Hii meiden, weekend hier niet zo geweest. Had gister echt een dipdag. Kon janken om alles en niks en voelde me zooo zwaar k*t. In de middag kwamen wat vrienden langs met dochtertje van 7 maanden dus ging het wel weer gelukkig. @appeltje, lekker t weekend wasjes gedaan leuk! Laatste week werken toch? @mamavand, fijn dat alles klaar is! @erin yeeh gaat nu snel he! Nog een weekje en de 37 bereikt! @doemaar, dat wordt een flitsend racefietsje! En fijn dat je lekker slaapt! Dat scheelt indd de helft! @anomama, ach arm ventje! Beterschap! @sasje haha maar ja jij had ook voor 2 vruchtwater he hier in pakket 2 onderleggend geloof ik!? Weet niet zeker, maar we moeten maar even bekijken of die gaan werken bij dochter moesten vliezen in zh gebroken worden dus verwacht niet dat ze nu spontaan zelf gaan @linda, Ooh lekker, tuin klaar? Hier ook in de tuin bezig geweest t weekend heerlijk nu met zonnetje in de tuin zitten. @overige spul kraampakket, heb hier ergens een foldertje waar ik t kan doneren indd voor vrouwen hier die t zelf niet kunnen aanschaffen of in verzekering hebben. Wordt verdeeld over verschillende punten ofzo!? @doemaar, Ooh bij mij is t begonnen met de slijmprop was toen al wel 40 weken hoor hihi @appeltje, jeetje wat vreemd zeg! Wazo moet indd door werkgever worden aangevraagd! Stomme lui, gelukkig nu alles geregeld!? @happy, oh meid wat k*t zeg! Echt balen! Eigenwijs die kleine meid van je! Nu helemaal om schakelen en je op ks richten. Snap dat je helemaal emo bent nu! Laat t maar lekker eruit! Knap je meestal ook wel van op. Dikke knuf! @djtje, Ooh dat klinkt als een heel fijn weekend! Succes morgen!! @doemaar, huh jou beeb nou ook in stuit? Nu nog wat een meid! Hopelijk bedenkt ze zich nog! Vandaag bij de verloskundige geweest en een liggingecho gehad. Omdat ze zo schrok van me buikomvang heeft ze ook nog de beeb gemeten. (En ben nog maar 5 kg aangekomen... Niemand gelooft me!) Beeb ligt qua groei op 38 weken zw. Ben nu pas 36+1 dus hij loopt een beetje voor. Wilt helaas niks zeggen over wanneer ik ga bevallen maar ze wilt me niet na de 40 weken laten lopen, dus is sowieso nog max 4 weken (al hoop ik dat ie gewoon uit zichzelf komt!) Verder was alles supergoed, hebben zijn ballen gezien en zijn balzakken waren al ingedaald was echt goed te zien! Zo apart. Daarna lekker naar mijn ouders geweest op de boot, Evelyn en ik zijn gesloopt haha, toch anders zo op t water!
goeiemorgen ow happy dat is me een hele omschakeling zeg daar zou ik ook even flink over moeten slikken pfff.... wie was het nou dat het uzb niet had gebeld en geregeld vd uitkering? wat een malloten zeg! bij mij waren ze het op werk ook vergeten hoor, was net zelf op tijd met ze er aan herinneren *moeilijk hoor je werk doen* doemaars meid ook in stuit, allemaal stuit meisjes owow. nou hopelijk draait ze wel weer snel terug! hier gisteren controle gehad, prulleke ligt al mooi helemaal ingedaald en doet nog steeds alles volgens het boekje nu iedere week controle en allevier al ingepland.
goedemorgen meiden, @happy ow balen meid, ik snap dat je liever geen ks wilt hopelijk draait de kleine zich nog of kan dat niet meer als deze als helemaal ingedaald ligt? klinkt gek maar toch zou ik echt zo weer voor een ks gaan.....de eerste dagen zijn een hel om uit bed te moeten komen en is een kussen je grootse vriend maar daarna.....hihi oke ik kan nog niet echt ver lopen omdat de wond dan begint te trekken maar tja van een vaginale bevalling kun je ook goed gehavend zijn @stuiliggers......nou nou volgens mij krijgen we allemaal eigenwijze kindjes hoor hier j. ook in stuit hele zwangerschap...... @hier gisteren opeens goed ziek geweest....koorts en overgeven. hele dag in bed gelegen en dus alleen maar s morgens naar de kindjes kunnen gaan nu gaat het wel weer....wel nog flinke hoofdpijn en nog niet helemaal lekker in de buik merk ik....dus spring zo maar eens de douche in en dan bed afhalen en dan kruip ik maar weer ff het bedje in!
