16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja je slaat de spijker op zijn kop. Ik was al bang dat het aan mijn hormonen lag:D. Ik heb een grote loungebank dus als er gelegen moet worden kan het daar ook wel. Zo groot is mijn huis helemaal niet en die zit al vol met bevalbad :).
    Net zo als die "kind onder twee dekens" van ze die ik ook nog steeds niet begrijp.

Maar ik zit ook wel een beetje te stressen hoor omdat de tijd zo vreselijk snel gaat ineens.

2. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh fijn verbouwen! Ik heb net de verbouwing van onze badkamer afgerond en dat is zo fijn! Hoop dat ze snel klaar zijn en je lekker nog even kan genieten :)

He wat lijkt me dat spannend...kan je je gewoon niet voorstellen als je dat niet heb meegemaakt. Ik ga extra voor je duimen dat de week snel voorbij is en uk lekker blijft trappelen om je gerust te stellen.

@Hier,

Ik ben de hele dag aan het werk (hele weekend al) ben echt gesloopt (nu al) maar ik moet nog even doorbikkelen tot 17uur. Hebben jullie ook al last van de zomertijd?

3. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog geen last van de zomertijd. Vind de dag alleen zo snel voorbij gaan.

Straks de wagen ophalen :)

Vandaag weer veel last van verkeerd ademhalen. Krijg er nu ook echt hoofdpijn van. Niet fijn dit. Ik hoop dat dat straks als eerste over is wanneer ik bevallen ben.

4. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Shart ik snap je ongerustheid, dat is je niet in de koude kleren gaan zitten.

Erminea, heb jij ook kraamzus?
    Als je een grote lounge bank hebt kun je misschien voorstellen deze wat op te hogen? Onder ons bed kunnen geen klossen dus wij hebben kratjes bier ingepakt met mooi papier en het ziet er best mooi uit. Misschien is zoiets een oplossing waar kraamzorg zich ook in kan vinden? Kratjes staan er snel onder, en zijn er na de bevalling ook meteen weer onder uit.. Lijkt me niet dat ze daar nog moeilijk over kunnen doen.

Blue, hoe komt dat verkeerd ademhalen, doe je dat automatisch?

Hoe is het met de anderen? Sorry als ik iemand vergeten ben.

Ik heb wat last van hormonen, wat nestdrang, maar ik ben ook kribbiger, vermoeider en prikkelgevoeliger.. lastig, zeker met 4 kinderen. Gelukkig is het weekend, en sta ik er niet alleen voor.

5. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    hier ff egobericht.
    ik heb samen met mn zoontje een paar dagen plat gelegen. toch nog geveld door de buikgriep, bah vreselijk. nu is manlief aan de beurt.

straks naar de vk, ik zal later ff bijlezen

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Beterschap Toekie!

7. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Grrr... Van het UWV wordt je ook niet vrolijk van.
    19 maart ziek moeten melden, wordt ik 20 maart al gebeld.
    Goedkeuring gekregen over de ziekteperiode.
    Krijg ik afgelopen vrijdag een brief met een hele andere achternaam, voor het aanvragen van zwangerschapsverlof?! Heb ik al lang gedaan!
    Net maar even gebeld.... Blijkt er helemaal geen ziekmelding bekend te zijn op mijn naam! Ja mevrouw ik denk dat er een persoonsverwisseling heeft plaatsgevonden. Nou lekker dan! We gaan het voor u uitzoeken....

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Kindje ligt hier weer goed. Vanmorgen echo gehad.
    Had al zo'n vermoeden omdat ik ineens weer veel meer moest plassen haha. Nu hopen dat het blijft liggen.

Berekening ligt nu op 2400 gram, ligt weekje voor. Buikje 2 week.
    Gyn vond het niet schokkend, vond het allemaal heel netjes
    Kindje heeft al haartjes en ze hebben ook ff 3D gekeken (dat is handig als je 2 enthousiaste oma's naast je hebt zitten haha)

33 wekenedited.jpg

9. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Child; fijn om te horen dat alles goed is :)

Ik zal proberen weer wat meer te reageren, heb de laatste dagen wel mee gelezen maar was verder niet echt actief.

10. Even bij gelezen hoor!

Kan de namen niet meer onthouden, maar volgens mij was t shart. Sterkte dese week. Zal vast veel beter gaan met deze. De k dat de kans op zo'n herhaling best klein is.

Griep: beterschap allemaal

@slapen
    Hier ook drama, al weken. Ben echt op. Kan van mezelf al niet lang op een zij liggen. Max 15 minuten op rechts en max 30 minuten op links. Dus moet al veel draaien. Maar nu word t wel erger.
    Ook is onze jongste hond tegen loopsheid aan, en heeft zich bedacht dat ze geen enkel moment meer van me weg wilt. En dus ligt ze hele nachten te blaffen (wel zachtjes maar luid genoeg dat ik er van wakker lig). En dan nog de zomertijd erbij, de vrolijk fluitende vogels waar ik hekel aan heb zo vroeg, en dat t so snel licht word. Ach ja, hopen dwt de tijd snel voorbij gaat... DAn is t gauw weer winter!

@robotwtofzuiger ja ik denk dat ik even in t begin politie agentje moet spelen want de honden zullen er wel achteraan gaan. Hihi!

@hier
    Drukvweekend gehad. Vl was vrijdag lekker dagje vrij. Zaterdag zn zus hier over de vloer gehad, lekker met hun kindjes gespeeld en geknuffeld, daarna pasteitjes gebakken en frikandelbroodjes gebakken. Vl zn ex kwam spullen halen dus die hebben ze met zn 3e (vl, zn zus en zn zwager) 's ochtends buiten gezet.
    'S middags intake gehad met de kraamzorg. Ik krijg 18 uur extra zoals t er nu uit ziet. Dus krijg 67 uur verdeeld over 8 dagen. Bleh... Dat is ruim 8 uur per dag. Zit ik dus echt niet op te wachten en vl ook niet.

Maar goed we zien het wel.
    Gister was sz er. Begon weer over hier wonen. Toch maar even gepraat, en gezegd dat die ook hier naar school moet. Werd die eigenlijk alleen maar enthousiaster door...

Verder niet zoveel boeiends. Zometeen fysio.

11. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maantje ik ben sinds mn auto ongeluk erg gevoelig voor hyperventilatie. Dus adem al vrij snel te hoog. De zwangerschap helpt me er niet bij om laag te ademen maar ja ik moet het wel laag proberen te houden.

Trisha die extra uren ben je toch niet verplicht af te nemen?
    Bij de eerste hadden wij maar 3u per dag Hulp omdat de fulltime dames allemaal al bezet waren. Vond ik toen niet erg. Nu wel blij met meer uren maar heb nu ook een drukker gezin.

12. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Ja inderdaad Trisha je hoeft niet zoveel uur af te nemen.
    Je hebt recht op die aantal uren maar als jij 50 uur wil afnemen kan dat ook. Bij de eerste had ik ook veel uur maar vond het op een gegeven moment ook wel prima. Heb de kraamhulp een aantal dagen minder uur laten komen en een dag vroeger laten stoppen. Je bent niets verplicht.

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Omdat jullie het maximale aantal van 5.000 berichten hebben bereikt doen we dit topic dicht.
    Maken jullie een nieuw deel aan?

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina