16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Dank voor het voorstellen, dan is het allemaal net wat beter te volgen.

Toekie, ik ben zwanger van onze 5e dochter. Ik ben 34 jaar.
    Op de eerste 16 weken na (erg ziek geweest), verloopt mijn zwangerschap verder prima, behalve dat ik regelmatig wat moe ben.

Ik heb enorme last van nesteldrang-stress ben nu al bang dat ik het allemaal niet af krijg, ook omdat ik er natuurlijk nog 4 heb rond lopen en ook vaak moe ben.. irritant soms die hormonen.

Herrido wat heftig van je zoontje. Ga je nu elke dag naar hem toe? Hoe gaat dat? Woon je vlak bij het ziekenhuis? Hoe zwaar is hij inmiddels en welke behandelingen krijgt hij nu?
    Ik wist niet dat kindjes op die leeftijd al een operatie konden ondergaan. Ik kan me zo voorstellen dat je zorg vooral bij je zoon ligt, ik vind het bijzonder dat je nog zoveel van je zus meekrijgt. Een vriendin is met 29 weken bevallen, ze hebben 10 loeizware weken gehad. Fijn dat het net jou zoontje zo te lezen goed gaat.

2. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wonen in de VS, hier operen ze gelukkig eerder. In NL hadden ze tot een maand of 3 gewacht. Hij weegt nu 1,3 kg en is zoals de meeste op de foto hebben kunnen zien een flinke jonge geworden . :D hij is wel wat klein, maar ze zeiden dat dat ook wel bij groeid.

Hij krijgt voornamelijk rust, borstbeen is heel kwetsbaar. Ze hebben hem nog wel aan de beademing maar wel aan een machines die meer stimuleerde om zelf te ademen.

Wij gaan er zoveel mogelijk heen, wonen redelijk dichtbij. Maar het verkeer staat hier bijna altijd vast dus dan duurd het soms wel even.
    Echt verschrikkelijk om elke dag je kind te moeten zien vechten. Iedereen gaat daar anders mee om. Wij proberen om soms wél even met andere dingen bezig te zijn. Worden we ook best wel op veroordeeld want hoe kunnen we dat doen terwijl ons kind in het ziekenhuis ligt? Nou als je de hele dag thuis blijft kriig je snel medelijden met jezelf en wil je het liefst in een hoekje liggen huilen.

Op het forum er over 'praten' vind voornamelijk ik makkelijker dan face tot face met een bekende. Want het is eht niet leuk als je telkens meedelijden krijgt.

Ga bijvoorbeeld soms gewoon dingen op internet uitzoeken om maar aan iets anders te kunnen denken. Wij hebben nog een elite naar dochter open staan dat we naar Disneyland gaan. Ik dus als bezigheid gewoon kijken wat kost dat en wanneer zouden we dat kunnen. Vraagt dochter uit het niets; wanneer komt Quinn eigenlijk thuis.
    Dat is wel echt even moeilijk.

Iedereen gaat er anders mee om, kunnen we heel duidelijk ook op de afdeling zien waar hij ligt. De een die probeerd voor zover mogelijk een normaal leven te hebben en de andere die stort in. Moeder van een tweeling die daar ligt is mager want ze eer niet meer, 10 weken 18 kg kwijt. Ander die vind weer troost in het eten.

En ik ben nou eenmaal iemand die liever face tot face over ander mans problemen praat dan over mijn eigen.

3. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ha meiden! Laat ook m'n neus weer even zien :)

28 weken dansje hier. Ik ga even zo veel mogelijk terug lezen!

4. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oh trisha bedankt voor de update! Dat scheelt veel terug lezen. Welkom maantje! Heb je toevallig al eerder een keer meegeschreven? Je naam komt me bekend voor. Wauw, 5e dochter! Gezellig hoor, zo'n meidenhuis.

Herrido wat fijn dat Quinn is aangekomen! Medelijden is inderdaad een verschrikking, te irritant. Wat goed dat je zus van pisvlek af gaat! T is niet makkelijk maar ik denk wel het allerbeste, ze verdient veel beter.

Hier voel ik ook niet precies hoe Billy ligt. Ga t dinsdag wel An de VK vragen of en hoe ik dat kan voelen. Hij ligt nu iig flink te draaien op verschillende momenten van de dag haha. Leuk gevoel us dat.

5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ingrid wat verdrietig van je oma, veel sterkte.