Ik heb intussen zelf contact gehad met het UWV en ze gaan het met spoed voor mij regelen... Maar dat ga ik nog niet tegen het uitzendbureau zeggen Ik ga ze even goed laten zweten... UWV gaat het uitzendbureau op het matje roepen Ze weten nog niet dat ik na mijn verlof een contract krijg, krijgen ze ook niet eerder te horen dan wanneer mijn verlof is afgelopen... @erin; stomme bazen hebben wij!!! Werken wordt nu wel steeds zwaarder... Gelukkig krijg ik alle vrijheid om te zitten / staan / lopen wanneer ik het wil... vandaag nog werken morgen nog werken vrijdag nog werken maandag nog werken woensdag nog werken --->>> VERLOF <<<--- Mijn beebje ligt nu goed, maar vindt het leuk om met de kont te draaien... Dat is wel ietswat gevoelig... Ook mijn rechter ribben worden regelmatig gevonden door de voetjes / handjes van beebje...
Oh jee, vannacht zelf ten prooi gevallen aan buikgriep. Wat een straf, vooral met de combi harde buiken en zon enorme buik die in de weg zit. Ik heb geluk dat ml finn vanmorgen naar mijn moeder kon brengen, zodat ik nu even kan bijkomen. Pfff.
Goeiemorgen! Sasje, beterschap, hoop dat je je snel weer beter voelt! Erin, super dat je controle weer helemaal goed waren. Heerlijk toch! Geniet ervan. Froggieh, die baaldagen zijn niks he! Hoe voel je je vandaag? Over vier weekjes heb jij je kindje dus ieder geval al, of eerder. Begint nu echt spannend te worden he. Is het geen gek idee dat de mei kindjes dadelijk elk moment geboren kunnen worden. Wordt nu een spannend topic . Begin zelf ook wel echt de kriebels te krijgen nu het zo dichtbij komt. Ben erg zenuwachtig voor dadelijk. Om een uur moet ik in het zkh zijn. De hele nacht gedroomd dat ik de afspraak misde omdat er op de weg er naar toe van alles mis ging. Pfff dat was niet prettig.
Oh jee, jij ook beterschap Anomama. Appeltje, succes met de laatste werk lootjes! Je kunt het! Nog maar even en dan heb jij ook verlof.
Zo, eve bijgelegen na mij ego berichtje van daarnet. @djtje, succes zo dadelijk in zkhs. @appeltje, wat een grrrrr uzb, schoften. Gelukkig werkt UWV mee, maar iig fijn dat je straks in dienst gaat bij je werkgever. @ happy, oh meis, wat ontzettend balen. Knuf voor jou! @ frog, vervelend dat je zo'n dip had, knuffel voor jou ook!! @ doemaar, spannend hoor. Fijn dat er goed voor je wordt gezorgd en tja, je kan nu eenmaal niet met alle mensen een klik hebben. Gelukkig heb je die wel met je eigen Gyn! @ sas, Ojee, jij dus ook in de lappenmand. Beterschap! Ga nu weer even proberen te slapen, wat een helse nacht. Nu is mijn grootste angst dat ml vannacht ziek wordt, want als mijn man ziek wordt, vergaat de wereld....
He meiden, hier controle gehad, en minder positief als ik had verwacht! Kleine doet het goed, weegt nu ongeveer 2340 gram! Maar het bloedverlies is niet goed. Ik moet echt gaan bellen zodra ik weer begin te vloeien, de gyn zei letterlijk! Het is heel hard maar er gaan kindjes dood! Het kan zijn dat je placenta loslaat, en dat is echt gevaarlijk! Dus echt bellen als je bloedverlies hebt. Dus dat hebben we nu afgesproken, verder had ik gehoopt en verwacht dat ik vanaf 36 weken weer in de benen mocht! Maar nee ik moet rust houden tot de baby er is! Maar ze laten me niet langer als 39 weken lopen!! Verder is m'n ontsluiting gevorderd ik heb nu 3 cm ontsluiting, ze zei we doen er nu niets mee! Maar we bekijken het per afspraak. Dus afwachten maar. Ik moet nu over 14 dagen weer heen! Dat was het wel zo beetje, Oh ja m'n bloeddruk was extreem laag! Vond ze ook vreemd! Hij was 90/45 Maar goed verder niets aan te doen.
