16-31 mei 2013 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sasje24, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey meiden,

Linda;Dapper besluit van je, goed dat je voor jezelf gekozen hebt! Nu kan je lekker je eigen ritme/regels aanhouden!

Sasje; nou respect voor jou, Abel heeft ook 2 onrustige nachten achter de rug, zo sneu voor het ventje! Ik slaap uiteraard niet veel..maar vind het gewoon rot voor Abel dat hij de slaap maar niet kan pakken!
    En dan heb jij nog één kindje waar je voor moet zorgen!

Heeft iemand van jullie ervaring met een co-sleeper? Abel wordt alleen rustig zodra hij bij mij mag liggen...we hebben nu een familiewieg naast het bed staan, maar ik vind dit niet zo'n suc6.Aangezien ik bv geef en hoop dit lang te kunnen doen heb ik me georienteerd op een co-sleeper...en dit lijkt me erg fijn voor zowel Abel als mij.....dus nu ben ik erg benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben...want ik ga hem deze week nog aanschaffen denk ik...ik hoor graag jullie ervaringen!

Fijne avond en ik hoop een goede nachtrust haha...

Liefs Beccie

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nog nooit van gehoord...wat is dat dan?

3. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey sasje,

Een co-sleeper of babynest is een speciaal ontworpen bedje wat je op aan het ouderlijk bed kan vastzetten.Op deze manier heb je altijd contact met je baby op een VEILIGE manier....het schijnt ideaal te werken bij bv en het schijnt erg goed te zijn voor de baby.uiteraard zijn er talloze ouders die dit juist niet zien zitten, maar het lijkt mij heerlijk voor Abel en voor mezelf.

Vannacht heeft hij weer zo onzettend gehuild, ik voel me dan zo machteloos..zouden het krampjes zijn of dit of dat enz enz...nu ligt hij lekker gewassen en gestreken in de wagen en zometeen komt de wijkverpleegkundige de gehoortest doen...

Nou meiden ik hoop dat er hier iemand ervaring heeft met de co-sleeper, ben zo benieuwd!

Fijne dag allemaal!

X Beccie

4. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring met co sleeper.

Sas respect,met 2 babys is geen makkie.

Ik vind het heerlijk zonder kraamhulp, en het mooie is,tuur lijkt ineens zijn ritme te hebben gevonden. Misschien ook omdat ik nu meer op mijn gemak ben. Hij heeft gisteren overdag netjes om de 3 / 3 en een half uur gedronken, en vannacht om 23.30 , 4 , 7.30 , dus dit was een heerlijk nachtje!
    Dadelijk komt de huisarts tuur controleren, denk dat alles goed is,maar vind het toch wel spannend.
    Heb vandaag voor het eerst een flesje gegeven(zelf gekolfd)dit dronk hij goed, is makkelijker als er bezoek is. Anders moet ik elke keer verkassen als ik wil voeden. Ben niet zon type wat dat bij iedereen zijn bijzijn doet. Ook voor marit was het flesje leuk. Ze heeft goed geholpen. Nu hangen we ff met zijn 2tjes op de bank, tuur ligt in bed.

5. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh,vandaag wat te veel gedaan denk ik.
    Ben kapot.

6. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beccie heb me er wel in verdiept, maar uiteindelijk niet gedaan. Wat ik las is dat de baby toch nog vaak moeilijk in slaap valt ook n co- bedje en je dan alsnog de baby tegen je aan hebt slapen. Want waarom zal de baby wel daar in slapen en niet in wiegje? Er is dan toch nog afstand tussen jou en de baby. Ik merk dat het liefst N echt tegen me aan ligt te slapen, met haar hoofdje op mijn borst als ze klaar is met drinken. Wat wel handig is van de co slaper is dat je je hand heel makkelijk op de buik kan houdenmen makkelijk naar je toe kan schuiven. Maar ik zelf ben dan toch bang dat ik hier te laks in wordt.

Ik val nu moet ik bekennen ook vaak in 'lichte' slaap tijdens de bv met N naast me. Maar dat is de ene keer links en andere keer rechts. Ik slaap dan op mijn zij, eigen deken ligt tot onder voetjes van baby en een eigen dekentje van haar als rol achter het rugje (zodat ze niet wegrolt)en over N heen als warmte (en heb ik het hierdoor ook warm), zo pak ik nooit mijn eigen deken. Het wiegje staat tegen mijn bed aan, zodat N niet van bed kan rollen. Maar na een uurtje wordt ik toch wakker en ben dan blij dat ik N weer in het wiegje kan leggen, je slaapt toch heel anders, gezien je heel waakzaam slaapt. Nu moet ik haar bewust terug leggen in haar wiegje en bij een co slaper ben ik dus bang dat ik hier niet meer bewust mee bezig ben en haar de hele nacht naast me heb en in een te diepe slaap val. Al moet ik zeggen dat ik verbaasd ben hoe je instict werkt!

