16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toekie
    28 weken, goh gaat snel! Voor je het weet kan je de laatste 10 weken gaan aftellen.

Thrisha
    Best wel heftig van je familie. Als je hun er niet bij wil hebben, dan doe je dat niet.
    Huisdieren
    4 honden, pfff hoe doe je dat? Had er 1 die best veel aandacht nodig had. En ik noemde mijn kat en hond niet voor niets Bonnie & Clyde als duo. :D
    Ondanks dat het veel tijd kost, en hij redelijk wat gesloopt heeft mis ik hem wel echt. En soms denk ik dat poes die overigens Clyde van het duo was best wel eenzaam is als we even weg gaan. Hij is echt van de gezelschap.
    Zoutwateraquarium, wauw! Zou ook graag een aquarium wollen maar heb al moeite om een goudvis in leven te houden. Vind het een wonder dat mijn planten nog leven. :D

toekie
    Wat voor verzorgpaard heb je?

Bonusdochter die kan niet echt op Thor rijden want daar is hij iets te sterk voor in karakter. Nou mevrouw vond dat ze dan maar een eigen paard moest hebben. Dacht dat hubby in zijn drinken zou stikken. :D hij zei al begint dat gezeur nu al? :D

Shart
    Ben eigenlijk ook wel benieuwd of je extra echo's gaat krijgen. En hou je ons op de hoogte van je nichtje?

2. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bah hier weer eens aan het hyperventileren. Pfff vreselijk en dan ook nog twee dwarse meisjes in huis terwijl ik mn rust probeer te vinden.

Maar even afleiding zoeken met babykamer opruimen en babywas sorteren.

1425039593927.jpg

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Alvast een fijne vakantie Toekie!

4. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blue
    Dat is vervelend! Even rustig aan proberen te doe .

5. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oohh fijne vakantie Toekie!!
    Mooi kamertje Blue!
    En Herrido, fijn dat de pijnstillend langzaam afgebouwd gaat worden en Quinn weer helderder zal gaan worden! Goed teken!!
    En wat een gedoe allemaal zeg bij je zus! Fijn en goed dat ze bij jou in de VS is!

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik krijg met 30 weken weer een groei echo :) maar tot +14 dagen / -14 dagen is de 'fout'marge dus daarin zien ze geen 'gevaar' zeg maar. Dus het is allemaal goed joh :) ben eerder zenuwachtig voor 13 maart gaan ze nog een keer naar d'r hersenen kijken naar de plekjes waar onze oudste afwijkingen heeft.

Vandaag doe ik m'n 28 weken dansje :D hiep hoi!

7. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @herrido: ik had het al verteld, maar ik rijd een donkerbruine Elcaro merrie. KWPN-er dus. ze wordt in mei al weer 16 jaar. pff... dat gaat ook hard zeg! maar gelukkig is ze nog topfit.
    haha wat een lol, dat ze nu al vraagt om een eigen paard! :D

@blue: mooi kamertje, lief dat lichtroze!

@missladybug en mojo: dankjewel meiden

@shart: oei spannend zeg!
    ja wat een mijlpaal he? wij gaan nu ons laatste trimester in ;)

8. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik doe vandaag m'n 29+2 dansje :)

Sorry dat ik niet gereageerd heb van de week..

Het was hier een hectische week..
    Dinsdag hadden we samen met m'n advocaat een gesprek met de verzekeraars van de tegenpartijen van de ongevallen die ik in 2013 heb gehad. Ze willen de zaak gaan schikken, het was n pittig gesprek met een uitkomst waar ik goed over na moet denken..

Al met al positief maar wel bepalend voor m'n leven. Als ik nu schik dan kan ik in de toekomst niets meer verhalen daar. Anderzijds als m'n herstel goed gaat in de komende jaren dan is het goed zo en krijgen we rust.

Een lastige keuze omdat we niet weten wat de toekomst brengt..

De lichttherapie helpt helaas nog steeds niet. 9 maart weer gesprek bij de dermatoloog, vermoedelijk toch mee stoppen als het niet helpt dan is het verspilde moeite.. Baal er wel van!!

