16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haha ja, nou heb 1 zus die zo alles wilt doen, en mn ma ook. Zo komt zn oudste zus wel vaker langs. Afgelopen weekend met een verjaardag, en met kerst, en daarvoor met verjaardagen. Ze weet dat ik niet naar hun kan rijden, dat het te ver is voor mij. Dus ondanks hun angst voor honden vind ik dat echt geweldig. Ook alle baby spul willen ze doorgeven naar ons. Zelfs hun kinderwagen mochten we lenen.

En ze wilt ook komen voor de bevalling. Ze regelt dan wel wat kwa oppas voor haar kids. Maar heb gezegd, ik red me wel alleen met mn vriend.

2. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hubby belde vanmorgen ook nog even, zó lief hij had gewacht tot ik wakker was terwijl het daar al midden in de nacht is, hij wou mij niet wakker maken.
    Vanmorgen baby controle gehad. Wat kan mijn vader eigenlijk een rotzak zijn:
    Hij had tegen mijn moeder gezegd dat hun gewone auto kapot was, daarom moesten we in de 2 zitter waarin zij helaas niet mee kon. Auto was niet stuk, hij wou even alleen met mij. Wel even fijn, gewoon even gezellig met mijn vader kletse zonder dat mijn moeder het hoogste woord heeft, ze is heel lief maar praat gewoon een beetje erg veel.

Hubby heeft na 2 weken de antraciet verf gekocht die ik hem gevraagd had te kopen. Hij heeft meteen een klus verbod gekregen, hij kan zó niet klussen. Zijn broer stuurde al een berichtje, maak de babykamer als hij in Nederland zit.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Lastig meiden,

Hier al 8kg aangekomen... Was de vorige zwangerschap bijna 25 kg aangekomen dus had het wel verwacht :) het gaat er ook na de bevalling weer vlot af. (Hopelijk!)

4. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hahaha wat stiekem van je vader Herrido 😂 en fijn trisha dat je wel zo'n lieve zus hebt!

Vanmiddag wegen bij de vk. Ik hoop weer iets te zijn aangekomen, zit volgens m'n eigen Weegschaal nog 4kg onder m'n gewicht met 8 weken. Ik weet niet wat ik daarvoor woog.

5. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Aankomenik ben kn totaal nu 2.5 kg aangekomen
    Na de bevalling en borstvoeding wil ik weer aan m'n dieet beginnen om de laatste kilo's eraf tr krijgen voor m'n zwangerschap

6. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergeten te melden:

Wij, vriend ouders en ik hebben besloten dat we paard vooruit gaan sturen. Om de simpele reden dat hij het daar beter heeft en hij word steeds moeilijk te hanteren nu hij er te weinig uit komt.
    Hij word er niet leuker op nu hij te veel op stal staat, hij word er ook niet gelukkiger op. We hebben hem gekocht met een stal gebrek ( een nare gewoonte wat paarden kunnen hebben als ze zich vervelen. Ze doen dit alleen op stal.) Jarenlang heeft hij het niet gedaan, maar van de week zei de stalhouder al dat hij er weer mee begon. We hebben het in de gaten gehouden en inderdaad hij begint weer met zijn nare gewoonte, wat ook nog eens slecht voor ze is. Je kan wel dingen kopen dat ze het niet tot minimaal kunnen doen maar daar helpen we hem niet mee.
    De buitenbak waar we hem de laatste tijd elke dag een uur minimaal los in deden is door het te veel aan regen onbruikbaar geworden en zit op slot. Er is een binnenbak, maar de paarden mogen er alleen los in als er niemand aan het rijden is en wil er iemand rijden dan moet hij er uit. En ze mogen niet zonder toezicht want als ze graven dan kunnen er gaten in de rijbaan komen en er hangen spiegels waar ze bij op kunnen vliegen als ze denken een ander paard te zien. Kortom hij komt er nu nóg minder uit.
    Gister zou ik met hem wandelen, was nog geen 10 meter buiten of hij werd even dwars en weg was hij. In de auto gestapt en zoeken. Vonden we hem bij de groente boer waar hij normaal altijd een lekker stukje fruit krijgt. Kortom hij is dus vanaf de stal de 3 km naar het centrum van het dorp gegaan. Had naar kunnen aflopen.
    Niet de eerste keer de laatste tijd dat hij streken krijgt, wat puur komt omdat hij te weinig beweging krijgt.

