16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Toekie: dankjewel!! Denk inderdaad ook dat het vruchtwater er dan achter zit. :)

Demie: succes met je echo!! Ben benieuwd :)
    En de andere dames die echo's hebben: succeeess!! :D

Shart: oh als het indd een meisje is dan is het een hele omschakeling, maar ja je moet er natuurlijk altijd rekening mee houden dat het een meisje is :) Mijn man hoopte een beetje op een jongen dus hij moest ook even omschakelen, maar hij vind het nu superleuk :D

Zijn er meer dames die geen borstvoeding gaan geven? (Meningen over waarom je altijd moet proberen mogen achterwege gelaten worden hihi).

2. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Lizz ik ga waarschijnlijk ook geen borstvoeding geven.
    Ik zou het graag willen maar heb ooit een borstoperatie gehad waardoor het waarschijnlijk niet meer kan.
    Maar ik ga het wel proberen.

Slikt iedereen nog foliumzuur hier?
    Ik wel, dat heeft mijn VK me aangeraden.

3. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Shart: ok ja dat snap ik inderdaad. Ik denk dat ik het eigenlijk ook niet wil proberen. Ik heb een gesprek gehad met mijn moeder die mij echt bang heeft gemaakt voor borstvoeding en niet alleen bv moet geven omdat het goedkoop is. Ik zag het eigenlijk niet echt als een keuze, tot toen dan...

Ik slik ook nog foliumzuur, wel niet zo regelmatig meer als in het begin, maar nog wel geregeld. Van die mama compleet capsules zijn het.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ook nog foliumzuur zit standaard in m'n multi vitamines voor zwangeren!

Ik ga wel proberen borstvoeding te geven, lijkt me alleen lastig dat de baby dan zo afhankelijk van jou is (en andersom!) maar als het allemaal lekker loopt dan zit je ook in een ritme. Als het niet gaat of niet fijn is stop ik er wel mee het moet ook niet ten koste gaan van alles!

5. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    Ik slik zwangerschapsvitamines daar zo foliumzuur bij in.

Spannend shart nog even geduld dus!

Hoe waren de rest van de echos?

Ik twijfel nog over borstvoeding. Vorige keer ging het echt ruk en heeft het een behoorlijke stempel op de eerste periode gedrukt. Misschien dat ik wel wacht tot de geboorte en dan zie wat ik doe.

Woensdag ben ik klaar met mvm, heerlijk! Heb het een kleine moeite gevonden hoor maar dat t klaar is is ook wel weer een prettig!

En nog ren weekje tot de geslachtsecho, erg spannend. Idd niet perse om het geslacht (waar we natuurlijk wel heel benieuwd naar zijn!) maar of het er goed uitziet allemaal ook.

6. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oohh begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden! Wij hebben om 18.00 uur de afspraak voor geslachtsbepaling!
    Ik slik ook nog de Davitamon mama totaal vitaminen, maar sla af en toe wel eens een dagje over...
    Overige dames met echo: succes!!

7. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @missladybug wat voor operatie heb je gehad als ik vragen mag? Hier borstverkleining gehad en heb ruim jaar bv kunnen geven. Iets moeizamer in begin maar was het waard.

Ik vond het voordeel van bv dat je altijd mag voeden!!! Ik weet nog dat ik verhalen las van andere meimama's die wakkere kindjes hadden maar nog geen fles mochten geven ivm limiet die er op zit. Dus moesten ze soms 1,5-2 uur een kind rustig houden terwijl ik allang weer sliep zeg maar.

En ik had in 3 maand mijn 20 zwangerschap zwangerschapskilo's er weer af.

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik had geen blaasontsteking maar buikpijn nog erg aanwezig. Vk zei dat ik maar beetje rustiger aan moest doen en ik mocht wel langskomen om hartje te luisteren maar meer kunnen ze niet doen.lastig, heb er goed last van

9. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Fijn dat alles goed was! Spannend hoor, meisje of toch een jongen. Nouja, je kunt vast wennen aan het idee ;)

10. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Demie & MoJo succes bij de echo! Spannend! ;)

Ik ga wel borstvoeding geven. Het liep hier als de brandweer bij voorgaande zwangerschappen en vond het toch wel erg handig dat je het altijd voor handen hebt en niets hoeft te kopen en klaar te maken. (vooral in de nacht ;) )
    En ik had altijd huilbaby's is het toch erg fijn om aan de borst te troosten.