Herrido ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, ben heel benieuwd naar Quinn!

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    #4526 Maantje80, 8 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2015
    Hoi Samsoko,
    Mijn kindje ligt al vanaf 20 weken in een stuit, ik voel alleen onder in mijn buik wat. Bij mijn andere dochters ook boven in mijn buik. (misschien heb je wat aan zodat je het een beetje in kan schatten).
    Nee ik heb niet eerder meegeschreven in dit topic, wel in andere topics actief, er is hier nog wel een andere maantje actief ik dacht maantje555 of zoiets.

Herrido, lastig inderdaad. Ik snap dat je niet zit te wachten op medelijden, dat deed mijn vriendin ook niet, al is het soms misschien fijn om je verhaal kwijt te kunnen.
    Ik snap dat je niet in een hoekje gaat zitten huilen, maar kan me wel voorstellen dat je zorgen hebt en zoveel mogelijk bij hem wit zijn. Veel kindjes die met dat termijn geboren zijn krijgen vaak ook overige complicaties, en dan heeft jouw kindje ook nog een hartafwijking en aortaproblemen.. zou ook niet raar zijn als je in deze tijd alleen maar verdrietig of verteerd van zorgen zou zijn. Ik vind het oprecht dapper en bijzonder dat je je er zo doorheen slaat en er intussen ook nog zo voor anderen bent en zelfs vakantie overweegt. (mijn jongste is met 36 weken geboren en dat vond ik al een hele belevenis, ik denk dat je mij in jouw situatie bij elkaar zou mogen vegen)!

Nu mijn bed opzoeken, val bijna om van de slaap.

7. Wat een wijs besluit van je zus! En die actie met de pot verf! Geweldig!

Hier een rustig saai weekend gehad. Was vrijdag echt niet lekker, raar gevoel in m'n buik misselijk duizelig hoofdpijn.

Hele weekend dood op want ben al ruim een week vanaf 5 uur wakker. Heb t bloedheet, ben een winter persoon. En dan die vogels tjirpen en duiven bij de schoorsteen en bij t raam... Ben echt nig niet toe aan de lente!

Heb de 2e muurtekening op de muur zitten. En dat was het wel een beetje. Nou ik ga eens nog een poging doen om te slapen, lig alweer 3 uur wakker. Vl is al naar z'n werk.

8. Oh en dagje te laat maar hier m'n 28 weken dansje*
    Nog maar 11 weken en 6 dagen. Of te wel 83 dagen te gaan! 🎉

9. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Trisha: een winterpersoon? Dat hoor je toch minder vaak volgens mij.

Ik ben echt zooo toe aan de lente. Helaas word ik iedere winter depressief, en volgens mij heb ik nog nooit zo uitgekeken naar de lente als dit jaar. Normaal ga ik in de winter ook nog weleens onder de zonnebank, maar dat wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Ik voel me ook meteen opknappen als het een dagje lekkerder weer is! Kan meteen weer wat meer hebben. Heeeerlijk!

De meeste dansjes heb ik nu overgeslagen, maar;
    *doet haar 29 weken dansje. :D

10. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thrisha
    Gaat snel hé. :D
    Heerlijk toch de lente! Ben ik wel aan toe want hier is immers die "horror storm" geweest. :D Je kan het ook van de positieve kant bekijken; als het lente is is het ook al bijna mei. :D
    Wat vervelend dat je steeds zo vroeg wakker bent.

Maantje
    36 weken is ook vroeg. Jou zou nu toch met 38 weken ingeleid worden? Ben je niet bang dat de baby eerder komt?
    Hoe ga je dat met je 4 meiden doen als je gaat bevallen?

Ik moet nog op bed. Sliep net al op de bank. :D

11. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anne
    Dat is wel erg dat je last van winter-depressie hebt.
    Hoe is het deze winter gegaan?

12. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Trisha, als je spontaan ineens hoofdpijn en buikpijn hebt kan dat in sommige gevallen wijzen op een te hoge bloeddruk, als je dat vaker krijgt zou ik dit even op laten meten bij de vk.
    Ik heb niets met de winter, ben blij als het voorjaar wordt!:)

Anne wat vervelend, ik herken het, heb het zelf ook jaren lang gehad. Sinds 2 jaar heb ik vitamine b12 spuiten en slik ik extra vitamine D en visolie, en gaat het een stuk beter, scheelt ook dat we de afgelopen jaren in augustus 2 weken zijn gaan kamperen in frankrijk, veel zonlicht opgedaan.

