Hier kon het vorige keer niet. Mijn verloskundige had toen nog geen echo-apparaat (en geen echo-opleiding afgerond, nu wel) Dus ik kreeg pas met 11,4 week ofzo een termijnecho, verder geen eerdere echo. Daar moest je echt een geldige reden voor hebben (zoals miskraam in het verleden) Als je VK dus geen echo-apparaat heeft, is de kans best groot dat je niet eerder mag... (ik ben blij dat ik nu wel kan, vond vorige keer tot 12 weken wachten heel erg lang)
Ja, 12 weken is idd helemaal lang! Ze hebben wel een eigen echo apparaat, dus dat zou het probleem niet zijn. Dacht eerder misschien omdat ik pas bij 8 weken de eerste afspraak heb staan? Maak me stiekem best zorgen of alles goed gaat. Heb nu voor de 3e keer last van bruin bloedverlies en ook wel last van een soort menstruatiekrampjes. Dan is wachten tot je 9 weken bent toch wel lang!
ruiken ik ruik ook alles erg sterk. Vreemd is dat hè! misselijk gisterochtend last van kokhalzen. Verder gauw weeïg. Maar als ik maar regelmatig wat eet gaat dat prima. Nooit echt heel misselijk geweest tijdens vorige zwangerschappen. gevoelige borsten wel iets. Af en toe steekt het wat. Zijn nog niet echt groter. Bij jullie wel? MvM wacht sowieso tot na een goeie echo. Nu 3x aan meegedaan en echt van 5 tot 16 weken. Allemaal voor het goeie doel. Maar nu twijfel ik. Heb er niet zo'n zin meer in. Laatste keer kwamen ze op een dinsdag voor de laatste keer de flessen ophalen en prompt die dag braken mijn vliezen. springday leuke foto van je zwangerschapstest. afspraak zal morgen de verloskundige bellen voor een afspraak. Ben benieuwd wanneer ik mag. Hopelijk mag ik een beetje vroeg in de zwangerschap.
Boris, wat fijn dat je testen nu goed voelen!! Snap je bezorgdheid echt compleet!! En mag ik even een correctie maken! Wij hebben 7 oktober de 1e echo! Sorry! Hihi Ik las net dat al een aantal meiden flink last hadden van geurtjes en dingen... Zelf erg misselijk na het avondeten tot overgeven aan toe! 🙈 Hebben meerdere dit??
@ Anne, ik denk wel dat het kan hoor. Ik zou eerst mijn eerste echo met 8w4d hebben maar omdat ik de vorige keer ook een mk heb gehad vroeg ik of het niet eerder kon, op z'n vroegst dus met 7 weken omdat er daarvoor kans is dat er misschien net wel of nog net geen hartje klopt. @ Boris, bedankt voor het aanpassen vd lijst @ Deniice, gelukkig geen last van.
Ik belde naar gynaecologie voor een afspraak en heb voor de 26e een afspraak gekregen. Ik ben dan 6 wkn + 5 dgn zwanger. Dus zou het wel moeten kunnen denk ik
Gezellige lijst al! Hopelijk blijven we met z'n allen hier.. dat zou ik echt geweldig vinden. Nu ga ik 'doodmoe' op de bank tv kijken.. Kids lekker plat.. mama ook
@ Julia, dat zou idd wel gezellig zijn als het bij iedereen gewoon goed verloopt. En we allemaal over een aantal weekjes kloppende hartjes te zien mogen krijgen. Hoe oud zijn jouw andere kindjes?
