16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Moeilijke situatie herrido.
    Ook nu in combi met je hormonen is het extra zwaar. Sterkte meid! Wel fijn dat je je paard weer hebt gezien.

En hier ook even in klaagmodus, meiden om 4u wakker en heel hun kamers waren verbouwd en overal lag speelgoed. Pfff ml is uiteindelijk na een hoop waarschuwen uit bed gegaan om te gaan douchen en eerder te gaan werken.
    Ik weet dus ook even niet hoe ik nu hiermee om moet gaan....met de meiden dan....

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hè meiden

Nee niks meer gehoord, ze zit aan de weeen remmers en krijgt als het goed is vandaag de 2de long rijpings spuit. Elke dag dat de baby blijft zitten is mooi meegenomen maar goed... M'n oom vertelde dat ze al enkele weken zo last van d'r buik had... Beangstigend als je bedenkt dat buikpijn zo'n vage algemene klacht is die makkelijk bij de zwangerschap kan horen! Zo'n raar idee dat onze meisjes niet langer dan 1 maandje zouden schelen en nou waarschijnlijk ruim 3 maanden! Echt oneerlijk :(

3. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt heel heftig Shart. Echt heel vroeg.
    Gelukkig is ze in het ziekenhuis waar ze haar kunnen helpen.

Ja buikpijn is zo'n vage klacht. Lijkt mij dat bijna elke zwangere vrouw wel eens buikpijn heeft.

Heb de laatste dagen s'nacht kramp dat ik naar de wc moet...

Daarbij komt dat hubby zielig aan het doen is dat hij door de pijn niet kan slapen. Ben al een paar keer uit bed geweest om drinken of paracetamol voor hem te pakken. Maar hij is eigenwijs en wil op zijn rug slapen want hij kan niet op zijn buik slapen... Lange nacht in elk geval.

4. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zijn geloof ik de gebroken nachten aangekomen, al een aantal dagen achter elkaar blegh!
    Nu eerst even een kop koffie en dan moet ik eraan geloven de baal strijk te gaan doen. :(

Blue dus je kon gaan opruimen nadat je uit bed opstond! Lijkt mij ook heel moeilijk hoor, slapen de meiden samen op 1 kamer?

Herrido wat fijn dat je je paard weer hebt kunnen zien.
    En ondanks jouw hormonen die ook meespelen zal het voor haar ook moeilijk zijn haar emoties te kunnen uiten denk ik en misschien ook zelf niet weten waarom ze zo reageert.
    Wel heel leuk dat ze mee is geweest en dat ze paar rondjes gestapt heeft.
    Ik ben van de week te eigenwijs geweest, ik moest en zou rijden.. ;) Pakte natuurlijk niet goed uit, mega harde buiken kon amper nog zitten dus dat was de laatste keer dat ik erop heb gezeten. :p

*25 weken dansje wiehoee wat gaat het snel!:D*

5. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @boris: oh dat is neit fijn meid. Zeker dat piekeren kun je wel gek van worden. Stertke meid en hoop dat jullie er uit komen. En wat vervelend dat je bij niemand terecht kunt :( Dikke knuffel!

@britt: gaaf van je beste vriendin!

@missladybyg: oh was irritant dat dat ding zo in de weg staat. Ik snap je volkomen! Ik kreeg het ook ineens te pakken, ik wilde ook ineens alles klaar maken. Wat gek is dat he? Kan dat ding dan niet eerst even ergens anders staat tot ie verkocht is?
    Ja een vroeggeboorte is ook mijn grootste angst. Dat had ik bij de 1e helemaal niet, nu veel meer. Slaat misschien ook nergens op, maar het gebeurt wel degelijk bij sommige mensen dus alles kan.

@lizz: haha je mag hier best even klagen hoor. Wie weet lucht het enorm op! Ben jij het kwijt en blijf je er niet mee zitten. Knuffel!

@shart: oh nee mied, dat klinkt niet goed! Nee volgens mij is 7 cm ook al te ver voor weeënremmers. Wat heftig, hopelijk komt het kleintje de komende periode goed door! Ik zou ook enorm schrikken, dit is nog veel te vroeg! Sterkte, en laat je weten hoe het afloopt?

@demie: mooie buik meid! Groeit lekker he?

