Ik heb zojuist ook weer een groeiecho gehad. Hoofdje en buik zijn gemiddeld, maar de benen zijn erg lang. Niets zorgelijks ofzo. Haar gewicht word nu geschat op 2100 gram. Ze ligt in hoofdligging, maar is nog niet ingedaald.
WoW dat is best flink toch missladybug? Fijn dat alles goed is! Hier vandaag 32 weken dansje ben zo benieuwd hoe lang het nu nog echt zal zijn qua aftellen het kan nog 9 weken zijn (ze laten in mijn ziekenhuis niemand verder lopen dan 41 weken) of 5 weken en alles wat er tussen zit... Zo spannend vanochtend weer superschattig pakje gekocht!
Wat een lief pakje!! Ja zo spannend wanneer de baby's geboren worden. Ik ga er een beetje vanuit dat ze later komt. Ze is een flinke dame ja. Ze gaan uit van 200 gram groei per week en dan zou ze 3700 zijn bij de bevalling. Maarja het zijn allemaal maar schattingen he.
Bedankt voor de uitleg maantje! Zou graag nog eens spieken naar de kleine maar ja pretecho kost zoveel en ik heb dus geen groeiecho. super leuk outfit shart!
Oh Shart wat schattig!! Missladybug, hebben jij en je man in verhouding ook lange benen? Wij hebben juist korte benen haha, dat zien we ook bij onze dochters terug, broekmaat is altijd kleiner dan rompmaat Blue snap ik. Ik zou het ook graag willen, maar vind de kosten ook te veel. Daarbij is mijn ervaring dat ik de dvd's en zo na de bevalling toch niet meer kijk. Ik ben ook benieuwd wanneer iedereen bevalt. Ik ben ook benieuwd of ik de laatste zal zijn of niet, ik denk het niet
Maantje, nee man en ik zijn gemiddeld qua lengte. En hebben beide best korte benen in verhouding! Onze ouders hebben ook niet echt lange benen. Dus ik denk toch een meetfout?
Oooow mijn hormonen zitten me in de weg. Ik word helemaal.gek van kraamzorg. Nu krijg ik ineens dit mailtje "Ook ben ik wel benieuwd of jullie er nog uit zijn of de bevalling thuis gaat lukken in bad? Wel is het hierbij noodzakelijk een bed in de woonkamer te hebben. De is ook het beleid van de verloskundige." Eerst al de toon van het mailtje wat irritatie oproept maar daarnaast...hoezo bed? Ik heb nog speciaal gevraagd aan de vk of we nog dingen moesten regelen op dat gebied en het antwoord was nee. De thuiszorg weet daarbij al maanden dat ik thuis wil bevallen waarom kom ze er dan nu ineens mee. Communicatie verloopt ook al steeds niet lekker. Ik begin ze een beetje zat te worden. Ligt het nu aan mij of....?
@Missladybug dat is een flinke dame. Maar zolang het hoofdje niet te groot is schijnt het niet zo erg te zijn. Mijn meisje is ook al zo groot, donderdag weer een groei echo ik ben benieuwd. @shart wat een lief pakje! @trisha wat leuk! Ik heb al jaren een robot stofzuiger en dat werkt zo fantastisch! Ik stofzuig beneden echt nooit meer met de hand. @hier ik doe nog even mijn 33 weken dansje!
Erminea, wat raar. Waar moet je nu ineens een bed vandaan toveren dan? Raar dat ze daar niks over gezegd hebben tot nu toe. Ik ben benieuwd hoe zwaar ze jouw meisje schatten donderdag! Tegenwoordig heb ik moeite met slapen. Ik slaap graag op m'n zij maar na een uur krijg ik pijn in de heup waar ik op lig en dan moet ik weer draaien. Hebben jullie dit ook?
Vervelend dat je niet iedereen op 1 lijn zit. Erg frustrerend. Heb absoluut geen verstand van badbevallingen maar kan me wel goed voorstellen dat er een bed in de woonkamer/bij het bad moet staan. Stel dat zich er complicaties voordoen kan niemand er goed bij en zal je het bad uit moeten. Of als je nadien gehecht moet worden etc. Dat zijn situaties waarbij je niet eerst de trap op wil lopen om bij je eigen bed te komen.
Miss ladybug dat heb ik ook. Ik lig graag op mijn linkerzij maar ik moet dan idd draaien na een poosje vanwege de pijn in mijn heup. Heel irritant maar gelukkig slaap ik wel verder daarna.
Zoals we dat hier in het zuiden zouden zeggen: Wat een gezanik!! Enerzijds willen zorgverleners tegenwoordig de wens van de kraamvrouw vooropstellen en anderzijds maken ze het je op deze manier onmogelijk. Het klinkt alsof ze dat er nu ineens bij bedenken. Waarom heb je een bed nodig? Wat is het nut ervan? Ik vind de toon ook wat 'schooljuf' achtig. Zou niet gek zijn als je van je afbijt. Misschien is er een forum/website die speciaal gaat over bad bevallingen en kunnen ervaren mensen je daar verder helpen met tegenargumenten. Hopelijk krijg je het opgelost.
