16-31 mei 2013 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sasje24, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    fijn dat het zo goed gaat erin!!!

2. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Helemaal aan het begin heb ik hier in dit topic ook mee gekletst. Inmiddels ben ik ook bevallen, van zoontje Jelle.

Geboren op 6 juni, 3200 gram en 47 cm.
    Bekijk bijlage 332670

Bevalling was heftig, maar super ervaring. ;):D

Ik wil jullie allemaal feliciteren met jullie zoontjes en dochtertjes! :D
    Geniet ervan!!

3. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey meiden,

Wat een HITTE hé! Abel vindt het ook maar niks volgens mij.....
    Gister gehoortest gehad, beide oren negatief.....blehhh...volgende week word er opnieuw getest, wellicht is Abel wat verkouden...ik heb zelf het idee dat Abel wel kan horen, want hij reageerd zeer zeker op omgevinsgeluiden als de klok, stofzuiger e.d. Hopen dat de test volgende week slaagt!

Zijn jullie ondertussen al actief in een mama topic..lijkt me gezellig om mee te kletsen!

Dtje, thanx voor je info! Ik heb ondertussen een co sleeper besteld bij bed4baby...bedje kost €100,- incl. matras.Later kan je het bedje ook als bankje gebruiken..ben benieuwd!!!

Alles verders goed met jullie babys? Met Abel wel, ik sta versteld van hoe hard hij groeit en hoe hij alweer veranderd is in 2 weken tijd...

Fijne (plakkerige) avond..

XBeccie

4. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuur groeit ook als kool, de kleren die hij vorige week aanhad toen we uit het ziekenhuis kwamen passen al niet meer.

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja het is warm he...hier lijkt het mee te vallen hoeveel last ze er van hebben gelukkig....

en nee ik klets nog nergens mee in een mama topic...zit op fb wel bij tweelinggroepjes die bevallen zijn..

6. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey meiden,

Ik heb weer eens over wat berichtjes heengelezen.

Mamavand; ik zou het zeker proberen de bv! Ik vind het heerlijk om te geven...en idd gewoon voedden op verzoek...ik hoorde pas een verhaal van iemand die al een half jaar geen bv had gegeven, een kindje hoorde huilen en haar borsten begonnen te "lopen"....dus volgens mij is de kans groot dat het kan slagen, zeker als jezelf zo gemotiveerd bent!

Kiwi:mooie zoon heb je!!!

Dtje; ja dat is ook wel een van mijn zorgen..maar het is toch de bedoeling dat Abel minimaal 6 maanden bij ons op de kamer slaapt...en volgens de recensies geeft het doorgaans geen problemen wanneer ze weer in hun eigen bedje moeten gaan slapen...ik werk in de zorg en het is de bedoeling dat ik ga werken wanneer mijn man thuis is..avond/nacht/weekend...we gaan het gewoon proberen....ben heell benieuwd!

Weltrusten allemaal!

7. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mvd ik zou het idd proberen, als je dit graag wilt! Misschien een idee om een lactatiekundige erbij te betrekken.

Erin wouw wat fijn dat het zo goed gaat en hij zo super goed groeit en zo tevreden is!

Beccie ben benieuwd hoe her bedje bevalt. Je hebt hem ieder geval goedkoop kunnen vinden! Ik zelf kan me erg vinden in het natuurlijk ouderschap. Alleen zou dat betekenen dat je ook niet kunt werken, dus moet er een beetje een midden weg in vinden. Nu laat ik N gewoon vaker lekker bij me in bed liggen afwisselend met het wiegje. Wil ook graag de eerste zes maanden haar op mijn kamer, maar mijn vriend wil haar eerder oo eigen kamertje. Dus we zullen zien, heb ieder geval gezegd dat ze de eerste twee maanden in het wiegje blijft. Verder gebruik ik regelmatig de draagdoek, vind ze echt heerlijk! Nu nog alleen voor binnen omdat wandelingen nog te zwaar zijn vanwege de keizersnede.

Linda met tepelhoedje voeden lijkt me idd lastig om tijdens bezoek te doen. Wel fijn toch dat je op deze manier bv kan geven?
    Hoe gaat het nu met je rust nemen? Al weer wat bij kunnen tanken?

Kiwi, van harte gefeliciteerd met je zoon Jelle :).

Sasje fijn dat ze gisteren niet al teveel last hebben gehad van de warmte! Hier binnen was het ook goed te doen. Dus maar een kleine wandeling gemaakt.

8. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als dochterlief meewerkt gaat het rusten redelijk.
    Vind het wel zwaar met 2 kids en vriend veel weg. Hij maakt momenteel dagen van minimaal 12 uur.Gaan s avonds ook vroeg naar bed zodat ik dan al wat bij kan tanken.dus na de voeding van 21u hoeft hier niemand meer aan te kloppen.