Heb met de stal in de VS gebeld om te vragen wat voor faciliteiten zij hebben, ziet er echt heel goed uit. Ze hebben paddocks, een stal waarin ze zowel binnen als buiten kunnen staan. Waar ze overdag in staan, s'nachts gaa ze voor 8 uren op stal. ( alleen op stal als er dus niemand is) Ze hebben een bak buiten van beton met speciale matten er op met afwaterings systeem, waar ze buiten kunnen staan mochten de padocks onderlopen dan kunnen ze daar naar buiten. Hij zei het water moet echt een meter hoog staan willen ze daar niet naar buiten kunnen.

Vandaag dus even flink wezen en het belletje plegen.

7. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    0,9 kg zwaarder dan voor mijn zwangerschap.
    pfffff.... 25 kg aankomen, moet er niet aan denken ben ik bijna de helft zwaarder dan mijn normale gewicht.

8. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik ben nog steeds 1 kg onder startgewicht. Hopelijk blijft dat nog even zo. Ik loop helaas wel weer meer te snaaien dan anders, dus ben benieuwd hoeveel ik ga aankomen... En omdat ik geen bv ga geven gaat dat er dan denk ik ook niet zo snel weer af.

Maar heb vandaag even een rotdag dus hopelijk is de dag snel om...

9. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herrido wat fijn, dan weet je dat hij lekker buiten staat. die van ons staat op een hit actief stal 24/7 buiten en toegang tot overdekking. Als ik een middagje niet kan is het dus niet zo'n heel groot probleem gelukkig.

Lizz ik kies ook voor kunstvoeding hoor, lekker veel wandelen na de bevalling en gezond eten komt het vast wel weer in orde. :D

Nou ben benieuwd wat ik in totaal aan zal komen nu zit ik + 7kg ;), m'n moeder zegt continu ja en nu gaat het dubbel zo rap blabla. Hoop ik dus van niet, ben normaal een healthfreak die enorm op z'n eten let en op gewicht. :p

Hier babykamer eerste muur geverfd, kamertje word blauw met wit en grijs. Ik ben niet zo van de felle kleurtje. Hou meer van een beetje rustig en stoer. :)

Bijgevoegde bestanden:

10. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Nou dames, kom ik aan met men 9,5 kilo😕
    was al blij dat ik een week op het zelfde gewicht was blijven hangen.

Shart, ik zou ook echt mega schrikken als ik zoon telefoontje zou krijgen van het ziekenhuis. Wel netjes van ze dat ze je terug bellen om gerust te stellen. Je mag gewoon vrijdag nog weer een keertje lekker naar je hummeltje kijken. Maar kan me voorstellen dat de ongerustheid blijft knagen.

Over de tandarts, weet nog niet wat ik doe. Mijn vriend zegt ook dat ik het maar beter achter de rug kan hebben. Maar mijn gevoel schreeuwt AFZEGGEN!! Dat zou me wel een hoop stress schelen.

Vanacht trouwens ook een leuke droom. Op vakantie overvallen door een natuurramp.
    Paspoorten kwijt, want alles was geplunderd toen wij gingen schuilen. Geen eten en drinken. En hoog zwanger. Gelukkig werd ik toen wakker. Pff hormonen!!

Krijg geloof ik ook al last van nestel drang. Volgens mijn vriend dan. Ik wil alles weg gooien en irriteer me mateloos aan elk stofje in huis.
    komt ook omdat ik het gevoel heb dat overal babyspul staat opgeslagen.
    Morgen baby kamertje poetsen, en dan meubeltjes in elkaar zetten dat scheelt vast een hoop! Haha

11. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brit, heel mooi. Ik ben persoonlijk ook van de rustige kleuren. Vind de blauwe kleur die jij hebt heel mooi, maar we weten nog niet wat het word. En ga de gok met een blauwe muur niet nemen.

De stalhouder had gevraagd of ik een kopie van de gezondheidsverklaring kon sturen en bewijs van eigendom. Heb ik hem gemaild plus een kopie zijn het stamboek. Krijg ik een dol enthousiast mailtje terug, ze vinden het helemaal geweldig dat zij een Gribaldi op stal krijgen. Die krijgt straks een VIP behandeling.

12. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat fijn, je kan hem dan strakjes met een gerust hart verhuizen en je weet dat hij er fijn zal staan!