Chilid: hier ook een stuitligger. Gek is dat he, de bewegingen voelen ineens echt anders. Ik voel vooral hoofdje in m'n maag draaien. VK maakt zich hier ook nog geen zorgen, nog 4 weken om te draaien uit zichzelf. Blue: hier geen groeiecho. Wel placenta echo binnenkort, omdat die met 20wk te dicht bij de uitgang lag. Trisha: haha due robot stofzuigers vind ik te grappig. Vooral als er een kat op gaat zitten en zich rond laat rijden 😂 Demie heftig van je zusje en fijn dat ze dat bij jou in de gaten houden! Wow 10-ponder, nee dat lijkt mij ook niks... Shart: heerlijk met verlof! Geniet ervan! En wat lang! Heerlijk! En wat een snoezig pakje zeg. Heel leuk! Maantje: ik sluit me ook even aan bij het stuit topic Fijn dat alles goed was missladybug! Hebben jij en je man ook allebei lange benen? Hier namelijk wel, dus lange benen zou hier heel verklaarbaar zijn. Oh haha ik lees nu al van niet Erminea wat vervelend van het mailtje slechte communicatie is echt heel irritant. Ik zou gewoon antwoorden dat het allemaal besproken is met de VK. Hier is de verbouwing van de badkamer in volle gang. Nou ja nu is het weekend en de stuclaag moet eerst goed drogen en uitharden, maar maandag gaan ze weer flink verder joepie straks een mooie schone nieuwe badkamer mét bad! Ik kan niet wachten donderdag worden de meubeltjes voor de babykamer geleverd, maar die blijven nog wel even ingepakt want ik vind het zonde als ze al stof staan te vangen van de verbouwing. De kinderwagen heb ik na het passen ook terug gedaan jn het plastic ookal staan ze op een afgesloten kamer haha.
Samsoko, de eerste bevalling van men zusje was inderdaad heel heftig. Ze moesten het sleutel beentje breken om m er uit te krijgen. En men zusje verloor zo veel bloed!! Daarbij was ze nog maar 19 en al heel erg bang voor alles wat er gebeurde. Maar gelukkig zijn ze er beide goed vanaf gekomen. En ook haar 2 bevalling (die wel wat eerder is ingeleid om haar 2de niet te groot te laten worden) ging wel prima en vlekkeloos. Lekker zeg dat je straks een hele nieuwe badkamer hebt. Maar vind het ook wel knap dat je nog tegen al die rotzooi kan en zo lang hebt kunnen wachten met het kamertje. Shart heel leuk pakje!! Ermina, hier hoefde ik ook geen bed naast het bad te zetten. Heb er nog speciaal om gevraagd toen omdat ik dat op internet had gelezen dat dat soms het beleid is. Had ook zo graag in bad bevallen. Ben best een beetje jaloers als ik zo jullie verhalen lees. Ik lig hier maar te liggen. En de nestel drang maakt het ook niet makkelijker. Hoewel iedereen om me heen heel lief en behulpzaam is hoor. Zou nog zo graag veel dingetjes ff aanpakken. En dat iemand anders de babykamer even afneemt. Grr das helemaal lastig. Nu heb ik gister ook nog de laptop van de bank af gegooid. Helemaal stuk!! En vl heeft m echt nodig voor school. Moet voor dinsdag al weer verslag inleveren, dus is nu een nieuwe aan het kopen. Ai ff een uitgave waar ik niet opgerekt had. Echt ff een baal dagje. Natuurlijk weet ik dat ik blij moet zijn dat ze goed groeit en nog in men buikje zit. En elke dag er weer 1 is.
Bij mijn weten (ik wilde bij eerste ook een badbevalling en heb ook bevallingsbad aangeschaft) moet er een bed naast je bad staan. Als het persen onverwachts niet vlotten wil moet je uit bad. Je placenta willen ze ook dat je die op bed eruit perst en dan wil je echt geen trap op. Maandag echo, zin in. Hoop niet dat kindje teveel voorloopt. En zou leuk zijn als het weer goed ligt haha. Kan het nu niet zo goed voelen. Hik voelde ik gisteravond onderin en las ergens dat dit wel kenmerkend is voor stuit. Bijna 33 week. Wat vliegt de tijd!
Ik heb momenteel geen idee hoe de kleine ligt. Meestal voel ik dr billen bij mn ribben maar lag vandaag zoveel te bewegen. Ben zo happy morgen toch een andere kinderwagen ophalen. Mn neef vroeg of ik de wagen van hun voor een prikkie over wou nemen hij is vorig jaar nieuw aangeschaft en nog heel mooi, het is de quinny mood.
Super blue van de kinderwagen! Onwijs fijn! Child leuk morgen echo! Ik duim ook dat jullie kleintje weer terug gedraaid is! Ik dans mee Missladybug, voor 31 weken 😊
Demie: knuf! Snap heel goed dat het best moeilijk moet zijn om niks zelf te mogen doen... En heel erg balen van de laptop! Hier pas geleden ook met de iPad gebeurd Blue: leuk zeg van die kinderwagen! Vandaag 32 weken en 2 dagen, dit was de dag dat ik bij m'n oudste geen leven meer voelde en naar het ziekenhuis moest. Alles zag er een dag latet weer als normaal uit, maar ik merkte dat het anders was geworden. Achteraf groeide ze ook niet meer goed en dronk ze niet meer van het vruchtwater, dus daar had ik veel te veel van. Wordt gelukkig met 34 weken weer gecheckt. Maar vind het best een spannend weekje zo.
Jee kan me voorstellen dat dat spannend is Shart! Het gaat vast en zeker goed nu, ik duim dat deze week snel voorbij mag zijn, zodat je weer wat mag ontspannen. Knuf!