Hier heeft tuur ook weinig last van de warmte,alleen met voeden plakt hij zowat aan me vast.

Maandag komt de verpleegkundige van het cb.
    Vanavond en morgenmiddag bezoek.
    Probeer de zondag nog ff voor onszelf te houden,kunnen de kids ook ff met papa knuffelen.

Tuur slaapt ook bij ons op de kamer in een wiegje,in elk geval minimaal tot hij doorslaapt. Zo hebben we dat met marit ook gedaan.

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja is druk he linda...hier ook vriend die alleen een half uurtje thuis komt eten om half 5...en dan pas om 9 uur weer thuis is...en dan is alweer bijna bed tijd...we doen alleen de fles van 23.00 samen geven....de rest doe ik ook alles alleen...

10. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, en ik mag niet klagen want ben blij dat hij werk krijgt.er zijn ook bedrijven die niks te doen hebben,maar gezellig is anders.

Marit is vandaag naar de oppas,dus ben nu lekker alleen met tuur. Vanmiddag krijg ik ff bezoek,voor de rest lekker rustig vandaag.
    Gisteren van mijn collega en haar moeder(mijn poetsvrouw)een cursus babymassage kado gekregen,gegeven door mijn masseuze(die vanmiddag op bezoek komt)vind ik zon leuk kado. Heb ik met marit ook gedaan en was sowieso van plan dit met tuur ook te gaan doen.

Zo,nu ff beetje opruimen en was opvouwen en dan vind ik het weer goed geweest voor vandaag.

11. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hier vandaag ook een rustig dagje....morgen gaan de kleintjes voor de eerste keer bij oma en opa slapen ben benieuwd want pap en mam gaan op de lappen :)

12. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend sas,vind je het niet moeilijk?ik had daar de eerste keer bij marit wel moeite mee. Ben benieuwd hoe me dat afgaat als tuur voor het eerst gaat logeren.slapen ze al door of krijgen ze snachts nog een voeding?

Hier gaan de nachten goed,tuur heeft gisteren om 23.30 gedronken,daarna om 4.15 en vanmorgen om 7.30. Marit heeft een wekker gekregen,ze mag van haar kamer afkomen als er een 7 vooraan staat(was afgelopen week een paar keer voor 6 uur al wakker,beetje frustrerend als je baby doorslaapt en dochterlief zo vroeg naast je bed staat) en het heeft gewerkt. Ben benieuwd of ze het volhoud.

Zo,nu eens ff online wat shoppen. Tuur zijn garderobe moet een beetje worden uitgebreid,en ik wil graag lillypadz bestellen(siliconen zoogcompressen die je niet ziet zitten onder strakkere kleding. Ook nog een paar sockons erbij(van die dingetjes voor over de sokken zodat ze deze niet de hele tijd uittrappelen,werkt perfect)en dan zijn we wel weer ff compleet.

13. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nee niet moeilijk...kijk er wel na uit..merk dat ik echt moe begin te worden..nee ze krijgen nog een nachtvoeding...meestal rond 4 uur....en dan hier ook 8 uur weer....merk dat het wel begint op te breken nu...sliep in de zwangerschap natuurlijk ook al weken niet goed..en nu dus ook niet...

14. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is het idd wel fijn als je ff bij kunt tanken. Geniet ervan zou ik zeggen.

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nou ja ik denk dat ik de nacht an zaterdag/zondag ook oversla hihi normaal zijn we pas rond 4/5 uur thuis...dus tja....bijtanken...misschien moet ik ze ook nog maar van zondag op maandag laten slapen bij opa/oma hihi..nee grapje dat kan ik niet 2 dagen :)

16. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Hi meiden,

Ik verwaarloos zo heel dramatisch maar druk druk druk!
    Hier gaat t goed, Jesse slaapt van 23 tot 6 dus officieel slaat ie de nachten over jeej

Hij draaide zich vandaag ook om van buik naar rug alsof hij nooit anders doet

Ik heb nu het idee dat de tropenweken voorbij zijn, vond het maar niks die eerste weken.. Nu wat relaxer en langszaamaan minder visite daar ben ik ook klaar mee Pfaff elke dag mensen over de vloer nooit n middagdutje voor mams

Wat heerlijk dat het goed gaat met alle baby's
    Sas: veel plezier! Misschien een x echt bijtanken anders breek je straks op
    Hier kan ik n nachtje logeren nog niet aan hihi

Is er al een mama topic?

17. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dropje wat heerlijk: doorslapen!!
    Heb hier een waardeloze nacht gehad. N had zo veel last van krampen dat ze zelfs niet liggend de bv kon drinken en heeeel lang nodig had voor ze weer op haar rug kon liggen. Overdag komt ze om de drie uur, in de nacht maakt ze een keer een ruk van 4 uur. Uitslapen duurt denk ik dus nog wel heel lang.
    Dadelijk bezoek die de hele middag blijven, goede vrienden, die van een eindje ver komen. Kan dus pas in de avond wat bijslapen. Ben nu maar even flink koffie aan het drinken.

