16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Anita klopt, maar vaak willen de kraamcentra's zelf dat je dat niet doet 😋 weet ik natuurlijk van achter de schermen hahah. Maaaar het zijn indd jouw uren en jij bepaald wat ermee gebeurd! Dat geef ik mensen wel echt altijd mee. ☺️

Ik ben alweer dagen snot en snot verkouden, neus zit zo dicht als het maar zijn kan. Zó irritant!
    Gisteravond te horen gekregen dat mijn allerbeste vriendin in verwachting is van hun eerste, zooo bijzonder om dat te kunnen delen. 😁

2. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ahh meis wat n kl*te situatie.. :(
    Ik hoop dat jullie er goed uit kunnen komen, vooral nu jullie kleintje op komst is, heb je echt niemand om mee te praten dan? Soms kan iemand anders een heldere blik werpen en met een oplossing komen (?)
    Sterkte..

3. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Nee niks. Ook eigen schuld hoor want ben heel erg op mezelf. Wilde wel met een psycholoog praten maar dat ziet vriend niet zo zitten aangezien er dan ws beerputten open gaan die nu 'in slaap' zijn en die onrust ziet hij niet zitten. Zeker niet met een kindje op komst..
    Normaal kon ik altijd bij hem terecht alleen is hij het onderwerp van mijn probleem en hij begrijpt mij niet en reageert daardoor echt averechts van wat ik nodig heb.
    Ik slaap in de nacht een uurtje, wordt dan wakker en heb dan weer net genoeg brandstof voor minimaal 3 uur piekeren.
    En als ik dan tegen half 5 in slaap val worden de kinderen om 7 uur weer wakker.

En het is best lastig om in je eentje een cirkel te doorbreken.
    Mijn vriend zegt dat hij me totaal niet herkend zoals ik me nu gedraag. Zo ben ik nooit geweest.
    Ik ben niet helder en hij heeft best gelijk denk ik maar ipv me te helpen maakt het hem eerder boos en gefrustreerd. .
    Nouja. K*t dus. .

4. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Wat een rotbericht Boris. Sterkte!
    Klinkt heel vervelend allemaal.
    Pas goed op jezelf.

Ik doe vandaag ook mijn 24 weken dansje.
    En heb vreselijke last van nesteldrang.
    In de babykamer staat nog een groot hobbyding van mijn man. Dat moet verkocht worden. Het ding is echter kapot dus moet eerst gerepareerd worden. Dat moet een beetje snel want het is ook niet in een week verkocht denk ik.
    En dat duurt maar en dat duurt maar. En dat ding is een doorn in mijn oog en moet echt zsm weg van die kamer zodat de grote kast opgezet kan worden. Dan kan ik ook lekker beginnen met wasjes draaien enzo.

Pfff irritatie!!

5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Lang geleden meiden! Ik ben weer helemaal bijgelezén, maar heb t nier netjes bijgehouden, dus ik weet even niet meer precies wat bij wie hoort. Sorry!

Boris wat een nare situatie! Knuf van hier. Ik hoop dat jullie er gauw uit komen, want piekeren is ook naar en doet je geen goed. X

Trish ik heb ook nog niet zo'n grote buik, ongeveer hetzelfde als jij, maar kleintje groeit goed, dus dan is t mij nu ook wel prima (al zou zo'n mooie showbuik echt te leuk zijn... Komt vast nog!). Voordeel is dat m'n buik nog nergens echt in de weg zit :)

Blue en Trish ik dans met jullie mee, 23 weken!

Wat een mooie buiken heb ik langs zien komen! En wat een gave kamertjes! Prachtige schildering ook Britt, heb je due zelf gemaakt?

Ingrid, naar van de onderzoeken maar gelukkig dat alles goed was. Wat een voetballertje zeg! Hopelijk gaat ie je niet te veel pijn doen nu ie nog sterker gaat worden.