Maar ik ben geen doorzetter hoor. Als de borstvoeding terugloopt na 3 of 4 maand is het zo klaar en ga ik over op de fles ;)

11. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Hier vanmorgen de echo gehad bij de gynaecoloog, deze was helemaal goed. Alleen de klein wou niet laten zien welk geslacht hij of zij was. Wordt dus wachten tot 12 januari bij de 20 weken echo.
    Misschien kan ik mijn vriend nog zover krijgen om geslacht echo te laten doen zodat we het met het toetje met kerst kunnen onthullen.

Nog meer meiden erbij. Ben benieuwd wat de stand dadelijk is op het einde.

Voor de gene met maagzuur Sons helpt gember thee ook wel eens. Zorgt ervoor dat je mag rust wordt.

Amber wat een lief kaartje. Heel veel sterkte

12. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Borstvoeding hebben we bij onze zoon geprobeerd, maar door nek problemen van onze zoon en omdat ik erg misselijk werd van de borstvoeding, heb ik 3 maanden gekolfd. Daarna zijn we overgegaan op kunst voeding.

Ik ga het dit keer weer proberen en dan zie ik wel waar het eindigt.

13. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Brit je kan inderdaad het kindje niet naar je toe zetten in het vervolg stoeltje.

Bv, ik ga het wel weer gewoon geven. Ik heb me zoontje ook een jaar bv gegeven dus ben er eigenlijk pas net vanaf ;). Ik vond het inderdaad met name s nachts heeeel makkelijk, half slaapdronken wakker baby pakken plop aan de borst. Half verder slapend en dan weer terugleggen. Niet naar beneden om alles klaar te maken etc.
    Enige wat ik als nadeel heb ervaren is dat je altijd zelf aan de beurt ben. Maar dit nadeel woog voor mij niet op tegen de voordelen.

Ow meiden volgende week mijn geslachtsbepaling. Ik ben ook best zenuwachtig. Ook of het inderdaad gezond is. Vorige keer keek ze haast al alle punten van de 20 weken echo al door. Maar ben toch ook wel heeeeel erg benieuwd naar het geslacht! :)

Verdr merk ik dat ik al wel wat meer energie begin te krijgen, maar er nog niet helemaal ben...kan ook zijn omdat die kleine wat ziekjes is en nachts soms even wakker word :0

14. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

@child. Vanwege herkenbaarheid stuur ik je even een priveberichtje om het toe te lichten.

15. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    foliumzuur: ik slik ook de mama totaal vitaminen maar dat vergeet ik nog wel eens. tja, zwanger he. haha. maar dat vind ik niet zo'n ramp.
    de belangrijkste weken vergat ik de foliumzuur niet hoor, dus dat zit wel goed.

borstvoeding: dat ging super goed bij mn zoon dus ik zal het zeker weer doen. ik zie er ook veel voordelen in.
    lizz wat jammer dat je moeder je er zo bang voor heeft gemaakt (dat is helemaal niet nodig), maar het is jouw eigen keuze als je het niet wilt proberen en die kan men maar respecteren. ik ga dus ook niet proberen om je over te halen ;)

@hyper: hahaha die kleine heeft jullie nu al voo de gek. lekker eigenwijs om het niet te laten zien

16. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Vanaf donderdag zijn alle vitamines 1+1 gratis bij Trekpleister dus dan haal ik mijn Davitamon weer op met visolie. Beviel me vorige keer goed.

17. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nou het was niet echt bangmakerij ofzo hoor, ze vertelde mij haar ervaringen en van mijn tante. Daardoor ben ik nog eens goed gaan nadenken of ik dat risico wilde lopen. :)

18. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Woehoe ik mag ook op roze!!

En nog fijner 95 procent van alle punten van de 20 weken echo waren ook goed te zien en alles zag er goed uit.

Onze meid was alleen erg lui. Lag rustig te slapen met de placenta als kussen. Niet heel handig voor mooie plaatjes.
    Hihi de zelfde slaaphouding als ik!

Pff nu ff bijkomen. Maar wat een heerlijk gevoel.

19. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Leuk Shart, ook een meisje! Waarschijnlijk dan ;)

Hier geen bv. Heb echt een trauma van de vorige keer. Toen heel veel pijn gehad (niet van verkeerd aanleggen oid maar naar nu blijkt te gevoelige huid) die niet wegging met kolven of tepelhoedjes. Baby die te weinig binnenkreeg en veel krampjes had met als gevolg een gestresste moeder die zenuwinzinking nabij was. Ben na week gestopt in overleg met lactatiekundige en kraamhulp. Heb het voor nu nog even overwogen omdat ik het aanleggen gelijk na geboorte zo mooi vond, maar ik wil dit keer graag kunnen genieten van mijn kraamtijd.

20. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    leuk demie, ook een meisje. gefeliciteerd en wat fijn dat alles er zo goed uit zag. hihi grappig dat ze net zo slaapt als jij! :)

Deel Deze Pagina