16-31 mei 2013 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sasje24, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    Hier is alles nog rustig. Alles behalve de baby! Maar die is vanaf het begin al ontzettend druk. Heb ook een behoorlijke beurse buik en pijnlijke ribben. Heb veel vruchtwater dus de kleine kan nog alle kanten op, en daar maakt hij ook dankbaar gebruik van! Pfff :p Zie hem vaak zelfs door m'n shirt heen schoppen! Maar ben ook wel blij dat hij zo druk is, weet ik iig dat alles nog goed gaat :) Vrijdag weer controle bij de vk, ben benieuwd! Heb niet echt het idee dat de kleine snel gaat komen. Enige voordeel, stel ik loop tot 42 weken, dan hoef ik eind augustus pas weer te werken! :p Zou m'n eerste vrije zomer zijn sinds 5 jaar, klinkt stiekem ook wel lekker hihi

Verder merk ik wel dat t de laatste loodjes zijn. Veel pijntjes, snel moe. Alles lukt gewoon niet zo meer. Kan ik erg slecht tegen :p Ben echt een bezig bijtje en kan slecht stil zitten, maar m'n lichaam zet daar nu wel echt een duidelijk stop op! Is maar goed ook :p

2. Femya

Femya Niet meer actief

Hi meiden, ik reageer wel veel op facebook, maar heb hier heel weinig van me laten horen!
    Even zo: gefeliciteerd alle dames die zijn bevallen! Heel veel geluk met de kleintjes!
    Vandaag is mijn uitgerekende datum en ik begin nu echt ongeduldig te worden naar dat kleine meisje in mijn buik! Heel spannend.

Succes voor de wachtenden onder ons, hopelijk duurt het niet lang meer. Ik zag vandaag een vrouw uit Amerika die met de eerste 27 (!) dagen overtijd was en de tweede 25 dagen, haar placenta was dan ook uitzonderlijk groot. Gelukkig laten ze ons hier niet zo lang doorlopen!

3. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Waddinxveen
    Pff jeetje daar zou ik dus ook echt niet aan moeten denken! Dat is toch ook ontzettend slecht voor de baby? De vk zei dat de max 42 weken is, omdat daarna de placenta enzo minder wordt, en de baby minder voeding binnen krijgt. Ben iig blij dat de max hier op 14 dagen ligt :p

4. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig weer redelijk geslapen. Voelt raar zo de dag voor dat het toch echt gaat gebeuren. Kijk er al zo lang naar uit, maar nu het zo dicht bij is begin ik toch wel echt spannend te vinden.
    Heb een grote to do lijst vandaag. Tenslotte moet mijn huisje even goed op orde gemaakt worden. Oh dat gaat nog wat worden nu ik zes weken rustig aan moet doen. Mijn vriend is echt geen schoonmaker.

Jullie bereiken nu echt allemaal de uitgerekende datum, spannend hoor!
    Femya, pfff het zou wat zijn he om 27 dagen over tijd te lopen. Ik denk dat als ik de natuur zijn gang zou laten gaan dat dit mij ook het geval zou zijn, hihi. Het strippen gister heeft ook totaal geen effect op me gehad.

Little angel, goede instelling heb je! Als je ervan uit gaat dat je over tijd gaat duurt het wachten ook niet zo lang. Heb je idd gewoon 2 weken langer vrij. Ik kan nu ook lekker later beginnen en gezien het mooie weer pas laat op gang komt is dat stiekem ook wel lekker! Ach ja laat ik nu maar het positieve ervan inzien.

Linda hoe gaat het? Gaat al het geoefen al serieuzer aanvoelen?
    Lovepeet bij jou al wat gerommel?

5. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Waddinxveen
    Fijn dat je weer wat beter hebt geslapen! Kan me idd goed voorstellen dat t nu wel even spannend is! Ik ben de hele tijd al vrij nuchter over t bevallen, maar als ik een pijntje of iets heb wordt ik toch behoorlijk zenuwachtig!
    En idd, je kan er maar beter t positieve van in zien :p Lekker hoor dat je nu ook langer thuis kan blijven! Idd hopen dat het lekkere weer nu gaat beginnen, kan je er iig van genieten!

Hier t idee dat t gaat gebeuren. De hele nacht al last van m'n buik, sinds n uurtje of 4 al last van voor weeën. Dacht dat t echte weeën waren, omdat t al zo lang duurt en ze vrij rap achter elkaar komen. Maar toen ik de tijd bij ging houden kwam ik er achter dat ze tussen de 10 sec en minuut zitten, en heel onregelmatig komen :p Zit 1 tot 7 minuten tussen, wisselt erg af. Wachten t maar af :)

6. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,hier oefenen we gewoon nog ff verder,voor de rest ff niks te melden,ben zo op.....
    Morgen,do en vrijdag moet vriend in maastricht werken.ben ik toch niet zo gerust op want mocht erwat zijn duurt het vanaf dat ik hem bel tot hij thuis is een uur.
    Heb hem toch liever in de buurt.
    Morgen in elk geval weer op controle om half 12.
    Hoe laat ben jijmorgen aan de beurt dtje? Dan is het lange wachten voor jullie eindelijk voorbij.

Little angel,ik hopp voor jou dat het doorzet,ik heb nu al bijna 2 wkn voorweeen,oefenweeen,dat ben ik toch zo zat,steeds het idee dat het begint....

7. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat spannend little angel! Hoop voor je dat het gaat doorzetten.