Demie rustig aan dien is idd supermoeilijk :( niet een leuke serie die je kunt gaan kijken?

kamertje ga ik pas definitief bekijken als ik op de beurs ben geweest 27-2. M'n moeder komt wel zaterdag om stof te gaan uitzoeken voor de bekleding van het familiewiegje. Daar gaat de kleine toch de eerste weken in slapen. En m'n badkamer wordt 16 maart geleverd, woensdag hoop ik dan mer de aannemer af te spreken dat hij 17 maart meteen kan starten! (Of eerder met breken al, ik weet niet hoe dat normaal gaat eigenlijk). Spannend!

6. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Boris wat naar dat je zo in de knoop zit met gevoelens :( Kun je toch niet proberen er nog eens rustig over te praten, als jullie bv in bed liggen ofzo? Meestal hebben we dan beide geen afleiding en dan lukt praten vaak goed. Ik hoop echt dat jullie er uit komen! Ik zou anders toch iets van een therapeut zoeken om het kwijt te kunnen, zo rond blijven lopen levert je ook niks op :(
    Knuffel!!

Nesteldrang nog geen last van hier. Ik laat ook makkelijk dingetjes liggen. Nu staat er dus weer een bult afwas waar ik tegenaan sta te hikken, gadver!! Had ik maar nesteldrang, dan kon ik vast alles lekker opruimen enzo maar daar heb ik totaal geen puf voor...

*klaagmodus aan, dus als je dat vervelend vind moet je dit maar niet lezen*
    Ik zit ook weer helemaal in de knoop met mezelf. Ben de hele tijd chagrijnig omdat ik me zo vreselijk alleen voel. En dan zou m'n moeder me gister nog even bellen maar daar had ze uiteindelijk toch geen tijd meer voor. Dus ze belde vanmorgen maar toen had ik er totaal geen zin in, dus ik reageerde nogal kortaf. En dan kan ik mezelf weer niet uitstaan. Ik wil ook niet zeuren, maar dat doe ik toch want heb al 2 dagen last van m'n buik en ben ontzettend benauwd doordat alles omhoog wordt gedrukt. Ik mag dat niet erg vinden van mezelf en toch irriteert het me als ik me geen houding meer weet te geven. De tijd gaat me ook veel te langzaam. Iedereen roept steeds 'o wat gaat het snel, het is zo mei'. Nou hallo, het is nog winter en ik vind het maar onwijs langzaam gaan :( Dus die vlieger gaat voor mij echt niet op.
    Sorry voor mijn geklaag, maar dit is de enige plek waar ik het kwijt kan haha :p
    *klaagmodus uit*

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi meiden even ego berichtje ben me net een hoedje geschrokken!
    M'n moeder belt net dat m'n nicht die 10 dagen voor mij is uitgerekend is opgenomen met 7cm ontsluiting! Ze is 26 weken nu :( echt verschrikkelijk! Ben heel erg geschrokken ervan... Denk dat ze niks meer kunnen met 7cm is het al zo ver gevorderd... Ik hoop zo dat het allemaal goedkomt... :(

8. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38

Woow dat is heftig :( Hopelijk redt het kindje het, als het toch geboren wordt! Weten ze ook hoe dat kan dan, zo ineens?

9. Missladybug

Ohh jeetje Shart wat erg!!!
    Ik duim ook met je mee.

Lizz ik snap je gevoel compleet! Ben zelf ook zo onredelijk en met m'n gevoelens in de knoop.
    Vandaag zou m'n man verder gaan met verven. Hij zit op de bank met z'n kluskleding aan en hij begint maar niet.
    Als ik er over begin dan word t weer zo'n ruzie omdat hij vind dat ik me aan stel. En dan word t weer janken enzo.

Ik ga zo zelf maar beginnen met afplakken. Hopelijk is de boodschap dan duidelijk.

10. Missladybug

Een vroeggeboorte is ook mijn grote angst. Totaal nergens op gebaseerd eigenlijk.
    Hebben jullie dat ook?

11. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oh jeetje wat heftig Shart! Ik duim en bid dat het kindje nog even mag blijven zitten en anders dat het zo sterk mag zijn dat het op eigen kracht groot genoeg groeit! Sterkte!

Missladybug nee, die angst heb ik eigenlijk niet. Gelukkig. Lizz knuf voor jou! Klagen mag hoor!

12. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Het wordt steeds beter, nu heeft m'n kat de lamp van de koelkast op de prullenbak gegooid: allebei kapot. En allemaal water over de vloer, want het viel natuurlijk net allemaal op zijn drinkbakje. Ik dacht 'oke niet breken nu, gewoon opruimen' en toen zag ik dus dat ze allebei kapot waren... Kortom, kheb al hoofdpijn van het huilen :(

Missladybug, ja vroeggeboorte is mijn angst ook wel. Daarom vind ik het ook allemaal veel te lang duren nu..

13. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ja hier ook omdat ik nu al een aantal weken stijf sta van de stress en er is nog geen eind in zicht...

Shart wat erg zeg.... veel sterkte daar!!

14. Nee ben eigenlijk niet bang van vroeg geboorte. Zou t wel niet heel erg vinden als die vroeger kwam.

*doet ook haar 23 weken dansje*

Lizzthrasher oh wat zit het je tegen. Dat heb ik ook af en toe. En vriendlief vind t dan erg als ik met vriendinnen even mn hart lucht... Maar adem in en adem uit. Alles komt wel goed.

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    o Trisha 6 zakken. Dat kan ik echt niet in huis halen. Dan zit ik echt de hele dag te kauwen.
    Gister avond hadden we milka oreo bij de koffie, dan haalt mijn vriend heel subtiel de reep van tafel en legt hem weg. Maar goed ook anders was er niks meer van over en had ik daarna weer gebaald dat ik echt geen maat kan houden. hahaha

Wassen doe ik eigenlijk altijd al met neutral en zonder verzachter. Vl heeft ook een erg gevoelig huidje.
    Heb nu al het witte gewassen. Lakens, hydro luiers, spuugdoekjes enzo. kleertjes wil ik nog even uitstellen. Maar wie weet, als ik weer zoon bui krijg...
    Ik heb van schoonouders een hele mooie wikkeldoek en deken gekregen van koeka. Zouden jullie die ook wassen of zal ik gewoon met mooi weer buiten laten luchten? Ben bang dat ze anders meteen niet meer zo mooi zijn.

Boris, kan me voorstellen dat het een rot situatie is maar niks doen en er mee blijven zitten is denk ik ook geen optie. Weet zeker als je bij 1 van ons je hart wil luchten dat je bij iedereen welkom bent!
    Bij mij in ieder geval wel!
    Maar snap ook vooral dat jullie er samen uit moeten komen. Probeer het gesprek open te houden.
    Als je graag met iemand praat, kun je misschien bij je huisarts terecht?
    De mijne is een vrouw en heeft me na mijn miskraam erg geholpen.

Dat gepieker ken ik ook wel, ik slaap zelf ook erg slecht. Overdag kan ik alles nog wel goed relativeren en valt het wel mee, maar snachts gaat alles spoken. (bij mij is het vooral de tandarts, nog steeds. En nu natuurlijk die bloeding en of alles wel goed gaat komen. Missladybug lees dus ook veel te vroeg bevallen)

Boris dikke knuffel meid!! Ik hoop dat je je snel weer iets beter voelt.

Brit dankjewel voor de uitleg. Word het trouwens meer of minder met 1e kindje of als je er al wat hebt. En bij bv denk ik ook weer extra?
    Super leuk dat je je zwangerschap nu kunt delen met je vriendin, blijft ook leuk als de 2 kleintjes zo weinig in leeftijd schelen.

Samsoko vind het wel knap hoor dat je zo lang kunt wachten met je babykamer. En dan ook nog zoon verbouwing voor de boeg!! heerlijk als je straks alles in orde hebt. Maar zoon nieuwe badkamer geeft ook altijd wel heel veel rotzooi. Misschien is het dan ook wel lekker als je dan nog een bescheiden buikje hebt.

Shart super schrikken van je nichtje. Hopelijk komt alles goed. Hou je ons op de hoogte? Ik ben ook wel benieuwd naar het hele verhaal. Heeft ze van te voren nog last gehad? Of kreeg ze weeen?