Maargoed, woensdag 30 weken Groeiecho :) kijk er echt naar uit!! Ben zo benieuwd hoe ons mannetje zich ontwikkelt :)

Leuk om te zien dat er meiden paardrijden :) ik heb zelf ook jaren wedstrijd gereden. Ik reed Z2 dressuur en was Z springen en ben tweemaal Nederlands Kampioen geweest met achttal rijden in de Z :) ik reed bij rijvereniging Varsseveld en had les van Roelie Bril (een echte drillert) heb hier veel van geleed. Mijn paard was een Concorde x Pericles x Attalieur. Lekker veel pit maar ook heel ijverig :)

Ik denk er nog vaak aan terug :) waren mooie tijden :) lang geleden al weer haha

9. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ingrid, echt pas schikken als hetgeen wat bieden gunstig is.
    Bij ons was het ongeluk in 2012 en onlangs ook zaak gesloten maar heb daar wel sportschool voor paar jaar in af laten kopen en dag werken minder waar ik dus een deel voor terug krijg.
    Vond het ook best een ding om het helemaal maar het geeft me wel de rust om nu verder te gaan.
    Succes met de juiste beslissing.

Herrido...rustig aan doen ging uiteindelijk wel. Het zakte wel.

Net alleen zo n trek in m&ms....maar helaas kleine moet het niet dus ik hing boven de pot. Bleh!

10. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Blue; bedankt voor je reactie.
    Gelukkig heb ik een goede advocaat die mij hierin steunt..

Ik kan/wil er nog niet te veel over zeggen omdat het hier openbaar is.
    Als we het eens zijn over de schikking dan zal ik er in onze club meer over zeggen.

11. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    ingrid
    Dat is heftig. Dat het ook al zolang duurt. Em dat je er dan ook zo'n keus in moet maken. Helaas kan je niet in de toekomst kijken.

Wij hebben ook een rechtzaak gehad. Was een duidelijke zaak, veel bewijs. Gelukkig was de zaak kort maar krachtig, is voor die zaak een fikse straf gegeven maar in sommige gevaen kan geen straf genoeg zijn.

Wauw 2x Z! En ook nog Nederlands kampioen!
    Ik ben tot de Z2-dressuur gekomen, Thor kan niet springen, hij erft de techniek er niet voor. Hij probeerd het wel heel hard maar elke keer dan komt het niet uit of hij springt net iets ander, wat overigens best wel eng met hem is. Hij is op training geweest bij Albert Zoer op stal. Die kwamen snel tot de conclusie: ijverig sportpaard met correcte gangen zit veel themprament in die geschikt is voor de dressuur. Hij kan niet springen. Schijnen meer Gribaldi's last van te hebben, heb er alleen nog nooit 1 gezien. Maar zo eigenwijs als dat ik ben, er heilig van overtuigd dat iedere KWPN'er springen toch door gezet was ook lichtelijk beledigd dat er op stal een fries én zware type
    Tinker waren die nog beter als hem waren! Beide een schuiver genaakt nadat we dwars door een hindernis een gingen en toen heb ik de hoop opgegeven.
    3 keer uitgenodigd voor de Nederlandse kampioenschappen, 3 keer niet geweest. 1ste keer hij ziek, 2de keer lag ik met koorts en uitdroging in het ziekenhuis - krijg er nog de kriebels van als mensen zeggen dat een griepje onschuldig is! Vond ik toen wel anders en de dokters ook!- 3de keer zou het wezen! Dag van te voren allebei top, gingen altijd met een groepje van de club zodat we met een vrachtwagen konden, werd ik kwart voor 4 gebeld "sorry, Thor gaat niet naar de kampioenschappen. Om 8 uur kan je beter even een dierenarts bellen. " Acute longontsteking.
    Vrouw van de club die dezelfde klasse reed werd kampioen, en O ik was op wedstrijden altijd hoger als haar! Had haar zo kunnen hebben. Maar neuj meneer had weer andere plannen hé! 4de jaar niet uitgenodigd want niet veel op wedstrijd geweest hij was aan het been geopeerd. 5de jaar ook niet veel wedstrijden want toen begon het emigreren serieus te worden en was ik van het voorjaar 3 maanden bij hubby en daarna druk met alles regelen.
    Zijn we 3 keer club kampioen geweest en 2 keer regio en de 3de keer die keer noemen we de keer met ' Sven Kramer incident' meende echt dat ik bij die afslag de andere kant op moest en als je de galops wissel vergeet... :D

Blue
    Hoop dat het inmiddels wat beter gaat.

Nou ik zal een poging doen tot veder slapen. :D

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vannacht ging gelukkig goed, maar na mn ontbijt toch weer enorm misselijk alsof ik ieder moment weer over mn nek kan gaan.
    Kan het vandaag echt niet erbij hebben. Straks huis vol visite want de jongste is jarig ( bijna).

13. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Herrido; ik kan er wel iets over zeggen: bij ons is de zaak op zich ook duidelijk alleen de toekomst niet. Ik heb in 7,5 weken 2 auto ongelukken gehad met als gevolg een whiplash met veel pijn/concentratie en geheugen problemen. 1 auto Total-los andere €3.300,- schade..