Toch vind ik het heerlijk genieten, ook al loop ik soms als een sombie rond. En vind ik dat ze zo snel groeit. Geniet ook van de bv en het lekker veel knuffelen. Maar wat een vlotte baby is Jesse zeg dat hij al kan omdraaien.
    Hier is N vooral snel in het comunicatieve. Ze heeft gewoon al bewuste lachjes en al wat baby brabbel. Zo leuk is dat. Dan vergeet ik meteen de slechte nacht weer als ik dat zie.

Sasje en hoe was het eerste nachtje uit logeren? Spannend zeg lijkt me dat. Maar ook wel lekker denk ik?

En Linda heeft het wekkertje geholpen voor Marit? Gisteren nacht sliep N ook precies dat ritme van Tuur, had het gevoel alsof ik uit was geslapen :). Hoop dat het zoals vanacht eenmalig was, want anders raak ik uitgeput denk ik.

18. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het wekkertje doet het!
    Tuur blijft in datzelfde ritme.idd dan krijg je het gevoel uitgeslapen te zijn.
    Zojuist met zijn allen naar de winkel geweest,komende week weer eens alleen proberen met de kuds eropuit te gaan(of met tuur als marit bij de oppas is).
    Nu ff lekker eten,tuur ligt in bed.

19. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Als je denkt dat je eindelijk alles gehad hebt en kan gaan genieten, dan heb je het mis!
    Zo is de gedachten die mijn geest bezig houdt.
    Donderdag begon ik in ene weer vrij heftig te vloeien, maar nadat ik me zus had gebeld en me moeder en deze allebei aangaven dat het normaal is zo 6 a 7 weken te vloeien, dacht ik dat het geheel normaal was.
    Vrijdag bleef ik zo vloeien en besloot ik de vk te bellen, ze gaf aan dat ik misschien rechtstreeks door aan het stromen was in een menstruatie.
    Dus even aankijken, want a.s woensdag moest ik toch voor controle want ik was immers 6 week geleden bevallen.
    Maar zaterdag ochtend, m'n man werkt nooit op zaterdag en nu moest hij een klusje afmaken.
    Nadat ik die nacht al meerder malen mezelf had verschoont, en ik ochtends uit bed stapte, liep het bloed langs me benen.
    Dus ik gedoucht en verschoont, binnen 15 min 3 maandverbanden vol met bloed, ik zou ze wel uit kunnen wringen zo verschrikkelijk veel bloed.
    Dus ik vertrouwde het niet en besloot weer de vk te bellen!
    Ze kwam bij me langs en het eerste wat ze zei: ik ga direct het zkh bellen, pak je spullen maar vast.
    Zo gezegd zo gedaan, en ja hoor het zkh wilde dat ik direct die kant uit kwam!
    Ik als de sodemieter opvang regelen voor m'n mannetjes, en heel snel naar het zkh, er bleken behoorlijke placenta resten te zitten, en m'n heb was nog maar 4,5 die middag ben ik met spoed gecuretteerd!
    Na de operatie was m'n heb nog maar 3,9 dus ik heb epo spuiten gehad, en andere medicatie om aan te sterken!
    Ik ben vandaag thuis gekomen en moet langzaam weer aansterken.
    M'n ouders hebben me opgehaald met de boys zodat ik kan rusten, en aansterken.
    Denk je dat je al,Es' gehad hebt, heb je je leven weer een beetje op de rit, zit je met de volgende ellende.
    En het meest erge is, dat ik hierdoor m'n werkelijke vrienden ben gaan leren kennen.
    Niemand van m'n schoonfamilie wilde ons bijstaan, of de kinderen opvangen of m'n man naar het zkh brengen!
    Ik ben zwaar teleurgesteld in hun.
    Gelukkig hebben we andere lieve vrienden die ons wel hebben geholpen, waar ik onwijs dankbaar of ben.
    En ik ben blij en dankbaar dat ik überhaupt nog leef!!
    Nou meiden jullie zij even op de hoogte.
    Verder doet ons mannetje het perfect, alleen met mams is het wat minder.
    Liefs cyn

20. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Mamavand:
    Dat klinkt heftig!! Als ik het goed lees het je geluk gehad dat jezelf zo adequaat gereageerd hebt! Veel sterkte met herstellen!!

Hier alles goed, Abel blijft wel veel mondjes teruggeven, morgen op nacontrole bij de kinderarts, zal eens vragen wat de oorzaak kan zijn.
    Verder staat de co-sleeper inmiddels naast ons bed en ik moet zeggen IDEAAL!! Abel is veel rustiger, slaapt beter en vooral het gemak met voeden en verschonen bevalt me zeer!

Fijn te lezen dat het verder met iedereen goed gaat!

Liefs Beccie

Deel Deze Pagina