@herrido:eek:h hahaha sorry moest ff lachen, gaat je man dus onderuit en gelijk helemaal zielig! haha.
    Wat inderdaa respectloos van de familie van de ex. Belachelijke reacties. Is het dan zo raar dat jullie daar waren om dochter te steunen? Wat egocentrisch!
    Wel fijn he dat je nu je paardje al zo snel weer kon zien :)
    Stertke met zn 3en daar na al het verdriet ;)

@blue: oh wat een donderstenen zeg!

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Heb helaas weer bloedverlies. Ben vanmorgen bij de verloskundige geweest en die maakt zich nog steeds geen zorgen. Ik helaas wel heel erg.

Er was een waarneemster voor mijn eigen vk, wat een kreng. Heb echt flink pissig moeten worden voor ze me doorverwees naar de gynaecoloog. En ze zei ook nog tegen de assistente van het ziekenhuis dat er geen haast bij was!! Gelukkig kan ik morgen komen.
    Maar wat deed zei moeilijk zeg! De gynaecoloog gaat je niks meer kunnen vertellen dan dat ik heb gedaan, heeft ze wel 6 keer herhaald!!
    Pas toen ik zei dat ik zelf wel belde, kon het ineens toch.
    Ga hier zeker over ingesprek met mijn eigen vk. Wanneer ik haar weer zie!!

Bloedverlies word gelukkig wel weer wat minder, maar man wat zal ik blij zijn als we een paar weken verder zijn.
    Gelukkig voel ik men kleine meid nog heel veel, maar ben nu wel een beetje bang voor ontsluiting of andere problemen. Ik heb ook af en toe een harde buik. Maar dat kan natuurlijk ook van de zenuwen.

7. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ahh Demie wat rot!! :( Ik snap je zorgen heel goed, zou ik ook hebben! Hopelijk is alles gewoon goed daarbinnen en blijf je nog lekker lang zwanger! :)

8. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh demie rustig aan meid!

Britt, ze slapen beiden in een eigen kamer maar delen wel de zolder.

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Lieve boris, ik lees net je verhaal in de lounge. Wat vreselijk!
    Ik denk dat je het even voor jezelf en je kindjes moet kiezen.. Kan je niet tijdelijk bij je moeder terecht?

10. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Demie
    Dat is schrikken.
    Wat een kreng dat ze je niet eens door wou sturen.. Tjong.

Wij hebben vandaag ons gesprek gehad.
    We hadden dus aangegeven dat we graag een aorta verwijding willen. Ze hebben gezegd dat het inderdaad een mogelijkheid kan zijn. We hebben wat voorgrond informatie over de mogelijkheden gekregen en informatie boekjes. Als we straks nog steeds het willen gaan ze onderzoeken of het rendabel is om te doen en wat een eventuele slagingskans zal zijn.

Werd ook een optie genoemd on de baby met 30 weken te gaan halen om het de aorta te gelijktijdig met het hart te herstellen. Van het idee krijg ik echt een raar onderbuik gevoel, 30 weken dat is morgen over 7 weken! Echt vroeg..

Ook is er genoemd dat ik Zoiezo uiterlijk met 36 weken een keizersnede ga krijgen, daarna word de kans op een natuurlijk begin van bevalling te groot. Krijgen voor volgende week maandag een voorlopige datum te horen..
    Echt even slikken. Je leeft zo naar 26 mei toe. En dan gaan ze 'opeens' die datum veranderen. Echt heel raar en onwerkelijk, alles wat er vanmiddag besproken is is echt raar, we worden nogmaals met de neus op de feiten gedrukt.

Het is gewoon zo oneerlijk om dit soort keuzes te moeten maken. Waarom overkomt dit ons? Heb soms echt wat als momenten, zou het komen doordat ik de pil slikte toen ik nog niet wist dat ik zwanger was?
    OMG, zal nu echt een moord doen om gewoon even bij mijn moeder en zus langs te kunnen gaan om samen even te kunnen uithuilen.

