Nou jullie stellen me wel gerust hoor. Wat sex straks weer betreft. Lizz grappig dat je het zelfde denkt. Moet zeggen dat ik ook al weet iets minder onzeker begin te worden.( misschien wel omdat ik het ff lekker van me af heb geschreven 😉 Vooral het gestuiter in men buik doet me erg goed. Ze gaat zo tekeer dat ik het gisteren zelfs heb kunnen filmen!! Hihi vl en schoonouders hebben onze eigen slaapkamer gister verder afgemaakt. Dus lig nu heerlijk in men eigen "nieuwe" slaapkamer. En nog leuker, we kunnen de babykamer meubels in elkaar gaan zetten. Nou vl dan.. als ik weer op de been ben ga ik lekker decoreren. lekker hè toekie en shart om weer een weekje af te kunnen vinken. Ja 11 kilo klinkt al zo veel. Had een beetje gehoopt rond dit gewicht te eindigen. Maar ja, er zal nog wel heel wat bijkomen. Hoe verliep de groei bij jullie bij vorige zwangerschapen, kwamen de meeste kilo's nog op het einde? Boris word ook wel nieuwsgierig zo naar jou kilo's. Kun je al wat schatten.. Trisha wat zei de gynaecoloog? Vind het echt bizar te lezen hoeveel dames een miskraam mee moeten maken. In mijn omgeving heb ik er maar van 2 gehoord. Het heeft zoveel inpact. En hoe gaat dat met kraamzorg. Bepalen hun hoeveel je krijgt? Of wat je nodig zal hebben. Het idee dat ik veel uit handen zal moeten geven aan een vreemde vind ik nog best raar. Heb er zoals nu al veel moeite mee met mijn eigen familie.
Anita, dat is lekker op tijd met de kraamzorg haha Maar wel prettig. Ik ben ook heel benieuwd hoeveel uur ik krijg en wat ze allemaal gaan zeggen. Ik denk indd ook wel dat m'n buik nog een stuk groter gaat worden. Maar dat lijkt me echt leuk! Tuurlijk is het lastig maar ik geniet er nu al van, ook al krijg ik m'n schoenen soms nauwelijks aan hahaha. Toekie en shart, jaa mooie mijlpaal hoor!! Heel fijn, zo'n soort geruststelling hè. Ik mag ook dansen over 5 daagjes haha En shart, wat fijn dat je zo snel al mag langskomen als er iets is! Dat geeft vast een hele geruststelling! Het gaat al snel hè, elke 3 weken al! Ik mag na 27 weken elke 3 weken langskomen Demie: jaa je voelt je veel zekerder als de kleine lekker aan het stuiteren is he haha Tot de tijd dat ik nog bijna niks voelde was het aldoor maar een gok 'leeft ze nog', maar nu kun je gewoon voelen dat ze nog lekker actief is Fijn dat je lekker met de babykamer bezig bent! Ik heb alles al in elkaar gezet toen ik 11 weken zwanger was of zo hahah, moet je nagaan iedereen begint er nu pas mee!! Bij mij staat alles al maanden klaar. Maar goed ik heb dan ook geen babykamer Wij hebben het ledikantje achter ons bed staan, de babykast in de gang en de box in de woonkamer Ik ben ook heel benieuwd hoeveel ik ga aankomen. Ik hoop echt dat het een beetje binnen de perken zal vallen. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ik nu nog heel veel kilo's ga aankomen. Ik zit nu op +2 ik hoop op maximaal +10, maar die vlieger zal vast niet opgaan haha. Ik ken ook niet zoveel mensen die een miskraam hebben gehad hoor. M'n moeder en schoonmoeder allebei 1, maar verder niemand. Hier op het forum lijkt het echt veel voor te komen, maar dat komt natuurlijk ook omdat iemand die het meemaakt en steun wil, zich tot een forum keert en bij mensen waarbij alles goed ging misschien totaal geen behoefte hebben aan een forum.
Ik krijg nu medicijnen voor de garnerella. Hebben er gister een uur gezeten. Kleine man doet het verder goed. De medicijnen moet ik met de hand inbrengen, anders kan ik mn vliezen breken. Dus geen fijn gevoel. En verder moet de uroloog het met mij opnemen. Vooral omdat het veroorzaakt word door alle ab en ik nog 2 maanden aan de ab moet.
