16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    goeie morgen allemaal.

Ingrid wel heftig hoor wat die kleine allemaal in jou buik doet. En die onderzoeken 😦..
    Gelukkig niks gevonden, en wel fijn dat ze meteen naar iets opzoek gaan.

Dat mis ik hier wel een beetje. Zolang het hartje goed klopte en ik veel beweging voel maken ze zich, bij mij in iedergeval, weinig zorgen.
    Ik had dinsdag morgen en avond 37.8. Hoog voor mij
    Zit normaal op 36.4 ongeveer. Na dat bloedverlies natuurlijk weer helemaal geschrokken. Maar het advies blijft 3×daags 2 parecetamol en rusten. Stel dat het hoger word of nieuw verlies, dan maar weer bellen.

Lig nu dus de hele dag op de bank
    Echt heel moeilijk voor mij. Zeker als mijn schoonmoeder boven aan het schilderen is en vl savonds allerlei andere klusjes aan het opknappen is zodat het af komt.
    Ik ben ze heel dankbaar hoor dat ze het doen, maar vind het zelf zo leuk en fijn om men huis mooi te maken. En ben er best goed in.
    Maar ik wil natuurlijk niks forceren!! En al helemaal onze kleine meid geen schade doen!!! Dus blijf ik braaf alleen beneden op de bank.

Sex, ja op dit moment is het wat minder. We durven niet meer door de bloeding en men buik ertussen begon ook wel een beetje anders te worden
    ( zeker als ze dan ook nog flink schopt en draait hahaha )
    Maar daarvoor had ik ook heel veel zin. Droomde er zelfs over😁
    zwanger worden was bij ons ook wel erg leuk moet ik zeggen hoor. Maar hoop wel dat we over een tijdje weer durven en mogen. Mis de intimiteit vooral. zeker met het vooruitzicht dan na de bevalling niks meer het zelfde zal zijn. Daar waarschuwen men vriendinnen tenminste voor.

Boris ik vond de opmerking ook niet echt gepast maar moest er ook wel een beetje om lachen. Kan me niet voorstellen hoe het is om in zo'n proces te zitten steeds, maar het lijkt me niet makkelijk.

Ik heb me dus een week ziek gemeld op men werk. Man wat deden ze daar moeilijk over!! Het kwam wel heel ongelukkig uit deze week.
    Heb de meeste vervanging gewoon zelf geregeld. Lig anders toch maar op de bank. Maar krijg hierdoor wel steeds meer de balen van men werkgevers.
    Mijn collega's zijn wel heel lief hoor, kreeg al berichtjes van dat ze me niet eens meer terug verwachten voor mijn verlof.
    Nou dat hoop ik wel!! Al is het maar halve dagen.

thrisha wat een mooi bescheiden buikje! Die van mij is daar echt flink bij.
    Door het liggen word kleintje snel sterker en drukker. Gister geloofde vl niet eens dat het de baby was maar dat ik het zelf deed. Ging zo hard dat het me gewoon zeer deed.
    Maakt me niks uit hoor! Zijn juist de momenten waar ik van geniet. Vind die bevestiging ook heel fijn.

Hoe zitten jullie met de kilo's? Ik zit inmiddels op 11
    Dat liggen op de bank de hele dag doet natuurlijk niet echt goed.

2. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    O ja winter.. Brr ik vind alles onder de 10 graden al niks. Hahaha ben een echt tropen kind! Heb totaal geen last van hoge temperaturen, krijg er gewoon energie van en vind het heerlijk om weinig aan te hoeven hebben en op blote voeten te kunnen lopen.
    Dus winter zal ik echt niet opzoeken. Maar moet ook wel weer lachen om de paniek van die Amerikanen hoor. Zo ben ik nu ook weer niet.

Mijn buik groeit de laatste 2 weken ook vrij vol. Hiervoor was alles nog erg soepel maar begin nu te maken dat men huid er ook wat strakker omheen zit. Nog geen striemen hoor maar heb het idee dat dat niet lang meer gaat duren Of ik moet nu even stil komen te staan kwa groei.

Wat een lap tekst schrijf ik elke keer zeg. Zal proberen wat vaker te schrijven ipv zoveel in 1 keer.

3. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Demie: ja ben wel blij dat ze meteen allerlei onderzoeken hebben gedaan, nu weten we waar t aan ligt..ons kleine mannetje (lees: voetballer/karatekid) ik moet nu ook een week volledige rust houden, is lastig he?! Vind er niets aan mja alles voor ons kleine mannetje!!

Qua gewicht zit ik nog steeds op 9kg, m'n buik groeit wel flink maar de kg's staan al ff stil. M'n baarmoeder zit nu 4 vingers boven m'n navel, groeit dus goed.

