16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oh maantje wat erg voor je dochter! Maar lekker goed verwennen!
    Fijn dat de vk denkt dat t niks ernstigs is.
    Ik heb morgen ook controle. Vind t eigenlijk wel te snel gaan die controles.
     
  2. Toekie1985

    Toekie1985 Bekend lid

    15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @herrido: was heel fijn ff met zn 3tjes er uit te zijn. gewoon ff lekker doen waar we zelf in hadden ;)
    oh zit jouw voordeur 40m van de burgerking af? nou dat het is maar goed dat dat bij mij niet het geval is! dat zou niet goed komen, haha.
    whahahaha oh sorry maar ik meot echt heel hard lachen om het verhaal van je zus. want een geweldige stunt van doe rode verf! en dan ook nog die reactie van X over doe tattoo. prachtig! ben blij voor jullie dat ze toch zo ver is bij hem weg te gaan. wat een loser zeg.

    @maantje: oh wat leuk zeg, 5 meiden! lijkt me reuze gezellig:)
    gelukkig dat je je nu niet meer zo ziek voelt. dan is het wel extra zwaar met nog 4 kids. heb je wel een beetje hulp met de meiden?
    oei wat vervelend van dat gipspootje. verwen haar maar lekker;)

    @brit: oh wat gaaf een babyshowe als verrassing leuk zeg.
    ik heb gisteren ook voor het eerst mijn voedingskussen weer eens opgezocht. ligt wel een stuk fijner he met zo'n ding. ik verzamel steeds meer kussens in mn bed. ik pas er straks zelf niet meer bij haha.
     
  3. erminea

    erminea Bekend lid

    12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zal zo nog even bij lezen.
    Hier alles goed. Zaterdag weer een echo gehad en mijn placenta ligt goed en ons meisje is ook niet meer zo groot. Ik hoop dat ze me nu eens met rust laten en ik geen zwangerschapssuikertest meer hoef te doen. Was leuk om haar even te zien maar de echoscopiste nam niet echt de tijd dus het was moeilink om nu te zien waar je nu naar zat te kijken.

    Ze ligt nog wel met haar koppie bovenin en schopt lekker tegen mijn baarmoedermond steess. Echt een vies gevoel is dat. Af en toe strekt ze zich zo dat ik met mijn hand haar koppie kan aaien door mijn vel heen.

    Oh ja nog een vraag ook. Onze kraamzorg wil wel 2 dekentjes om het bedje mee op te maken. Maar ik vind het eigenlijk een beetje onzinnig. Heb even een foto bijgeviegd van het boekje. Dekentjes zijn ook nog eens duur en ik zie het nut er echt niet van in eigenlijk. Wat vinden jullie?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Missladybug

    Missladybug Niet meer actief

    Erminea, maar er zal wel een reden voor zijn toch?
    Misschien is 1 dekentje te weinig.

    Maantje beterschap voor je dochter!
     
  5. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Nou ik ga echt geen 2e dekentje aanschaffen hoor. Heb dat nog nooit gedaan voor geen van de kinderen.
    We gaan de zomer in en je hebt nog kruiken ook!
    Ik vind het onzin ;)
     
  6. Ik heb 3 dekentjes. Nog niks zelf gekocht. Maar hier komen ze niet op een deken te liggen. Gewoon op lakentje.
     
  7. brit89

    brit89 Bekend lid

    23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet nodig hoor om een 2e dekentje te hebben. Vaak willen ze dat achter de hand hebben mocht de baby zich nat hebben geplast of gespuugd oid. Ik heb er zelf ook maar 1tje! :D

    Maantje wat sneu dat ze in het gips moet! Wat heeft ze precies gebroken of lees ik daar nou overheen? :)
     
  8. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Ik gebruikte ook omslagdoeken als dekentje in de zomer. Warm genoeg meestal.
    Zelfs alleen een lakentje is zat als het echt warm wordt. Bij mijn eerste de kruiken nooit gebruikt. (geboren in juni)
     
  9. erminea

    erminea Bekend lid

    12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij is niet als reserve dekentje maar echt om het bedje mee op te maken.
    eerst een molton dan een hoeslaken dan een deken met hydrofiel als laken dan de baby en daar overheen nog een lakentje met dekentje. En ik snap de logica niet van de baby op een dekentje leggen. Alsof een molton en hoeslaken niet voldoende is.
     