Demie NEE, niet afzeggen! Waarschijnlijk ben je straks hartstikke blij als het achter de rug is en trots op jezelf dat je het hebt gedaan.
    Ik heb makkelijk praten hoor, geen angst voor de tandarts maar dat komt omdat mijn eigen moeder bij de tandarts werkt en ik vroeger geregeld op de stoel zat voor controle oid. :p

13. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ja britt ik ben normaal eigenlijk ook niet echt bang hoor. Maar sinds mijn val gaat elke reparatie aan men voortanden mis. Ipv beter komt er elke keer een barstte bij of een ontsteking. Laatste keer brak een stuk af. Vandaar misschien dat mijn eigen tandarts ze er helemaal uit wil halen. Maar nu zegt die andere dat dat onzin is en er een kroon overheen kan. Maar ben zo bang dat het alsnog weer mis gaat. Zie het al helemaal voor me. Hoog zwanger tonnetje rond en ook nog eens zonder voortand. Pff krijg het er benauwd van.

Mooikamertje trouwens

14. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vanmorgen een prachtige 20 weken echo gehad en alles wat ze kunnen zien was goed :)
    onze kleine meid is mooi gemiddeld volgens de metingen.

Dat gevoel s nachts heb ik ook dat de kleine op een plek ligt waardoor je alleen een hoopje kind voelt. Zo bijzonder.

verder iedereen al druk met kamertjes. Wij maken er in februari tijd voor, maar goed we hebben alles ook al in huis. Nog tijd genoeg gelukkig. Al mag het van mij wel al gedaan zijn.

15. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    blue wat fijn dat de echo goed is.

16. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    sorry dames ik hou het kort, toetsenbord is kapot;) heel irritant.
    blue fijn dat alles goed is!!
    ik zag al een prachtig kamertje voorbij komen, mooi hoor!! mooie rustige kleur.

ik hoop dat ons huis sowieso op tijd opgeleverd word. zou fijn zijn als dit halverwege april is. zo jammer dat we niet aan het kamertje kunnen beginnen. maar ach, we zijn allang blij dat ons meisje straks in een mooie woning woont met tuin:D

en nu word het klikken op het toetsenbord op het scherm heeeel vervelend :x;)

oh vergeet het bijna: ik doe mijn 22 weken dansje, gaat snel:D:D

17. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baby90, vind het ook al steeds sneller gaan. We zijn al over de helft.

Vanmiddag gebeld dat we paard wouden laten vliegen. Binnen een uur een telefoontje terug, had 1 afgezegd hij kan vrijdag vliegen!!!!
    Ze konden voor die tijd zo snel niet meer regelen dat hij opgehaald word. We moeten hem dus zelf brengen. Brengen hem donderdag er heen, gaat hij in het dierenhotel. Anders moeten we er vrijdag zo onmenselijk vroeg heen. Hij mag aanzienlijk minder bagage mee als dat ik in eerste instantie dacht. Moet dus spullen uitzoeken, en de helft hier verkopen of dik betalen om het over te laten komen. Nou goed excuus om de dekens die kapot zijn waarvan ik al een jaar of jaren roep dat ik ze ga laten maken om die door te geven.

Vanmiddag weer even bij hem geweest, flikte hij mij hetzelfde weer. Grrrrrrr! Dit keer was het gelukkig binnen en kon hij geen kant op. Hij liep mij even flink omver waar ik een dikke blauwe plek door op mijn rug heb. Heb voor het eerst in 8 jaar nare dingen naar hem geroepen. Tot nu toe geen spijt van de beslissing om hem vooruit te sturen.

in de VS is een taxi naar de stal een beetje erg duur, vriend gaat hem ophalen.

18. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Baby90 jaa tijd gaat gelukkig al sneller. Kunnen nu aftellen :)
    Denk ook steeds na Hoelang ik nog moet werken tot m'n verlof Hihi.

Herrido WoW! Dat ia al snel! Zal wel moeilijk zijn voor je om je paars alvast over te laten vliegen of niet?

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Herrido, We zijn idd al over de helft!!
    zo dat is erg snel. Wel fijn dat het zo snel geregeld is iig. Lijkt me wel lastig om je paard nu al over te laten vliegen.

Elske91, Gaat inderdaad hard ja:) Gelukkig werk ik al niet meer, alleen nog studeren..

20. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Mooie kamer Brit!! :) Ik hou wel van die stijl.

Wow Herrido, wat apart om een dier over te laten vliegen, ik wist niet eens dat het kon. Gewoon nooit over nagedacht haha. Maar dan is je paard dus heel lang in de VS voor jij daar kan komen of niet?

Tandarts: ik durf er bijna niet over te beginnen, krijg nu alweer zweethanden :( Ik moet al m'n verstandskiezen laten verwijderen en ik wil het eigenlijk uitstellen tot na de bevalling maar ja hopelijk gaat dat lukken. Ben echt bang voor de tandarts, altijd veel pijn zelfs bij gaatjes vullen enzo pff. Het zweet breekt me uit, beter vermijd ik dit onderwerp haha :p

Deel Deze Pagina