16-31 mei 2013 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sasje24, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zondag 5 weken,dus zou wel kunnen,hij heeft op de hele dag ongeveer 3uurtjes geslapen, vanaf 15u heel verdrietig met echte traantjes,zo zielig.
    Gelukkig komt papa net thuis,kan ik ff gaan douchen en me wat bewegen,niet heel comfortabel met de hele tijd een baby op je arm.
    Komt wel weer goed,maar is wel erg vermoeiend.zeker mrt marit erbij. Die had zin om samen spelletjes te doen en te spelen, erg gezellig met een huilende tuur erbij.

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

He Linda, dat heeft Roïn ook gehad maar dan alleen avonds! Vanaf 18 uur wilde hij alleen maar bij je, en nu is dat over.
    Volgens mij hoort dat erbij,aangezien dat hier nu over is.

@all maandag bij cb geweest, onze kleine is inmiddels al 5190 gram en 58,5 cm
    Eerste prikjes gehad zo zielig maa gelukkig was hij er niet ziek van.
    Doorslapen gaat hier ook fantastisch hij krijgt om 22:00 laatste fles en komt dan om 06:30 heerlijk dus!
    Verder gaat het met mij ook goed, behalve dat ik last heb van en heel hoog libido! Echt verschrikkelijk m'n man klaagt niet maar ik ben er wel klaar mee!lijkt zo onderhand of dat het enigste is waar ik nog aan kan denken.
    Welke maat draagt jullie ukkie met 8 weken? Onze kleine man al 62"!!!

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wauw wat groeit ie goed mamavd!!!
    hier zitten ze nog beide in maatje 50/56 :)

4. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet,hij is bijna 5 weken,maar denk dat ik tzt ook een maatje groter zit dan nu,dus ook 62.
    Marit heeft 8wkn 46 aangehad, dus dit is ee heel verschil.

Tuur heeft vannacht gelukkig wel geslapen.ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

5. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo mvd wat groeit hij goed zeg! Heerlijk ook die nachten!
    Hier op maatje 56, maar truitjes passen ook nog de 50, ze heeft niet zo lange armpjes, bij de 56 moet ik ze nog omslaan. Rompertjes moeten nu wel echt in 56.

Lastige dagen he Linda, noor had het ook met 5 weken. Nu gaat het veel beter. Ze kan steeds makkelijker slapen in haar wiegje.
    Gisteren avond was ik echt helemaal op. Ze was zo overstuur, was wat oververmoeid maar kon de slaap niet vatten. Uiteindelijk is ze snikkend aan mijn borst in slaap gevallen. Moest gewoon met haar mee huilen zo overstuur huilde ze.

Vind dat soms wel lastig dat ze alleen te troosten is door mij. Mijn vriend krijgt haar op die momenten echt niet stil. Natuurlijk ook wel frustrerend voor hem. Vaak is ze meteen stil als ik haar vast houd. Is dat bij jullie ook zo? En veranderd dit als ze wat ouder zijn? Maak me nu af en toe al zorgen over hoe het moet gaan als ze naar de kinderdagverblijf gaat. Ze kan zich soms zo overstuur huilen en ben dan bang dat ze ook daar niet te troosten is.

6. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook wel dat hij eerder getroost is als ik hem pak,maar neem hem bewust niet altijd over van mijn vriend. Hij zal moeten leren dat anderen ook troost kunnen bieden.

7. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja linda je hebt gelijk, moet ik denk ik ook meer doen. Ik ga hem nu ook vaker de fles geven, dan zal het troosten denk ik dadelijk ook makkelijker gaan en mijn vertrouwen zelf ook hierin groeien.
    Ik vind het zo makkelijk om altijd direct aan te leggen en moet me er nu nog echt toe gaan zetten om te gaan kolven. Nu nog maar heel weinig gedaan, heb er elke keer zo weinig zin in. Maar gezien het wel een goede oefening is moet ik er toch maar eens een gewoonte van gaan maken.
    Dus mijn doel is om vanaf morgen elke dag te kolven zodat ik ook een vooraatje kan aanleggen.

Het is vandaag echt een top dag! Noor is nu al voor de tweede keer nadat ze wakker in haar bedje gelegd is meteen in slaap gevallen.
    Ze is ook super vrolijk vandaag, ze is bij het wakker zijn constant aan het lachen en brabbelen.

Vanavond uit eten met een paar vrienden bij een griek in de zelfde straat :). Spannend. Ik doe nadat Noor heeft gegeten haar in de draagdoek en dan gaat ze lekker mee. Zo weet ik zeker dat ze heerlijk kan slapen en we geen huilende baby in het restaurant hebben en kan ik zelf ook ontspannen.

8. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

oh zag 2 knappe ventjes voorbij komen!!! :D:D:D

hier nog altijd 1x per nacht een voeding geven...
    2x werd hij om 5 uur wakker nadat hij de fles om 22.30 uur heeft gehad en 1x werd hij om 5.45 wakker...
    hopelijk zet hij dit zo door zodat we misschien al snel weer hele nachten kunnen doorslapen...
    maar mij hoor je niet klagen hoor... hoor ook wel hele andere verhalen...

dinsdag naar cb voor de 1e prikjes...
    ben benieuwd hoe lang / zwaar hij nu is...

ik ben afgelopen week weer naar de sportschool geweest...
    wat was dat fijn!!!
    precies 6 weken na de bevalling had ik mijn normale broeken weer aan :D:D:D
    ze zijn zelfs iets te groot...

9. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Appeltje,de meeste broeken passen weer maar nog niet alle.
    Fijn dat je het sporten op kunt pakken. Omdat vriend nooit weet wanneer hij thuis is kan ik niet op een vaste dag wat gaan doen,maar wil wel iets . Na 3mnd mag ik ook weer paardrijden, alleen zie ik nu nog niet hoe ik alles moet gaan combineren.
    Denk dat ik binnenkort maar eens ga beginnen met skaten. Dat is al een begin.

Dtje, ik heb contact gehad met lactatiekundige ivm tepelhoedje, die adviseerde me elke dag elke borst 1x te kolven omdat met hoedje productie terug kan lopen. Ze had de goede tip om als kind aan de borst drinkt de andere kant te kolven, je profiteerd dan van de toeschietreflex en je bent er geen extra tijd mee kwijt. Tevens zorgt dit ervoor dat je lichaam de tijd heeft om voor de volgende voeding melk aan te maken. Met kolven krijg je je borst niet helemaal leeg dus mocht kind niet genoeg hebben na 1 borst dan zit in de andere borst nog genoeg voor een toetje. Zo doe ik het en heb nu ook een klein voorradje in de diepvries.
    Ik probeer ook 2x per week flesje te geven zodat hij dit niet verleerd, maar ik merk wel dat hij bij een ander de fles beter drinkt dan bij mij. Dan wil hij liever bij mij drinken.

10. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo Noortje ligt lekker te slapen. Uit eten was echt geslaagd, het is zo goed gegaan. Noor heeft heerlijk geslapen tijdens het eten en ik heb lekker kunnen ontspannen. Net heeft Noor als ontlading een uur gedronken om daarna heerlijk rustig in slaap te vallen.

Linda dat tegelijk voeden en kolven vind ik een goed idee, even kijken of ik die behendigheid kan vinden (moet dan eigenlijk op een of ander manier de kolf vast maken aan mijn borst, zodat ik hem niet hoef vast te houden) Ze heeft tot nu toe ook elke keer genoeg aan een borst. Blijkbaar drinkt ze veel in korte tijd. Overdag drinkt ze in 10 minuten aan een borst en heeft dan genoeg. Alleen voor het slapen gaan drinkt ze vaak een stuk langer.
    Dank je wel voor je tips!

11. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben gisteren buurt bbq gehad en tuur vond het zo interessant dat hij niet ging slapen. Om 23u waren we thuis,tuur gevoed,marit naar bed,en toen wij naar bed. Heb tuur vanmorgen om 7.30 maar wakker gemaakt,marit slaapt nog.
    We hebben dus een heerlijk nachtje gehad. Heb wel ff moeten kolven,want na het drinken zat de andere kant nog vol.

12. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb nu een aantal keren tuur tussen 21 en 22 u gevoed en dan niet meer om 24u wakker gemaakt. Hij slaapt dan tot tussen 3 en 4. Dus evenlang dan wanneer ik hem wel om 24u voed. Ik ga a hem dus niet meer wakker maken om 24u en ga zelf lekker op tijd naar bed.

Balen, marit stond vanmorgen op met een koortslip. Geen idee van wie ze die heeft gekregen. Gelukkig snapt ze dat ze niet met tuur mag knuffelen maar is wel zielig.

Vind het veel te warm, morgen gaan we in swalmen zwemmen. Kan tuur daar lekker onder de boom in de schaduw liggen en marit in het water. Mijn collegatje gaat mee zwemmen dus kan 1 bij tuur blijven en de ander met marit zwemmen.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hier disdag prikken.. en nu 6,5 week ... en maatje 50 komt nog 1x snachts

14. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linda, hier drinkt Noor ook tussen negen en tien haar laatste voeding en wordt dan ook tussen 3-4 uur wakker. Vind dat eigenlijk al super fijn zo lange ruk en netjes. Ga om negen uur al vaak met haar naar boven en geef dan in bed de laatste voeding, ze drinkt dan vrij lang. Ik rust zo al lekker uit en slaap vaak op deze manier al een uurtje. Hierna ga ik vaak nog even naar beneden om wat tijd met mijn vriend door te brengen.