Beide verzekeringen hebben schuld erkent en tot nu toe is alles netjes vergoedt maar nu komen we op het punt dat ze er van af willen. En daar zit nu het risico: krijg ik wel/geen WIA??!! Keuring is door de zwangerschap opgeschoven naar augustus dus grote onzekerheid in september loopt m'n 2e jaar zw af en dan.... Ik reïntegreer nu 9 uur per week en mij is gezegd nooit meer de oude ik te kunnen worden. Ik wil heel graag vooruit maar merk dat de vooruitgang gestaag verloopt. Ik was Accountmanager 40/week en verdiende behoorlijk.

Ik kan nu kiezen voor een fors bedrag en dan is alles afgehandeld of ik krijg een schade expertise waarbij ik het risico loop dat mijn whiplashklachten niet goed worden genormeerd en ik dus de kans loop dat we later financiële shit krijgen doordat ik dan flinke inkomstenderving heb..

Als ik wist dat ik zeker WIA krijg dan zou ik nu meteen akkoord gaan maar die zekerheid heb ik niet.. Maandag hebben we weer n gesprek met m'n advocaat over hoe nu verder..

Leuk om te lezen dat jij ook Z hebt gereden en wat heb je n pech gehad voor de NK's :( gaaf dat je paard bij Albert Zoer is geweest, ik heb vroeger (bij de pony's) een clinic gevolgd van Tineke Bartels :) Woww wat heb ik daar veel van geleerd :) echt top!!

@ Blue; balen dat je slecht in orde bent, kan je moeder of een goede vriendin misschien bijspringen zodat je het wat rustiger aan kan doen??
    Beterschap!!

14. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat de kogel door de kerst is.

Mijn moeder had gisteravond een appje van haar vriendin gekregen;
    " Wat erg voor je oudste dochter. Als we iets voor haar kunnen doen horen we het graag. We hebben wel baby spulletjes en andere spullen die ze mag hebben. Bewaar het voor haar en als ze er behoefte aan heeft kan ze het ophalen of we komen het even brengen. Hoe zijn de jongens er onder? Wens haar maar sterkte en na regen komt zonneschijn."

Mijn moeder heeft prakkeseren wat ze bedoelde. Was al te laat om te bellen. Dus heeft ze toen ze om 6 uur van bed ging, 12 uur NL tijd gebeld. " O is ze niet gescheiden? O wat erg sorry! Mijn moeder dacht wat is er nou weer de talk of the town, en wou dus het hele verhaal. Die vriendin draaide er een beetje omheen, mijn moed er is als zo lang met haar bevriend en weet dat ze niet zomaar alles geloofd. Toen kw het er uit;
    "Sorry dat jullie op deze manier er achter komen. Maar de dochter van ... Woond al een halve week bij pisvlek. "
    Inderdaad die zelfde vrouw waar hij van het zomer een relatie mee had! Godverdomme!!
    Mijn moeder mij bellen kwart voor 7 ; hoi met mij. Ben je wakker? Oke dan kom ik even langs.
    Ik hubby uit bed trommelen. Hubby stond uit het raam te kijken met zijn bakje koffie en zegt opeens ; je moeder heeft er zin in vandaag. Ik kijken, inderdaad stappen van een meter! Mijn moeder is net als mij klein en als zij stappen van een meter maakt dan is er iets en kan je je maar beter bergen.
    Ik doe de deur open. Kon nog niet vragen wa er was of het verhaal ka er uit. Wat moeten we doen? We kunnen moeilijk mooi weer tegen mijn zus gaan lopen spelen, het dus gewoon achter houden. We willen ook niet dat ze straks thuis komt en tuthola is daar. EN we willen natuurlijk ook niet de boe-man zijn en et slechte nieuws vertellen.
    Moeder en ik hele discussie over hoe en wat we gaan doen.
    Mijn vader heeft hubby gevraagd zijn vriend te bellen, of ze wakker waren. Hij wel maar zij niet. Mijn vader is zo'n actie-reactie man het moet dan en nu gebeuren em niet wahren tot ze uit bed is. De vriend heeft haar wakker gemaakt met het smoesje dat we met zen alle gingen ontbijten in de stad ergens. Wij met zen 4en er heen, dankje wel pa voor het strakke idee om zo'n afspraak te maken dan moeten we wel. Wij komen daar. De jongens natuurlijk helemaal door het dolle want opa en oma zijn er opeens. Hubby die voelde de bui al hangen en die was zo slim om tegen de jongens te zeggen kom ik wil jullie wat in de auto laten zien. -heel slim van hem geweest.- mijn zus stond dus in de deuropening en ziet dat er iets was, en vraagd wat er was. "Je moeder wil je wat vertellen." Mijn moeder stond daar dus stotterend. Heeft mijn vader het gewoon recht door zee gezegd.
    Zus in tranen. 5 minuten later kw het eerste woord het eruit, "bedankt daar je het hebt verteld papa" sta je dan met zen 5en. Mijn moeder ook van slag om haar dochter zo te zien, is naar benden gelopen om met hubby bonusdochter en de jongens gewoon weg te gaan. Die zitten nu te ontbijten in de stad, jongens weten dus van niets en hebben het niet mee gekregen.

