16-31 mei 2013 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sasje24, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasje fijn dat de borrel geslaagd was en jullie zo goed zijn verwend!

2. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verhaal

1.07 gebroken vliezen
    1.55 eerste weeen,goed te doen
    5.15 vk gebeld omdat ik ruim een uur om de 5 min weeen had
    6 verk was er ,2cm ontsluiting
    Daarna ging het er heftiger aan toe en de weeen kwamen steeds sneller achter elkaar.
    9.30 kwam de vk weer,ik had toen 6 cm ruim ontsluiting,dus naar het ziekenhuis.
    Vanf toen volgden de weeen zich heel snel op
    Om 10u waren we op de verloskamer.
    Ik kreeg een waakinfuus omdat ik bij de vorige bevalling zoveel bloed was verloren.ikging er vanuit dat ik gerust nog even pijnstilling kon krijgen maar had al te veel ontsluiting.
    Om 11.10 zijn we actief gaan persen. En om 11.24 is tuur geboren.
    Ik vond het erg heftig,ben ingescheurd,aan alle kanten. Het hechten heeft bijna een uur geduurd,maar volgens de kraam ziet het er fijn uit.
    Tuur doet het goed,deborstvoeding begint op gang te komen. Hij heeft alleen nog niet geplast,daarom moet ik hem na het voeden nog beetje flesvoeding bijgeven.
    Vannacht heeft hij 4 en een half uur geslapen.dat was erg lekker na zon nacht weeen.
    Marit is super trots op haar broertje. De kraamhulp is weg,dadelijk ff naar buiten,ik word gek van de hele dag binnen zitten.

Marit zei gisteren,nou mama,is de baby eruit en dan heb je nog zon dikke buik.
    Haha, ja ik zou ook willen dat ik meteen weer etrak in mijn vel zou zitten.

Bijgevoegde bestanden:

3. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    En de trotse grote zus!!

Bijgevoegde bestanden:

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    jeetje heftig linda!!!
    wie heeft je begeleidt in het zh?
    knap mannetje hoor!!!

5. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey meiden,

Linda, Wat een mooi manneke!! GEFELICITEERD!!!!en wat een trotse zus!!

Goh nu hebben we allemaal ons wereldwondertje bij ons, fantastisch!!!

Hier even kort de tijdlijn van mijn bevalling;

Smorgens om 12.00uur voor de 2e x gestript, gedurende de dag nergens last van gehad (achteraf bleek dat mijn vliezen gebroken waren), 3cm ontsluiting
    22.00 uur de 1e wee, na 10 min kwamen ze om de 5 min.
    22.50 dr gebeld en richting het zkh gereden, in de auto om de 2 min weeen.
    23.30 uur in het zkh, na controle 6 cm ontsluiting!! Ondertussen om de 1 á 2 min weeen, deze waren zeer heftig.
    03.00 uur volledige ontsluiting!
    Start persen.....
    03.25 Abel geboren!!!
    04.30 heerlijk gedouched haha....

Toen woensdagavond het heftige incident gevolgd door 3 dagen zkh opname....

En nu ; een super trotse, verliefde moeder die niet van te voren kon weten dat dit zo overweldigend zou zijn....echt totaal in love met Abel en buiten mijn man heb ik liever dat er niemand aan hem komt!!
    Abel doet het supergoed! De borstvoeding gaat geweldig, echt heerlijk om te geven!
    Abel is nu 6 dagen oud en zit al boven zijn geboortegewicht!!!! Hij woog 3890 gr en weegt nu 4100 gr!!! Onze prachtige prins doet het dus toppie!!!

Meiden geniet van jullie wondertjes, dit is het het mooiste wat mij overkomen is in het leven!!!

Liefs een superverliefde mama Beccie

6. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Meiden wat snel in bevallen zijn jullie! Wat anders dan mijn 3 dagen whaaaa

En wat is tuur n knappert! Gefeliciteerd!

Linda let je beetje op jeZelf? Niet te snel alles willen he!

Sas fijn dat r leuk was!! Veel gekregen?

Hier alles goed jesse is n heerlijk ventje met zn huil en kramp momenjes maar dat hoort erbij

Kga m lekker n badje geven en daarna de laatste fles

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ff mijn muppies showen...

8. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sas als je ze zo ziet is het hele kleine er al vanaf bij jou thuis,worden al echte babys

Rustig aan doen ben ik niet zo goed in maar word door iedereen goed teruggefloten.

In het ziekenhuis heeft mijn eigen verloskundige mijn bevalling gedaan. Ben op het ziekenhuis zo goed verzorgd. Heerlijk gedouched naar huis gegaan.

Heb een fijne kraamhulp en een fijne kraamstagiare erbij,lekker luxe,maar moet er wel ff aan wennen dat andere mijn werkjes doen.