Ik vind het nog wel meevallen hoor. Haha. Ik zat 2,5 jaar geleden bij een lijst die veel gekker was (zoals ik al zei, we hebben zelfs deel 5 moeten openen, dat gebeurt niet vaak) Maar dat was wel van de hele meimaand, dat scheelt natuurlijk een behoorlijk aantal mensen. Hier: Mijn klachten waren vorige week erger dan nu en maak me daar beetje zorgen over. Ben vorige week best misselijk geweest maar nu voel ik me eigenlijk erg goed. Lekker natuurlijk, maar ook eng. Ik weet wel, bij mijn zoontje heb ik een geweldige zwangerschap gehad. Ik heb altijd beetje getobt met mijn gezondheid (pijn in spieren enzo, ben hypermobiel) maar had juist in mijn zwangerschap amper pijn. Ik denk wel dat ik morgen nog ff naar Action ga voor 2 testjes. Kost niks en wil toch beetje bevestiging....
@AnitaP: Wat heftig dat je die vroeggeboorte hebt moeten meemaken. Wat bizar dat toen net je vliezen braken. Weet je ook welk geslacht je kindje had als ik vragen mag? Dat is dan al herkenbaar toch? Lijkt me heel moeilijk om met die termijn (je denkt toch al veiliger te zijn) je kindje nog te verliezen....
♥ 16-31 mei 2015 mama's ♥ 16 17 Elf84 - 1e kindje - 30 jaar 18 Ingridw - 2e kindje - 34 jaar 19 XDeniice - 1e kindje - 24 jaar Ninosz - 3e kindje - 27 jaar 20 AnnevandePol - 1e kindje - 26 jaar 21 Brit89 - 1e kindje - 25 jaar Child - 2e kindje - 27 jaar 22 Julia1979 - 4e kindje - 34 jaar Springday - 3e kindje -28 jaar 23 Zonnige - 2e kindje - 28 jaar XmoonlightX - 1e kindje - 30 jaar 24 Boris10 - 3e kindje - 32 jaar AnitaP - 3e kindje - 28 jaar Toekie1985 - 2e kindje - 29 jaar 25 Liz88 - 3e kindje - 26 jaar 26 Morgenzon - 4e kindje - 26 jaar 27 28 Dorri - 2e kindje - 39 jaar 29 30 31 Afspraken: 26 september: Ingridw 1e echo 29 september: Elf84 1e echo 6 oktober: Brit89: 1e echo 7 oktober: AnnevandePol 1e afspraak vk 7 oktober: XDeniice 1e echo 8 oktober: Springday 1e echo 16 oktober: Dorri 1e afspraak vk -----------------------------------------
Pfff het is een dagtaak om alles bij te houden haha! Maar dat is vaak alleen in het begin. Als straks iedereen zich gemeld heeft dan wordt het wel rustiger. Sorry dat ik steeds de lijst plaats maar anders ben ik het overzicht kwijt
Kun je de lijst niet in je openingspost zetten en gewoon steeds updaten? Dan hoef je hem ook niet te zoeken.
Ja was echt bizar. Zwangerschap verliep volgens het boekje. Zondag kreeg ik iets bloedverlies nadat ik voor de grote boodschap naar het toilet was geweest. Dacht zal wel loslopen maar de volgende ochtend toch even naar verloskundige geweest voor controle. Alles perfect. Niets om me zorgen om te maken. Helaas braken de volgende nacht bij 15+5 weken de vliezen. Moest met spoed opgenomen worden... Heel verhaal. Uiteindelijk heeft ons mannetje Roan het niet gered. Met 16 +1 ben ik spontaan bevallen. Roan was helemaal af. Je kon zien dat het een jongetje was. Alles zat erop en eraan, het hoefde alleen maar te groeien. Dus onbezorgd zal ik niet zijn, ook niet na de 12 weken
@ Boris, dat geloof ik best ja dat het een dagtaak is haha.. wel lief dat je het doet. @ AnitaP, wat raar dat je vliezen ineens braken. Hoe gaat het nu met je? Kun je steun en begrip in je omgeving vinden?
Jeetje wat heftig een heel verdrietig verhaal. Helaas was het voor jou de harde realiteit. Sterkte met het verlies en probeer desondanks ook te genieten van je zwangerschap.
@XmoonlightX: Ow, ja, ik zie het. Vervelend... @AnitaP: Hè bah, wat een heftig verhaal! Veel sterkte nog gewenst.