Missladybug als ik jou was,was ik ook gewoon zelf begonnen. Met afplakken maar misschien ook wel met dat hobbyding!! dan is de hint toch wel duidelijk. Of een lijst op tafel leggen met wat er allemaal nog moet gebeuren en alles uitschrijven haha. Misschien helpt dat.

Lizz af en toe mag je best klagen hoor. Doen we toch allemaal!! Hopelijk voel je je snel weer iets beter!

16. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hier ook maar even een foto update.

17. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Demie mooi buikje! Met eerste kindje worden het meer uurtjes, met borstvoeding ook en met een kindje onder de 4 jaar krijg je er ook nog wat bij. :)

Shart wat heftig, hou je ons op de hoogte?

Boris wat vervelend, en piekeren/stress is niet goed voor je. Wat demie zegt hier kan je je verhaal kwijt en anders een optie open houden.. Zo belangrijk als je ergens mee in de knoop zit dat je eruit kan komen.

Voor een vroeggeboorte ben ik eigenlijk niet bang, soms denk ik er wel eens aan maar geen angstige gedachtes.
    Dat van dat klussen ken ik, hier manlief mij aantal weken terug gewoon zelf de babykamer laten verven omdat hij met de roller verf tegen de witte muur aanknalde, ik vroeg of die niet voorzichtig kon doen en hij daardoor geirriteerd was. :)
    Hij heeft ook twee linker handen dus ik kan het beter niet vragen.
    Gelukkig zijn mijn ouders vandaag geweest en die hebben in onze slaapkamer de nieuwe vouwgordijnen opgehangen. In de babykamer heeft mijn moeder de kroonluchter verplaatst en mijn vader een plankje opgehangen dus mijn briefje word alsmaar korter met klusjes. :D

18. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Shart dat is zeker schrikken. Ik bid en duim dat het goed afloopt!

Boris rustig aan meid. Stress is niet goed voor jou en je kleintje. Hopelijk vinden jullie een manier om er toch over te kunnen praten.

Lizz ff klagen mag zeker hoor. Die hormonen zijn soms vreselijk.

Hier heel blij en tevreden want ml is toch al met de kamer bezig geweest. Hij heeft voor de kleine meid ook een mooi wandbord gemaakt en ik heb de gordijnen vandaag gewassen. Bedje staat nu ook in elkaar dus het gaat ergens op lijken.

19. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Shart: jeetje dat is schrikken!! Hopelijk gaat alles zo goed als mogelijk met je nicht en haar kindje.

@ Boris: meis probeer toch te praten met iemand, met je huisarts of verloskundige of iemand anders. Gevoel wegstoppen heeft geen zin, het blijft dan bij je.. Ik hoop dat je iemand vind die je dat toevertrouwd.
    Ik vind t echt heel erg voor je, als ik/wij iets voor je kunnen doen dan moet je t echt zeggen..

Heel veel sterkte meis
    Liefs

20. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal bij gelezen maar heb niet onthouden wat bij wie hoorde.
    Sorry!

Shart
    Heftig! Hier ook mijn grote angst.

sorry voor de ego post
    We hebben dus de uitvaart achter de rug. Mooie uitvaart, maar O wat is ex's familie respectloos en grof naar ons geweest. gadverdamme!
    sorry voor het klagen dochter ging dus bij de familie vooraan zitten, ze had gevraagd aan ons of ze tussen ons in mocht zitten. Stond oma meteen vooraan te roepen dat wij daar niet hoorde en dat we maar achterin moesten gaan zitten. Uiteindelijk hebben we dat mens maar haar zin gegeven want we wilde niet te veel heibel maken. Halve wege de uitvaart zag vriend dus dat zijn dochter het heel moeilijk had. Hij is opgestaan en midden in de mis naar haar toe gegaan. Wind van voren gehad....

