Ben net weer geweest voor controle in ziekenhuis. Gelukkige mocht ik weer naar huis!! Had men koffertje al achter in de auto. Just in case. Maar baarmoedermond blijft mooi lang al hangt er wel een stolsel in. Hopelijk komt die er rustig uit of lost ie op. De vorige keer kwam dat weer met een fikse bloeding. En de ctg was ook weer prima. Voel beebje ook heel veel dus op t moment blijft het even rustig!! Weet niet of ik t al verteld had maar heb dit weekend ook een groei echo gehad. Ze was 1907 gram geschat. Mooi gemiddeld zeiden ze.
Wauw! Dat is veel meer dan die van mij. Maar we schelen ook ongeveer 2 weken. Hier was de baby gister op 1517gram geschat.
@trisha: klopt ongeveer dan wel hoor! Ze schijnen in deze weken ongeveer 150 a 200 gram aan te komen per week dus 400 gram erbij in 2 weken dan zit je rond de 1900 gram! Baby was bij mij met 30 weken rond de 1600 gram en ze loopt wel een beetje voor. @Demie: fijn dat je weer lekker terug naar huis mocht! En dat de ctg en bm goed waren! Ik duim dat de beeb de eerstkomende 4/5 weken gewoon lekker blijft zitten waar ze zit! @child: sterkte zo 2 dagen zonder ml! Ik ben in het paasweekend ook manloos, maar heb toch geregeld dat dl lekker nachtje uit logeren is. Ze kan nogal spoken snachts en heb daar echt geen energie voor momenteel. Pittig hoor! Hihi hier ook een tut die na het eten lekker gaat douchen en dan om 20:00/20:30 in bed ligt @lizz: ik zag net mooie foto's voorbij komen in een ander meitopic van je echo! Fijn dat alles goed is @hier: sorry heb ons topic beetje verwaarloosd voor m'n gevoel, ben echt heel druk deze week. Morgen laatste werkdag en moest echt nog heel hard werken om alles af te krijgen. Wel raar idee hoor, keer pas in Januari weer terug als alles goed gaat! Heb vandaag ook ineens heel onrustig/gespannen gevoel, er moet nog zo veel gebeuren en gaat het allemaal wel goedkomen straks? Zal ze gezond zijn? Zal alles op z'n pootjes terechtkomen? Kunnen we het allemaal aan? Hoe zal de bevalling gaan? Etc etc etc! Echt 100.000 dingen gaan er ineens door m'n hoofd. Hebben jullie dat ook? Fijne avond allemaal!
Jee wat snel gegaan nog Ingrid. Heel veel sterkte met het verlies van je oma voor jou en je familie. Wat verdrietig dat je niet persoonlijk afscheid kunt nemen. Demie ik duim dat jullie kleintje nog lekker lang mag blijven zitten!
Ja ik heb dat ook (zelfs met de 5e!) Onze 4e was een huilbaby ik heb na 6 maanden soort van burn-out daardoor gekregen, die angst zit er nu ook in. Ook gezondheid is niet vanzelfsprekend, ook heb ik de angst lang in het ziekenhuis te moeten blijven en weinig zelf inbreng te hebben (eerder mee gemaakt). Het is niet dat ik er echt wakker van lig, maar komt met regelmaat opzetten. Demie, hopelijk blijft het rustig!
Poeh precies wat jij zegt Shart, ik kreeg vandaag ook echt even een golf van zulke gedachten over me heen. Ineens sloeg even de paniek toe. Heel naar. Vandaag dus de groei-echo gehad. Ze is iets groter dan gemiddeld maar wel binnen de normen. Ze heeft zelfs al een bos haar! Jammer dat we de kleur niet kunnen zien haha! Verder was alles weer goed bloeddruk enzo, ik moet alleen volgende week toch een suikertest doen om zwangerschapsdiabetes uit te kunnen sluiten. Nou ja vind het niet zo erg, alleen vervelend dat mn man er op korte termijn vrij voor moet regelen. Ze weegt al zo'n 1860 gram! Wat een raar idee, bijna 2 kilo in zo'n korte tijd eigenlijk! Demie, fijn dat alles toch goed was maar bah, wat een narigheid voor jou steeds! Hopelijk blijft je beebje nog lang genoeg bij je! Nog een fotootje van de echo van vandaag
Hier totaal geen ongerust gevoel. Alles is klaar. De box word als laatste neer gezet. Moet nog wel de banden op pompen van de kinderwagen en alles even schoonmaken uit wassen wat betreft de Maxicosi, kinderwagen/wandelwagen en wipstoeltje. En de tekeningen verven. Maar meer totaal niet. Ben d'r wel klaar voor. Ben vanmiddag zelfs uurtje in bed gekropen. Zo moe en op. Zo nog eten koken voor Vl. Zouden pannenkoeken eten. Heb er echt zin in maar niet om te maken. En wil niet weer patat doen.