Mis ze echt vreselijk, helemaal in de huidige situatie. Vandaag ook best eenzaam gevoeld. Iedereen is heel vriendelijk en willen met vanalles helpen. Ook zijn ze geïnteresseerd in baby en mij. Maar toch is het anders, Engels is niet mijn sterkste taal, helemaal niet als ik emotioneel word. Kan dus niet mijn gevoelens en gedachtes omschrijven en onderbouwen zoals ik dat in het Nederlands kan.
    Het zijn mensen waarvan ik een paar 'al' 4 jaar ken, maar kom je er in een moeilijke periode achter dat je ze eigenlijk nog niet heel goed kent. En dan is voor ons ook nog alles nieuw, en dan moet je meteen met de huidige situatie omgaan.

Voor mij ook raar; heb altijd vanaf mijn 18de mijn eigen dingen betaald. Heb mijn paard op mijn 18de gekocht, nooit heb ik mijn ouders gevraagd of ze stal geld wouden betalen. Als ik te weinig geld had dan zorgde ik dat ik meer kon werken. Hele wijze les die ik van thuis heb meegekregen: als je iets wil dan werk je er maar voor. Wil je een paard? Heel leuk, maar wapperen met die klauwen!
    Heb mijn eigen rijbewijs betaald, auto & hypotheek.
    En nu betaald hubby dus alles, heb een eigen inkomen van 0,0. Hij vind het niet erg, is onze eigen keus geweest maar toch valt het mij redelijk zwaar. Ben gewoon niet het typ om mijn handje op te houden. Hubby vind dus dat ik na de bevalling en alles ook niet hoef te werken met als simpele reden dat hij genoeg verdient, om de financiële situatie hoef ik niet te werken. Hij wil dat ik gewoon thuis ga blijven voor de kinderen. Wat ik met alle liefde wil doen, maar ik wil zo graag eigen geld. En dan niet op zijn zak teren, zijn zak noemt hij ons geld maar zolang ik geen bijdrage doe voelt het voor mij niet als ons geld.
    Voel mij best wel schuldig, hij heeft hard gewerkt voor zijn spaargeld en ik jaag het er doorheen.
    Ben helemaal Rivièra maison fan, ouders noemde mijn huis voor de grap dan ook Rivera maison showroom. Het spul is hartstikken duur, maar ik was er trots op dat ik voor iedere cent hard heb gewerkt. Ren nieuwe tafel /stoel/kast/lamp etc. Was gewoon mijn kerstcadeautje aan mezelf. Spaarde elke maand wat om met kerst zoiets voormezelf te kunnen kopen. En nu word er dus gezegd, zoek maar uit! Hier heb je mijn creditcard en veel plezier. Voel me echt gewoon schuldig, als ik die prijzen nu zie dan denk ik, heeft hij echt hard voor moeten weken in het bij elkaar te kunnen sparen.
    Kijk er nu al naar uit om werk te vinden en lekker wat geld voor mezelf te kunnen sparen.
    Zullen de hormonene wel wezen. :D

Dochter had vandaag een redelijk goede dag.

Vriend nog steeds zielig en hulpbehoevend. :D

11. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Herrido ja echt erg toch! De arrogantie dat de gynaecoloog niks meer zou kunnen zeggen dan dat zei al had gedaan!! Nou ik weet zeker dat ie in iedergeval dingen uit kan sluiten!! Moet er echt niet aan denken met haar te moeten bevallen

Spannend zeg dat er nu ineens allemaal mogelijkheden voor jullie zijn! En inderdaad das echt al snel. Ik zit zelf ook steeds te denken, als ik de 30 weken maar voorbij ben. Maar das hier ook al over een maand. (Gelukkig )

Heb dat ook wel dat ik het moeilijk vind om afhankelijk te zijn kwa geld. Heb het nooit gehoeven. Heb alles vanaf 14 jaar zelf verdient en als het nodig was thuis bij gesprongen. Mijn moeder was meestal alleen met 4 Kids en ik ben de oudste.
    Maar probeer je tijd nu lekker te gebruiken om daar je draai te vinden. Er komt vast wel weer iets leuks op je pad.
    Ik weet dat het niet het zelfde is hoor, maar een half uurtje Skypen wil hier soms wel helpen als mensen erg verweg voelen.

12. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net even een grappig momentje.

