16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb de placenta ook aan de voorkant en denk haar af en toe te voelen. Maar ik weet het niet zeker. Donderdag voelde ik het heel veel, maar gister en vandaag amper.

Ik heb ook nog nooit een harde buik gehad. Kan het zijn dat ik die niet voel omdat ik wat steviger ben? Of voel je die sowieso?

2. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Elske even doorbijten tot woensdag. Wel fijn dat je vriend bij 20 weken echo kan zijn.

Hier ook placenta voor maar voel af en toe wel wat. Vooral s avonds als ik in bed lig. Misschien scheelt het dat het de 2e is.

Gelukkig nog geen harde buiken. Die voel je sowieso hoor missladybug!

3. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Heb jij ze ook dagelijks?

Vind ook wel erg vroeg!
    Heb ook een giga druk kindje in mn buik!

Verder ben ik nog steeds zo moe en wat down!
    Reageer daarom ook niet vaak!
    Maar lees wel alles 😉!

Iedereen succes met de aankomende 20 weken echo s
    Ik mag dinsdag!

4. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Voel de kleine nu ook bewegen :)
    Geen twijfel meer. Voornamelijk s'avonds en s'morgens als ik rustig in bed lig. Heb soms ook een harde buik. Vond het zelf ook vroeg maar heb geen last met plassen of iets dergelijks. Gelukkig ben ik niet de enige.

5. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Die harde buiken heb ik ook dagelijks, vind het echt een rotgevoel! Vraag me wel af of dat nog minder wordt... :(

Hier leuke kerstdagen gehad! Kerstavond bij mijn ouders in Brabant, 1e kerstdag bij mijn man's ouders, en 2e kerstdag kwamen ze gezellig bij ons.

Ik kreeg geld van mijn schoonmoeder om wat spullen voor de kleine van te kopen, dus we hebben vandaag de Prénatal maar wat leger gekocht. :D

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Mijn 20wk dansje :D

7. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Jeeeej, 18 weken dansje!

K heb alles bijgelegen, maar zit nog zo midden in de voorstellingenreeks dat ik even niet meer precies weet wat ik wilde reageren allemaal haha.

Ik zag een mooie buik voorbij komen!

1e kerstdag gegourmet met m'n ouders en zusje, was gezellig! Vriendlief heeft zelfs meegedaan met een spelletje (is hij niet zo van), vond het leuk én won ook nog. Hoe leuk isdat haha.

2e kerstdag eerst een voorstelling gespeeld en daarna naar m'n schoonouders, was ook erg gezellig, gezelliger dan ik had gedacht! Tijdens een spelletje 'jongens tegen de meisjes' vertelde mijn schoonzusje dat ze wel met 5 jongens al had gezoend. Leuk detail: ze is 6 😂😂😂

Voelen: hier ook nog niks. Vorige week dacht ik bij een ietwat drukkend gevoel: zou dit het zijn? Maar ik heb sindsdien niets meer gevoeld, dus ik weet t nog steeds niet. Waarschijnlijk hier placenta ook voor. Al was het hartje al supergoed te horen met 12 weken. Of maakt dat niet uit voor het hartje?

Mensen beginnen aan me te zien dat ik ben afgevallen. Vooral aan m'n gezicht hoor, maar toch...:s ik wil aankomen haha.

Fijn Elske dat je man erbij kan zijn! En leuk dat je eindelijk aankomt! Jeeeej! Wat lief van je schoonouders Anne, groot gelijk dst je meteen bent gaan shoppen!

Ohhhh wij hebben afgelopen woensdag grote knopen doorgehakt en een koopcontract getekend voor de badkamer. Spannend!! Over een week of twee de laatste dingen regelen en dan wordt t officieel in gang gezet. Half maart wordt ie dan geplaatst! Ik vind dat toch altijd wel weer ontzettend spannend, zo'n grote uitgave.

Nu tijd om te slapen, vandaag 2x gespeeld en morgen weer twee keer spelen! Zin in 😊 hoop dat ik volgend jaar ook nog mee kan doen. Ik moet toch wat dingen gaan opofferen, maar theater probeer ik toch asn te houden.

Slaap lekker meiden!

8. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

19 weken dans!

Samsoko ik heb het vast helemaal gemist maar in welke voorstelling speel je?

9. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Samsoko wat leuk, ben ook wel heel benieuwd in welke voorstelling je speelt. ;)

En ja hier iedere dag harde buik, denk wel stuk of 5x per dag. Maar het kan ook zijn door de groei van de baarmoeder hmm. Ik zal het morgen vragen wanneer ik de echo heb en erna voor de zekerheid urine wegbrengen.

Het is wel heeeeel glad hier buiten, de auto deuren zaten gisteravond zelfs dicht gevroren! :$ En voor mijn idee reed man iets te enthousiast dus ik zei hallo, we zijn met z'n 3'en nu he ipv met ze 2. Ging gelijk rustiger rijden, dacht al ik ben zo voorzichtig dat ik niet uitglij oid, zou dat erbij moeten komen dat we een paaltje rammen ofzo. ;)

Morgen gewoon op de helft zo bizar, ik weet het moment nog wel dat ik de positieve test in handen had! :$:D

10. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Wat gaat de tijd snel he dames!
    Elske, wat fijn dat je man bij de echo kan zijn!
    Ik zou willen dat ik op iedereen kon reageren maar ik reageer altijd via de telefoon dus dat is niet handig! 😊
    Wij zijn gisteren gaan shoppen voor een babykamer en geslaagd! Wij krijgen die van schoonouders cadeau dus een heerlijk dagje uit van gemaakt! Ben zo onwijs blij! Kan nu niet wachten tot hij staat en ik kan gaan inrichten! Morgen even bellen om een afspraak te maken wanneer het geleverd gaat worden, waarschijnlijk begin febr. Maar heb ik nog tijd genoeg om het kamertje te schilderen en eind jan krijgen wij ook nog dakkapellen op het huis geplaatst dus komt allemaal wel goed uit!

Ik voel regelmatig een drukkend gevoel in mijn buik, denk toch echt dat dat ons mannetje is! Maar kan niet wachten tot ik duidelijkere schopjes voel!

11. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oh haha ij dacht dar ik gereageerd had maar ik weet t weer: m'n iPad liep vast dus m'n bericht was wg haha.

Ik doe mee in een amateurproductie van oliver. Supergezellig! Wel zwaar nu maar het is ook zo genieten dat t ook heel veel energie oplevert.

En ohhhhh wauuwwww!!!! Ik heb net m'n eerste schopjes gevoeld!!! Blijkbaar alle vlindertjes en plopjes gemist, want dit waren overduidelijk schopjes! Voelde het zwlfs aan m'n hand toen ik die op m'n buik legde. Zoooo bijzonder!

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik doe mn 18 weken dansje :)

Hier voel ik de kleine steeds duidelijker en vaker. Gisteravond kon ik er niet van in slaap vallen zo actief was ze. Ml voelt het nu ook goed. Al lijkt de kleine wel rustiger te worden als hij zijn hand op mijn buik legt.

Heb af en toe wat steken in mn buik best een irritant gevoel.

13. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes  Doet me goed! Heb er nu gelukkig nog niet veel last van, maar kan altijd nog komen natuurlijk. (hoop het niet)

Samsoko Wat super dat je de kleine nu ook voelt! Een heel bijzonder gevoel. Ik voel de kleine regelmatig, maar wanneer ik m’n hand erop leg houdt ze snel op haha.

Aanstaande woensdag de 20 weken echo. Wat gaat dat toch weer snel. Ben echt heel erg nieuwsgierig, maar toch ook wel zenuwachtig of alles goed is.

Helaas zit het weekend er bijna weer op voor me, morgen weer fris en fruitig om 6 uur uit bed. Gelukkig maar een dienst tot 10 uur en dinsdag een avonddienst, maar ben blij dat ik dan weer vrij ben hahaha (klaag klaag)

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi meiden! Ff radio stilte van mijn kant, maar
    De oma van ml (waar we 1ste kerstdag zijn geweest) is de dag erna
    Ineens heel rap achteruit gegaan en het gaat nu heel slecht. Zo slecht dat de familie al enkele dagen aan het waken is. We zijn dus een beetje van slag ervan. Ze is bijna 90 dus op zich een mooie leeftijd, maar we hopen gewoon dat het niet super lang duurt want ze heeft veel pijn.

