16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Even tussendoor:

Jeeeetje wat vliegt de tijd meiden!! Sta even stil bij hoever we al zijn! Sommigen al 18 weken... Ik doe vandaag alweer mijn 16 weken dansje! :) Wat ben ik toch ongelofelijk verliefd op ons kleine meisje. Ik kan echt niet wachten tot ze in mijn armen ligt, maar ook niet tot ik haar echt goed voel schoppen en haar papa dat ook kan voelen.
    *geniet in stilte*

2. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Echt he Lizz, dat heb ik nu ook!! Mijn placenta ligt aan de voorkant dus kan zijn dat ik het schoppen wat later zal voelen. Voel wel heel af en toe al een "kriebel" van ons mannetje! Helemaal verliefd!! Kan ook niet wachten om hem echt te voelen en dat mijn vriend hem ook kan voelen! En natuurlijk om ons kleintje in onze armen te kunnen sluiten! 😊

3. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weer drukke dagen gehad. Gisteren de tijd vergeten tijdens het behangen bleek het al 23.15 te zijn toen ml even op zijn mobiel keek.
    En de wekker ging vanmorgen al om 5u. Ben dus aardig gebroken nu. Maar ach voor het goede doel.
    Zaterdag komt nu ook dichterbij.

Zag weer aantal die geslacht weten. ..super leuk, maar nu zelf ook super nieuwsgierig.

Qua gewicht was ik onlangs nog niks aangekomen. Over 1,5 week ga ik bij de vk weer op de weegschaal. Ik hou nu even hun weegschaal aan.

4. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    haha zonnige het is nu al eigenwijs! ;)

jeetje blue dat was een kort nachtje!
    ik heb vanmorgen heerijk uitgeslapen! zoonlief was pas om half 9 wakker en ik hoefde vandaag niet weg. lekker rustig aan gedaan.
    ik heb maar es ff kerstkaarten geschreven. nu alleen nog postzegels kopen

5. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Leuk hoor al die geslacht bepalingen. Ik moetwachten tot de 20 weken echo. Mijn vriend wil echt niet eerder.

Over vooroordelen die zullen altijd blijven. Zo zijn er mensen die het niks vinden dat wij zo snel een tweede krijgen en er zijn mensen die vinden omdat het via IVF is gegaan dat we enige lukt helemaal geen kinderen hadden mogen krijgen. Ik heb gemerkt dat sinds we een kind hebben je helemaal vogelvrije wordt verklaard. Blijkkbaar is het normaal om dan maar alle goed bedoelde opmerkingen adviesen ze geven met soms daarin weer een oordeel erin. Zo slaapt onze zoon nog bij ons op de kamer, want dan slaapt hij door. We hebben er geen last van en kunnen ook doorslapen, maar wat maken andere daar een probleem van. Ik laat ze lekker lullen. Wij doen het zoals wij denken dat het goed is voor ons gezin.

Hier zit ik nog altijd onder mijn start gewicht. Ik zat er weer bijna op totdat ik de afgelopen weer misselijk werd, dus nu weer 1,5 kg er onder.

Ik heb me hier de laatste tijd weinig laten zien wel vaak wat gelezen, maar het waren ook voor ons heftige tijden. Ik dacht namelijk dit keer eens 'normale' zwangerschap te hebben. Ik was na 10 weken niet misselijk en voelde me goed, maar ik kreeg in eens nu 3 weken geleden erge buikkrampen. Deze buikkrampen waren zo erg dat ik niet normaal meer kon zitten of staan. Met mijn geschiedenis van vroegtijdige weeën zijn we naar de gynaecoloog geweest. De kleine deed het goed. De gynaecoloog kon niet verklaren waar die krampen vandaag kwamen. Gelukkig leek waren het geen weeen. Na wat zoeken blijkt het de oorzaak te liggen in een combinatie tussen blaasontsteking en obstipatie. Nu op moment is mijn buik weer rustig, wat ik nu ook nier meer vertrouw, maar ik moet wel rustig aan doen. Gelukkig kan ik wel elk moment bellen naar het zkh voor een afspraak als ik te onzeker wordt en dan kunnen ze ook gelijk kijken.

Een ding ben ik wel achter gekomen dat ook dit voor mij geen zorgeloze zwangerschap wordt ook al heb ik geprobeerd de angsten van mijn vorige zwangerschap weg te stoppen.

Als ik het zo hoor is de rest van jullie of een enkeling na jammer genoeg gewoon aan het genieten van het groeit buikje. Blijf vooral genieten en ik hoop dat jullie allemaal een ongezorgde zwangerschap hebben.

6. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Vooroordelen zijn er altijd wel.
    Hier 3e kindje onder de 3 jaar. Nou er waren genoeg familie leden die me niet eens gefeliciteerd hebben omdat ze het véél te druk en te veel vonden.
    (wie moet ze opvoeden? Jij of ik??)
    Dat je het voor jezelf niet ziet zitten en liever meer tijd tussen kindjes hebt snap ik maar ga niet voor mij beslissen aub!
    Ik vind het geweldig en zie ere enorm naar uit.
    Gelukkig hebben zowel ik als mijn vriend een gladde rug hoor.