@mamavand, jezus meid, das niet niks hoor.... ik hoop dat je geen poetsplannen meer hebt..... goed luisteren naar wat ze zeggen en je er aan houden, want het andere wil je niet meemaken..... nee hier doen ze als je de 34 weken bent gepasseerd ook niets meer en laten ze kindjes komen, is veranderd allemaal.
jezus mamavand dat is schrikken!!! je klinkt er nog zo nuchter onder en alsof je nog van alles van plan was ik hoop dat je echt je rust houdt en gelijk belt hoor!!!!!! doemaar, die steken in de doos heb ik ook al een poosje, schijnen nog steeds indalingsweeen te zijn ook tegenwoordig ongi-krampjes onderin mijn buik, werd er vannacht voor het eerst zelf wakker van happy, balen meis als je zo van je 'plan' af moet zien... maar was sasje ook zegt ik heb een KS gehad en kies er nu niet voor niets wéér voor! en is 5 dagen bij jullie normaal? of vanwege de stuit oid? hier is 2 of 3 dagen na KS maar normaal ook ik vanmorgen weer groeiecho gehad.... ze wilde me de lijntjes niet laten zien merkte ik.... normaal draait ze gelijk dat scherm voor mn neus, nu moest ik erom vragen (had al mee gekeken bij de echoscopiste dus wist het al) hij buigt weer iets af.... de uitleg hoofdje kon niet meer gemeten worden, ligt al te diep buikje kregen ze ook niet mooi in beeld dus 3 metingen en daar het gemiddelde van genomen en die was dus maar ietsje gaan afbuigen tov 2 weken geleden beentje meette ze 2 weken terug ineens een stuk kleiner dan daarvoor en nu weer, dus die buigt wat verder af dit maakte dat de gemiddelde lijn een stuk meer afbuigt..... ze zei het buikje is het belangrijkste, dat geeft de voedingsstoffen aan en die was dus eigenlijk nog het beste ze heeft nu ook voor het eerst letterlijk gezegd dat die afwijking in mijn placenta bij Jen iets is wat in de aanmaak van mijn placenta mis gaat en dat dat dus sowieso weer gebeurd bij een volgende, alleen hoeft het niet in dezelfde mate te zijn (want pietertje groeit tenslotte dus nog wel goed en is al groter dan Jen uberhaupt ooit was in mijn buik) maar ja... het neemt mijn angsten niet weg dat stel dat hij zwakker is dan Jen en er mee ophoudt als mijn placenta het nog minder gaat doen??? en toen ik vorige keer vroeg of het nog wel verstandig was met 36 weken nog een groeiecho te doen zei ze ja voor jouw geruststelling, nu zegt ze, het is dus blijkbaar toch al te ver voor reele metingen....... maargoed bloeddruk goed, urine schoon, ik moest al bloed prikken van mijn darm-arts (crohn weer zo actief dat ik na bevalling waarschijnlijk aan de prednison moet) dus zij heeft er een toxlab bij aangekruist, dus gelijk geprikt, zodat we dat nog wel in de gaten kunnen houden (Hellp ga je al eerder in het bloed vinden, afwijkende getallen) voor nu mag ik 1 mei een speciale echo om de druk op de vaten te meten en 7 mei ook nog ik mag wanneer ik ook maar twijfel naar het ZH voor een ctg 1 mei zie ik mijn arts voor het laatst, daarna is zij met vakantie tot mijn KS (13e) ze zei dan kan ik je volgende week nog even een hart onder de riem steken ik zeg nou doe maar een mes, ietsje lager kon ze wel om lachen hahahaha ze zag aan me dat ik gewoon op en afgebrand ben, ze zei ook het enige wat je kan hopen is dat je vliezen eerder breken bijv, ze zegt dan geeft hij zelf aan dat hij er klaar voor is, eerder dan die 39 weken zijn de risico's ook gewoon te groot om een gezond kind met een KS eruit te trekken..... dus het is nu echt aftellen....... (nog 2 weken, 6 dagen)