Ik zit op de bank moest een scheet laten. -wat tijdens de zwangerschap erger is geworden.- laat de scheet, echt zo'n geluidloze scheet die gigantisch stinkt! Ik loop de kamer uit. 2 á 3 minuten later roept hubby vanuit de kamer naar mij " waar is die kleine kl**tzak!? Hij heeft hier ergens gepoept! Ik ruik het! "
    Kat krijgt de schuld van mijn scheet. Hahahaha! :D

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies,

Afgelopen nacht is m'n nichtje bevallen van een heel klein poppetje :) ze ademde direct zelfstandig wat heel
    Goed teken is! Ze was ook al bijna 900 gram dus goed op gewicht! Nu is het natuurlijk spannend hoe ze de komende periode door gaat komen. Ze heeft iig een goede start! Wij zijn opgelucht :)

14. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0

Gefeliciteerd met het dochtertje van je nicht, fijn dat ze een goede start heeft en hopelijk blijft het goed gaan :) spannende tijd!!
    Ik ben morgen 26 weken zwanger, moet er niet aan denken dat ik al zou bevallen. Toen ik je verhaal las dacht ik meteen: jeetje het gebeurt wel steeds vaker een vroeggeboorte..
    Hoop dat alles goed blijft gaan met je nicht en haar kleintje :)
    Liefs

15. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oh jeetje Shart! Gefeliciteerd met het dochtertje van je nicht! Maar wat een spannende tijd nu zeg!
    Hier doe ik vandaag mijn 24 weken dansje!
    Als ik al jullie verhalen lees is het hier maar "saai". Alles gaat zijn gangetje. Heb het wel heel erg druk momenteel dus wat meer last van mijn buik! Van de week in een overvol café gestaan... Geen goed idee met een zwanger buikje! 😒

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankjewel Ingrid! Nee ik moet er ook absoluut niet aan denken idd! Ben wel gelijk onwijs gefocust op elk pijntje/dingetje dat ik voel, zoals heb sinds enkele dagen onwijs nattig gevoel van onder en beetje last van spierpijn in m'n onderste buikspieren (hier zit de beeb ook constant te trappen/boksen) ik las op m'n oude zwangerschapkaart dat ik precies hetzelfde had met 24 weken bij oudste dl! Dus dat hoort gewoon bij mij :) maar maak mezelf wel lekker gek zo haha :D

We zijn iig erg opgelucht dat ze het zo goed doet en duimen dat het zo goed mag blijven gaan met kleine humpie, jeetje gewoon ruim 3
    Maanden te vroeg... Echt ongelooflijk!

Boris heb net je verhaal gelezen in de lounge, heel bizar wat je allemaal over je heen krijgt met je man :( hoe gaat het nu met je?

17. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje Shart! Gefeliciteerd en wat fijn dat de kleine zelfstandig ademt zeg. Hopelijk blijft het goed gaan!!

Hier net bij de vk geweest voor controle, alles weer helemaal goed. Moest wel even zoeken naar het hartje, maar meneertje relaxt hem gewoon. Ook gevraagd over het voelen van schopjes ed. Omdat ik hier veel lees dat jullie de gehele dag wat voelen en ik heel af en toe alleen maar wat in bed 's avonds maak ik me daar best zorgen over. :)
    Maar er was niks aan de hand gelukkig en ze zei ook dat sommige vrouwen dit tot einde zwangerschap hebben.

Boris ook ik heb net je verhaal in de lounge met open mond zitten lezen, ik hoop dat je een keuze kan maken meis. Hebben jullie al gepraat? Hoop dat het goed met je gaat! Dikke knuffel in ieder geval, sommige reacties die vrouwen geven. Kan er echt met m'n pet niet bij hoe gemeen die kunnen zijn zeg!

18. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shart
    Gefeliciteerd met je nichtje.

Hier vandaag een 24 weken dansje!:D

19. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brit
    Fijn dat alles goed is. Ook voor jou fijn dat ze je hebben kunnen geruststellen.

20. Zo ben weer bij gelezen.
    Herrido wat lastig die buien van je bonus dochter. Maar ook heel normaal. Mijn 1e stiefvader overleed toen ik. 13 was en had ook heel veel buien. Ongeloof blijft echt tot na de begrafenis, maar de uitvaart is echt een bevestiging van een definitief afscheid. Ergens in je hoofd blijf je voor die tijd bezig dat het niet echt is, of een fout is gemaakt. Mijn 1e stiefvader is 2x dood verklaard. 1x deed die toen ze m aan t wassen waren en kleden ineens zn ogen open. 5 jaar later is die echt overleden. Maar t blijft dan zo onwerkelijk. Dus ik snap haar reacties ook wel.