Qua sex was het hier nog goed totdat ik blaasontsteking kreeg, had vorige week antibiotica en nu zo'n pijn dus is het er hier ook niet meer van gekomen. Mus de genegenheid wel een beetje maar komt wel weer..

Balen dat je werkgevers zo egoïstisch reageren, zij denken alleen bedrijfsmatig. Niets van aan trekken je meldt je niet voor niets ziek.

Winter..bah!! Ik haat t ook!! Geef mij maar 365 dagen per jaar zon!!
    I LOVE THE SUN!! Maargoed we wonen in NL dus hebben we ook winter.

Beterschap Demie, denk aan jezelf en je kleintje :)

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Demie, wat rot, die gevolgen van je bloeding. Het heeft overal effect op he :( En ook met je werk, net nu komt t slecht uit? Nou ja voor jou komt het gewoon slecht uit om te moeten werken! Gewoon aan jezelf denken meid!

Ik zit nu op +2 kilo. Voor mijn gewicht is dat prima, maar moet er niet te snel bij aankomen. Ik hoop maar dat ik uiteindelijk niet alsnog 12 kilo erbij aankom ofzo.

Tja wij zijn gewoon intiem wanneer dat zo 'uitkomt' haha. M'n man heeft 5ploegen diensten, wat betekent dat hij 6 dagen werkt en 4 dagen vrij is. Als hij werkt draait hij elke 2 dagen een andere dienst, dus ja als hij ochtenddienst heeft, doen we het soms 's middags, en als hij avonddienst heeft 's ochtends. Haha maar het is hier ook wel wat minder hoor. Vooral omdat ik niet alle houdingen nog goed kan aannemen en m'n buik best wel in de weg zit.

Nog even een fotootje van m'n buik van gister, met 23 weekjes! :D Ben er stiekem best wel trots op maar ik hoop dat ik een nog grotere buik krijg haha.
    Ik heb dat ook wel, dat mn huid veel strakker aanvoelt! En m'n striae neemt ook wel toe, maar dat kan me weinig bommen.

Ondanks dat ik weer goed geslapen heb droomde ik weer zo stom!! :x
    Ik droomde dat ik bij m'n man weg ging. Ik haat zulke dromen echt! Laatst droomde ik al dat Dominiek veeel te vroeg geboren was en dat we niet wisten waar ze was en of ze nog leefde, nu weer dit. Bleh.

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Dankjewel ingrid!!

Er staat je wel heel wat te wachten straks met zoon krachtpatser denk ik!!

Hier sneeuwt het inmiddels behoorlijk!
    maar ik lig lekker met een dekentje op de bank.

Word best opstandig van als ze zo onaardig zijn op men werk. Denk dan meteen van als jullie zo moeilijk doen kom ik toch helemaal niet meer.
    Maar ja daar heb ik mezelf ook mee en word de sfeer niet beter op.
    Probeer er maar niet aan te denken en zoals ik al zei. Men collega's zijn wel erg lief en begripvol. Kreeg net al weer een berichtje van hoe het nu is.

Jij ook lekker rustig aan doen hè!
    Heb je nog tips om jezelf te vermaken? Ik zat veel op internet maar daar vind ik vooral inspiratie om dingen te gaan doen dus ben er maar mee opgehouden. Krijg ik alleen maar onrust van. Al leid het wel lekker af

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Mooie buik hoor lizz!!
    Ik droom ook steeds zo naar. Maar de laatste dagen begin ik ook echt een ritme te ontwikkelen kwa wakker worden. Rond 2.30 daarna om 5.30. En natuurlijk 10 min voor dat de wekker van vl gaat 6.50

Ik kan er bijna de klok op gelijk zetten.
    Hoop dat als ik straks weer op de been ben ik weer moe genoeg ben om echt lekker te kunnen slapen.

Kan ook geen goede houding meer vinden. Ben een echte buikslaper. Word misschien daarom wel zovaak wakker.

Vind +2 echt wel heel netjes hoor. Vind mezelf niet eens zo heel dik met men 11 kilo. Terwijl mijn bmi toch 26 was. En ben ook maar 1
    60.

Mijn zusje die nog kleiner is kwam ook erg veel aan. 1e 30 kilo. 2 de 20 kilo maar ze was zwaarder toen ze begon. Hoop echt niet die kant op te gaan en denk dat ik wel heel gezond eet. Maar wel alles wat meer dan anders. Ben echt onverzadigbaar geworden. Zit nooit vol. helaas

Voel je striae aankomen of zit het er ineens?
    Rond mijn navel krijg ik wel veel kleine paarse adertjes maar verder zie ik niks.

7. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Demie: ik heb hier een kleine meid van 2,5 rondlopen dus tot het middagslaapje lekker druk met haar :) 's-middags ga ik ff plat op bed (fijner als de bank)
    Verder heb ik 2 dgn per week hulp in huis ivm m'n whiplash dus dat is ook wel gezellig. Om 17.00 is ml weer thuis dus ook weer gezellig :)

Wat je werk betreft: denk maar BEKIJK T FF!! Jij hebt hier ook niet om gevraagd, voor jou is het veel vervelender als voor hun!!

Die 9kg klopt trouwens niet, moet 10kg zijn (foutje)

Vind dat de weken best snel gaan maar mag van mij nog sneller gaan :) hopelijk over 12 weken bevallen (met 37 weken) ben heel benieuwd hoe ons kleine mannetje eruit ziet :) zou hij op z'n grote zus lijken?
    Hier een fotootje van z'n grote zus ❤️

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies!

Balen zeg demie! Kan me voorstellen dat de dagen lang duren als je geen kant op kunt! Beterschap! Ingrid jij ook beterschap! Wat een knappe dochter heb je!

Ik houd wel van de winter maar dan echt winters weer en niet die natte sneeuw/regen/hagel en harde wind, geef dan gewoon een dik pak sneeuw en een zonnetje (zoals op de wintersport!) ik ben half Spaans maar kan niet goed tegen de superhitte die je zomers in Madrid hebt hoor! Dan kan het wel 45 graden worden pff...

Mooie buikjes zie ik weer voorbij komen! :) lizz jij hebt echt een mooie buik al! Ik ben een beetje bang hoe die op het einde zal worden (qua grootte) had bij oudste dochter echt pijn aan de huid m'n buik en kon echt niet meer lekker slapen zo ongemakkelijk was het! (Had ook te veel vruchtwater bij haar) Maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn weer!

Vanmiddag naar de gyn voor reguliere controle en echo! Hierna gaan we alweer naar om de 3 weken afspraak! Het gaat rap dames :)
    Hier nog een fotootje van mijn buik :D stiekem ook wel heel trots!

9. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    wat een mooie meid zeg!! Super lief snoetje.

Zo te lezen zitten je dagen dan ook nog wel aardig vol.

Ik vind de tijd best langzaam gaan hoor. Zeker nu. Ookal klinkt voor mij over 9 weken verlof al wel best snel. Maar zeker nu. Ik kan niet wachten tot ik uit de te spannende weken ben stel dat er iets mis gaat. Met 32 weekn of later bevallen is nog te vroeg maar wel wat minder risico vol dan nu. Daar ben ik best veel meebezig. Ook snachts als ik wakker word. Kijken of ik nog beweging voel en geen kramp ofzo.
    ik weet dat ik het los moet laten maar het zal wel met de miskraam te maken hebben.
    ben trouwens nu de zelfde dag uitgerekend als mijn curretage vorig jaar. Vreemd idee.

Maar er moet ook nog een hoop gebeuren hier in huis voordat ze mag komen. Dus het moet ook niet te snel gaan allemaal.

Ik fantaseer ook wel erg over hoe ze eruit zal zien. Ik Hoop stiekem dat ze veel op papa lijkt. Dat zou ik echt mooi vinden.
    Krijg nog altijd verliefde gevoelens als ik naar hem kijk. Maar dat zal ik ongetwijfeld ook bij onze dochter hebben hoe ze er ook uit ziet

10. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Mooi hoor shart. Nog steeds met je eigen broek aan!

11. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Dankje Shart en Demie :) we zijn super trots op ons mooie meisje ❤️

@ Shart: strak buikje hoor :) en nog je eigen kleding, WOWW!! Ik heb m'n eigen kleding al lang niet meer gezien haha heb alleen nog maar positiekleding aan.

@ Demie: ik begrijp je onzekerheid, je maakt nu van alles mee en hebt vorig jaar een heel verdrietige periode gehad :( probeer toch te genieten (soms heel lastig)
    Onze kleine meid leek vlak na de geboorte ook heel erg op haar papa en nu lijkt ze op mij van vroeger :) grappig is dat.

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankjulliewel :D ben al 9kg aangekomen maar het zit echt alleen op m'n buik en borsten :) ben ik wel blij mee!

Dat is zeker een gek idee demie, ik heb dat ook hoor kreeg op 10 mei de miskraam met bijna 12 weken. (We wisten wel al dat het niet goed zat hoor bij 8 weken maar heb het als zeer heftig ervaren!)
    Nu dan 22 mei uitgerekend maar het zit wel erg dicht op elkaar...

13. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Haha lijkt wel of ik het zelf geschreven heb. Ik heb precies hetzelfde indd! Hopelijk komt ze gewoon wanneer zij het eraan toe heeft en alles gewoon gerijpt is!