Lekker he die hormonen die met de aan de haal gaan. Soms vliegt het ook even op me af hoor... Kan ik het allemaal wel aan? Heb straks 2 kids op school en begin ik weer van voor af aan, waar ben ik aan begonnen?! De gebroken nachten. Etc. Maar dan voel ik de kleine weer lekker schoppen in me buik en dan denk ik het komt allemaal wel goed.... Kom maar op! Gister ff moeten brullen. Voel me zo rot en verdrietig. Alle ellende van vorig jaar komt nu naar boven. Begin april was ik zwanger en plots ging dat helemaal mis. En nu loop ik met een dikke buik en denk ik waarom mag dit kindje er straks wel zijn en waarom R niet?
Anita, dat is heel oneerlijk inderdaad. Er komt veel terug natuurlijk deze tijd, heel dubbel. Bij deze een dikke knuffel voor jou. Ik heb ineens flink de griep, las dat het gelukkig geen kwaad kan voor de baby, maar wel vervelend, ik heb vandaag en morgen wat afspraken staan die moet ik nu allemaal afzeggen. Nu maar rustig aan doen.
@ingrid: jee dat ging ineens snel zeg. wat emootioneel voor jou dat je geen afscheid kon nemen, maar je hebt haar gelukkig nog eventje kunnen zien via facetime. maar het blijft moeilijk en verdrietig. fijn voor haar dat haar wens wel is uitgekomen. gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie. dikke kus van mij @trisha: oei vervelend dat je niemand in de buurt hebt die je ff kan helpen. maar wel rustig aan doen hoor, dan maar in etappes schoonmaken. klinkt niet erg leuk van je schoonmoeder, logisch dat je haar niet vraagt. en klopt jah, onze kleintje groeien megahard nu kwa gewicht! @child: sterkte vandaag meid! ff doorbijten, zit niks anders op ik ken dat hoor, ik lig vaak al vóór 21.00 uur op bed. is ook wel laat zeg die cursus @demie: fijn dat je baarmoedermond nog lang is, dat is een goed teken. nog mooi ff blijven zitten kleintje @shart: nee dat heb ik niet. maar ik ben van mezelf vrij nuchter en relaxed, ik maak me niet zo snel druk om dingen. maar jeetje, hoef jij pas in januari weer te werken? hoe komt dat? ik moet rond 1 september weer beginnen (ligt er natuurlijk aan wanneer ik beval). @lizz: mooie foto! alvast succes voor de suikertest! zelfde als bij mij dus, toch nog ff voor de zekerheid. ik heb nog niks gehoord, dus mag er van uit gaan dat de uitslag goed was @anita: ik denk dat het heel normaal is hoor, dat je soms even verdrietig bent over Roan. Dat is toch ook logisch? Het is ook niet eerlijk dat hij er niet mocht zijn en dit kindje wel. maar ja daar kun je niks aan doen, dat ligt niet aan jou! dikke knuffel
Shart dat herken ik ook hoor. Werk nu nog wel een paar weekjes maar nu ik de 30 weken voorbij ben ben ik steeds aan het bedenken wat ik allemaal nog moet doen. Dinsdag de intake gehad met de kraamhulp dus weer wat klaar. Ik lees bij veel van jullie over de groeiecho....krijgen jullie dat standaard aangeboden?