  10. Lizzthrasher22

    Lizzthrasher22 Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dat vind ik ook behoorlijk vreemd, je kindje ligt al op een molton én hoeslaken, waarom dan nog een extra deken? Hier hoeft dat ook niet en ik kom het ook nergens tegen als ik google op babybedje opmaken.
    Ik heb wel 2 dekentjes, 1 iets dikkere en 1 dunnere, handig voor in de kinderwagen ofzo. :)
     
  11. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Je kind op een dekentje leggen??? Vreemd.
    Hier ook gewoon molton, hoeslaken, baby laken deken hoor
     
  12. erminea

    erminea Bekend lid

    12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja daarom vind ik het ook zo raar. Ik zit bij kraamzus en zij willen dus de baby op een dekentje leggen. Maar de logica ontgaat me volledig. En ik heb zoiets van ik hoef niet alles klakkeloos maar over te nemen ik wil weten waarom en als het onzin is gebeurt het dus gewoon niet :D. Maar ik ga kraamzus ook wel even mailen dan moeten ze me maar vertellen waarom dat zo handig is.
     
  13. Maantje80

    Maantje80 Fanatiek lid

    9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Erminea,

    Ik heb ook kraamzorg van kraamzus heb dit nog niet zien staan.. wel andere dingen die ik niet ga aanschaffen.. po of bedsteek bijvoorbeeld ;) Maar ik ga dit ook niet doen hoor. Ik vind het heel erg onzinnig.

    Op internet (youtube) staan hele duidelijke filmpjes hoe je een bedje op moet maken.

    Vergeet niet, het is jouw huis, jouw baby en jouw kraamtijd, zij mogen adviseren, maar JIJ beslist!

    Dochter is inmiddels thuis (is de hele middag met mijn man weg geweest) Ze hebben haar arm moeten zetten, het is net onder haar pols gebroken bij de aanhechting van de 2 onderarm botten. Gezien dat het een lelijke breuk is die bekent staat dat hij kan verschuiven moet ze volgende week nog even terug om te kijken of het niet verschoven is, in dat geval zal een operatie volgen. Maar we gaan uit van het beste.
     
  14. Maantje80

    Maantje80 Fanatiek lid

    9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Kraamzus heeft overigens ook een facebook pagina, misschien kun je de vraag daar stellen?
     
  15. Maantje80

    Maantje80 Fanatiek lid

    9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Nog even leuk om te vertellen over kraamzus (maar dat is heel wat anders) ze willen na de geboorte een reportage over ons gezin maken, dat komt in het najaarsnummer.
    Erg leuk, in mei vorig jaar stonden we in de vriendin met ons gezin (gezinsreportage). Dat was erg leuk om te doen.
     
  16. brit89

    brit89 Bekend lid

    23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou die vreemde manier van opmaken ken ik ook niet hoor.. :D
    Zou het als je twijfelt even navragen. :)

    Maantje wat leuk zeg! Jullie hebben ook een groot bijzonder meidengezin! :D
     
  17. blue21381

    blue21381 Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maantje sterkte en beterschap voor je dochter!

    Opmaken met een extra deken lijkt me nog gevaarlijk ook want dat ademt toch niet door?
    Zie er iig ook geen nut in.

    Britt het is idd net vakantie om iedere keer op de camping te zijn. De meiden kijken er ook echt al naar uit.
    Ben wel benieuwd hoe lang ik het volhoud tot de bevalling om in de caravan te slapen.

    Wat doen jullie voor jasje aanschaffen?
    Mijn meiden zijn in de winter geboren dus ik had dikke jasjes, maar nu met een ander seizoen vind ik het best lastig.
    Heb wel een maxi cosi zak/jas.
     
  18. Ingrid79

    Ingrid79 Bekend lid

    30 aug 2014
    709
    0
    0
    Helaas ben ik zojuist opgenomen in t ZH met uitdrogingsverschijnselen. Ik kan sinds vanmorgen alleen maar spugen 😢

    Ik lig in quarantaine 😢 heb misschien t noro-virus. Zusters komen in van de beschermkleding en mondkapjes op in de kamer. Heb nu infuus tot morgenochtend. Ik kan iedereen aangestoken hebben de laatste 3/4 dagen. Als ik aansterk mag ik weer naar huis toe. Voel me erg slap nu. Gelukkig is dit niet gevaarlijk voor ons kleine mannetje..

    Baal hier echt van..
     
  19. Missladybug

    Missladybug Niet meer actief

    Ohhhh Ingrid meis wat naar!!!
    Heel veel sterkte!
     
  20. brit89

    brit89 Bekend lid

    23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach nee Ingrid! Hele dikke knuffel meis.
    Hoe voel je je inmiddels? Ben je al wel een beetje opgeknapt? Ik duim voor je dat je zsm naar huis toe mag!
     

Deel Deze Pagina