Mooie foto Shart!

En Ingrid wat een mooi meiske! Mooie foto ook :)

14. Demie ik ken dat. 1 juni spoed curretage gehad, 28 mei gehoord dat we miskraam hadden en nu 31 mei uitgerekend. Met elk dingetje denk ik ook oh t is mis.

Vanmiddag comtrole bij de vk in het ziekenhuis. Gister bijmde huisarts geweest weer, moet nog een ab kuur krijgen want mn vinger is nogsteeds niet goed. Mn blaasontsteking was wel voorbij. Dus dat is een pluspunt, maar van alle antibiotica heb ik een vaginale bacteriële infectie gekregen. Dus van sex is hier ook al 3 weken geen sprake, en moet dan vanmiddag naar de gyneacologe en denk dat we nog lang niets mogen doen. Pfff vl gefrustreerd en ik nog veel meer :p

Als ik jullie buiken zie dan valt die van mij echt in het niets. Maar hij is de afgelopen weken niet echt gegroeid.
    Kleine man is wel actief, echt heerlijk om te voelen.

15. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mooie buiken zie ik voorbij komen!

Ben zelf tot toe 3kg aangekomen maar wel al een goede buik ook.

Ik moest wel lachen om te lezen dat de seks na de bevalling anders zou zijn en niet meer hetzelfde. Ervaar dat zelf alleen in de zin van dat het niet meer altijd kan wanneer we zin hebben. Maar verder klaag ik er zeker niet over hoor...

16. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Seks is hier ook hetzelfde voor als na de bevalling hoor. Alleen minder tijd met kleine kinderen die altijd bij je zijn. En soms vaker moe maar wij doen het er niet minder om haha

Zal me morgen ook eens wegen. Vergeet het steeds. Heb met 12 weken voor het laatst op de weegschaal gestaan dus ben wel benieuwd.

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @trishs: bescheiden buikje, maar wel mooi rond :)

@demie: wat naar dat ze zo vervelend reageerden op je werk! geen fijn medeleven, maar je moet aan je zelf en aan je kindje denken hoor! dat is nu het allerbelangrijkste. werken komt wel weer ;)
    ik zit nu net als jij ook op 11 kg. pff... veel al he?

@lizz: mooi buik hoor. nou ik kan je verzekeren dat hij nog veeel groter gaat worden! dat gaat helemaal goed komen. je gaat straks nog denken: nu mag hij wel stoppen met groeien!

@ingrid: ah wat een mooie foto van je dochter!
    wat fijn trouwens dat je hulp hebt, en nog gezellig ook :)

@shart: ik vind jou buik ook nog wel meevallen, maar ik vergelijk alles met mezelf en ik ben dikker dan gemiddeld haha. ik zal morgen weer eens even een foto maken

nou boris dan ben ik ook wel benieuwd naar jou gewicht!

18. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Nou de sex is hier na 3 kids niet anders geworden hoor. Tja je kunt het niet meer elk moment van de dag doen dat is het enige. Je moet zelf ook de spanning erin houden maar dat geld ook als je geen kids hebt.

Leuk om al die buikjes te zien! Nou Lizz straks vind je je buik echt wel groot genoeg als alles in de weg gaat zitten! Je hebt vast een mooie toeter op het einde.

Al meer meiden klaar met de babykamer? Hier al wel de meubeltjes. Nu nog een beetje aankleden en gordijnen uitzoeken.

Gister belde het kraambureau al voor de telefonische intake. Mooi optijd. Krijg 45 uur. Vond het nog best wat voordat ik flesvoeding ga geven. Vanmiddag even naar de kruitvat. Zijn de advent flessen in de aanbieding.

Trisha pas maar op het een vaginale bacteriele infectie! Hopelijk knapt het gauw op. Hoe was het bij de gynaecoloog?

19. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    En vandaag al weer mijn 24 weken dansje!!! Joepie, weer een mijlpaal!

20. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeeeej ik dans met je mee toekie!! :D

Alles was gister goed bij de gyn, afgesproken dat ik laagdrempelig mag langskomen, dus wanneer ik bel met een vraag of onzekerheid dat ik meteen naar t ziekenhuis mag komen voor nader onderzoek, dat is dus wel heel fijn! Daarnaast afgesproken dat de gyn bij mijn bevalling geen risico's gaat nemen, dus als er ook maar het kleinste vermoeden is van foetale nood wordt meteen over gegaan tot sectio. Is ook wel fijn dat ze er zo boven op zitten om te voorkomen wat er bij mijn oudste is gebeurd. Mag vanaf nu elke 3 weken langs komen dus gaat opschieten :D

Deel Deze Pagina