16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik bedoelde trouwens ikenmijnkind

2. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Welkom Sammy!
    Ik ben ook op 26 mei uitgetekend en zwanger van een jongetje!! (Als het goed is! Morgen 20-weken echo)
    Doe vandaag mijn 20-weken dansje!!

3. Boris10

Boris10 Niet meer actief

20 weken echo gehad en helemaal super!!
    Ze draaide enorm in de rondte. Echt super actief :)

Met 30 weken mag ik weer terug komen voor de ligging van de placenta. Deze lag met 16 weken een klein stukje over de baarmoedermond en nu al opgetrokken tot net naast de baarmoedermond. Maar nog niet voldoende volgens de norm dus we mogen nog een keer extra kijken naar ons meisje💟.
    Helemaal niet erg natuurlijk haha!

4. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Idd sterkte deze week Shart! Knuf!

Energie hier ook nog steeds niet op peil. Ben gauw moe en stort echt in op de bank als ik heb gewerkt. Balen, want ik loop echt een enorme studieachterstand op zo. 'S avonds iets doen lukt nog wel omdat ik dan bezig ben, maar m'n hoofd op studeren zetten is echt drama.

Wooow tot 40 weken gewerkt Ninosz, dat is echt lang! Heb je een eigen bedrijf? Want een werkgever mag dat toch helemaal niet doen?

Anita qat een gave echo en wat fijn dat alles goed is! ML en ik hebben allebei lange benen, dus ik verwacht dat ons kleintje ook lange benen zal hebben.

Welkom Trisha en gefeliciteerd! We zijn op dezelfde dag uitgerekend, leuk!
    Ik heb juist nog heel erg weinig buik. Draag wel al een paar weken een heerlijke zwangerschapsspijkerbroek van de H en M. Maar ook een deel van m'n gewone broeken pas ik nog prima, als er rek in zit.

Gaaf baby90, een nieuw huis! Wij hebben vandaag getekend voor de nieuwe badkamer. Heb er gisteren helemaal van wakker gelegen, vind zo'n grote uitgave altijd zo spannend. Toen ik m'n huis kocht ook zo'n slapeloze nacht gehad haha. Maar nu ben ik heel blij! In week 12 de plaatsing, tam week 14 en dan een heerlijke schone nieuwe mooie badkamer met bad! Zin in :) de eerste grote verbouwing van m'n eigen huisje, ik woon er nu 4,5 jaar :)

Welkom en gefeliciteerd Sammy! Jeeeej een naamgenootje 😊

Jo, wat fijn van de goede echo en gefeliciteerd met je meisje!!! Maar obesitas... Kan me voorstellen dat je daar woest over bent. Belachelijk. Idioot...

Lekker buurmeisje Boris 😖 als t nou nog Eem kleintje is, maar ze is 21...
    Fijn van de goede echo! Super :)

Hier zwangerschapszwemmen bekeken en ik ga deze donderdag of volgende week donderdag beginnen. Zin in! Bij m'n ouders in het dorp omdat het daar op een handigere dag valt voor mij. Ga ik gezellig daar elke donderdag eten, vind ik leuk haha :)

Doen jullie iets van zwangerschapssport of -cursussen? Ik wil ook graag iets leuks met ML doen, maar ik vind het zooooo lastig kiezen. Iemand ervaring met zwangerschapshaptonomie?

5. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Nee hoor! Gewoon tot 36 weken gewerkt, maar daarna nog net zo hard in ons nieuwe huisje toen 😉!
    Had het iets beter moeten omschrijven!

Moeheid hier ook hoor!
    Had vanmorgen ook erge hartkloppingen!
    Zal er vast wel bijhoren!

Super zeg al die goede echo's!

Wij morgen vrijdag voor de herhaling!

Het geslacht weten wij ook!
    Ik weet niet of ik meelezers heb, maar zet t hartje maar gewoon op roze 😉!

Ga zo weer naar bed!
    Hopen dat ik gauw uit die dip ben!
    Gezeur elke keer!

6. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lizz: gewassen plasjes inleveren? hoezo? en wat bedoel je met gewassen? ik heb dat nog nooit hoeven doen, ook niet bij de 1e dus.
    mooie buik meid, groeit goed.

@shart: wat goed dat de placenta voor de uitgang weg is! grappige echofoto.

@anita: kuitkramp had ik bij de 1e ook en vooral 's nachts. nu nog niet gelukkig. nee heb er geen remedie voor gevonden. dat met magnesium tekort heb ik ook wel eens gehoord, maar of extra magnesium helpt zou ik echt niet weten. zou ik inderdaad ff aan je vk vragen.
    oh geeft niet, ik was alweer vergeten dat ik dat had gevraagd, haha. maar leuke naam hoor.

@baby90 en anita: top dat de 20weken echo goed was!
    @stip13: oei spannend zeg. hopelijk is het gewoon goed.

@trish89: mijn buik is ook enorm! ik heb met 9 weken mn positiebroeken alweer uit de kast getrokken. die kun je bijv. bij prenatal en miss etam kopen en online van mamliciuos die zijn ook fijn.

