ga vanaf 37 weken wel weer in de benen en als de kleine dan besluit te komen, dan is dat zo!
    Blijft hij nog 3 weken zitten dan is dat ook goed.
    Het is tenslotte onze laatste zwangerschap en nu heb ik de kleine nog voor mezelf, en hoef ik het met niemand te delen.
    Ook kunnen mijn man en ik dan samen nog even genieten van het geen we voor het laatst mee maken!
    Verder gaat het goed, me buikje groeit goed! En ik voel me stukken beter ook emotioneel.
    Dus hier nog even genieten, vrijdag nog 7 weekjes!

Liefs mamavand

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mamavand, wat een goed besluit van jullie... ik begrijp de beweegredenen... en het is een andere reden dan waarom ik iig de 37 wil gaan halen, maar ook een beetje hetzelfde... laatste zwangerschap, gewoon zo lang mogelijk laten zitten... snap het wel

@dropje, und.... wie gehts?

@love, ja ben het nu ook wel zat... morgen de laatste keer naar de gyn voor opname, donderdag laatste keer vk voor opname, volgende week opname en dan dagen tellen.... joehoe!!!! dagen tellen

@anomama, ja die afscheiding hoort er soms gewoon bij, als het wit blijft is dat niet zo een punt, kan zelfs van je slijmprop zijn hoor. mocht het groen worden (om maar onder de smakelijkheden te blijven) dan is het een schimmel oid.... ) no sweat dus

@clnl, nou iets betere nacht, nog 3 keer wakker, om te plassen, neus te snuiten, drinken, om half 3 kwam linette om dus die kroop weer tegen me aan.. ml in bed van linette want schijn nogal zwaar te ademen, met de verkoudheid te snurken, en draai veel... tja onrustige nachten dus....

tja iedere vrouw die zwanger is geweest weet toch dat niet alle dagen rozengeur en maneschijn zijn... duhhhh

nou boven is klaar met poetsen, als ml nu effe opsaut een uurtje dan kan ik beneden afmaken en kan ik vanmiddag wat tijd voor mezelf inplannen ipv dan te poetsen, maar vrees dat dat het niet gaat worden....

10. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Ik heb ook meer witte afscheiding dan anders, maar dit is niet erg idd...

Na vandaag nog 11 dagen werken en dan verlof!!! :D:D:D:D
    (Ik werk tot 4 weken van te voren)

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    moedig appeltje tot 4 weken van te voren

12. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Het scheelt wel dat ik een kantoorbaan heb waar ik ook af en toe kan / mag lopen...
    Tot nu toe kan ik het goed aan, maar als het echt niet meer gaat, dan stop ik eerder...
    Merk wel dat de kleine ontzettend veel energie van mij "afpikt"...
    Ben moe moe moe moe moe moe moe moe moe...
    Vanavond een frisse duik in het zwembad om 50 baantjes te zwemmen... Dat is erg fijn...
    Nog even en ik kan weer een dag van mijn lijstje strepen :D

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ik heb dat bij linette ook gewild tot 36 weken werken, maar met 35 weken heb ik toch een week vakantie gepakt, ik was niet te genieten op het werk, en het zoog energie.. dus daar ben ik wel van teruggekomen... maar chapeau als je het kan.:)

zo zojuist rondje winkels gemaakt.... geboorte zegels gehaald... 2 x 50 stuks hoera. effe bij etos geweest, k3 glitter bad en douchegel in de aanbieding 50% korting vind linette leuk, nieuwe reinigingsmelk gehaald en scheermesjes.

inmiddels thuis de zegels geplakt op de enveloppen dus het enige wat ontbreekt is de kaart... tja en dat moet nog effe wachten. maar denk dat dit echt het laatste was om te halen behalve nog wat 0 maanden spenen.. maar heb er geloof ik nog 2...

14. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamavand, wat fijn dat je je wat beter voelt en nu kan genieten van de zwangerschap!! Fijn hoor!

linda en appeltje, knap dat jullie zo lang kunnen doorwerken hoor, doe het jullie niet na!

doemaar, vervelend van die onrustige nachten. Wat ben je trouwens ontzettend goed voorbereid, zelfs de zegels al op de enveloppen! Maar wel lekker dat je eenmaal in het ziekenhuis je nergens meer druk om hoeft te maken!!

Ik heb net een veel te lange lijst gemaakt van wat er allemaal nog gedaan moet worden de aankomende weken. Zitten veel onzindingen bij hoor, maar zou lekker zijn als dat toch gedaan is. oh en veel schoonmaken, zucht. En voor de baby vooral het kamertje echt af maken ( komt telkens nieuwe rommel in) en het kaartje, de tekst dan want het kaartje is gelukkig wel uitgezocht. Pff, ze mag dus nog eventjes blijven zitten!!

15. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook de enveloppen geschreven en de zegels geplakt.Had ik de vorige keer ook gedaan en aangezien ik toen bijna een week in het ziekenhuis ben geweest,hoefde niet iemand anders enveloppen te gaan schrijven,konden zo de kaartjes erin en op de post.Ook heb ik zo nog ff de tijd om te kijken of ik niet iemand vergeten ben.