Wat is je vriend zielig zeg. Maar is me typisch een mannen kwaaltje. Ik overal last van, en vriend heeft 1 krasje op zn buik en moet verbonden worden, doet pijn, is heel zielig. Uhh ja ik heb jeuk van onderen van de infectie, gevoelige buik van de blaasontstekingen, heupen en rug die pijn doen, en dan nog een vinger die ontstoken is die niet gebruikt kan worden, en toch moet ik door gaan. Hihi!

Deze week heeft vl weer nachtdienst, echt een hekel aan die dienst. We zien elkaar nooit, en overdag kan ik niks doen want dan word die wakker. Hondjes stil houden. Bleh.

Ben begonnen met baby slofjes te breien en mutsjes.

Zondag was stiefzoon hier. Vroeg al gelijk aan vl op de fiets hoe t met mijn vinger ging. Zo lief, hij is 5! Hier aangekomen was die weer enthousiast en enorm behulpzaam. Lekker knuffelen en al. Heerlijk als die niet eerst dingen ingepraat krijgt thuis.
    Toen ik 's middags de iPad pakte stond er nog een baby app voor. Dus hij gelijk dingen vragen. En wilde alle plaatjes zien. En hoe de baby groeide, en eruit zag. Dus van week 1 tot week 40 plaatjes laten zien in de app. Vond die erg leuk. En toen kwam de vraag, hoe kan de baby uit de buik komen.... Vl buiten bezig dus moest t zelf oplossen. Heb maar gezegd, die poep je uit. Vond die maar raar. Maar hij wilde graag bij de bevalling zijn. Uitgelegd dat het heel veel pijn doet bij mij, en dat het niet leuk is om te zien en misschien wel eng. En dat hij als de baby geboren word wel bij opa en oma of bij zn mama mag zijn, en dat hij als de baby er is op visite mag komen.

Gister heeft vl rechtszaak gehad van zn scheiding, over de inboedel en de schulden die gemaakt zijn tijdens zn huwelijk. Is gelukkig in ons voordeel besloten. Dus echt super blij mee. Zijn we bijna klaar met alles als de baby er is. Ex ging er van uit dat vl alle schulden moest betalen. Maar nu krijgt ze toch de helft. En veel van haar schulden die ze wilde toevoegen zijn opgedaan na het huwelijk, dus die krijgt ze erbij. Waar wij straks misschien nog 2000€ moeten betalen, moet zij nu nog bijna 10.000 betalen.

Herrido ik snap ook wel dat je je eigen bijdrage wilt doen. Ik leef nu ook op t geld van vl. Hij vind dat normaal, maar ik heb ook altijd gezorgd voor eigen inkomen. En als ik iets wilde, moet ik ervoor sparen of werken. Zo begon ik op mn 11e al met oppassen, vanaf mn 13e met krantenwijk en call center, en daarna in cafetaria, oppas werk, en supermarkt. Heb altijd gewerkt tot ik ziek werd. En toen kreeg ik uitkering. Nu krijg ik niets, en dat is voor mij ook moeilijk. Ik wil gewoon niks. Af en toe een bolletje wol. Maar daar houd t bij op. Vl geeft me ook vaak zn pas en zegt veel plezier.

Shart gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje, fijn dat ze zelfstandig ademt. Is toch wel een opluchting. Hopen dat alles goed zal blijven gaan.

Brit onze man is eel actief, maar niet hele dagen hoor! Voel m af en toe overdag. Vooral als ik net wat heb gegeten of gedronken. 'S ochtends als ik wakker word geeft die 2 schopjes. Maar vooral 's avonds voor het slapen is die wel even actief. Soms tussen door een schopje. Meestal als ik alleen ben, of even rust gaat die schoppen.

Harde buiken
    'S nachts heb ik wel last van harde buiken. Maar niet overdreven veel. Had gelezen dat het erbij hoorde, dus maak me ook geen zorgen. Baby heeft t goed binnen.

Deel Deze Pagina