@jo81: gefeliciteerd, een meisje! leuk en ook fijn met de goede echo. wat belachelijk zeg, obesitas! maat 40 komt niet eens in de buurt daarvan. ik zou ook heeel boos zijn!

@boris: super ook al een goede 20 weken echo! fijn dat je nog een keer mag gaan kijken ;)

ik ga sowieso 6 week van te voren met verlof omdat ik in de zorg werk. ik werk in een verpleeghuis met erg zware mensen en ik had al een tijdje last van rugpijn, ook mede door de ischias. afgelopen maandag ben ik naar mn baas gegaan dat het te gek wordt. ik trek het niet meer. te veel last van mn rug en kreeg ook al harde buiken. nu doet ze me in de ziektewet en wordt er vervanging voor me geregeld maar ik blijf wel mijn eigen uren eerst werken. maar dan dus op therapeutische basis. ik mag absoluut niet meer tillen. ze zijn wel heel beschermend voor me, mooi he? ik baal er zelf wel van maar het is beter zo. anders blijf ik straks rugklachten houden en dat wil je ook niet natuurlijk.

morgen eindelijk de GUO in UMCG en daarna nog naar mijn eigen vk. dus spannend en druk dagje. ik laat dus ook niet direct van me horen.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb de primark leeggekocht :D lekkere vesten, lange shirts, kortere eroverheen, ideaal. Gaan waarschijnlijk maar 1 seizoen mee, maar dat maakt nu dus niet uit, geeft het niet als het uitrekt

8. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Trisha ja wat noem je enorm? Kon met de eerste rond 15 a 16 weken ook niet meer m'n gewone kleding aan. En groeide wel normaal. Kwam rond de 10 kg aan. Idd zoals ander zeggen op internet rondzoeken en HM heeft mooie kleding voor weinig. Heb zelf 3 basisbroeken en wat meerdere tops/vestjes. Langere basis shirt met daarover een vest en of sjaaltje/ketting maakt het ook al leuk.

Shart hoe gaat het nu met jullie? ML weer terug?

Sammybaby16 gefeliciteerd! Hier word al een tijdje gezellig gekletst. Welkom! Op pagina 331 kun je de lijst terug vinden met alle gegevens. Wil je er ook bij? Weten jullie al wat het wordt?

Brit89 lijkt me best pittig om zoveel dagen achter elkaar te werken. Ook niet gek dat je last krijgt van harde buiken. Werk in de zorg en kan redelijk m'n eigen rooster maken, maar werk niet meer dan 2-3 dagen achter elkaar. Dat is dan goed vol te houden.

Jo81 gefeliciteerd! Lekker dat alles goed was met de 20 weken echo. Nog een meid erbij! Leuk! Obesitas met een BMI van 26?! Slaat werkelijk nergens op. Zou dan ook ff pissig zijn. Maar dat mens is het niet waard om je er druk over te maken.

Boris10 lekker ongepast dat je buurmeisje je zo noemt! Nog geen reden om het over te nemen omdat je partner je soms zo noemt. Heb je er wel iets van gezegd?! Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! Nooit verkeerd om met 30 weken weer te mogen spieken. Bij mij was de placenta alweer mooi opgetrokken, lag ook voor de baarmoedermond.

Samsoko leuk een nieuwe badkamer. Wat een geld kost dat he! Maar krijg je wel iets moois voor terug. Ga niets doen aan zwangerschapscursus/sport niet aan mij besteed. Zwemmen lijkt me wel lekker.
    Volgens vk helpt een stuk zeep in bed, stopt de electrische geleiding. Doordat je s'nachts veel draait onstaat er wrijving wat sneller kruitkramp opwekt. Kan het proberen maar geloof er niet echt in.

Ninosz leuk een meid! Ow hartkloppingen! Maak je je zo druk? Hopelijk voel je je gauw beter.

Toekie succes morgen met alle afspraken. Ga ook 6 weken van tevoren met verlof. Trek het anders ook niet met 2 kids al om me heen.

9. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    26 mei uitgerekend.
    Of ik die datum ga halen is onzeker, baby heeft een gat in het hart en er bestaat een kans dat mocht het na de 26 weken mis gaan ze het gaan halen.

De 26 weken word dus de volgende mijlpijl!

Kwam gister tot de conclusie dat mijn favoriete broek niet meer dicht past! Dacht dat die buik nooit zou kommen. Vandaag vol trots mijn eerste echte positie broek gekocht!

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Herrido: heftig zeg! Wordt wel heel spannend dan! Zal duimen dat het nog maar lekker min. 10 weken langer mag blijven zitten!

Anitap: ja ml is weer terug! Maandagavond was de kleine weer heel druk en toen heeft ml ook schopje aan de buitenkant gevoeld :) die was zo trots als een ouwe aap :D gister lag ze denk ik weer anders want toen voelde ik het weer niet echt zo sterk. Is op deze termijn wel normaal toch?

