Hihi linda goeie!! Ik kijk er niet echt naar uit maar ook niet tegenop maar Soms ook wel weer eng en soms denk ik eitje iedereen kan et pffff hormonen Doemaar hoe gaat het nu met de krampjes etc?
Nee kijk er niet tegen op! Heb er wel zin in vrijdag nog twee weken dan mag hij van mij wel komen hoor!
Haha, linda, dat is een positieve benadering! Ik zie er wel een beetje tegenop sinds een paar dagen. Heeft bij finn best lang geduurd (24 uur) omdat ik geen ontsluiting kreeg ondanks dat de weeen continu doorgingen. Uiteindelijk met weeenopwekkers en ruggeprik binnen 2 uur naar 10cm ontsluiting. Maar twijfel nu over ruggeprik, denk toch dat ik die wel wil als het weer niet opschiet. Heeft iemand ook ervaring met ruggeprik?
Nee niet met ruggeprik,wel pijnpompje gehad. Dat was wel fijn,heb hier nu ook weer de mogelijkheid voor,want ben in ziekenhuis.hoop alleen dat het minder lang duurt,maar ze zeggen bij een 2de dat het sneller gaat,daar gaan we voor. We kunnen het!!
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Kreeg idd eerst morfine prik om te ontspannen, maar werd daar alleen maar misselijker van, dus dat hoef ik niet meer. Leek wel de exorcist zoveel als ik gespuugd heb, haha. Ik ga je mantra overnemen: ik kan het, ik kan het
Gefeliciteerd Doemaar! Geweldig dat ze deze weken nog in je buik heft kunnen zitten! Ik zie niet tegen de bevalling op. Weet niet wat ik kan verwachten, maar laat het maar op me afkomen. Angst helpt denk ik niet hierin. Probeer me hierin te ontspannen en positief te blijven. Ben blij dat ik van te voren yoga les heb gehad, zodat ik weet welke ademhaling mij tot rust kan brengen. Was tijdens de draaipoging ook al heel handig. Ik oefen af en toe de ademhaling, zodat het ook meer automatisme wordt en ik er niet meer bij hoef na te denken. Zo douchen, rustig ontbijten en dan weer heerlijk rommelen in huis. Heb er zin in vandaag!
Ik zie niet meer op tegen de bevalling... Baal alleen nog een beetje dat ik het niet zelf kan doen, maar het is niet anders. Ik heb zin in ons meisje, haar te leren kennen, met haar te knuffelen, te tutten en te doen. Verder ben ik druk met alles wassen en kan ik daarna ook mijn zhtas gaan inrichten! @doemaar, heerlijke mijlpaal!!!
Hoi meiden! (Komt ook weer even om het hoekje gluren ) Sorry dat ik jullie een beetje verwaarloosd heb. De nesteldrang is hier flink aanwezig (nooit eerder last van gehad) dus ik ben druk geweest met lijstjes maken en dan weer afstrepen. doemaar, jeeeh, bijna 36 weken!! Fijn meid, dat je het zo hebt kunnen rekken en je meisje nog even lekker kan blijven zitten! Vermaak je je wel een beetje in het ziekenhuis? Happy, wat ontzettend balen meis, dat de kleine in stuit ligt en je dus heel je plan over de bevalling moet omgooien! Daar mag je zeker wel even verdrietig om zijn. Knuff Djtje, jouw kindje ook nog in stuit. Knap dat je voor een stuitbevalling kiest, stoer hoor!! Lekker he, verlof! leuk een fotoshoot, ik hoop dat je de foto's snel hebt! Mamavand, zo dat is even schrikken! Doe rustig aan he!! Froggieh, jeetje meid jij ook al met pijn. Sterkte en rustig aan! o en ik ben zo jaloers, hulp van een schoonmaakster! Lijkt me heerlijk! appeltje, fijn dat jouw beeb zelf gedraaid is. Nu streng toespreken dat hij/zij zo blijft liggen! Dropje, fijn dat de groeiecho goed was! Love, het klinkt allemaal best spannend, zo met de placenta en zo. Gelukkig is de kleine actief en word je verder goed in de gaten gehouden. linda, heerlijk het lijstje met namen haha ik zie zelf een beetje tegen de bevalling op, meer omdat ik 2 keer zo uitgescheurd ben. maar weet ook dat t weer goed komt.
Ik ben bij m'n eerste behoorlijk vlot bevallen, ik kreeg om 9 uur m'n infuus en me vliezen werden gebroken, ik had toen 1 cm ontsluiting, 10 uur 6 cm ontsluiting en om 11:41 mocht ik persen. En om 12:01 is onze zoon geboren! Ik heb toen ook zo pijnpompje gehad, maar dat was in Drachten in het zkh! In Leeuwarden geven ze dat niet, de kinderartsen zeggen daar dat de kinderen toch vaak een moeilijkere start hebben, dus daar geven ze alleen een ruggenprik! Dat schijnt de kleine niet binnen te krijgen, en met zo pompje wel! Dus ik ben benieuwd hoe snel het hier gaat als het allemaal vanzelf gaat? M'n moeder heeft 5 kinderen gekregen, en alle 5 vliezen braken en wij waren er binnen 30 min! Mijn moeder zegt ik ken geen weeën! M'n vader is bij twee van de vijf kids niet geweest toen wij daadwerkelijk eruit kwamen zeg maar! Bij m'n broer ging hij even m'n zus weg brengen naar de nare kant van putten zo 5 min rijden, toen hij thuis kwam had m'n moeder me broer al tussen de benen liggen! Hahah En bij mij hetzelfde!!! Mijn zus daarentegen heeft 4 kids en helse bevallingen gehad, dus ben echt nieuwsgierig als deze kleine zich spontaan meld hoe het dan gaat?
