16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd shart met de mooie uitslagen!

Weer even de positieve kant weer op.....
    Trek het me toch allemaal wel erg aan ondanks dat ik jullie verder niet persoonlijk ken.
    Maandag mag ik eindelijk voor de termijnecho :)

2. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Super nieuws!
    Veel plezier van het weekend om het nieuws wereldkundig te maken.
    Bedankt voor het aanpassen van de lijst, heel fijn!

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Shart86, wat een fijn nieuws!! Geniet er lekker van!! En veel plezier met het wereldkundig maken:D

Hier volgende week een pret echo doen, waarschijnlijk woensdag. Moeten we even kijken. Daarna wereldkundig maken, Jeej:D

4. mona2015

mona2015 Lid

6 okt 2014
    50
    0
    0
    Mooniejj wat verschrikkelijk nieuws!! heel veel sterkte!!

baby90 wat een fijn nieuws en spannend he om wereld bekend te maken!! :) veel plezier en geniet ervan!

Amber05 succes met de uitslag!!!

Ohja shart86 wil je ook even voor me aanpassen, op 6 december hebben we een pretecho met geslachtsbepaling! Oeehh spannend!!! :D

shart86 gefeliciteerd met je uitslag!!! superfijn!!

5. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    mooie uitslag shart!

hoeveel echo's krijgen jullie eigenlijk?
    ik krijg er heel veel. ik moet om de 3 weken langskomen en tot 20 weken krijg ik ook elke keer een echo. na de 20 weken krijg ik om de keer een echo. ze doen dat gewoon omdat de meiden het zelf ook leuk vinden en ze hebben het apparatuur toch staan. dat kost me niks. dus pretecho is ook niet nodig :D

6. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    Mooniejj ontzettend veel sterkte!!! :( heel verdrietig!

Hier was het nor.aalst volgens mij 10 20 30 en 36 weken. Maar de vorige zs heb ik 10 14 16 20 21 30 32 36 gehad zo uit mn hoofd. Het is volgens mij per persoon zwangerschap en omstandigheden anders..

Maandag heb ik mn derde echo en ondanks dat ze allemaal goed waren tot nu toe denk ik ineens ja stel.. Maar goed anders had ik deze echo niet eens gehad. Iedereen weet het ook al bij ons

7. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Bij ons in principe alleen termijnecho en 20 weken. Dan eventueel nog een liggingsecho bij stuit, maar anders niet. Dan moet je echt aan de pret.

8. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    even voor de lijst.

18-11 alleen een nekplooimeting
    9-12 controle + echo

lfs, Dorri

9. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Mijn verloskundige praktijk heeft een echoapparaat staan dus we mogen elke controle even spieken! vind ik wel heel fijn!

lfs, dorri

10. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Verzekering vergoed volgens onze verloskundige maar 2 of 3 officiele echos.. Dat apparaat staat er wel, maar het gebruik ervan kost wel tijd en ook printen e.d. kost energie. Daar zal het wel aan liggen.. Dat kunnen ze niet in rekening brengen en anders is er te weinig tijd voor de andere onderdelen van de controleafspraak.

Wanneer een vrouw zich grote zorgen maakt denk ik wel dat ze hem aan zullen doen hoor :)

Ik krijg nog een echo extra met 13.5 week omdat ze dat graag voor me willen doen (ik heb hun website gebouwd/ontworpen dus ze noemen me hun vip-klant hihi)..
    Maar normaal gesproken moet je hier op de 20 weken echo wachten na de termijn echo.

Mijn 20 weken echo heb ik al met 18.5 weken dus dat geduld kunnen we wel opbrengen dan..
    Daarna zie ik wel.. denk niet dat ik er nog heel veel behoefte aan heb.. misschien voor de kids nog 1 keertje tussen 24-28 weken.. dan is het het mooiste zeggen ze.. daarna zie je alleen nog maar stukjes tegelijk en is het lastig iets goed te zien.

11. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik krijg bij VK alleen met 12 weken straks een echo. Rest moet in ziekenhuis ivm BMI en ik krijg extra. Met 20 weken, 32 en 36 en dacht met 28 ook...
    Vorige keer die met 28 niet gehad, rest wel omdat kindje voorliep

12. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oeps! Voor het eerst sinds de zwangerschap gehaktballen gemaakt en die mocht ik nu ba het kruiden natuurlijk niet voorproeven of ze goed op smaak waten haha. Nou ja op hoop van zegen dan maar :)

13. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    ja dat klopt julia, dan is de baby te groot om alles op de echo te krijgen.

er zit nogal veel verschil in dus.

en samsoko? waren je gehaktballen lekker? hihi

14. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ja, gelukkig! Ook nog eens een nieuw recept, sateballetjes. Smaakte prima! Met paksoi-stamppot een prima combi :)

15. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    Mmm klinkt goed!!

16. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    Hallo allen,

Hier nog even een berichtje van mij. Ben een beetje bijgekomen van de uitslag van mijn CT (1-36). Om even toe te lichten: de groei en het uiterlijk van de baby zijn goed, alle metingen waren prima en er waren geen zichtbare fysieke afwijkingen te zien. Ook de nekplooi was goed 1,3 mm. Alleen de bloedwaarden waren afwjkend, hcg hoog en papp a laag. Na veel op internet te hebben gelezen ben ik enigszins gerustgesteld en heb ik goede hoop. Ik heb veel gelezen dat na soortgelijke uitslagen er een positieve uitslag volgde na een vlokkentest, vruchtwaterpunctie of de nipt..... natuurlijk zijn het verhalen van anderen, maar ik probeer vertrouwen te houden op een goede uitslag...

ik mocht vandaag nog wel even naar het hartje luisteren bij de vk en die deed het nog steed heel goed!!

Liefs,
    B.

17. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je wat gerustgesteld bent Amber! Wanneer is de vlokkentest en uitslag? Ik duim enorm voor je!

18. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Fijn Amber, hopelijk is de vlokkentest helemaal goed. Een vriendin van mij heeft het bij alledrie haar kinderen gehad. Echo en nek etc helemaal goed maar bloedwaarden slecht waardoor er een verhoogde kans uitkwam. Niet zo hoog als bij jou en net niet hoog genoeg voor een vlokkentest maar wel zodanig hoog om je de rest vd zwangerschap zorgen te maken. En zij heeft drie kerngezonde kinderen. Ik vraag me sindsdien af of het kan dat je standaard afwijkende bloedwaarden kan hebben dan de "norm"

19. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    @ Samsoko, ik heb de vlokkentest direct woensdag gehad en krijg a.s. woensdag telefonisch de uitslag

@ Jo, de hoge kans heeft ook deels met mijn leeftijd te maken, wat de kans obv de bloedwaarden was weet ik eigenlijk niet..

Bedankt ook iedereen voor de lieve berichtjes en het duimen :)

20. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik ga heel hard voor je duimen voor een goede uitslag!!
    Hopelijk is alles goed met jullie kleintje :)

Deel Deze Pagina