Nou demie wel raar he, kan me je gevoel goed voorstellen dat je alles af wilt hebben. Dat heb ik zelfs! Ingrid spannend zeg dat je nu al data hebt waarop de inleiding zou kunnen plaatsvinden! Vandaag weer een groei echo bij eigen gyn gehad, ze is wat betreft hoofdje en beentje enkele dagen voor, maar haar buikje is 3 weken!! Voor!! Komt uit op 33 weken nu. Vruchtwater was supermooi gemiddeld dus hoef geen suiker test en ook mijn bloeddruk was prina 125/80. Artsen in eigen ziekenhuis gaan ervan uit dat het allemaal heel voorspoedig zal gaan en heb zelfs geen indicatie meer om de kinderarts meteen te laten kijken naar de baby na de geboorte. En als alles gewoon goed is mogen we in principe lekker naar huis en hoeven we niet 24 uur te blijven echt heel fijn gesprek gehad dus! Artsen hebben alle vertrouwen en wij dus ook
Jeetje Demie wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt. Hopelijk maken ze snel een echo. Placentaloslating klinkt niet al te best. Ingrid wat spannend! Zou wat zijn als je kleintje echt op 29/4 geboren word. Britt ohhh wat vervelend sterkte!! Ik hoop dat ons nog een tweede kindje gegund is na deze. Wanneer weten we nog niet. Ik hoop dat er niet teveel tijd tussen zit. Zo'n twee jaar lijkt me perfect.
Demie, ik ben super benieuwd waar jij woont en in welk ziekenhuis jij nu verblijft! Voor mij is Nijmegen ook het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Ik pb je even. Ingrid, mag ik vragen waarom ze je willen inleiden? 30-4 is overigens ook een hele mooie dag om jarig te zijn weet ik uit ervaring Shart wat fijn dat je zo'n goed gesprek had, hier liggen de buikjes ook altijd voor op groei. Wij hadden dan ook geen lichtgewichten voor het termijn van geboorte. Ben benieuwd hoe zwaar je kindje is straks. Britt wat verschrikkelijk, helaas weet ik precies wat je bedoelt. Ik heb het sinds vrijdag.. echt vreselijk, ene been voor het andere zetten gaat soms nauwelijks. Ik krijg het vooral na het zitten, heb jij dat ook? Ik doe nu de stabilisatie oefening van Cecile Rost, en daarna even op mijn zij liggen met een voedingskussen er tussen en het gaat weer, maar ik lig om het kwartier plat (niet handig met 4 kinderen!!!) . Ik ga donderdag naar fysio, liep daar al vanwege nek klachten. Is fysio ook iets voor jou? Ik baal als een stekker wil van alles doen, maar kom nauwelijks vooruit. Manlief moet nu in de avonduren alles opvangen. Hoop dat het nog verbetert Ben benieuwd hoe jij het ervaart en hoe het met jou gaat. Hier loopt het dus ook niet zo lekker (zie berichtje aan Britt). Ik probeer nu per dag te kijken wat wel lukt. Vrijdag is er schooltoneel van mijn kleuterdochter, ik zie de bui al hangen dat ik daar niet heen kan. Hoop zo dat ik wel kan gaan.
@ Maantje; ivm de zwangerschapsjeuk die ik heb ik heb alles geprobeerd wat n zwangere mag maar helaas helpt niets echt goed of voor langere tijd.. (Cooling gel, talkpoeder, after sun, vaseline, 3x/week lichttherapie, citricine en nu tavegil) Ik slik nu 2x daags tavegil en dat zorgt voor verlichting maar er zijn nog steeds nachten dat ik maar weer op de bank ga zitten omdat ik gek wordt van de jeuk de jeuk is er nog steeds constant maar het is te doen. Ik moet tijdig stoppen met Tavegil voor de geboorte omdat ons kleine mannetje anders ademhalingsproblemen krijgt bij de bevalling. Daarom moet het gepland worden. Ik ben er zelf wel blij om, kijk echt uit naar GEEN jeuk meer hebben de gyn wil het liefst wachten tot vanaf 38 weken omdat de kans op couveuse dan veel kleiner is maar mocht het echt niet te houden zijn dan misschien met 37 weken maar liever niet. Zoals nu de planning is stop ik in week 36 met de medicatie dan is dit uit m'n lichaam tijdens de geboorte in week 38.
Zelf hoop ik op 29/4 of 30/4 of 1/5 Wanneer ze me op 4/5 inleiden dan zul je zien dat ons kleine mannetje op 5/5 geboren wordt.. Dat zou ik niet zo leuk vinden, mijn man komt uit Wageningen en daar wordt dit groots gevierd en dat lijkt me niet leuk op de verjaardag van ons mannetje. Hij verdient een eigen feestdag dus als ik mag kiezen..niet 4/5 Het leukst zou zijn 29/4 omdat dat al een hele tijd mijn voorgevoel is. Maargoed we wachten t af
Wat heftig Ingrid, ik heb 2x cholestase gehad, dus weet alles van jeuk.. ik vond het verschrikkelijk!! Erger dan pijn!! Ik kreeg er toen geen middelen tegen alleen slaapmiddelen (die niet hielpen) maar had het pas vanaf 35 weken beide keren.. en ben beide keren ingeleid. Vooral de nachten bij de 2e dochter waren hel.. ik dacht dan 'niet krabben, niet krabben!!!!' maar ondanks er op mijn huid niks te zien was sprong ik uit bed en begon te krabben, soms tot bloedens toe. Een schrale troost: Zodra ik was bevallen was de jeuk echt binnen een uur weg!!! Dat is zo raar. Ik heb uren geslapen in mijn kraamtijd, voelde echt als verlossing. (letterlijk en figuurlijk haha) Ik hoop dat je het nog even vol kunt houden, ik snap zo goed hoe jij je voelt, leef met je mee! Ik las dat ze je om de 2 weken op cholestase prikken, gaan ze dit nog wel sneller op elkaar prikken, in 2 weken tijd kan veel gebeuren. Hoop heel erg voor je dat het dat niet is. Waar zit bij jou de jeuk? Bij dochter 2 zat het bij mij overal en bij de 4e alleen op mijn handen en voeten, toen ben ik met 36,1 al ingeleid. Met de tweede met 37,6 weken. Ik hoop zo dat het mij bespaart blijft. Had jij dit ook in jou vorige zwangerschap?
