16-31 mei 2013 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sasje24, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen wel voor een tweede :D. Na een jaartje (dan mag het weer na ks) dan gaan we er weer voor. Het bevalt ons zo goed ;). Mijn vriend wil er zelfs drie, hihi.

Beccie spannend zn eerste hoor apparaatjes. Bijzonder! Knap hoor hoe positief jullie erin staan.

Linda, fijn dat de nacontrole helemaal goed was. Pfff over 5 weken alweer werken, gaat snel zeg. Hier over 6,5 weekjes weer, zie er echt tegen op. Gelukkig maar voor twee daagjes, maar vindt het heel moeilijk idee om haar na het kdv te moeten brengen.

Heerlijk dat jullie op vakantie gaan. Wij gaan ook nog 1 weekje op vakantie naar friesland. Lekker dichtbij maar wel lekker er even uit.

Verder gaat het hier helemaal goed. Noor is een super tevreden meisje en ze lacht en brabbelt al zoveel. Echt super gezellig. Sinds gisteren lijken de onrust uurtjes in de avond ook verdwenen en kan nu hier ook heerlijk slapen. Om zeven uur de laatste bv nu gehad en ze slaapt nu nog steeds! Ben benieuwd of ze nu zelf wakker wordt of dat ik haar nog wakker moet maken voor de laatste voeding en of ze dan meer gaat door slapen. Ik ben dit helemaal niet gewend...

Gisteren was het al helemaal raar omdat ze opeens zo goed sliep in de avond. Toen had ze om 17 uur, 21 uur en 24 uur, 3:30 gegeten. (Normaal 19 uur, 21/22 uur, 3-4 uur). Ze is dus duidelijk haar ritme aan het omgooien.

2. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey meiden,

Sasje, nee hij krijgt 2 "gewone hoorapparaten" ..we vinden het zo soannend, hopen zo dat hij reageert! Mocht dit niets doen dan wordt onderxocht of hij in aanmerking komt voor een cochleair implantaat, dit zit deels onderhuids, op de hoofdhuid en dan nog een apparaat achter het oor.hoe dan ook het zal goed zichtbaar zijn, maar als dat ervoor kan zorgen dat hij iets kan horen en eventueel kan leren praten zou dat toch fantastisch zijn!

Het zal dus best ff een "gepiel" worden, zo'n apparaat bij zo'n klein manneke, ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen!

Gister is ook de kinderfysio geweest ivm overstrekken. Volgens haar is Abel erg sterk, draait zalf al een soort op zijn zij! Nu ontspanningsoefeningen doen met ons ventje,

Al met al hebben we het dus best wel druk, maar Abel doet en groeit supergoed en lachen dat ie doet, zo schattig!!

Nou linda dat klinkt goed een vakantie in de efteling!

Fijnecdag allemaal!
    XxxBeccie

3. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    En beccie, hoe gaat het met de hoorapparaatjes?

Sas, ben je al op solar? Ik kan vanuit mijn tuin meegenieten.veel plezier!

Tuur heeft vannacht doorgeslapen! Van 22u tot 7.15u. Heerlijk.
    Ik hoop dat hij hier gewoonte van gaat maken.

4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

He meiden hoe is het daar?
    Hier gaat het goed kleine man is alweer 11 weken, gaat erg hard.
    Zelf ben ik sinds 3 dagen beetje ziek, misselijk en verschrikkelijk diarree.
    Echt nietleuk meer.
    Hoop dat het snel over is want ik ben er wel klaar mee.
    Verder doet onze kleine man het super, het is een flink meneertje maar hij doet het prima.
    Hij slaapt de nachten door, van 22 tot 07:30 dus dat gaat ook super,
    Ik kruip m'n bedje in, en ga hopen dat ik morgen weer beter ben.
    Veel liefs

5. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Hey dames,

Linda, Abel heeft xijn hoorapparaatjes, maar lijkt er niet op te reageren.a.s. woensdag worden ze weer sterker gezet...afwachten dus.gelukkig laat hij ze wel inzitten!

Tjee wat een lange nachten maken jullie babies!! Abel komt nog 2 x per nacht, maar ik kan het goed hebben.hij had tot 1, 5 week geleden totaal géén ritme, sliep overdags hooguit 3 uurtjes in totaal, nu slaapt hij meer, huilt minder..heerlijk!
    Verder merken we dat hij steeds wijzer wordt, hij is nu 8, 5 weken en draait al op zijn zij, pak zijn knuffeltje beet!! En lacht zo schattig!!we zijn zo gelukkig met ons wondertje!

Ik ben nu via Albelli een geboortefotoboek aan het maken, als ik dan al die foto's weer zie voorbij zie komen, denk wat is het toch geweldig mooi allemaal!

En mamavand voel je je alweer wat beter? Niets aan ziek zijn zeker niet met dit warme weer! Goed blijven drinken!

Fijne zonnige zondag!

Liefs Beccie

6. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer beccie, maar als hij niet op de apparaatjes reageert zijn er dan nog opties?
    Mamavand, beetje beter al?
    Dadelijk naar feestje, mijn nichtje wordt 2, lekker de kids in het badje, wij aan de bbq.

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meiden,

hier idd hele weekend op solar geweest!! nu moe moe en nog eens moe hihi!!
    kids hebben zaterdag bij mijn ouders geslapen en gisteren hebben schoonouders opgepast maar ze wel lekker hier thuis bij ons in bed gelegd hihi!!

@beccie balen dat hij niet lijkt te reageren....misschien als ze beter afgesteld staan dat het dan moet lukken!!

8. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag naar cb geweest,Tuur heeft zijn 1ste prikjes gehad. Hij heeft gelukkig maar eentjes gehuild,nu ligt hij lekker te slapen.Marit is altijd heel ziek geworden van de prikjes,maar ja ze had natuurlijk ook geen weerstand.Ben benieuwd hoe het Tuur afgaat.
    Tuur was nu 57cm en 5,2 kg.Weer goed gegroeid dus.

sas ik moest er niet aan denken om met dit weer het hele weekend op zo'n festival te zijn,pff. Jij dus liever dan ik,wij hebben lekker in de achtertuin van de muziek genoten.

9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Linda ja gelukkig wel vandaag voor het eerst dat ik me weer wat beterder voel,
    FLESVOEDING wat krijgt jullie kindje nu aan flessen en hoeveel Cc??

WANDELWAGENINZET wanneer mogen ze in de wandelwagen inzet??
    Roïn past al bijna niet meer in de bak.

10. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Even een foto van mijn knappe mannetje

11. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb geen idee wanneer ze in de wandelwagen mogen, maar ik denk dat als je de rugleuning plat legt dat het niks uitmaakt. Het gaat volgens mij om de belasting van de ruggengraat.
    Denk dat tuur over een paar weken ook klem ligt in de wagenbak.

Flessen geen idee, maar als ik tuur eens een fles geef is het ongeveer 120cc en de ene keer heeft hij hier genoeg aan, soms krijgt hij het niet op en soms moet hij daarna nog wat. Dus ik zou je hiermee niet verder kunnen helpen. Hij krijgt/vraagt nu 6 voedingen per dag.soms slaat hij er een over en dan zij het er 5.

12. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Linda slaapt hij al door?
    En wat is jou dagritme?

13. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavand, wij zijn er heel blij mee ja hij slaapt al door.hij komt snachts nog wel eens ergens tussen 4 en 6 maar slaapt daarna weer tot tussen 7 en 9 soms red hij het tot 7 uur.hoop dat dit de komende tijd zo blijft! Heb ik geen problemen mee.
    Overdag daarintegen slaapt hij heel weinig. Meestal 2 tot 3 uurtjes.verdeeld over de dag.maar ook dit heeft zijn voordelen. Ik kan gemakkelijk ergens naartoe zonder hem wakker te moeten maken.

Alleen vandaag na zijn prikjes slaapt hij al de hele middag. Lekker zo'n kacheltje met koorts bovenop me scheelt dat het niet al warm is.

14. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hier heeft Roïn de volgende dag ritme,
    07:30 fles 210 Cc schone kont en terug in bed.
    10:30 wakker maken en wassen
    11:00 flesje 180 Cc dan blijft hij beneden tot volgende fles.
    15:00 fles 180 cc en schone kont en dan naar bedje
    18:30 fles 180 cc en schone kont dan blijft hij beneden avonds wil hij niet boven.
    22:30 laatste fles 210cc en schone kont en dan tot volgende ochtend 07:30.
    Als hij benden is is hij meestal wakker, maar vaak ligt hij avonds in de kinderwagen te slapen of in de box.

15. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker schema, wat een verschil met bv en fv.
    Ik maak tuur nooit wakker, hij slaat soms ook eens een voeding over.maar ik weet dus niet of hij de keer ervoor misschien heel veel heeft gedronken waardoor zijn buikje nog vol is.dat heb je met bv.
    Tuur wil overdag dus absoluut niet in zijn bedje slapen en ook niet in de box. Verder overal. Stoel in de keuken, wipstoeltje, schommelstoel, wagen, maxicosi.

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik maak Roïn voor sommige flessen wakker omdat ik graag zelf avonds ook optijd naar bed wil, en het maakt hem niet uit of hij om 21:00 of om 24:00 de fles krijgt, beide keren slaapt hij tot 7:30 dusvandaar dat ik hem voor sommige flessen wakker maak, omdat hij nog niet op 4 flessen mag.

17. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het, ligt bij fv zowiezo anders toch?
    De enige voeding waarvoor ik tuur wakker maak mocht het nodig zijn is tussen 9 en 10 s avonds om idd zelf op tijd naar bed te kunnen.

18. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mvd mooie foto!
    Sasje lekker dat je er al zo op uit trekt. Ik moet dat nog 'leren', ben nog niet langer dan een uurtje weg geweest....
    Maar dadelijk moet ik wel, 13 sept is mijn eerste werkdag en moet ze naar het kdv. Ik heb er nog moeite mee om weg te gaan bij haar.

Beccie, hopelijk gaat hij na het afstellen wat horen. Wat een spannend traject zeg!

Linda wou wat weinig voedingen al net bv!
    Hier nog totaal geen ritme, alhoewel. Wakker worden, betekent meteen eten bij haar, hierna is ze overdag max 1 a 1,5 uur wakker en dan moet ze echt slapen! Dit is wisselend in haar bedje, draagdoek en soms kinderwagen. Maar gezien haar slaapjes soms nog kort zijn, zit er overdag meestal nog niet langer dan 2,5 uur tussen en kom ik nog wel op de 7-8 voedingen op de dag uit.

Maar sinds 2 nachten slaapt ze daarentegen wel door. Gisteren heeft ze van 22 uur - 6 geslapen en vandaag van 22 uur - 5 uur :D.

19. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak haar trouwens ook nooit wakker voor een voeding, 1 keer gedaan toen sliep ze namelijk al om 19 uur en nog steeds om 23 uur. Toen had ik haar wakker gemaakt. Maar ja zij dacht toen ik ga mooi niet meteen slapen en heeft toen tot 1 uur aan een stuk lopen brabbelen :).
    Meestal komt het toch vanzelf zo uit dat ze rond 22 uur gaat slapen

20. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dtje, ik weet dat we boffen dat tuur al zo goed slaapt en waarschijnlijk zijn voedingen effectief drinkt.maar als ik het zo hoor hebben jullie het ritme ook te pakken

Deel Deze Pagina