Ik werk in principe tot 4 wkn van te voren,maar de week voordat mijn verlof begint hebben we op het werk gesloten(jammer he) dus krijg een weekje extra hierdoor zonder dat het van mijn verlof af gaat.Maar ik ben wel blij dat ik nu niet meer die lange dagen draai.gisteren tot half 4 gewerkt ipv tot 6 en dan is het heerlijk om als ik thuis kom ff half uurtje de bank op te gaan en dan om 5 uur op mijn gemak gaan koken. Ik kijk van dag tot dag tot hoe laat ik het red maar in principe ga ik onder de pauze van half 4 naar huis.

ik heb ook nog wel een hele lijst wat ik eigenlijk nog allemaal wil doen maar ik kan pas verder als de dakkapel is geplaatst.wordt warschijnlijk eind volgende week,weet dus niet of ik er daarna nog puf voor heb om mijn lijstje af te maken,ben in elk geval blij dat we een commode en een wiegje bij ons op de kamer hebben dan is de druk kleiner om alles af te moeten hebben. Maar de kamer van Marit wil ik klaar hebben voor de komst van de baby.Dus zodra de dakkapel staat sjezen wij naar Ikea om meubeltjes uit te zoeken.

Volgende week gaan we de woonkamerindeling omgooien zodat de box de woonkamer in kan maar we evengoed nog bewegings- en speel ruimte voor marit overhouden.

Ben me trouwens een beetje aan het orienteren op een borstkolf. Bij marit heb ik die van mijn zus geleend en zou in de loop van de tijd een eigen aanschaffen,maar ben toen ivm marits hartafwijking moeten stoppen met borstvoeding omdat het haar niet meer lukte.
    Nu gaan we er weer voor maar er zijn zoveel opties.Heeft iemand ervaring met de kolf van difrax? Spreekt me wel aan omdat je dan je handen vrij hebt.En de flessen van difrax heb ik nog in huis.

Trouwens nog iemand iets van sasje gehoord(of misschien via facebook(heb ik niet)).

heb weer behoorlijk last van mijn buik terwijl ik niet eens zo veel gedaan heb vandaag. vanavond lekker naar de yoga,eens zien of we een beetje kunnen ontspannen.

zo ga eens achterom kijken,marit is mijn vriend bij de koeienstal aan het helpen met metselen. Zal wel sneller gaan nu met de hulp van marit erbij.

16. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Hier gets gut! Nog wel dissy en harde buiken maar probeer nog ff mn werk af te knallen (nog 3 dagen)

Respect voor de dames die tot 36 doorwerken jullie zijn mijn heldinnen!

Sas: gaat goed, de kleintjes zijn uit de couveuse nu in bedje nog wel aan monitor, met sas gaat het naar omstandigheden goed, lichamelijke ongemakken zoals verwacht na n kz en dikke lolla tieten haha

De rest; ik reageer innhet weekend weer kga nog ff knallen deze week

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @clnl, gewoon tijd over ofzo, maar de adressen heb ik geprint, dus dat was appeltje eitje en tja wil niet dat als kleintje geboren is, ik de zegels vergeten ben... en stond vandaag in de sigaretten winkel voor kaartjes... dacht eraan, dus 2 pakketjes zegels gekocht en toch 90 zegeltjes geplakt;) een paar laat ik zo in de bus gooien;)

18. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Hii meiden, ff geen puf om te reageren, sorry.

Heb als sinds zaterdag buikpijntjes en krampjes ( zul je net zien, me verlof begonnen en kan niks meer...) in de nacht heel kut slapen gewoon. Vannacht ook heel lang wakker geweest met buikpijn (ongesteldheid gevoel) vanmorgen ging t wel en in de middag toen ik thuis was ook 3 x echt krampen (weeën achtig) maar daarna werd t weer rustiger gelukkig.
    Ben maar niet naar yoga gegaan, wel jammer was laatste les maar ja als ik wat doe krijg ik buikpijn! Dus naja zullen vannacht en morgen wel weer zien :(

Ml is erg bezorgd (helemaal in paniek, de baby komt nu toch nog niet? We moeten nog wassen! Hihi) en doet gelukkig alles voor me.

Donderdag op controle vk. Ben benieuwd.

Liefs

19. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Frog doe je rustig? Wil niet dat jij de volgende bent veel te vroeg!

20. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Morguh!
    Hier liggen ook de zegels en geprintr adressen klaar nu nog t kaartje uitzoeken, proefdrukken waren niet jevanhet...

Dames hoe bizar is t dat we eerst nog de zw testen met elkaar deelde toen de eerste echo's daarna over elkaar heen vielen zowat om t geslacht te weten en nu aan t aftellen zijn???
    Had nooit gedurfd te hopen dat dit mij gegund was!

Oke deze emo draait zich nog ff om in bed ;)

Deel Deze Pagina