Bij m'n 1e zwangerschap had ik het ook maar toen begon het veel later, nu al vanaf rond de 20 weken. Bij mij zijn de avonden en nachten het ergst!! De jeuk is van top tot teen. M'n benen en armen het ergst. Als het cholestase is dan hebben ze meteen goedwerkende medicatie voor me zegt de gyn maar tot op heden is dat het niet. Ik weet niet of ze vaker gaan prikken op galzuren/zouten dan eens per 2 weken. 25/3 afspraak VK 2/4 afspraak gyn
Even snel: Vanavond een echo gehad. Prachtige kleurenfoto's mee gekregen. Alles was helemaal goed. De placenta is voldoende opgetrokken dus ik mag gewoon bevallen! Ze lag met het koppie naar beneden en een voetje tegen de neus/mond Billetjes tegen de ribben. Groei en vruchtwater perfect. Fijn zeg. Toch erg fijn weer even gekeken te hebben.
Hier vandaag bij de bekken bodem fysio geweest, was weer afzien. Gister gefietst, druk weekend, veel gedaan, vorige week geen fysio gehad, en x met de honden gelopen. Heb liggen kermen van de pijn. Maar hopen dat ik nu weer wat op mn rechter zij kan slapen. Hele tijd links lukt ook niet, doet te veel pijn, en op mn rug kan ik niet slapen. Vl heeft weer nachtdienst. Gister heeft zus 2 dozen met kleertjes mee genomen en nog ander spul wat ze had. Met Pasen komen ze weer en neemt ze de rest mee. Bij mij spookt 15/5 veel door mn hoofd. En 30 weken. Maja. Stiefzoon heeft van 4/5-15/5 vakantie, en geen idee wanneer die hier is. Hij zou het wel leuk vinden om gelijk na de bevalling langs te komen, maar als die niet hier is dan niet. Hihi
Shart wat fijn, super goed nieuws dus!! Oo Maantje dat lijkt me zo zwaar en het doet zo zeer! Vergeleken met jou mag ik helemaal niet klagen hoor, ik kan nog gaan liggen wanneer ik wil. Werkt naar jou die stabilisatie techniek een beetje? Had het snel voorbij zien komen op het forum ergens maar nog niet echt in verdiept. Boris ook jij een mooie echo gehad, super!! En fijn dat je gewoon mag/kan bevallen nu!! Trisha hoop dat je vanavond een beetje kan slapen! Heeft een van jullie een bekkenband geprobeerd voor extra ondersteuning?
@demie: jee meid, nu zit je dus nog eigenlijk in onzekerheid. wat vervelend, maar ze houden je gelukkig wel goed in de gaten. rustig aan doen en probeer er maar aan toe te geven. het komt vast goed @ingrid: oh dat is inderdaad grappig dat 29-4 een optie is. wie weet komt hij wel uit zichzelf op die datum! hihi. maar dat duurt helemaal niet lang meer! oei, spannend zeg ik ben benieuwd. goed dat je niet meer gaat werken, nu lekker aan jezelf denken en je kleine ventje. doe je rustig aan? @shart: dat is goed nieuws zeg! fijn dat je kleintje het zo goed doet. @boris: oh dat klinkt goed zeg! wat fijn. @bekkenpijn: ik geloof dat ik daar nu ook last van heb. heb echt pijn in mn bekken/heup en schaambeen. deze pijn ken ik niet en voelt anders dan de ischias, want dat had ik al. dacht eerst dat ik te veel gedaan had, maar heb er nu al 3 dagen alst van hopelijk trekt het nog weer weg, maar ben bang van niet.
Doe vandaag mijn 30 weken dansje!! Straks op controle bij de vk, benieuwd of alles goed is. Moet wel aan gaan geven dat werken erg zwaar wordt en dat ik regelmatig harde buiken heb! Over 2 weken groeiecho! Maar kan eigenlijk niet wachten om ons mannetje weer te zien!!
Wij hebben volgende week groei echo. En dan met 36 weken de ligging echo. Bekkenband heb ik geen ervaring mee, wil er wel naar kijken, zal de fysio eens vragen volgende week. Het zitten in de kleermakers zit helpt enorm! Dus is een goede aanrader.
misschien dan beter om het rustiger aan te gaan doen oo je werk mojo. ben je al bij de vk geweest? wat zei die er van?
Oja die kleermakerszit ga ik vandaag erin houden! Ga nu eerst even lekker een rondje op de fiets, hopen dat dat ook een beetje helpt. Oja en ik doe nog even 31 weken dansje!
Hier ook in de ziektewet door bekkenpijn.. Rustiger aan doen en fysio behandeling werkt redelijk. Ik had uitvalverschijnselen, erg pijnlijk