We hebben met zen 3en gepraat. Zus zit nu echt wat moet ik, ze wil echt niet terug maar waar gaat ze wonen, terwijl ze eigenlijk geen geld heeft om gewoon opnieuw te beginnen. Ben wijzelijk in de keuken gaan zitten want ik vind dat het mij niet echt iets aangaat nu het er over gaat hoe mijn ouders financieel kunnen helpen. En als er van alle kanten tegen haar gepraat word helpt het haar ook niet echt. Mijn vader kan dat prima alleen en mochten ze mij nodig hebben dan roepen ze heus wel.

15. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @ingrid: oh balen meid dat de lichttherapie niet helpt:(
    wat een gedoe met zo'n rechtzaak. ik heb hier helemaal geen verstand van, maar wens je veel succes met een weloverwogen keuze. jullie komen er vast wel uit.

wat leuk dat je ook wedstrijden hebt gereden. rijd je nu helemaal niet meer dan? waarom niet als ik vragen mag?
    Rolie Bril heb ik wel vaker van gehoord, maar ik woon in het noorden dus is te ver voor mij.
    maar Z in dressuur en springen, en ook nog kampioen, wat goed van je zeg. springen deed ik vroeger met pony's wel veel maar doe ik nooit meer en daardoor durf ik dat ook niet meer zo goed. mijn paard is ook niet echt voor springen in de wieg gelegd dus rijden we lekker dressuur.

@blue: oh balen dat de m&m's er weer uit kwamen. bah. niet ziek worden he? beterschap

@herrido: haha oh meid toch, het is je blijkbaar echt niet gegund met Thor kampioen te worden. wat een pech zeg!
    tof dat je Z2 bent.

oh jemig herrido: dat ging wel even veel sneller en abrupter dan de bedoeling was he? wat ook een naaistreek van pisvlek. nu maakt ie wel heel duidelijk dat je zus veel beter af is zonder hem, maar voor haar moet dit verschrikkelijk zijn. ben je notabene ook nog zwanger van hem van een tweeling. pff...
    nou dan moet ze maar bij jullie vriend in blijven wonen! hahaha
    heeeel veel sterkte voor je familie en het komt vast uiteindelijk allemaal wel weer goed.

16. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt wel goed!
    Mijn ouders willen haar wel met alles helpen en ik natuurlijk ook.

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Sorry meiden , tijdje niet geweest.. Haak nu weer in..

Jeetje herrido wat een streek van pisvlek.. Op zich in kader der verwachting natuurlijk.. Maar leuk is anders :(

18. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje Herrido wat heftig ineens!!
    Maar beter dat ze het nu te horen krijgt van haar dierbaren als er misschien via via achter moeten komen!

19. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Pff had een heel bericht getypt, druk ik op een knop waardoor alles weer weg is, grr!

Blue, mooi kamertje zeg!! Handig ook zo met dat bedje schuin, lijkt me makkelijk met opmaken :)

Herrido, jeetje hij laat eens te meer zien wat voor pv hij ook echt is! Jammer voor je zus, maar gelukkig heeft ze steun bij jullie en je ouders.
    Hoe is het met jullie kanjertje? Gaan ze de medicatie snel afbouwen? Lijkt me fijn om hem weer wat helderder en actiever te zien. :)

Ingrid, wat een nare toestand, dat die lichttherapie niet goed werkt :( Zijn er nog andere methoden om je te helpen of zit je hier gewoon mee tot de bevalling? En is het daarna wel weg?

20. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Lizz; nee als dit niet helpt dan is er niets meer dat kan helpen :( dan doorbijten tot aan de bevalling. Vooral savonds en snachts is het het ergst.. Binnen een paar dagen na de bevalling is het dan weer over.

@ Herrido; jeetje wat vreselijk voor je zus, vooral nu er een tweeling opkomst is. Wat een kutstreek van hem!! Hoe gaat het met je zus nu? Heeft ze hem al gesproken hierover?
    Hoe gaat het mer jullie wondertje? Hopelijk gaat het elke dag beter :)

Deel Deze Pagina