16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat een vervelende gedachtes Ingrid! Maar kan me er wel wat van bij voorstellen. Probeer het wat ook van je af te zetten.

2. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @erminea: oh wat irritant zeg! als ze gewoon die 3 dagen aanpassen is er dus niks aan de hand? dat is inderdaad wel een beetje paniekzaaien. maar je meot maar zo denken: het is goed dat ze jou zo goed ind e gaten houden. ze nemen geen risico's.

@ingrid: dat lijkt me inderdaad heel erg een dubbel gevoel. sterkte met je oma! wat een gedoe met die bloedverdunners. sneu dat ze dat gedoe nu nog moet meemaken. knuffel voor je familie.

@lizz: leuk dat je haar nog 2x mag zien :) hoe was je nachtje weg?

@trisha: beterschap meid. het schijnt inderdaad erg besmettelijk te zijn. mooie buik ook.

@maantje: wauw mooie buik!

@child: ja hier ook bijna dagelijks een hikkende baby. maar duurt nooit echt lang.

@moonlight: ik vind het veeeel zachter als een trap. een heel zacht en ritmisch getik.

@gewicht: ik ben al 17,5 kg aangekomen!

@mojo: wat zei de vk over je harde buiken en werken?

vanmorgen suikertest gehad, bah wat vies :(
    hoe lang duurde het bij jullie tot je de uitslag kreeg?

nog ff een update van mijn buik

Bijgevoegde bestanden:

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Toekie, mooie buik!
    Bij mij duurde het 5 dagen voor ik de uitslag kreeg.
    Vrijdag gedaan, pas op dinsdag was de uitslag binnen.
    Meestal als je niks hoort is het goed (komt de uitslag pas bij het volgende consult bij de vk tenzij je eerder zelf belt). Anders wordt je gebeld. Althans zo gaat het hier, weet niet of het op andere plekken anders gaat.

Ingrid *knuf*

4. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Wat een lieve reacties van jullie ❤️ Bedankt daarvoor!!
    Mijn man zei straks toen hij me belde ook dat ik moet proberen het voor nu los te laten, dat ik er niets aan kan doen. Dat is ook zo, dat weet ik maar vind het erg moeilijk.

Mooie buikfotos, ik zal zo meteen ook weer eens een foto maken.
    Wat de hik betreft: dit voel ik ik dagelijks :)
    Qua gewicht: ik ben 11,5kg aangekomen, blijf al een aantal weken hangen rond dit gewicht. Komt waarschijnlijk ook door het vitus, de ZH-opname en mijn slechte weerstand nu.

5. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ingrid kan me echt goed voorstellen hoe je je voelt, we gaan allemaal hard duimen dat ze er rond je bevalling nog is en ze je wondertje nog mee kan maken!

Gewicht hihi ik ben ook al 13kilo aangekomen! Ben normaal heel erg op m'n gewicht lettend en sportief en van het goede eten, nu ook niet veel snoepen dus moet dat echt loslaten.. Straks maar veel wandelen 😁

6. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Britt; lief van je, ik hoop het echt..

Bij deze een collage van m'n buikfotos

7. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag mijn leidinggevende gesproken, heb me "ziek" moeten melden en ga wel mijn uren naar het werk om te kijken wat ik kan doen. Maar in ieder geval geen avonden meer en niet te veel uur op een dag. Mocht dat niet gaan blijf ik volledig thuis!

Heel veel sterkte Ingrid!

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ingrid mooie buik!

Toekie: Uitslag suikertest 'kreeg' ik meteen. Dat wil zeggen: Ze knijpen een oogje dicht terwijl je zelf meeloert wat ze op het formulier zetten haha. Officieel mogen ze het niet zeggen van het lab, maar ze noteren het wel heel duidelijk. Ik zei nog: Ok, ben ik daar ook weer voor geslaagd. Gniffelen ze nog even en klaar was het haha. (zo ging het bij mijn zoontje ook al)

Gewicht: Ik schommel tussen 6-7 kg aankomen en ben daar best trots op haha. Ik ben bij mijn zoontje 20 kilo aangekomen en heb mijn bmi al tegenzitten (bmi was nu voor zwangerschap 35, scheelt wel dat ik lang ben, geen klein propje)
    Ik begon deze zwangerschap 5 kilo hoger dan bij zoontje en loop nu voor het eerst gelijk. (ik heb zwangerschapskaart van zoontje vergeleken)
    Dus hoop dit mooi in de hand te houden. Ik let veel beter op voeding, eet echt anders (toen meer brood, nu havermout en andere gezonde dingen) Mijn bloeddruk was vorige keer al goed bij zoontje, nu nog beter.
    En waar ik heel blij mee ben: Bijna geen constipatie dit keer.
    Dus ik hoop zo goed door te kunnen gaan.

9. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel logisch hoor ingrid dat het je zo bezig houd. Is ook niet niks.

Qua gewicht zat ik laatste controle vorige week op 5,5 kg
    Valt nog mee dus.

Heb zelf nu regelmatig een drukkend gevoel naar beneden toe. Alsof ze al probeert zich eruit te duwen.
    Volgens ml had ik dat gevoel bij de andere twee ook maar ik kan het me niet echt herinneren.
    En als ik in mn pauze naar buiten ga danst ze steeds op mn blaas terwijl ik dan echt net ervoor naar de wc ben geweest.

10. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Gewicht..., Zal me eens wegen morgen maar vergeet het steeds :p
    Laatste keer wegen is toch alweer 10 weken geleden gok ik.... Echt een gok trouwens want ik het geen idee :D

11. Blue wat netjes qua gewicht!

Dat drukkend gevoel heb ik ook!
    Ik probeer ook op te letten wat ik eet maar uit verveling ga ik soms sneller wat eten of als ik moe ben. Maar doe nu toch al ruim een week met 1 zak dropjes. Heb maar veel fruit op hihi :)

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Meiden wat kletsen jullie veel :D

Zal vandaag even uitgebreider reageren: voor nu doe ik mijn 31 weken dansje! :)

13. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik reageer weer weinig merk ik.. Zal voorlopig nog wel minder worden, want we hebben gisteren de sleutels gekregen van ons nieuwe huis. Erg druk voorlopig met klussen en verhuizen. ;)

Gisteren nog een controle gehad en mijn bloeddruk was wonderbaarlijk genoeg toch gewoon netjes 120 over 75. Ook is ze eindelijk eens een beetje anders gaan liggen, nog steeds in stuit maar met haar rug aan de andere kant. Had al veel last van mijn buik, dus wist al wel dat ze iets aan het doen was. Jammer dat ze nog in stuit ligt, maar ik ben wel blij dat ze blijkbaar toch genoeg beweegruimte heeft!

Hier nog steeds 7kg aangekomen.

14. Gefeliciteerd met de sleutel! En veel klus plezier! Nu kan het voor jullie ook eindelijk beginnen!

15. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Gefeliciteerd Anne!!
    Succes met klussen en overhuizen :)

16. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Gefeliciteerd met de nieuwe woning Anne.
    Doe je een beetje rustig aan met klussen! Lekker delegeren hoor.
    Fijn dat de controle goed was!

17. Hoe gaat het met jullie navels?
    Ik had altijd een enorm diepe navel. Kon m'n wijs vinger tot m'n 2e vinger kootje er met gemak in stoppen. Nu nog maar een half vinger topje. Zit echt om m'n navel een rand van 1cm met huid die er eerst in zat. Wel grappig om te zien.

Heb ook weer enorme hoofdpijn. Ondanks dat ik nu genoeg drink, en wat meer zout eet. Ging net paar dagen weer goed. Zit zelf ook te twijfelen of ik een vervroegde afspraak bij de longarts maak. Vorige x was alles goed. Minder dan voor de zwangerschap maar nogsteeds ruim boven gemiddeld. Nu blijf ik maar kort ademig en zwaar op de borst. Ben met elk klein dingetje buiten adem en dan sleept t echt. Maar hij wilde me pas eind mei zien. (Vlak voor de bevalling)
    Doe nu dubbele onderhouds pufjes en dan nog zo'n 3x daags t "nood" pufje. Is luchtwegverwijderaard. Dus om m'n lucht wegen breder te maken.

18. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Anne en veel klusplezier!
    Ja trisha, ik heb dat ook met mijn navel! Er komt nu zelfs al een puntje bijna eruit!! Haha gek hoe dat zo allemaal kan veranderen!!

19. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wat een mooie buik Ingrid! :)

Toekie, ja de overnachting in het hotel was hartstikke leuk! Echt even een gevoel van vakantie, even samen weg nu het nog kan. :)

Trisha, haha wat grappig dat je dat zegt, ik had ook altijd een hele diepe navel. Laatst lag ik op bed met mijn handen op mijn buik en ik moest hoesten en m'n navel puilde bijna uit. Ik schoot meteen in de lach, dat heb ik nog nooit gevoeld, heel apart! :D M'n man zei laatst al 'heee ik kan het einde van je navel zien!' haha :p

Anne gefeliciteerd met jullie huis en succes! :)

Hier tot nu toe 4 kg aangekomen. Ben heel benieuwd hoe dat de komende weken nog op gaat lopen.

*verlaat 30 weken dansje*, toch bijzondere mijlpaal, die laatste 10 weekjes :D

20. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @ingrid: ja ik kan me goed voorstellen dat je dat heel moeilijk vind! logisch toch? en met al die hormonen is het vast nog heftiger en moeilijker.
    jij hebt ook een mooie buik hoor!

@mojo: goed dat je in de ziektewet gaat hoor. je meot nu aan jezelf denken en je baby ;) lekker rustig aan doen.

@child: dat kan bij ons niet, want het bloed werd uit de arm gehaald en dat wordt dan later onderzocht dus de mensen die daar werken weten ook niet gelijk de uitslag. zodra die bekend is wordt dat doorgestuurd naar de vk.
    super dat het goed met je gaat! klinkt keurig hoor.

@boris: moet jij je dan niet wegen van je vk?

@anne: leuk, succes met klussen en verhuizen! wanneer gaan jullie over? fijn dat je controles goed zijn. maak je nog maar niet druk hoor dat ze in stuit ligt. ze kan nu nog wel draaien.

@trisha: ik heb ook van mezelf een hele diepe navel, maar nu is ie weg haha. stom is dat he? hij komt er nog net niet uit, maar dat kan dus wel.
    het hoort er wel een beetje bij hoor, kortademig worden. maar als je pufjes gebruikt vanwege luchtwegproblemen, zou ik het niet raar vinden met deze klachten je afspraak naar voren te halen. gewoon doen, misschien dat je daar wel heel veel baat bij hebt.

@gewicht: oh als ik dat zo lees voel ik me echt megadik! ik ben het meeste van iedereen aangekomen, hellup! ben benieuwd hoeveel er nog bij komt.

ik krijg erg last van mn heupen, bekken en schaambeen. deze pijn ken ik niet, is niet van mn ischias. lopen gaat ook steeds moeizamer.
    maandag gesprek met mn baas over hoe het gaat nu. ben benieuwd naar de uitkomst.

dan nog mijn 31 weken dansje :D
    nog maar 63 dagen, dat klintk al dichtbij zeg!

Deel Deze Pagina