Herrido, mijn jongste is geboren met 36,1 d.m.v. een inleiding gezien ik toen cholestase had was het niet langer verantwoord. Mijn andere dochters zijn geboren met 37,1, 37,5 en 37,6.. het is dus inderdaad maar de vraag of ik de 38 weken wel haal. :)

Ik heb vannacht buikpijn gehad aan een kant van mijn buik, ik kon bijna niet bewegen. Ik denk dat ik toch iets te veel gedaan heb afgelopen weekend, vandaag maar even een beetje rustiger aan doen.
    Vanavond komt een verloskundige in opleiding bij ons thuis kennis maken, ze is het nichtje van een kennis en wil zoveel mogelijk ervaringen opdoen. Waarschijnlijk is ze straks ook bij mijn bevalling aan de zijlijn als leermoment.. eerst eens kijken of het klikt.

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Alles bijgelezen maar niet veel tijd om te reageren.

Doe ff mijn 30!!!!! weken dansje :D

Ingrid: Hoe gaat het met de jeuk?

14. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wauw Child, 30 weken alweer!

Welterusten Herrido!

Maantje, ahh vandaar, nog een maantje :) wil je natuurlijk bevallen met de kleine in stuit? Of gaan ze proberen te draaien? Met 20 weken lag baby hier met z'n hoofdje naar beneden, maar hij wiebelt er op los, dus geen idee of dat nog zo is. Hoewel ik nu wel weer vooral bovenin gedraai en beweging voel, dus ik denk het wel. Morgen bij de VK even vragen en met 32 wk heb ik nig een echo ivm de ligging van m'n placenta.

Anne wat vervelend van n winterdepressie. Ik ben wel echt een zon en zomermens, maar gelukkig nooit last van depressie gehad in de winter. Zonnebank kan inderdaad enorm opknappen, hielp bij mij in de winter altijd goed tegen m'n vermoeidheid, maar ja nu ook maar niet gedaan... Hopelijk zet de lente door!

Trisha, jij baalt dan vast ook als een stekker dat t maar een halfbakken winter was dit jaar... Ik was er maar wat blij mee, maar als wintermens mis je de echte kou dan toch wel denk ik.

15. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Tot ik 36 weken zwanger ben, kan er volgens de vk nog van alles gebeuren. Ik ga er dan ook voorlopig vanuit dat ze nog draait. Zo niet zal ik moxa therapie overwegen.
    Mocht ze niet gaan draaien, dan ga ik aandringen een keizersnede. Hoewel me dat helemaal niet prettig lijkt, zie ik een draaipoging of een stuitbevalling helemaal niet zitten.

Lag jou placenta ook voor de uitgang? Bij mij wel met 20 weken, dat heb ik eerder gehad en met 32 weken was het elke keer opgeschoven, dus daar ga ik nu ook vanuit, maar ik vind het wel fijn die extra echo. Afgelopen vrijdag was ons meisje op de echo kleiner dan gemiddeld terwijl de andere 4 altijd voor lagen op groei. Dat in combi met dat ik haar weinig voel bewegen, en de pijn in mijn buik, zit het me nog steeds niet helemaal lekker eerlijk gezegd. :)
    Morgen heb ik weer een afspraak bij de vk, ik ga het toch weer aankaarten.

16. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog even een verlaat 28 weken dansje!

Maantje ik snap je bezorgdheid. En je kan het beter maar aangeven zodat ze je hopelijk ook weer gerust kunnen stellen.

Herrido wil even kwijt dat ik echt enorm respect heb met Hoe jij met alles omgaat. Je lijkt me echt een heel positief persoon.

Vandaag even niet naar de sportschool. Gisteren teveel gestaan en gelopen in plaswijckpark. Even rustig aan vandaag.
    Wel enorm genoten van het zonnetje. Over een week mogen we onze caravan weer neer gaan zetten. Daar kijk ik echt enorm naar uit.

17. #4537 Trisha89, 9 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2015
    Ja sneeuw word ik happy en actief van. Donker vind ik heerlijk dan slaap ik beter. Heb wel verduisterende gordijnen maar die houden weer veel frisse lucht tegen en dan word ik benauwd en nog warmer. Dus lente en zomer is voor mij altijd afzien. En als het warmer als 18/20 graden is zweet ik als een otter.