Net op controle bij VK geweest. Kindje ligt ineens in stuit (verklaart de bewegingen ook wel, ik voelde flink getrap aan onderkant en vond het al zo sterk met handjes haha) En ik weet ook wanneer het gedraaid is dan want ik stond laatst in keuken en baby maakte een beweging waarbij ik dacht: Ik weet niet waar jij heen wil maar dit voelt niet lekker! haha. VK maakt zich geen zorgen. Als het rond week 35 maar weer goed ligt. Mijn zoontje heeft nooit in stuit gelegen en deze ook niet eerder dus ik maak me niet echt zorgen maar vind het vooral vreemd dus haha. @Blue: Ik krijg extra groei-echo's vanwege bmi en omdat mijn zoontje groter was.
Hier was groei echo standaard. Om te kijken of de kleine goed groeit en op de gemiddeldes zit. Ja schoonmaken in etappes doe ik wel. Moest ik sowieso al doen. Gister avond heeft Vl een overzicht gemaakt met welke diensten die draait wat hij in huis doet. Ben benieuwd of die zich eraan houdt. Vandaag iig niet. Maar gaan nu hard sparen voor een robot stofzuiger zodat als de baby er is ik dat niet zo veel hoef te doen.
Ik kreeg groei echo omdat ze wouden kijken of de placenta wel gewoon goed doet. En omdat mijn zusje, een nog kleiner meisje dan ik, een 10 ponder heeft gekregen en ze de bevalling beide bijna niet overleefde. Heb aangegeven of ze dit in de gaten wouden houden dat mij niet het zelfde zou overkomen.
WoW officieel met verlof nu! Vandaag laatste dagje gewerkt, Had taart gehaald en getrakteerd voor select groepje collega's, was erg gezellig. Wel raar idee hoor Ik heb aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof in overleg met werkgever gekozen voor volledig ouderschapsverlof. Vandaar pas in januari terug @anita balen dat je even heel verdrietig was, ik snap je gevoel wel hoor, heb dat ook Wel een beetje. @maantje beterschap! Balen om nu griepje te krijgen! Hier niet ziek maar wel flink verkouden, is ook van de hooikoorts (elk jaar hetzelfde liedje) hoop dat de voorhoofdsholte ontsteking dit jaar aan me voorbij mag gaan!) @groeiecho krijg ze nu vanwege mijn oudste, die was zowel pre- als dysmatuur. Nou verwachten ze dat dit meisje juist een stukje groter dan gemiddeld zal zijn dus dat is alleen maar goed teken. Mijn oudste kon vanaf 33 weken niet meer drinken dus kreeg veel te veel vruchtwater, dat checken ze ook meteen. Was nu prima gemiddeld, ben benieuwd op 9 april de volgende. @child hopen dat de beeb snel weer terug draait! bij mij lag ze de laatste echo's steeds naar beneden maar voel soms ook wel helemaal onderin stootjes. Zijn toch de handjes want de voetjes voel ik duidelijk nu net onder m'n ribben. @lizz: ja 2kg alweer bijna! Oudste was bij de geboorte 2400 gram en op d'r lichtste woog ze net iets meer dan 2kg (na de geboorte ging het natuurlijk helemaal niet goed met d'r) dus wel raar idee idd!
Gezien mijn kindje in stuit ligt, en ik dit op het forum regelmatig lees (ook hier) heb ik een apart topic aangemaakt om naast dit clubje met andere zwangere te kletsen over kindjes in stuitligging en alles daaromheen. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/568083-kindjes-stuit-ligging-vanaf-25-weken.html#post18424530 Voor wie interesse heeft
Bij de verloskundige hier op de praktijk doen ze mee aan een onderzoek, ik geloof dat het IRIS heet. Waarbij iedereen een echo krijgt tussen 30 -32 weken. Op dit moment wordt een groeiecho niet zonder medische indicatie vergoed door de zorgverzekeraars, waardoor extreme gevallen er nog wel eens 'tussen door glippen' de verloskundigen hopen dat door de uitslagen van dit onderzoek, het wel in het basispakket wordt opgenomen. Het is dus (nog) niet standaard en wordt nog niet vergoed, via dit IRIS onderzoek momenteel wel.