16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bah even mopperen hoor. Kom net bij de vk vandaan en nou zit ze weer op het randje of net buiten haar groeicurve waardoor ze weer beginnen te zeuren over een groot kind en dat ik weer een diabetestest moet doen. Ik ben het zo zat! Er is volgens mij niks mis ze weigeren alleen verder te kijken dan de icsi uitgerekende datum die alleen op papier staat (volgens de termijnecho met 11 weken was ik 3 dagen verder dan de icsi datum waardoor dus alles uit de maat loopt omdat ze weigeren de datum aan te passen).

Ik heb er gewoon echt even genoeg van, paniekzaaiers zijn het.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Irritant erminia, ik bedoel wat is nu drie dagen??!

3. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja net het verschil tussen niks aan de hand of een groter kind en zwangerschapsdiabetes testen in mijn geval...zo frustrerend!

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat lijkt me nog eng ook om uitvalverschijnselen te hebben.
    gaat het wel al beter?

5. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Wat irritant erminea. Heb je het wel aangegeven bij ze?
    Het lijkt me logisch dat de groeicurve dan wat afwijkt.

6. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Mijn moeder belde me vanmiddag dat oma aanstaande donderdag naar NL gerepatrieerd wordt.

Ze worden donderdagochtend opgehaald met de ambulance en dan vervoerd naar Las Palmas luchthaven, dan met t vliegtuig naar Dusseldorf en van daaruit met een ambulance naar Apeldoorn. Oma krijg 24/7 verzorging. Er vliegt een verpleegster mee..

Aan de ene kant ben ik blij dat ze terug komt aan de andere kant gaat haar wens hierdoor niet in vervulling :( sterven op Gran Canaria..

Best dubbel :( maar ben toch wel blij dat ik haar eind van de week weer even vast kan houden :)

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ah op die manier.. Idd frustrerend!! Nou hopelijk snel meer duidelijkheid

Ja , maar de uitval is helaas geen pijl op te trekken en dat is zo irritant, maar hopelijk blijft het nu weg nu ik nauwelijks werk

8. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Shart wat een fijn nieuws! :) Daar kun je wel even van genieten denk ik, zo'n goed vooruitzicht!!

Demie wat ontzettend naar zeg, die onzekerheid, ik hoop echt dat het gewoon goed komt en je niks ernstigs hebt! Ga voor je duimen meid!

Boris wat heerlijk dat alles er goed uit zag! Gelukkig kun je gewoon gaan bevallen, is vast een hele geruststelling. :)

Hier toch af en toe wel veel last van zwangerschapsischias, heel irritant. Val af en toe gewoon om als ik opsta ofzo. Nou ja, ik moet proberen rustig aan te doen en dan is het na de bevalling snel over. :)

Nou wij zijn vanmiddag ook weer bij de vk geweest. Toch nog 2 echo's in het verschiet, joehoeee. Ik had voor het eerst een andere verloskundige (zij werkt daar parttime) en zij vroeg of ik ook zo'n suikertest heb moeten doen ivm mijn bmi wat net op het randje lag. Nee ik had niks gehoord zei ik, dus ze wilde even overleggen met de andere vk, omdat de baby een groeispurt had gehad maar dit nu weer stabiel was. Tenminste, zoals ze aan mijn baarmoeder hadden gemeten. Ik heb daar dus nog even niet nuchter bloed laten prikken en m'n suiker was 5.4 dus ik hoef geen dagcurve te laten prikken. Ik moet alleen een groeiecho laten maken volgende week en een gesprek met een gynaecoloog. Is toch overal weer anders hè, dat protocol. Nou ja het kwam er dus op neer omdat er in mijn familie ook niks van diabetes voorkomt, de groeispurt weer was gestaakt en omdat mijn suiker prima was ik geen suikertests hoef te doen. Gelukkig maar!! Dus wel een echo volgende week en wrss met 36 weken nog een liggingsecho. Nou ik ben benieuwd, vind het wel heel leuk om haar nog eens te zien! :D

9. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb het aangegeven bij ze maar het is protecol...zucht. dat zou dan de 3de glucosetollerantietest zijn terwijl er voor mijn gevoel niet echt aanleiding voor is en ik ben er gewoon klaar mee. Mijn vriend is bijna 2 meter dus ons meisje is niet de kleinste nee maar doordat ze weigeren de uitgerekende datum aan te passen valt ze steeds net buiten de lijnen. Ik wou gewoon heel even dat ze me even met rust lieten.

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Vind het inderdaad ook wel een raar verhaal hoor, zoveel aanleiding hebben ze niet om je alsnog wéér zo'n test te laten doen. Kun je het niet gewoon weigeren? Je bent het niet verplicht toch? :p Als je gewoon aangeeft dat je dit niet vind kloppen en hier zat van bent, moeten zij daar toch gewoon mee akkoord gaan lijkt me? :p

11. Missladybug

Ja ze kunnen je niet verplichten.
    Aan de andere kant, vind je zo'n test echt zo afschuwelijk?
    Ik vond het een kleine moeite.
    Maarja als het eigenlijk voor niks is dan snap ik ook dat je er gewoon geen zin in hebt.

12. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Herkenbaar, ik krijg binnenkort ook een derde test.
    Ik prik af en toe zelf sinds de 12 weken gezien het toen te hoog was.
    Daarna was OGTT goed, maar nu dus weer terwijl ik weet dat het goed is.

Verloskundige gaf mij 2 opties: of de OGTT doen, of een papier tekenen waarin ik aangeef zelf verantwoordelijk te zijn voor eventuele gevolgen. Dit omdat ze geen risico's willen lopen te worden aangeklaagd als er straks toch wat blijkt te zijn, hoewel dat niet kan, gezien ik zelf prik). Ze willen dus zichzelf indekken.

Ik heb gekozen toch de test te doen, ik wil geen aantekening in mijn dossier met een ondertekend papier dat ik niet meewerk met de testen en zelf verantwoordelijk ben. Mensen die mij niet kennen en niet weten dat ik zelf prik, (ziekenhuispersoneel tijdens bevalling) kunnen daardoor door gekleurde bril naar mij/ons kijken en dat wil ik voorkomen, dus dan toch maar die stomme test, totaal zinloos, het kost me tijd, geld (eigenrisico) en ik vind het heel smerig.. maar ja het alternatief is nog vervelender. :(

13. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    De rest heb ik niet gelezen, kom morgen even uitgebreider lezen en reageren.

14. Ik heb geen Suikertest moeten doen nog. Ook niks over gehoord. Terwijl mijn biologische vader wel diabetes heeft door zijn obesitas en mn oma ouderdoms diabetes had.

Volgens mij krijg ik nu ook dat griep virus. Zat rustig op de bank en ineens spuug misselijk. Ben maar naar bed gegaan, en toen ineens vette buikpijn en kan nu dan niet slapen. Dus hoop dat t weg trekt.
    Mn zus was hier zondag en daar was mn oudste nichtje van ziek. Hebben we hier 3x moeten omkleden omdat de diarree eruit liep. Nu vandaag was mn jongste nichtje zo ziek, spugen en diarree. En nu vanavond ook mn neefje. Dus ben aan t duimen dat ik t echt niet krijg.

15. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Oh het is erg besmettelijk :(
    Hier heeft het hele gezin het gehad behalve ikzelf en mijn moeder was vandaag ziek geworden. Voelde me wel schuldig. . cadeau voor haar super hulp tijdens de ziekenhuisopname van mijn dochter.. :(

16. Missladybug

Ja man en ik zijn ook flink ziek geweest.
    Het is een rotvirusje.
    Gisteren was ik even bij m'n ouders op bezoek maar schoonmoeder was ook flink ziek.
    Ben maar niet te lang gebleven, wilde niet opnieuw aangestoken worden.

17. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Ingrid: Wat heftig met je oma.
    Waarom mag ze niet op Gran Canaria blijven dan?

18. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Mijn oma overwintert daar al haar hele leven maar haar gezondheid laat het niet meer toe daar te blijven of ze moet daar in t ZH liggen en dat wil m'n oma en m'n familie niet. Bovendien zal mijn moeder of mijn tante dan altijd daar moeten zijn en dat is geen optie.

Ze is 96 jaar, heeft veel Angina Pectoris aanvallen (iets met de kransslagader en t hart), ze is behoorlijk verward en de mri heeft uitgewezen dat haar ruggenwervel versleten is (vandaar die giga pijn)
    Ze kunnen haar daar alleen goede medicatie (morfine) geven in t ZH, waar ze dan niet meer uitkomt. Dat willen we niet, daarom wordt ze morgen gerepatrieerd, ze krijgt 24/7 verzorging/verpleging aan huis zodat ze een waardige laatste periode heeft. Mijn moeder en tante hebben haar altijd beloofd dat ze nooit naar n tehuis hoeft dus vandaar dat ze zich aan deze belofte wilden houden.

Hier in NL krijg ze goede verzorging en goede medicatie tegen de pijn, dat is fijner dan in een ZH in Gran Canaria te sterven..

19. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ok op die manier.
    Pff hoop dat ze een goede laatste periode heeft. Ze heeft al behoorlijke leeftijd bereikt zeg!

20. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Zo'n leeftijd en dan elk jaar overwinteren op Cran Canaria, ik zou er voor tekenen! Niet iedereen heeft en haalt dat.
    Hopelijk krijgt ze hier de verzorging die ze nodig heeft, dicht bij haar familie.

Vandaag 28 weken! Mooie mijlpaal weer.
    Ik zal later even een buikfoto plaatsen. :)

Deel Deze Pagina