@clnl, nou...... 36 weken gered pik mn dagen niet af hahahahaha hier niet bang voor bevalling, kijk er naar uit... bij linette knip gehad, bij arnaud klein beetje uitgescheurd 2 hechtingen, 1 aan de buitenkan 1 aan de binnenkant... we zullen zien @djtje, ja ben er helemaal blij mee, zei al op fb ben bijna euforisch erover hier is uk weer gedraaid, hartje zat helemaal onderin, das normaal gezien dus dat het hoofdje weer onder ligt.... maar ja met deze snuiter weet je maar nooit kan ze ook nog dwars liggen verder nog steeds wat oud bloed verlies, krampen, steken... tja kan vanalles zijn, graag nog effe blijven zitten tot na het weekend
Doemaar jeej geweldig meid?!!! Als ze nu komt heeft ze ook veel betere kansen! Bij mij in het zkh zeiden ze als je de 36 weken haalt doen we het niet direct n de couveuse ze kijken eerst hoe de kleine het doet, gaat he goed mag het zelfs mee naar huis!
Hier bij Déan gescheurd en geknipt, maar ik had nergens last van liep dezelfde middag alweer als een kieviet! Had totaal 13 hechtingen binnen buiten en scheur en knip! Het enige wanneer ik er last van had was met plassen! Dan branden het!
oh echt mamavand, ik weet dat ze nu rond de 2560 wordt/werd geschat.. dat was maandag, dus denk dat ze 2600 wel heeft bereikt.... dus dat is al 100 gram boven couveuse gewicht... we zullen zien maar ben wel blij met het resultaat tot nu toe hoe is het met jou? trek je het nog een beetje allemaal
doemaar, YES!!!!! mooi termijn en mooi gewicht! Jen hoefde met 36+3 (en haar maand groeiachterstand) ook niet in de couveuse (2142 gram) alleen warmtewiegje en sonde dan.... wist jij bij arnaud al dat hij al overleden was toen je moest bevallen? (sorry als je pijnlijk vindt ofzo hoor, vroeg het me ineens af...) 83lina, hahahahaha ik lag helemaal dubbel hier om dat lijstje van je!! ik kijk uit naar mijn KS ik zie alleen op tegen de tijd daarna, mijn man is 4 weken thuis en daarna moet hij weer 5 hele dagen in de week weg en sta ik er helemaal alleen voor...... en ik kan zó slecht tegen gebroken nachten.... dus dat wordt wat...... zo gerust ben ik zelf ook niet onder mijn verhaal hoor (iemand schreef dat ik er zoveel vertrouwen in had, dat heb ik dus helemaal niet hahahaha als het aan mij lag haalden ze hem nu gewoon, nu ik weet dat hij leeft en gezond is....) maargoed ik móet dus maar een beetje vertrouwen op mijn gyn die mij door en door kent, Jen heeft gehaald en deze hele zwangerschap heeft begeleid
aaaaah en ontsluiting enzo!!!!!! nou kijk dat wil ik dus nu ook wel pfffffff whahahaha wat voel je allemaal??? of afgelopen dagen gevoeld???
Oh wat spannend Doemaar! Gewoon al 2 cm ontsluiting. Wow maar wel lekker pas nu op de. 36 weken, deze mijlpaal kunnen ze je niet meer afpakken! En wat een lekker eigenwijs en bewegelijk meisje heb je, met al haar gedraai. Die van mij ligt al de hele maand in precies dezelfde houding.
@love, ja ik wist dat arnaud overleden was.... 37.4 voelde ik m om 8.15 voor t laatst, heb die ochtend de vk gebeld en zei dat ik verminderd gevoel (weer) had... maar dat ik m om 8.15 nog had gevoeld... ze zei dat het indalen kon zijn, en als ik me echt zorgen maakte dat ze dan meteen kwam... ik zei nee maak me niet echt zorgen, 3 uur later toch teruggebeld, niet meer gevoeld, ze kwam vond geen hartje, na echo in zh was echt duidelijk dat het overleden was... kregen we hele medische ronpslomp toen naar huis dag erna savonds terug, de dag daarna inleiden, afscheid begrafenis en de stukjes gaan oppakken is niet pijnlijk mag je gewoon vragen hoor. @djtje, ja he, nu maar hopen dat ze blijft liggen... de gyn stelde voor om vandaag in te leiden door vliezen te breken want dat is nu wat inleiden voor mij gaat betekenen
Okee brrr horror... Heb t dan een beetje mee gemaakt bij mn zus die wist 6 weken voor t eind dat ze na geboorte zou overlijden (hun dochter) die heeft nog 24 uur geleefd... Zo'n kleintje, een kistje, begrafenis bah Zij zegt wel eens (nu bijna 8 jaar geleden) soms voelt het alsof ik het over iemand anders of een vorig leven heb... Vreselijk blijf ik het vinden dit soort verhalen... Maaaar je vliezen breken vandaag Dat is super nieuws natuurlijk nu nog even en je hebt jullie gezonde meisje in je armen! Zet m op zou ik zeggen