Bovendien denkt (en regelmatig zegt) iedereen dat mijn vriend alleen maar sex met me heeft de hele dag aangezien de derde al op komst is in korte tijd terwijl het allemaal via ICSI gegaan is. Maargoed... Ook dat schuiven we makkelijk terzijde. Mensen zullen altijd denken dat ze veel weten en alles kunnen zeggen wat in ze op komt.

7. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    #2947 Lizzthrasher22, 11 dec 2014
    Laatst bewerkt: 11 dec 2014
    Oh Hyper ik heb het echt met je te doen :( Ik wist niet dat je zo'n moeilijke zwangerschap al hebt gehad en nu weer moeilijkheden... Ik hoop dat je stiekem toch een beetje kunt genieten van het wondertje dat er in je groeit! Ik wens sowieso iedereen een prachtige fijne en gezonde zwangerschap, helaas gaat die ballon niet voor iedereen op... Jammer dat je van zoiets moois zo'n nare ervaring kunt overhouden hè...

Ik heb vanochtend nog even een buikfotootje gemaakt. Ik was zo trots dat ik hem hier ook even wou plaatsen *bloos*
    Nog meer meiden die al echt verschil zien in buik? Fotooo!! Hihi :)

8. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Hahaha, wie zegt dat nou 'loop jij de hele dag te ketsen met je vriend?' :p Dat doe je toch niet. Ja misschien als grapje naar je beste vriendin ofzo (indien je dat van elkaar kunt hebben).
    Ik denk dat het ook komt omdat mensen vaak gewoon totaal geen weet hebben van hoe of wat. Je bent zwanger dús heb je sex gehad, oeeh spannend zeg. :p
    Gelukkig weet je wel beter en kun je de meeste reacties zo naast je neer leggen. Ik kreeg van mijn vriendin ook zo'n domme reactie. Niks geen felicitatie of wat dan ook alleen een rare blik en 'oké... had ik niet van je verwacht'. Nou dan niet, toedeledokie! Ik ben snel klaar met zulke 'vrienden'. :p

9. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    En zojuist bericht gehad van het echocentrum. :D

29december de 20weken echo

Op de valreep nog voor het nieuwe jaar.
    Dacht dat mijn misselijkheid helemaal over was, nergens last van eet ik een crackertje met kaas en die kwam er na 5 minuten alweer uit. :(
    Soms geen touw aan vast te knopen!

10. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg, Hyper!! Probeer toch van kleine dingetjes te genieten!!
    Ik heb vanmorgen ook een afspraak gemaakt: 7 jan 20-wekenecho

11. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @hyper: jeetje wat vervelend dat je zo'n kramp hebt gehad en dat je zo onzeker bent. maar het is wel begrijpelijk, dat zou ik ook zijn!
    sterkte meid en hopelijk kun je toch nog genieten.

@boris: jeetje wat zijn mensen soms hard. dat zijn geen leuke reacties. dat is toch inderdaad jullie eigen keuze? als jullie er wel blij mee zijn is dat het belangrijkste!

@lizz: wow! dat is al een beste buik meid! mooi hoor :D die van mij is ook ongeveer zo en iedereen vraagt of er geen 2 in zitten hihih. doen ze dat bij jou ook?

12. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nee bij mij niet haha :p Misschien komt dat omdat ik van mezelf al wat dikker ben... Ik weet niet. :p

13. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    ik zal mijn buik ook nog es ff showen.
    schrik niet!

Bijgevoegde bestanden:

14. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Waauw mooie buik hoor!! :D

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Wauw mooie buiken!! Die van mij is ook al zo groot hoor😁
    ik weet alleen niet hoe ik een foto kan plaatsen met mijn telefoon. Mijn vriend heeft de laptop mee naar school.
    Ik krijg zo ook wel zin om de mijne te showen

16. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    dankje!
    nou laat maar snel zien dan als de laptop weer thuis is :)

17. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Wow dames mooie buiken hoor! Ook echt zwangerschapsbuiken! Die van mij ziet er alleen nog maar uit alsof ik dikker word, nog geen zwangerschapsbuik!

18. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ho, nog ff me 16 weken dansje ;)

19. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ook maar even een fotootje gemaakt van mijn buik :)
    Bij 18+1

Ik ben ook al 6kg aangekomen, best veel vind ik zelf..
    Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik in totaal 14kg aangekomen maar ik denk dat ik daar dit keer flink overheen ga.

20. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Ik doe vandaag mijn 17 wekendansje :)
    Helaas valt het buikje hier nog tegen. Nu niet in staat om een foto te plaatsen, morgen in de loop van de dag komt die wel.
    Krijg regelmatig tr horen dat je het nog niet goed bij me kunt zien ook al ben ik al best wel ver heen.. Maakt me soms wel onzeker, groeit het kindje wel goed etc.

Maar dan denk ik aan aanstaande maandag dat ik dit kleintje weer kan zien op een echo Rn eindelijk krijgen te horen wat voor geslacht het zal zijn.

Deel Deze Pagina