Tweede Helft Mei Mama's Lijst 14 mei - Sasje24 27j;1e en 2e kindje; zh; fv 15 mei - Kimmy 26j; 2e kindje; zh; fv 16 mei - Clnl 30j; 3e kindje; thuis; fv 17 mei - Erin79 32j; 1e kindje; thuis; bv 17 mei - Djtje 29j; 1e kindje; thuis; bv 17 mei - Anomama; 2e kindje, zh, fv 19 mei - Love081986 26j; 2e kindje; zh; fv 19 mei - Froggieh 26j; 2e kindje; zh; fv 20 mei - Happy2013 30j; 1e kindje; thuis; bv 22 mei - Felice84 28j; 2e kindje; zh 23 mei - Doemaar 37j; 3e kindje; zh 23 mei - Tweety1983 29j; 1e kindje; zh 24 mei - Sofie28 32j; 4e kindje; zh 24 mei - Chickie 34j; 1e kindje; zh; fv 27 mei - Femya 37j; 2e kindje; zh; bv en fv 27 mei - MamavanMarouan 24j; 2e kindje; zh; bv 27 mei - Dropje26 27j; 1e kindje; zh; fv 29 mei - Chilleke 28j; 2e kindje zh; bv 30 mei - DarkAngel 26j; 1e kindje; zh; bv 30 mei - Appeltje1985 27j;1e kindje; zh; bv 31 mei - Mamavand 25j: 2e kindje; zh,bv 31 mei - Lovepeet 22j; 2e kindje; zh; fv 01 juni - 83linda 28 j; 2e kindje; zh; bv Stand: Meisjes: 10 Jongens: 10 Verrassing: 4 Geboren: 06-04-2013 - Sasje24 - Nomi en Jari - 2100 en 2200 gram - cm?? Afspraken 01-05: Love081986 - Doppler echo + gyn 02-05: Appeltje1985 - 10e echo 07-05: Love081986 - Doppler echo 08-05: Appeltje1985 - 11e echo 13-05: Love081986 - KEIZERSNEDE 16-05: Appeltje1985 - 12e echo 23-05: Appeltje1985 - 13e echo 29-05: Appeltje1985 - 14e echo Buddy lijst Doemaar - Sasje24 Happy2013 - Chickie Froggieh - Dropje26 Erin79 - Love081986 clnl - 83linda Anomama - Mamavand *Vlinders Mauw - Levi*, 18 weken LoPi - Sam*, 21,5 weken
Ja poetswerk is klaar! Dus ik zit weer gekluisterd aan de bank! En hoop dat ze me over 3 weken al een handje helpen als die kleine er nog niet is! Ik ben 37,4 als ik voor controle moet, ga dan aankaarten of ze me. Helpen! Zie het echt niet zitten nog 5 weken stil te zitten!
@mamavand, snap ik @love, heeft ze geen doppler op je navelstreng gezet of er voldoende van en naar de placenta en beeb gaat?
oh mamavand, ik schrik ervan!!! zulke informatie wil je liever niet horen tijdens een controle... doe het rustig aan!!!
Hier lange middag ziekenhuis gehad. Bloedprikken, half uur hartfilmpje. Hierna prik om de baarmoeder te ontspannen, draaipoging, weer half uur hartje luisteren. Totaal 2,5 uur... Echter helaas niet gelukt! Billetjes zitten al te ver ingedaald en lag hierdoor te vast . Heb nu dus een medische indicatie en ga dus ook in het zkh bavallen, ipv mijn eerdere wenselijke thuisbevalling. Bij mij werd wel een vaginale bevalling geadviseerd. En daar ben ik dan wel heel erg blij mee. Hoe ik er nu in sta gaat het dus een stuitbevalling worden. Nu moe van alles even een avond niets....
@Mvd ook al zo lekker nieuws... Doe maar weer rustig aan meid... @Djtje, hoe is het gegaan vandaag @allemaal, thanx voor jullie lieve woorden. Ik weet dat ik er niet onderuit komt en als ik een keus had gehad had de gyn wel iets gezegd... Dus ik moet het 'gewoon' even accepteren. Die tijd heb ik iig nog wel even, al krijg ik wel de kriebels als love hier dan zo mooi zegt dat de 13e (dan ben ik precies 39 weken, dus over die week had de gyn het) nog maar 2weken en 6 dagen duurt. Ik heb vandaag een lijstje gemaakt voor mijn ziekenhuistas (wil em ook niet meer vluchtkoffer noemen), maar nog niet ingepakt (daar steek ik mijn hoofd nog even voor in het zand). Of ik 5 dagen moet blijven weet ik niet, maar hoorde dat dat voor een ks stond. alles wat minder is, juich ik alleen maar toe!!! @hier, vandaag begonnen aan het wassen van de babykleding. pfff hormonen, ik kwam niet uit het sorteren... hoe erg is dat. dus vriendin is komen helpen.... Maar ineens greep alles me heel erg aan. het voelde ineens zo definitief om het bedje af te halen enzo... @doemaar, hoe is het met je meisje, is ze weer gedraaid?
happy hier staat 4 dagen voor ks...dus 3 dagen na de ingreep!! en geloof me die dagen heb je ook hard nodig!!! heb je thuis een verstelbaar bed? @mamavand wat een naar bericht meid!! dus hou het bloedverlies maar goed in de gaten hoor!!! nu rustig aan doen zodat je kleine man nog ff blijft zitten!! @love jij ook niet zon positief bericht en nog iemand waarbij de draaipoging niet is gelukt...petje af dat je gaat voor een natuurlijke bevalling in stuit!!