Ik heb me gewogen en tot nu toe 11.5 kg aangekomen! Maar het zegt allemaal zo weinig. De ene persoon komt veel meer aan als de ander maar dat wil niet zeggen dat diegene er langer over doet om het er weer af te krijgen. Vergelijken heeft daarom weinig zin. Bij beide zwangerschappen heeft het bij mij wel een half halfjaar geduurd voordat ik weer op het streefgetal zat maar deed er dan ook weinig moeite voor. Ik ga nu weer uit van die periode.
Bij de 1e ben ik 21 kg aangekomen, bij de 2e ongeveer 15kg Aan het einde vloog het er aan bij mij, maar was wel zwaarder al dan nu, dus misschien blijf ik nu weer onder de 15kg. kamertje gaan we hier pas eind februari gereed maken omdat ml dan vrij is en er de tijd voor neemt. moet dus nog wat geduld opbrengen. @lizz ik ben ook in 2011 op het forum gekomen na mn 1e miskraam. Hier vind je lotgenoten dus dat was erg prettig om zo alles te kunnen delen.
Gister gewogen en weeg 76,6 met snowboots en alles aan, dus mag wel een kg af. Begin van de zwangerschap was ik 73,5 met 3 maand was ik 69,5.
Babykamertje is hier zo goed als af. Paar dagen terug via Marktplaats nog een wiegje gekocht en heel wat leuke merkkleertjes. En sinds een paar dagen staat er een veel te mooie zwart met roze kinderstoel (Bloom Fresco) in de kamer. Qua gewicht gaat het volgens mij ook wel goed. Ik weeg nu 58.8, dus dat is bijna 5kg er bij. Ik ben heeeel benieuwd waar ik ga eindigen... Volgende week vrijdag heb ik weer een controle afspraak. Duurt wel erg lang zo! Het is al 7 weken geleden dat ik de vorige had, en 4 weken sinds de GUO. Maar die laatste ging zo snel dat ik niets kon vragen en de bloeddruk en de grootte van de baarmoeder is toen niet gecontroleerd.
@shart: oh fijn dat alles weer goed was en dat je zo snel langs mag komen als je onzeker bent! En ook een geruststelling dat zo snel overgaan tot een sectio bij enige nood. Ik kom al vanaf het begin elke 3 weken langs. Dat is wel erg fijn hoor! @demie: oh fijn van de nieuwe slaapkamer en de meubeltjes Is zeker lekker weer een weekje voorbij. Bij mijn 1e ging ik vanaf nu ongeveer veel groeien en dat bleef zo tot het einde, maar echt dat is bij iedereen en zelfs bij elke zwangerschap anders hoor, dus het zegt niet zo veel denk ik. En ja, de kraamzorg (bureau) bepaalt hoeveel uren je krijgt. Maar dat is ook afhankelijk van borst-of flesvoeding en wel of geen keizersnee en of en hoe lang je in het zieknhuis bent geweest. @trisha: oh jeetje mied wat een gedoe! Lijkt me maar eng als ze dat zeggen van die vliezen breken. Jakkes. Heel veel beterschap! Volgens mij is jouw gewicht dan wel heel netjes hoor. @boris: nou dan zit jij dus ook al mooi op mijn schema! haha. ach we kunnen er toch weinig aan veranderen vind ik. En wat je zegt, na een half jaar n de bavalling ofzo gaan we ons wel weer druk maken om ons gewicht @anne: jee 7 wken is wel heel lang zeg. Leuk dat de babykamer af is!
Klopt kraambureau bepaalt dat. Krijg in totaal 45 uur in 8 dagen met flesvoeding en elke nacht dat ik in het ziekenhuis blijf gaat er 5,5 uur vanaf. Maar de degene die de intake doet zei al we laten jullie echt niet alleen als het nog niet gaat. Verloskundige kan ervoor zorgen dat je meer uren krijgt. Denk dat het voor ons niet nodig is. Stond bij de tweede na 1,5 uur weer beneden om te eten (thuisbevalling). Eerste x doen ze de intake thuis. Vaak controleren/ vragen ze of je alles in huis hebt. En geven daarbij tips etc. Bij een tweede en volgende kind doen ze het telefonisch. Namen de persoonsgegevens van ons gezin door. Bv of fv. Of je weet waar je gaat bevallen, bed op klossen met 37 weken, huisdieren, bijzonderheden gezin, of ze voor de deur kunnen parkeren etc. Geen spannende vragen.