Ik doe iig m'n 19 weken dansje hier :) nu klaar maken om naar controle in het ziekenhuis te gaan (plus echo!) hopen dat die placenta al een beetje voor de uitgang weg is! Fijne dag allemaal!

15. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Shart sterkte meid. Waarom doen ze niks aan de pijn dan? Ben verpleegkundige en heb veel stervenden meegemaakt maar pijn is niet nodig en gewenst in zo'n situatie..... nogmaals veel sterkte!

En hopelijk een mooie echo en een placenta die meegewerkt heeft ;)

16. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Shart!
    En idd wat Boris zegt, ze hoeven echt geen pijn te hebben!!
    Ik voel iedere dag iets meer van de baby, maar de echte schopjes blijven nog uit... Wel wat gewrijf en druk aan de binnenkant!
    Vandaag eens kijken voor behang en verf voor op de babykamer!! Heb nog een paar daagjes vrij dus wil veel gaan doen!

Iedereen met echo's en/of controles vandaag; succes en vooral veel plezier!

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @ingrid: super dat de 20 weken echo goed was!

@brit: mooie kleding meid, chique hoor!
    ik heb de placenta ook voor en voel de kleine ook al 6 weken. maar is voor mij de 2e dus weet ook wat ik moet voelen. maar het verschilt inderdaad per persoon.

@mojo: krijg ik ook last van nu. op het werk krijg ik ook wat meer last van buik en rug. ik moet wat rustiger aan gaan doen, maar dat kan ik niet zo goed hihi

@anita: wat leuk, gefeliciteerd! mag ik vragen hoe hij heet?
    wat leif van die verpleegkundige! is toch fijn he, dat beetje steun.

@samsoko: wauw, gelijk schoppen? vast een voetballer of karatekid! haha mooi he?

@shart; veel sterkte met oma meid!

dames nog even mijn 19 weken dansje doen ....
    ohj: ik heb sinds een paar dagen echt verschrikkelijke jeuk op mijn benen en ik word er echt knettergek van! had ik bijde 1e helemaal niet. iemand hier ervaring mee? wat denken jullie, zou dat door hormonen komen? ik krab mezelf helemaal open, maar ik kan er niet afblijven!

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankjewel meiden!
    Ze is nu wel aan de morfine maar zelfs daardoor heen voelt ze nog wel pijn soms en ze is er erg van in de war...

M'n controle was bij de klinisch verloskundige! Die doet geen echo's :( balen! Haha
    M'n bloeddruk was goed en hartje van ons beebje ook :) bm komt nu 1 vinger onder de navel wat prima is!
    Mag kiezen of ik een geplande gentle sectio wil of een natuurlijke bevalling... Ga me maar even goed inlezen! Iemand ervaring met gentle sectio?

Toekie ik heb dat ook maar dan op m'n armen! Ter hoogte van ellebogen! Echt irritant ik ben maar aan het smeren geslagen met baby zalf... Helpt wel iets

19. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Shart heel veel sterkte!
    Ik hoop dat oma niet lang hoef te lijden.
    Gentle sectio, wat is dat?
    Jammer dat je geen echo had maar wel fijn dat de controles goed waren. Bij mij is mn bm ook net onder mn navel. Kan het nu ook goed voelen.

Toekie, grote kans dat de jeuk door de hormonen komt. Vriendin van mij zat ook steeds te krabben bij haar toen ook op haar armen. Weet niet meer of ze er wat voor kreeg. Was iig zwangerschap gerelateerd.

20. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik mag ook kiezen. Eerst dacht ik gelijk sectio maar daar ben ik toch vanaf gestapt.
    De vorige keer was ik 1.5 week na de sectio weer helemaal de oude maar wie zegt dat dat nu weer zo zal zijn... 6 weken niet tillen is niet te doen als je zelf voor 90% de zorg moet doen voor 3 kinderen onder de drie jaar. Daarom ga ik toch voor een natuurlijke bevalling.

Deel Deze Pagina