Ik vanmiddag ook de GUO, ben best wel nerveus nu! Mag pas om 15:00 uur. Gelukkig komt m'n zus m'n dochter pas om 11:30 uur ophalen, en de schoonmaakster komt om
    12:00 dus kan nog even opruimen enzo om de tijd te doden...
    Verschrikkelijk! Vanavond wel de eerste keer zwangerschapsyoga, supergezellig dat een vriendin van me ook meegaat! (Zij is 16 mei uitgerekend!)

Morgen de crematie van oma, ook een spannende dag.

Succes iedereen die vandaag 20 weken / GUO heeft!

11. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    dankje shart! en jij ook veel succes vandaag en alvast heel veel stertke voor morgen!

jeetje herrido, dat is ook wat zeg. maar als het wel langer goed gaat, wat dan? gaan ze de kleine dan opereren als het geboren is?

12. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Veel succes voor iedereen die vandaag ook de 20 weken echo heeft!
    Ik had mijne vanmorgen, en alles is goed! Niks geen afwijkingen of softmarkers.
    En het is nog steeds een meisje :)

13. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weten ze niet. Ze hadden eerst een diagnose gesteld welke hartafwijking het is: VSD. Wat neer komt op een gat in het tussenschot. Wat vaak uiteindelijk binnen een paar jaar dichtgroeit. Mocht het gat zo dusdanig zijn dat ze moeten opereren dan word dat vaak gedaan nadat de baby een maand of 3 is.

Ze waren hier eerst wat twijfelachtig over omdat de baby klein is, niet stil wou liggen. Kortom ze konden niet rustig kijken. Had ook een beetje het gevoel dat ze onder tijdsdruk stonden en ze er niet rustig de tijd voor wouden nemen. En bij de ene echo dan praten ze alsof er niets aan de hand is en de volgende keer dan is er opeens heel veel aan de hand.
    Krijg extra controles zodat ze het hart kunnen blijven controleren. Bij vriend in de familie (beide broers) zitten hart afwijkingen. Waarvan ze zeggen dat ze niet erfelijk zijn.

Maar toch zat het mij niet helemaal lekker. Morgen opnieuw onderzoek maar dit maal in Amsterdam. Gaan ze een andere methode gebruiken. Wat vaak alleen gedaan word als er een ander soort defect in het hart is vast gesteld.

Gelukkig heb ik een huisarts die mee helpt en die met de vuist op tafel slaat als ze je proberen af te schepen met O mevrouw dat is niets.

Vind het zo ergerlijk dat ze het een 'defect' noemen. Defect dat is kapot. Vind het gewoon niet een aangenaam woord.

14. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk!

15. Missladybug

#3355 Missladybug, 7 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2015
    Herrido wat vervelend zeg. Die onzekerheid.
    Ik hoop dat de uitslagen morgen goed zijn in Amsterdam.
    Ik zal voor je duimen!

Defect vind ik ook geen fijn woord :(

16. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Heftig Herrido!
    Heel veel succes morgen in Amsterdam!

17. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie dames. Word afwachten.

18. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Phoe het valt niet mee om het allemaal bij te houden hier :). Het is hier zo druk geweest de afgelopen tijd dat ik er gewoon niet aan toe kwam om even wat te schrijven. Helaas hier ook erg moe steeds, geen idee of het er bij hoort maar ik vind er niks aan. Ik sleep me echt voort op het werk.

Ons dametje trappelt er inmiddels op los, ik vind het zo gezellig en zo bijzonder. We hebben ook al een naam voor haar.

In onze vakantie zijn we aan haar kamertje begonnen en die is nu ook bijna klaar. Ik heb een muurschildering gemaakt en er best trots op :). Zijn jullie al aan het kamertje begonnen?

Bijgevoegde bestanden:

19. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi die muurschildering!!!

Hier nog niet aan het kamertje begonnen. Weet ook niet of ik wel een volledige babykamer hier ga maken, aangezien het plan is zodra het mogelijk is te verhuizen naar de VS.
    Mijn verloofde heeft al wel wat eerste dingetjes gedaan, kamer leeg gehaald en 1 muur antraciet geverfd.

Heb ook nog niet echt grote dingen gekocht wamt ik twijfel een beetje wat te kopen. Wil sowieso een maxi cosie. Zo'n onderstel waar je deaci cosi op kan zetten lijkt mij ook wel handig. Dan heb je een kinderwagen zeg maar. Maar dan zegt de 1 ze kunnen prima in de maxi cosi slapen en de ander zegt dat dat absoluut niet kan.

Kortom zit nog wat in dubio.. Vind het zonder om vanalles te kopen terwijl ik toch ga verhuizen, maar aan de andere kant wil
    Niet dingen niet hebben.

20. Missladybug

Mooie muurschildering Erminea!

Ja wij zijn al deels met het kamertje begonnen. Er staan wat meubels die we uitgezocht hebben, en nog wat troep dat we moeten opruimen.
    Ook weten we welke kleuren we gaan schilderen.

Deel Deze Pagina