Fijn zeg shart dat ze zo met je omgaan. Ook Hoe ze al met je over de bevalling hebben. Hopelijk stelt het je allemaal gerust. Ik kan me voorstellen dat Hoe dichter bij het allemaal komt je ook weer meer spanning krijgt. Trisha Hoe gaat dat nu met het inbrengen van dat medicijn? Is het niet dat als je een ding gebruikt voor het inbrengen, dat je minder goed voelt wat je aan het doen bent of zijn de medicijnen ook risico vol. 5 kilo klinkt voor mij echt super netjes!! Ben wel blij te horen dat er meer dames zijn die al op 11 zitten hoor! Ik weet dat ik er nu toch niet echt wat aan kan doen, maar men zusje heeft na haar bevallingen toch echt wel een mega strijd met de kilo's. Hoop dat het mij niet zo zwaar valt. Ze kwam trouwens bij de eerst ook 30 kilo aan. Dat hoop ik ook echt niet te halen. Als jullie het hebben over dat het er aan vliegt, wat moet ik me daar dan bij voorstellen. Kilo per week? Of wel meer nog? Maar voor nu zit ik wel aardig in men vel! Voel me veel meer zwanger dan een paar weken geleden. Anne ik vind 7 weken trouwens ook wel erg veel tussen de afspraken hoor. Hier doen ze maximaal 4 weken en als je dan net niet kan word het altijd eerder nooit later. En mag tussendoor altijd bellen smsen of appen en vragen of ik eerder langs kan komen. Ben benieuwd wanneer ik iets van het kraam bureau hoor dan. En hoeveel uur ik krijg. Ik heb gewoon online aangemeld bij de menzis en zou er ook een kraampakket bij krijgen. Van kraamzorg heb ik al wel een bevestigings brief gekregen. Maar kraampakket nog niks van gehoord. Over mijn bevalling weet ik nog niks. Als het aan mij ligt dan beval ik lekker thuis in een bad. Alleen vl erbij verloskundige en kraamhulp. En dan ook nog eens net zo relaxed als de dames in de hypnobirthing filmpjes op YouTube!! Maar ja. Moet eerst allemaal maar goed gaan. Zeker met die lage placenta. Ik hoop echt dat ie nog op trekt anders word het zeker ziekenhuis en misschien wel keizersnee. En of ik zo zen kan blijven haha. Ik weer nu nog niet wat me gaat overkomen!!
Wat is er trouwens een beetje acceptabel om te beginnen met wassen van spul en kleding dan? De meubeltjes staan en men handen jeuken echt. Al is het maar vast de hydrofiele doeken ofzo hahaha. Maar als ik dan straks alles opnieuw moet doen is ook wel zonde. Zou al zo graag het bedje opmaken!! Hoezo rustig aan doen.. Word nu echt wel moeilijk.
Ik heb het allemaal al gewassen en ook de bedjes staan opgemaakt. Beddengoed doe ik nog wel een keer tegen die tijd, de rest niet. Veel te leuk om al te doen, hahaha!
Demie hier is ook alles al gewassen hoor haha. Ligt toch schoon in de kast, lekker zwitsal zakjes ertussen en prima. Kraamzorg bepaald inderdaad hoeveel uur je krijgt, als je volledig kiest heb je een standaard van 49uur bij bv en 45uur bij kv, daarbij komen nog punten of het je eerste kindje is bijv of dat je nog jonge kindjes hebt rondlopen. Als je in het ziekenhuis moet blijven een paar dagen dan gaan die uren er ook weer vanaf. Als je voor 3uur of 5uur per dag kiest is het makkelijk en zal het ook dat aantal uur per dag zijn. Hier dinsdag weer naar de vk, ben benieuwd! Voel die kleine echt nog niet goed hoor. Heel af en toe als ik in bed lig maar that's it meestal, hoop echt dat dat snel veranderd wil ook wel wat meer leven gaan voelen nu. Gewicht was +6kg maar dat was 4 weken geleden, ben benieuwd dinsdag wat de weegschaal zegt, hebt namelijk schandalig veel gesnoept haha.