Linda ah bah al die oefenweeen! Idd tijd voor het echte werk. Pfff heb een avond oefenweeen gehad en daar wordt je idd behoorlijk moe van. Niet fijn voor je om zo vermoeid de bevalling in te gaan.
    Nee kan me voorstellen datje liever wilt dat je man dicht bij blijft. Mijn vriend werkt normaal ook vrij ver. Hij had extra geregeld dat hij vanaf 39 weken veel thuis kon werken of wat meer in de buurt. Nu is hij alleen al dat wachten zo zat en helemaal gefrustreerd hierdoor geworden. Heeft nog veel meer last van ongeduld dan ik.
    Ik weet de tijd nog niet voor morgen, worden we vandaag voor gebeld.

Zo bed verschoond, eerste was hangt buiten, tweede zit in de wasmachine. Dan nog badkamer en wc's, stofzuigen en vogelkooi schoonmaken. Pfff hoezo last van nesteldrang.

8. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werkt hij meestal in de buurt,hebben een loonbedrijf en hij werkt als zzp er.
    Die nesteldrang herken ik wel,ik denk elke dag dit nog aannkant en dan dat nog zodat als het begint ook alles netjes is,heb nog nooit mijn huis zo goed opgeruimd gehouden,moet nu alleen nog 1 mand was vouwen,heb net gezuigd en gedweild.
    Zit nu ff lekker buiten,marit leest een stapel nijntje boekjes,dus die is ook ff onder de panne.

9. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Waddinxveen
    83linda - kan me voorstellen dat je dat geen fijn idee vind! Mijn man zit nu ook ong. een uur bij me vandaan. Vind ik ook niet echt fijn :p
    Hoe lang duurde bij jou de oefen/voor weeën?
    Bij mij is het nogsteeds bezig (inmiddels al 8uur) dus beging m'n twijfels te krijgen of het niet toevallig al echte weeën zijn! Maar ja, ze zijn nog niet erg regelmatig (al komen ze al wel tussen de 3 & 7 min, en duren ze gemiddeld een minuut)

@Dtje - haha ook al zo'n ongeduldige man! Ik heb helaas niet zo veel last van nesteldrang.. M'n huis zou best een goeie beurt moge krijgen :p

10. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey meiden,

Wat een gewacht toch hé! Dat van die voorweeen herken ik ook, eergister behoorlijk gevoelig..ik dacht YES EINDELIJK!! Maar helaas...
    Ook vandaag erg rustig, de kleine beweegt nog lekker.

Gelukkig ben ik nog zeer mobiel en heb eigenlijk nergens last van (behalve van ongeduld haha...) ik ga zo weer een stukkie lopen met de hond, want wat is het een lekker weertje hé!

A.s vrijdag ctg, mijn h.a. zei dan ben je 41 weken dus laten we een ctg maken, maar ik wist niet dat standaard was, hebbben jullie er ervaring mee?

Nou dames geniet van het mooie weer en laat die weeën maar komen!!

Groetjes Beccie

11. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Waddinxveen
    Balen zeg dat t niet door zette! Maar idd, t is heerlijk weer! Ook wel lekker als je daar een beetje van kan genieten!
    Heb geen ervaring met ctg, dus kan je daar helaas niet bij helpen!

Hier is t echte werk volgens mij toch begonnen. de laatste 6 weeën duurde ruim een minuut en de tussen de laatste 4 weeën zaten gemiddeld 4/4,5 minuut. Dus zit ineens (tot nu toe) toch wel wat regelmaat in! Spannend :)

12. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend little angel,klinkt toch wel serieus.

Ctg stelt niet veel voor hoor,je moet half uurtje liggen en dan doen ze een band om je buik die de hartslag en beweging van de baby registreert.zelf krijg je zon ding op je vinger,daarmee word jij in de gaten gehouden,ook kunnen ze evt weeenactiviteit meten. Hier krijg je standaard nog een echo erachteraan.

13. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh spannend little angel! Zet hem op, je kunt het! Hoort aan dat je bevalling aan het beginnen is. Jou baby houd gewoon van mooi weer. :D.

14. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey,

Thanx voor de info Linda!

Little Angel, wat spannend!!! Jaloers...haha...nee hoor ben blij voor je!
    Ik hoop dat het goed doorzet, wellicht heb je morgen om deze tijd jullie wondertje in je armen!Sterkte en suc6!

Dtje, voor jou gaat het er ook om spannen, morgen om deze tijd heb jij je kleine ws ook in je armen! Jij ook veel sterkte en suc6!

Nou meiden we gaan maar weer verder met wachten....zucht....

X Beccie

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ow spannend littleangel...hoe is het nu???

16. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dtje,weet je al meer?
    Littleangel , en????
    Beccie,tja,we wachten ongeduldig verder.

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dtje.. nee ik word vrijdag ingeleid

18. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend lovepeet,weer iemand die er zeker van is nog maar paar daagjes te hoeven wachten. Hoop dat ze mij ook zsm willen helpen,vandaag weer oefenweeen,word er heel moe van.mijn lijf word er moe van,en dan moet ik nog beginnen met bevallen.

19. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Hallo Beccie,

Ik heb gisteren een ctg gehad en morgen krijg ik er weer een.
    Ze maken een hartfilmpje om te kijken of het nog goed gaat met de baby daar binnen en ze meten hoe vaak je een harde buik krijgt en evt. weeen.
    Vervolgens een echo om te kijken hoe het zit met de placenta en het vruchtwater.

20. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ga ik kennismaken met de baby in mijn buik. Zo spannend en zo nieuwsgierig ben ik.

Mijn volgende berichtje zal dus baby nieuws zijn!

Tot snel weer!

Deel Deze Pagina