Ben benieuwd naar je ervaring als je er een gaat kopwn.

Je kunt trouwens van de ikea gulliver ledikant zelf een co sleeper maken. Moet je maar eens googlen (co sleeper + ledikant gulliver). Dit scheelt heel wat geld en kun je dus langer gebruiken dan een co wiegje. Ik heb deze ledikant ook voor het geval ik dit wilde.

7. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linda, wou die Tuur van jou doet het goed zeg!
    Ik durf nog geen flesje te geven, ben veel te bang voor tepel/ speen verwarring. Ik heb flink zitten te oefenen om bv te kunnen geven tijdens bezoek zonder dat ik open en bloot met mijn borsten zit, hihi. Dus doe het nu gewoon als er mensen bij zijn, volgens mij gaat het nu netjes genoeg. Zodra het bezoek weg is ben ik blij om hier niet op te letten, is toch nog wel makkelijker. Fijn he je eigen gang gaan. Hier ook de kraamzorg twee dagen eerder laten stoppen, herken dat wel van jou.

Gebruike jullie allemaal een speen? Ik nog niet. Maar moet nu nog wel vaak mijn pink gebruiken, zodat ze in slaap valt, dus weet niet of het zonder blijft werken. Ga met een maand een keuze maken.

Pff Sasje lijkt me zwaar als ze zo moeilijke dagen hebben en om je aandacht te kunnen verdelen. Vandaag had N zo dag dat ze haar slaap niet kon vatten en heel vaak wilde drinken. Volgens mij een regeldag, maar pfff het is wel moeilijk zo dag en dan heb ik maar een baby.

Ik was vandaag erg blij met mijn draagdoek, zo heeft N gelukkig toch nog een tijd kunnen slapen, terwijl ik mijn handen vrij had. Nu is ze weer helemaal tevreden gelukkig en ligt nu heerlijk te slapen in de box. Gaat ze ieder geval lekker rustig de nacht in zo en heb ik even goed kunnen uitrusten.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    dtje lastig zeg dat N zo gulzig drinkt...heb wel eens een tip gehoord om eerst even minuutje te kolven (als je een kolf hebt tenminste :p) vor je ze geeft, dan is de eerste druk er af en gaat het misschien niet zo gulzig.
    en kan wel snappen dat je dat jammer vind dat je geen natuurlijke bevalling heeft meegemaakt.

linda leuk he die post :)

doe maar hahaha doorslapen heeft ze hier ook nog niet uitgevonden

appeltje wow wat een hoop kaartjes zeg! hier lange na niet zoveel, ik gok rond de 50

dtje wat komt het cb laat bij jullie, hier op dag 10 zoiets al.

mamavd wow wat een plat buikje al zeg!wow nu al aan het werk! knap, ik ben blij dat ik nog vrij ben haha

linda is tuur helemaal goedgekeurd?

beccie fijn dat abel het zo goed doet! en pijnlijke tepel...auwww..bij gijs waren tepelhoedjes de uitkomst.

linda wat naar zeg van je kraamhulp. ben dat betreft zo blij dat ik dezelfde heb gehad (werd ook gegarandeerd door kraambureau). maar wat goed en dapper van je! ging het zonder goed?

sasje wat lastig idd lijkt me ook zo moeilijk, maar ja je je hebt ook maar 2 handen.

beccie nee geen ervaring mee. heb je al geprobeerd iets van jezelf bij hem te leggen (kussensloop of zo) dat wil ook nog wel eens helpen als ze je geur ruiken.

linda dat vind ik ook zo gedoe als er visite is, meestal probeer ik het tussen de voedingen te plannen. maar flesje is dan idd fijner!
    en zo zit floor ook ongeveer met de nachten.

co sleeper mij lijkt m e dat niets, hier ligt floor in de wandelwagen naast me, gaat super. ben ze van plan om ze dadelijk over te doen naar de eigen bed. dan slaap ik ook wat beter en worden we niet wakker van elkaar. maar nu vind ik het wel lekker hahah

Zeg zullen we een topic in het mama gedeelte openen? aangezien we nu allemaal bevallen zijn?

Hier gaat alles goed! floor is zooooo rustig, als ze wakker is heel lief om der heen kijken en rustig. en slapen doet ze overdag ook goed, meestal snachts ook (alleen vannacht niet :()

morgen super warm weer. vind het wel weer lastig wat ik aan moet trekken bij der. maar ik denk jurkje met korte mouwen en legging kijk het wel even aan. wat doen jullie?

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ja gebruik wel de speen, maar heeft hem nog niet heel vaak nodig. dus vind het wel prima. ze doet soms hele nachten zonder.
    bij gijs ging het afleren ook prima (heeft 3 dagen geduurd toen hij 2 was, hij had hem teon alleen voor zijn slaap)

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ow hier dan blote benen morgen hoor..en wellicht zelfs alleen romper als het 30 graden wordt.....hier slapen ze nu sowieso ook al met blote benen in puckababy want ze hadden het beiden erg warm in bedje....

11. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    speen...hier hebben ze wel beide een speen...vooral om soms de voedingstijd wat te rekken en jari vaak na de voeding vanwege spugen....soms met inslaap komen ook nodig bij beide maar soms krijgen ze er ook kokhalsneiging van hihi...dus net wanneer ze zelf willen krijgen ze hem...

12. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Beccie, waar ik voornamelijk 'bang' voor ben met zo co sleeper is dat ze helemaal niet meer alleen in eigen bedje leren slapen zonder dat je ernaast ligt. Ik ga dadelijk werken en zou het niet fijn vinden als N niet kan slapen op het kdv. Anders had ik waarschijnlijk wel de keuze voor zo bedje gemaakt. Wat is jou idee hier over? Of ga je niet werken?

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Zou ok hier ook bang voor zijn.

14. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dank jullie wel over jullie speen ervaring. Ga er nog eens over nadenken.

Ik doe morgen denk ik alleen romper aan. N is echt een zweetertje ligt ook heel graag in haar blootje uit te dampen :D.

@ chilleke lijkt me een goed idee om een nieuwe topic te openen.
    Is iemand hier handig in en om hier een link daar naar toe te plaatsen, zodat iedereen het kan vinden? Vind het wel gezellig om te blijven kletsen met jullie!

15. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    De reden dat ik wel al flesje kan geven is omdat ik voed met tepelhoedje,omdat tuur niet goed aangehapt kreeg. Dit lijkt dus wel al beetje fles,dit is ook waarom discreet voeden lastiger is,ik moet eerst dat hoedhe erop zetten en vasthouden totdat hij goed drinkt.
    Speen heeft hij niet nodig.

Vandaag heeft tuur gewoon een pakje aan,maar ben nu dan ook nog binnen en het is hier gewoon 21 graden. Heb zelf ook een vestje aan.

Moet er wel op letten beter mijn rust te pakken,gisteren was ik helemaal op, benen deden zeer en was ik erg humeurig.

Kaartjes, zitten hier nu rond de 90.

Langzaamaan begint nu ook het kraambezoek op gang te komen. Alleen jammer dat vriend dagen van minimaal 12 uur draait, komt alles meteen op mij neer.

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

He meiden,

@speen, hier krijgt hij alleen de speen om te rekken betft voeding! Maar verde met inslapen en zo wil hij hem niet eens! Als hij voldoende heeft gedronken is z'n zuigbehoefte voldaan.

Ons kleine manneke groeit als kool!
    15 mei geboorte gewicht 3430 en 57 cm
    17 mei dag naar huis uit het zkh woog hij 3170
    27 mei controle cb thuis 3290
    3 juni extra thuis controle cb 3880
    17 juni controle cb 4460 en 57 cm

Dus gaat perfect hier!!
    Hij krijgt wel fles in heb de borst 1 week geprobeerd maar daar had hij niet genoeg aan, ergens heb ik nog steeds de kriebels om te gaan relacteren! Maar anderzijds twijfel ik enorm!
    Hij had toen namelijk gewoon niet voldoende kracht om te drinken!
    Vorigeweek heb ik hem 1 x aan de borst gehad, en hij dronk meteen!
    Sindsdien laat die gedachten om het opnieuw te proberen me niet met rust!
    Maar wat als ik het ga doen en hij helemaal overstuur raakt daardoor!
    Ik weet het iet, wat zouden jullie doen??

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    mama je kunt het toch proberen meis???
    ik he b verder geen verstand van bv maar je kunt het altijd proberen denk ik toch???

18. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij je er goed bij voelt kun je het proberen.evt kun je het blijven combineren met fles. Je merkt snel genoeg of hij erdoor van slag raakt.

Gisteren overspoeld met telefoontjes hoe het met tuur is. De baby die in roermond is gevonden was van dezelfde grootte en gewicht als tuur. Toch zielig als je zo wanhopig bent dat je je baby te vondeling legt.

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    dat bedoel ik linda...dan ben je niet helemaal goed snik......

20. erin79

erin79 Actief lid

6 jul 2012
    408
    0
    0
    mamavand als je wilt gewoon doen! zou wel aanraden om te voeden op verzoek, zo krijg je het beste weer productie, dus zoveel mogelijk aanleggen, liefst ieder uur in het begin zodat je borsten gestimuleerd worden weer/meer melk te maken.
    ik zou anders even een lactatiedeskundige bellen die je kan helpen!

het is echt zo mooi bv geven, het gaat hier echt super! hij groeit er goed op (van 3950 geboortegewicht naar 4920 vandaag bij cb) en is zo tevreden.

Deel Deze Pagina