Hier gaan de snoepjes er ook goed in. Heb de snoep pot maar opgeruimd. Vandaag boodschappen doen, was de red band in de aanbieding en vriendlief wilde wat mee nemen.... 6!!!! Zakken!!! Hier was ik alle kleertjes al. Heb al tig wassen gedaan. 50 en 56 gaat in de kast. De rest in een vuilniszak op zolder. Was dat tegen die tijd weer. Beddengoed moeten we nog halen. Maar ik wil er gewoon nog even mee wachten. Vl word ook ongeduldig. Voor mij is het duidelijk, ik beval in het ziekenhuis. Met alleen vriendlief erbij. En dan komt mijn ma naar het ziekenhuis omdat ze niet op bezoek kan komen ivm de honden en haar allergie. En als alles goed ging brengt ze ons dan ook naar huis. Scheelt wel hele hoop gedoe met thuis bevallen. Maar thuis bevallen had ik liever. Hoef ik geen oppas te regelen voor de honden. Vanmiddag was de baby weer actief. Dus vl zn hand in mn buik gedrukt en weer paar x voelen schoppen. Hij blij. Zo heerlijk dat hij het af en toe kan voelen.
@Demie: dat weet ik niet meer precies hoor, hoeveel per week. Geen idee. Probeer je er niet te druk om te maken meid. Ik heb ook nog geen kraampakket en intake gehad en ik ben ook bij Menzis. Heb inderdaad ook alleen een bevestiging gehad. Volgens mij krijg je het kraampakket als je rond de 7 maanden zwanger bent, dat duurt nog even. En de intake van de kraamzorg is volgens mij als je zo'n 26 weken zwanger bent dus dat zal niet zo lang meer duren. Op zich kun je nu best al gaan wassen, maar misschien dat je het dan later nog een keer moet doen. Bij mn 1e heb ik het in mijn verlof gedaan. Ikheb toen ook echt gewacht tot het mooi weer werd, kon ik alles lekker buiten hangen te drogen. Het is wel aan te raden om te wassen met neutral wasmiddel en geen wasverzachter te gebruiken. Dit omdat de baby allergisch kan reageren op andere wasmiddelen en wasverzachter. Het kleintje kan dan jeuk krijgen. @Trisha: oei, 6 zakken snoep? Das nie best! hahaha, stertke.
Hier was ik pas als het buiten mooi weer is en alles daar kan drogen Het draait trouwens gewoon mee met onze was. Gewoon wasmiddel en ook wasverzachter. Voel me zo rot de laatste weken. In huis wat problemen waarvan ik hoop dat we er nog uit gaan komen. Vast wel maar ik heb het gevoel zo vast te zitten. Hele nachten pieker ik en slaap met onderbrekingen maar zo'n 3 tot 4 uur per nacht. Veel stress dus hier...
Whoehoe en ik m'n 24 weken dansje! M'n volgende mijlpaal heb ik bereikt op naar de 32...en verder. Brit bij mijn kraambureau mag je samen in overleg met je kraamhulp de uren indelen. Hoef niet te kiezen van 3 of 5 uur per dag. Heb dan 45 uur en dat mag verdeeld worden over 8 dagen. Bij m'n eerste en tweede kwamen ze de eerste dagen vaak hele dagen van bijv 8 tot 15.30 en dan daarna een paar uurtjes. Heb de kraamhulp elke keer nog eerder naar huis gestuurd. Ze hebben nooit de uren hier volgemaakt. Ach Boris wat naar! Hopelijk geen grote problemen? Kun je er met iemand over praten? Scheelt soms gepieker
Nee met niemand. Het is nogal een lang verhaal. Moeder zou alleen maar mee gaan piekeren en dat wil ik haar niet aan doen. Vriendinnen heb ik niet dus dan blijft er niks over.