16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Shart wat vervelend zeg, heel veel sterkte!

Blue ja hier heeeeeeel erg jeuk op m'n rug! Je zou mentholpoeder kunnen proberen en je kan bij kruidvat ook mentholgel kopen die schijnt de jeuk af te nemen. Bij mij begint het nu eindelijk wat minder te worden maar er zijn avonden bij geweest dat ik alleen maar met de borstel op m'n rug kon jeuken. ;)

Hier zometeen de 20 weken echo om 13.00, ben toch wel een beetje zenuwachtig. :)

2. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    @shart: wat vervelend zeg! Sterkte... Wel fijn dat alles weer goed was bij de controle.

Mijn baarmoeder zat 2 weken geleden al 1cm onder mijn navel. Volgens mij is dat best snel bij een eerste? Vrijdag de GUO, spannend! Ben benieuwd of alles goed is met ons kleine meisje. En of alles nog steeds zo snel groeit.

3. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Shart heel veel sterkte voor nu maar ook de tijd die nog gaat komen!

Hier vandaag een wat beroerde dag.. Slecht geslapen vannacht en moest weer vroeg op voor werk dus ben dan altijd beroerd in de maag.. Maarja we pielen lekker door Hihi

4. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    brit ja ik was al van plan om mentholgel te kopen. ik zal straks ff nar de kruitvat gaan. hopelijk helpt dat want ik word echt gek ervan! hoop niet dat dit zo blijft want nog 21 weken zon jeuk dat overleef ik niet! haha
    succes bij de echo! of ben je al klaar inmiddels?

5. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Toekie: Ik kom net uit t ZH ivm jeuk over m'n hele lichaam, ze hebben bloed geprikt op galzuren en zouten. Ik heb allemaal galbultjes en heb nu antihistamine gekregen tegen de jeuk. De uitslag van het bloedonderzoek krijg ik over een week. Ik had dit tijdens mijn 1e zwangerschap ook en toen is de kleine meid 10 dagen eerder gehaald..

Sterkte Shart!!

6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Sterkte Shart! Hopelijk hoeft oma niet meer lang te lijden. Knuf voor jullie.
    Fijn dat de controle helemaal goed was!

Jeuk: ohhh heb ik ook gehad, ober m'n hele lijf. Gelukkig stopte het na een dag of 3-4. Nu nog wel af en toe last van, maar niet meer overal en de helemaal door.

Baarmoeder: kwam bij mij twee weken geleden ook al tot m'n navel. Buik deed nog weinig, dus volgens mij groeide het bij mij gewoon vooral omhoog en nog niet naar voren. Nu gaat het ineens ook heel erg hard naar voren. Waar je 3 dagen geleden een heeeeel klein buikje zag als ik op m'n rug lag, zie je nu ineens een voetbal verschijnen. (Oke, wel een kleine maar toch). Is dst normaal, dat het ineens zo supersnel gaat?

7. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier de echo helemaal goed gelukkig! Alles was netjes dus ik was opgelucht dat het achter de rug was.
    Liep nog een stagaire mee die nog even tien min zelf mocht oefenen dus ik heb extra mogen spieken.
    Meneer had er alleen geen zin in, lag in stuit met z'n gezicht verstopt.

Ook urine naar huisarts gebracht ivm die harde buiken, gelukkig niks gevonden dus het komt niet daarvan. ☺️

8. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hier morgen de 20 weken echo! Wat kan ik precies verwachten? Heb t bij de andere 2 niet gedaan! Ben nu wel nerveus!

9. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Wat fijn dat alles goed was zeg!

10. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Brit89 Wat super dat alles goed was!
    Ninosz Heel veel succes morgen bij je 20 weken echo. Hoelaat heb je hem?

Ik heb hem woensdag, ben wel erg benieuwd. Zenuwen zijn nog niet echt aanwezig, weten gelukkig dat alles al goed is met het hartje etc.
    Misschien komen de zenuwen nog.. hoop het niet.

Hier maakt mn buik echt een groeispurtje, volgens mij. Je kunt het nu zelfs aan mn uniformen zien op het werk (die halfjaar geleden nog te strak zaten, maar ben 11 kilo afgevallen, dus die kan ik nog mooi een tijdje aan)

11. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Om 1 uur!!
    Hoe lang duurt t ongeveer?

12. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Duurde ongeveer een half uurtje, alles word gemeten. Hoofdje etc, de hersenen, het hartje en de bloedsomloop. Controle
    Of de rug dicht was en of de darmen mooi in de buik zaten.☺️

13. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn britt dat alles goed was!

14. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    20 weken echo was hier gelukkig ook goed en de kleine heeft dezelfde neus als mijn zoon :)

@shart en Boris: waarom krijgen jullie de keuze voor keizersnee eigenlijk?

15. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Fijn een goede echo!

Ik heb bij onze dochter een keizersnede gehad omdat de placenta geheel voor de uitgang lag en ik na een giga bloeding met de ambulance ben afgevoerd ;)

Nu laten ze me kiezen wat ik wil, ook al is er niet echt een medische reden voor een keizersnede. (nouja, er is bij een natuurlijke bevalling iets meer kans op scheuren van het litteken)

16. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @ingrid: ohjee dat kan dus ook? nou dan ben ik wel benieuwd naar de uitslag! helpt de medicatie al tegen de jeuk dan?
    ik heb mentholgel gehaald. het verkoeld wel maar ik kreeg na 10 minuten al weer jeuk, maar wel minder erg. ik moet over een dikke week weer naar de vk, dan zal ik het wel ff aangeven.

@samsoko: jahoor dat is normaal. je lichaam groeit in groeispurten. daarom kun je ook striae krijgen, dan gaat het te snel voor je huid om mee te rekken. soms staat de groei even stil om daarna weer met een spurt verder te gaan.

@brit: fijn dat de echo goed was! nou dan moet je dus iets rustiger aan gaan doen meid, als je harde buiken krijgt. luister naar je lichaam! (zegt de vrouw die dat zelf ook niet kan :D hihi)

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Fijn dat alle echo's goed waren dames!

Mijn dochter heeft zuurstof tekort gehad tijdens de bevalling dus vandaar dat ze nu de keuze geven om een geplande keizersnede te doen. Mijn dochter had echter ook een hersen afwijking die is ontstaan in de eerste 3 maanden van de zwangerschap. Daar gaan ze met de GUO naar kijken 7 jan. Ik beredeneer het zo dat het zuurstof tekort is ontstaan doordat ze al zwak was ivm andere afwijking(en) ik zie ook totaal niet op tegen de (natuurlijke) bevalling dus indien de placenta niet meer voor de uitgang ligt dan verkies ik (mits zeer streng onder controle!) een natuurlijke bevalling (evt ingeleid)

18. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Is afwachten, tijdens m'n 1e zwangerschap had ik zwangerschaps-cholestase. Nu ik weer zo'n jeuk heb denken ze daar nu weer aan. De antihistamine helpt gelukkig wel behoorlijk goed. Ik heb allemaal galbultjes, heb jij ook bultjes? Mentholgel en kouder douchen geven mij slechts zeer tijdelijke verlichting. Hoop dat t snel overgaat maar bij m'n 1e zwangerschap bleef t tot een paar dagen na de bevalling.. Ons kleintje is toen ook eerder gehaald hierdoor.

Succes!!

19. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Mijn schoonzus is vorige week om die reden ingeleid bij 37 weken.
    Ze zeiden dat het juist in de laatste maand gevaarlijk kan zijn voor de baby. Vreselijk die jeuk lijkt me. Kenmerkend voor zwangerschapcholestase is toch jeuk in je handen en onder je voetzolen?
    Wel vroeg als je er nu al last van hebt. Had je dat bij je 1e zwangerschap ook zo vroeg?

20. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Daarom hebben ze de 1e ook eerder gehaald, nee ik kreeg het toen pas veel later in de zwangerschap. Maar het kan ook iets anders zijn nog, afwachten. Ernstige jeuk kan ook ontstaan door sterk verbeterde doorbloeding vertelde de gyn.

Gelukkig wel meteen medicatie gekregen. Het kan inderdaad gevaarlijk zijn door o.a. een vermindering van het vruchtwater.

Vaak zijn dat wel de kenmerken maar ik had het toen ook over m'n hele lichaam. Mijn handen jeuken wel maar m'n voeten gelukkig niet..

Deel Deze Pagina