Anne ze hebben ook een lamp die je op tafel kan zetten. Half uur ervoor zitten en je hebt minder last van depressies. M'n oude buurvrouw had zo'n lamp. Is ook veilig voor de baby.

Ja herrido is een van de weinig positieve punten aan dat t lente word. Bijna baby boom. Heb nog even lekker kunnen slapen tot half uur geleden.
    Trouwens herrido onder je naam staat geblokkeerd. Bij de rest staat member of senior member.

Heb eigenlijk nog nooit een te hoge bloeddruk gehad. Wel heel lang veels te laag, laatst was die eindelijk weer goed. Heb heel snel last van hoofdpijn (migraine) maar ook gewoon hoofdpijn. En als ik slaap als t licht is triggert t ook al. Maar denk dat t gewoon een combi was van veels te weinig slaap en te veel doen.

Net wakker geworden dus, baby lag helemaal links met z'n voetje te drukken op t matras. Doet die heel vaak als ik op m'n zij lig. Voelt heel raar. Soms ook z'n kont dat zo op t matras drukt door m'n buik heen.

18. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maantje spannend maar inderdaad bij de verloskundige even navragen, hier ook in stuit als het goed is en wil best een draaipoging overwegen mocht het nodig zijn maar ik wil geen stuitbevalling! :$

Blue heerlijk dat jullie de caravan neer kunnen zetten zeg, denk dat als je daarheen kan dat dat toch een vakantie gevoel geeft.

Zonnebank doe ik normaal vaak eens per week om kleurtje te behouden maar nu ben ik zooooo wit en door het slechte slapen heeeele erg wallen. :$ Twijfel steeds zal ik gaan ja of nee, kan voor de baby niet heel veel kwaad als het niet te warm is alleen de kans op die pigmentvlekken die is aanwezig en zit ik nou ook niet echt op te wachten. Als de zon wat meer gaat schijnen moet ik de zonnestralen van buiten maar meepikken.

Ik dacht gisteren dat we naar vrienden gingen en dat vriendlief zijn haar geknipt werd. Kwam ik binnen alles helemaal versierd hadden mijn zusje en twee vriendinnen gewoon een babyshower georganiseerd! :D
    Helemaal niet aan zien komen, hele zwangerschap ook niet emotioneel geweest maar toen kwamen toch de eerste tranen haha! :cool:
    Vannacht ook voor het eerst met een voedingskussen geslapen, heb dat ding geloof ik niet losgelaten in mn slaap.

Vandaag 30 weken dansje!! :D Oo wat gaat dat snel, kan echt af gaan tellen nu!

19. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Brit wat superleuk een babyshower!! :D En vooral op zo'n verrassingsmanier haha :)

Hier ook echt een lentemens. Ik was zooo blij dat het afgelopen weekend weer lekker weer was, heerlijk. Lekker in de zon zitten, en het ruikt dan meteen altijd zo lekker buiten.

Wow wat zijn er al veel meiden bij de laatste 10 weekjes! :D
    Ik kan ook niet wachten, woensdag 29 en dan nog een weekje tot die laatste 10. Het komt nu echt dichterbij he :)

Herrido, vind het wel heel knap hoe je met de situatie omgaat hoor! Ik kan me ook goed voorstellen dat je afleiding zoekt. Mensen hebben altijd wel wat te veroordelen, wat je ook doet. Gelukkig kun je hier in ieder geval altijd je ei kwijt :)

20. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wat leuk Britt! Leuk dat je zo verwend bent! :)

School belde vanmorgen dat oudste dochter (11) bij de gym van een kast af was gevallen. Gezien mijn buikpijn heeft mijn man haar op school opgehaald meegenomen naar de huisarts. Deze dacht dat het gebroken was, dus zijn ze naar het ziekenhuis voor foto's. Ik kreeg zojuist telefoontje; het is inderdaad gebroken. Nu zijn ze aan het afwachten op de arts, het wordt sowieso gips. Zo rot.

Buikpijn hield maar aan dus toch even de vk weer gebeld (voel me wel een zeur) Ze denkt gelukkig niets ernstigs en dat het kindje er met het hoofdje tegen aan ligt. Gelukkig maar, ze moeten morgen maar even goed kijken.

Zo maar even mijn dochter in de watten leggen.. *zjucht*

Deel Deze Pagina