Tuur heeft gelukkig ook geplast,hij had dit nog niet gedaan en als hij voor 21u niet geplast zou hebben zouden we naar het ziekenhuis moeten. Dit word ons dus bespaard.

Maar het blijft een wonder dat er zoiets compleets uit iemands buik komt.
    Heb alleen veel last van naweeen,das wel ff vervelend,vooral als tuur drinkt begint mijn baarmoeder te krampen,maar gelukkig helpt paracetamol wel.

Weltruste dames,ik wens iedereen een goede nachtrust.

9. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Hèhè daar zijn ze allemaal. Proficiat iedereen!

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    #4030 Chilleke, 11 jun 2013
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
    Wow beccie wat een verhaal! Gefeliciteerd met Abel, leuke naam! En wat eng en heftig zo ziekenhuis opname fijnst alles goed gaat nu!
    Linda, jij ook gefeliciteerd :) ook super leuke naam! Daar is hij dan! En wat een mooi kindje! :)
    Sasje, jeetje wat een mooie baby's idd het kleine id er al echt vanaf haha! Je ziet dat ze ouder zijn! Wat fijn dat de borrel zo leuk was! :)
    Dropje, ja helaas horen die stomme krampjes erbij :(
    Mamavd mooie jongen! Fijn dat hij nu weer goed gegroeid is.
    Dtje, heftig he die nachten! Vind ik ook! Kam ook niet zo goed tegen gebroken nachten. Slaap Liever kort en onderbroken dan lang en diverse keren wakker

Pfff net floor gevoed, maar die heeft geen zin in slapen ;) en ik wel :(
    Woensdag naar de kinderarts, ter controle voor haar darm. Hoop dat er niets uit komt en dat allemaal vals alarm is geweest. En donderdag eerste officiële cb bezoek! Ze is zaterdag al weer een maand oud! Jeetje wat gaat het snel he!

Volgend mij slaapt ze :) dus welterusten ;)

11. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Correctie... Ze slaapt nog steeds niet...
    Dat ze komt voor voeding is prima hoor, als ze daarna gewoon weer slaapt zou helemaal fijn zijn. Nu lig ik wakker omdat zij ook wakker is, stomme is, ze huilt niet eens dus kan ook gewoon niet veel doen. Maar kan ook niet slapen als ze wakker ligt....

12. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah Chilleke hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen! Het is voor de babys toch moelijk om weer in slaap te leren vallen he? Hier is het voor N echt een gevecht. Nu helpt het bij mij om over haar buikje te wrijven, speen ga ik niet aanbieden, anders was het wellicht wat makkelijker, maar wil dat ze het zonder leert. Ik moet haar na de voeding ook echt 20 minuten overheind houden vanwege al het gepruttel en gehik, ze drinkt zo snel en gulzig. Ben dus minstens 30 minuten bezig om haar na het eten in slaap te krijgen. Maar het voordeel is dan dat ze in de nacht dan wel al een ruk van 4 uur maakt en het in slaap vallen zonder huilen gepaard gaat. De bv geef ik liggend en kost gelukkig hierdoor een stuk minder energie. Hoef er nu alleen uit om haar luier te verschonen.
    Moet er ook echt aan denken dat ik overdag ga slapen. Dit heb ik gisteren gedaan en ben nu echt een stuk meer uitgerust.

Ze ligt nu ook lekker te slapen, dus ik ga even douchen en reageer zo op de rest.

13. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liefsvanmama, dank je wel! Leuk dat je het topic zo tot het eind hebt gevolgd! Hoe gaat het me jou?

Linda, klinkt tocg nog wel heftig je bevalling! Hoop dat je snel bent hersteld van al het inscheuren! Maar wat een knapperd! Super zeg. Ong hetzelfde geboortegewicht als N zij was namelijk 3448 gram.

Beccie, klinkt als een vlotte en goede bevalling. Wat fijn zeg. Maar wat een schrik dat incident! Ben je er al wat overheen gekomen. Is je angst weg?

Sasje, wouw wat zien zw er goed uit! Wat zijn ze al gegroeid zeg. Heel tevreden zien ze eruit zeg.

14. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

wauw!!!
    alle baby's zijn er!!! :D:D:D:D:D

ik zag mooie foto's voorbij komen ;)

hier gaat alles goed!!!
    nick is een heel tevreden mannetje
    groeit goed en wordt 's nachts 1x wakker omdat hij honger heeft...
    wij hebben dus heerlijke nachten (tot nu toe)

hoe hebben jullie allemaal de bevalling ervaren als je er nu op terug kijkt???
    ik vond het eigenlijk wel meevallen (GELUKKIG!!!) alleen het uur wachten op de ruggenprik was erg zwaar...

15. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook alles okay!
    Ons meisje is vandaag weer gewogen en was ruim 500 gram aangekomen in 2 weken tijd! Ze weegt nu 3275 gram!!! Er stond dus een hele trotse mama op het weeguurtje. Die verpleegkundige moet me wel voor gek verklaard hebben, ik heb daar even staan juichen. Zo stom dat je je kind ziet groeien en vetjes krijgen en je toch zo onzeker kan zijn.

Mijn bevalling is me nog steeds goed bevallen, al had ik echt zonder die weeen gekunt.... Bah wat waren die heftig en onnodig. Ik heb me van tevoren erg druk gemaakt over mijn keizersnede, maar uiteindelijk is me dat enorm meegevallen.
    De kraamtijd in het ziekenhuis is me door alle omstandigheden erg tegen gevallen. Ben er ook van overtuigd dat ik daar mijn twijfels wat betreft haar gewicht nog steeds van over heb gehouden. Ben dan ook heel blij met de extra kraamzorg die wij hebben kunnen krijgen!

16. tweety1983

tweety1983 Actief lid

10 jul 2012
    276
    0
    0
    83 Linda, gefeliciteerd!! Ik herken je verhaal met inscheuren en het rustig aan moeten doen terwijl je er niet zo goed in bent...! Maar zou echt de kraamweek zo veel mogelijk voor je laten doen. Ik heb me er aan over gegeven en daardoor is mijn herstel wel wat sneller! Ik ben 3 weken geleden bevallen van onze zoon Timo en dachten eerste week dat het nooit meer goed zou komen. Erg veel pijn! Maar nu, ik fiets en loop weer en doe eigenlijk alles weer! Controle gyneacoloog was prima en hoef niet neer terug! (Ik was naar de ene kant ingeknipt maar helaas toch nog naar de andere kant uitgescheurd, totaal reptuur)
    Succes en laat je lekker verwennen en geniet van he kindje!!

Becca(weet de naam niet meer precies)
    Ook van harte gefeliciteerd!!! Geniet er van!!

17. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag ook braaf een dutje gedaan,zeker een half uur.
    Tuur doet het super,mijn borstvoeding loopt al goed,ben net pamela.
    Hij slaapt goed. Drinkt goed en plast nu ook goed.
    Morgen mag hij weer in bad en de vk komt langs.
    Vandaag de geboortekaartjes de deur uit gedaan.laat het bezoek maar komen,gezellig.

@ploffpoll,wie heeft er gewonnen??

18. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey meiden,

Dankjewel tweety!

Goh wat een herkenbaarheid over rustig aan doen, mijn kraamverzorgende reageert erg kribbig op mij omdat ik smorgens al gewassen en gestreken ben als zij aankomt..maar vind het dan ook geen leuke verzorgende, het is dat ze lief is voor Abel, maar anders....maar goed, morgen is ze alweer voor het laatst.we hadden nog 15 uur extra, maar het gaat zo goed dat we het zo maar laten!

Abel ligt nu lkkr in zijn bedje, maar vind er niets aan, ik heb hem het liefst de gehele tijd bij me!!!! Ben zo in love!!!!

Raar te bedenken dat over 1 uur een week geleden mijn weeën begonnen, wat gaat het snel!

Linda wat betreft de bv, die loop bij mij ook goed zeg! Heb echt megaboobies, en als Abel huilt begint de boel gelijk te lopen.ik vind het echt fantastisch heerlijk om hem borst voeding te geven!

Ik duik zo ook mijn bedje in, alles wat ik meepak aan slaap is meegenomen.

Nou meiden weltrusten allemaal!!

Liefs Beccie

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dtje jeetje dat duurt idd lang zeg om haar in slaap te krijgen. Ik doe floor op bed verschonen gewoon, heb alles op nachtkastje liggen haha hoef ik er helemaal niet uit. Maar toch wel vermoeiend. Dit was de eerste nacht dat ze zi moeilijk deed, maar denk achteraf een regeldagje want ze kwam wel heeeeel snel voor voeding. Maar goed, na een halve dag kwam ze weer netjes om de 4 uur. Apart maar prima. Hopen op betere nacht vannacht!

Liefsvanmama hoe gaat het met je?

Appeltje fijn hoor dat de nachten zo goed gaan!
    Ik kijk positief terug op de bevalling, mede dankzij ruggenprik! Was zoveel ontspannender dan bij Gijs.

Tweety fijn dat je zo goed weer genezen ben! Is niet niets een totaal ruptuur.

Happy wow snap dat je trots ben ik ben ook zo onzeker over haar gewicht dus herken het wel!

Linda lekker aan het genieten dus :)

Beccie ook aan het genieten! Lekker je rust pakken als het kan !

Zo weer bij ;)

Hier traktatie gemaakt voor Gijs om te trakteren op kdv :) was stiekem meer werk dan gedacht :cool: maar ja dat hou je altijd. Zijn Nijntje koeken met een roze muizen jurkje ;)

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    kom ook nog even mijn mooie meisje spammen :)

Deel Deze Pagina