Geniet van je dagje zwemmen. Heerlijk! Ik heb dit ook al twee keer gedaan. Was heerlijk. Noor sliep in de buiten lucht heerlijk.

Love peet, hier ook dinsdag de eerste prikjes :(.

15. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lovepeet, hier nu 9,5 week en ook nog steeds maatje 50 hoor (al beginnen sommige shirtjes wat aan de korte kant te worden...)

@Djetje en lovepeet, succes dinsdag met de prikken.

@Linda, balen van de koortslip, gelukkig kun je Marit wel uitleggen dat ze niet mag knuffelen nu. Maar leuk is anders

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    leuk linda wellicht zien we elkaar dadelijk...wij gaan ook vandaag met kids ben benieuwd.....zal wel maar kort zijn.....

17. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marit haar lip ziet er stukken beter uit al.

Heerlijk gezwommen, we zijn van 11 tot 17u daar geweest, het water was wel koud. Tuur heeft van 11.30 tot 16u geslapen, dus ook alle tijd voor marit gehad. Voor het eerst in openbaar gevoed, vond het een beetje vreemd in het begin, maar het ging goed (hydrofielluier onder bikinibandje over tuur heen, zo heb ik geen inkijk en kan ik gemakkelijk het hoedje plaatsen)
    En sas tegengekomen, nog een fijne middag gehad na de "verhuizing"?

Komend weekend is kermis in het dorp. Dan komt voor het eerst onze oppas op beide kids passen. Voor het eerst langer dan een uur van huis af zonder tuur. Ben benieuwd hoe me dat bevalt.

18. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja was leuk!! vandaag ook weer gaan zwemmen zonder kids...is veel te warm voor ze en water veel te koud dus tja....dan gaan ze maar ff naar oma als deze het zelf aanbieden :)

19. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Hai allemaal

Wat leuk om te lezen van de baby's. Beccie, hoe was de gehoortest in het zkh gegaan?

Hier een goede echo gehad deze week, met kloppend hartje. (Reden was wat minder, vorige week zat-dinsdag in zkh gelegen ivm uitdroging)

20. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey meiden, tis ff geleden maar hier ben ik weer!

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie baby's!

Liefsvanmama:wat fijn dat het goed gaat met de kleine in je buik! Was je uitgedroogd tgv misselijkheid/overgeven?

Wat lief dat je om de gehoortest vraagt, we hebben te horen gekregen dat onze mooie Abel doof is...dit hadden we totaal niet zien aankomen!!! We gaan nu "de molen" in ..verdere onderzoeken e.d. maar volgens de audioloog is Abel doof geboren en zal dit nooit veranderen.ze gaan nu kijken naar hulpmiddelen, maar we weten niet of deze baat hebben.ws is er iets mis in het binnenoor/slakkenhuis.ws is dit tijdens de zwangerschap ontstaan, ik heb bij 9 wkn een dreigende miskraam gehad, maar onze sterkte prins heeft gevochten en is tot een prachtig ventje uitgegroeid...mogelijkerwijs is Abel zijn doofheid een gevolg van dit gegeven...
    Het voelt nu allemaal zo dubbel, ik ben zo super trots op ons mooie sterke kereltje, maar ben vanbinnen verscheurt door verdriet/onzekerheid over Abel zijn toekomst. Ik probeer het wel te relativeren, Abel weet niet beter, hij mankeert verder niets ernstigs. Dit is ook zo, hij kan een gewoon normaal leven opbouwen, maar het feit dat hij nooit een vogel zal horen fluiten, of nooit "papa en mama" kan zeggen, dat hij naar een speciale school moet...dat vind ik zo moeilijk te accepteren. En dan nog het schuldgevoel richting Abel, hoe kan/mag ik verdrietig zijn om dit prachtige ventje van 6, 5 weken oud?maa ik vind het niet erg voor mezelf, maar voor hem! Ik weet dat er een tijd komt dat het allemaal "normaal" is voor ons, zoals dit voor vele anderen normaal is....de audioloog sloot het gesprek af met "niet vergeten te genieten van Abel hé". Dit doen we en we maken er wat moois van...want Abel doet momenteel niets anders dan lachen en tevreden in het rondkijken..tis echt een wereldwondertje!onze jongen komt er wel!

Sorry als ik te dramatisch klink, maar moest even mijn hart luchten.

Liefs een trotse moeder

Deel Deze Pagina