Gaat nu redelijk met dochter. Net of ze nu écht begrijpt wat er aan de hand is. De ongeloof waarin ze verkeerde voor de uitvaart is weg. Net of het voor haar bevestigd is dat haar moeder echt dood is.
    Ze heeft het zwaar, het is ook moeilijk. Ze weet niet hoe ze met haar gevoelens om moet gaan. Ene moment huilt ze en uit ze het verdriet. Het volgende moment is het net of ze een poker-face op zet en zijn alle emoties weg. Ze heeft nu ook veel hoe wat waar waarom vragen over haar ouders samen-zijn.( wat zij zich niet bewust kan herinneren)
    Eten gaat ook slecht.
    Kortom het is moeilijk. Ook voor ons.
    Ze kan nu heel gemeen wezen door dingen te doen of ze zeggen. We weten wel dat het puur door de situatie komt maar het is dan wel moeilijk om je echt te beseffen dat ze het niet zo bedoelt of meent.
    Gister flink uit mijn slof geschoten.
    Eerst kreeg ik al te horen dat ik er niet bij hoorde en dat ik lekker in Nederland had moeten blijven met die klote baby van mij. (Hubby die kookte.) toen ze aan de staart van mijn kat trok barste de bom voor mij! Ze is zich dood geschrokken van mijn reactie, ik eigenlijk ook.
    Hubby is met haar naar buiten gegaan zodat we beide konden afkoelen. En ik mijn kat onder de bank weg kon proberen te krijgen wat overigens een uur heeft geduurd...
    Maar toen we beide afgekoeld waren was het goed en kon er zelf een knuffel vanaf.

Ze is ook mee geweest naar paard. Eerste keer dat ik hem ook weer heb gezien. Heb me toch een potje staan janken, rot hormonen. :D
    Gaat goed met hem, hij word nu weer bereden en hij is weer rustiger geworden, zoals hij altijd was. Wel wat dunner hij had wat heimwee en at minder. Vond het zo mooi dat hij blij was om mij te zien. Toch een bevestiging dat ik 8 jaar goed voor hem gezorgd heb. :D
    Dochter heeft een rondje op hem gestapt, die was er dus bijna niet meer af te krijgen. Ze heeft 2 'laatste' rondjes gedaan.

We hebben ook een standaard controle bij de VK gehad en ze hebben hart filmpjes meteen gemaakt. Morgen hebben we een afspraak en dan krijgen we te horen hoe hun er over denken en hoe ze het willen aanpakken. We hebben ook aangegeven dat we naar optie's voor een aorta verwijding in de baarmoeder willen kijken, gaan ze ook met ons bespreken morgen.

Voor de rest gaat het goed met de baby, baby is druk in de buik.

Ook eerste woordenwisseling met hubby gehad. Hij wil dus alles in huis gewoon strak en wit hebben. Zo ook de baby kamer en dochter kamer. Een roze muur voor dochter dat vind hij écht niet kunnen! Zijn dochter die wil het ook zo graag. Ze vind haar witte kamer maar niets. En met wit bedoel ik ook echt spier wit, álles is wit. Tot aan het beddengoed aan toe, lijkt net een operatie kamer.
    En meneer is zò'n stijfkop. Zijn enigste argument is : ik betaal de hypotheek en ik wil geen gekleurde muren of andere shit.
    Nou onder het motto f*ck you heb ik dus roze muurverf gekocht. Dinsdag word de muur door zwager geverfd, schoonfamilie gaf mij bijna een staande ovatie voor een beetje kleur in huis. Voor de rest staat er nu een rode plant op tafel en hebben we oudroze beddengoed. Vriend zegt dit te acepteren zolang hij zijn véééél te dure superbowl kaartjes maar mag kopen. - na een uur discussen heeft hij door dat hij het niet wint van een zwangere vrouw. Hij ging akkoord toen ik van frustratie begin te huilen. -

Vanmiddag gleed ik bijna uit, hij mij voor de 10x waarschuwen dat ik voorzichtig moet doen. Wat denk je? Jaja karma greep in en hij gleed dus keihard onderuit. Tja het is een echte man, hij is nu dus heeeel zielig! Heeft al meerdere keren geroepen dat hij naar het ziekenhuis moet want zijn rug is gebroken. Heb denk ik al 10 keer zijn blauwe plek moeten bekijken van hem, hij is wel echt helemaal op zijn onderrug blauw.

Deel Deze Pagina