16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    @ blue (en brit), kleine wereld:) dan zien we elkaar maandag...

Eigen naam is trouwens Bianca, Amber is de naam van mjn dochter..

Liefs,
    B.

2. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Bedankt voor alle felicitaties! Het is een leuke dag geworden..Vanmiddag met manlief en alle 3 kids naar het zwembad geweest. Wel ontzettend moe nu..was al om half 5 wakker en kon de slaap daarna niet meer vatten..balen..overkomt me niet vaak. Moeten jullie ook zo vaak plassen? Pff ik kan me niet herinneren dat ik dat bij vorige zwangerschappen al zo vroeg had.. Tjonge..ben daar soms wel even flauw van.
    Vanavond lekker op de bank.

3. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ukkie lag er goed voor bij deze foto. :D

Bijgevoegde bestanden:

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Gefeliciteerd met de mooie echo's dames!! Helemaal super!!:D
    Mooie echo Anne!!

Julia nog gefeliciteerd, wat fijn dat je een leuke dag gehad hebt.

Hier wachten tot maandag, duurt lang pff.
    Ik heb veel last van een 'dichte' keel, alsof mijn keel dichtgeknepen word. Heeft iemand daar ook last van? Heel vervelend gevoel.

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Dichte keel kan evt. door schildklier komen (die zit ook in je strottenhoofd)
    De schildklier heeft veel invloed op je zwangerschap en andersom. Zou het eens overleggen met de huisarts.
    Het kunnen natuurlijk ook andere oorzaken zijn maar het is wel heel belangrijk dat je schildklier goed werkt tijdens zwangerschap ivm verhoogde kans op miskraam
    Ik herken je gevoel overigens niet (heb zelf iets tragere schildklier, geen medicatie, word elke maand geprikt tijdens zwangerschap nu)
    Maar had er wel aantal x over gelezen...

6. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Gefeliciteerd met de mooie echo's van vandaag!! :)

@Julia: super dat je een leuke hebt gehad, nu lekker met de beentjes omhoog :)

7. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou britt dat is ook toevallig.
    En gezellig bianca. Wel heel klein het wereldje zo ;)

Mijn werkgever weet nog van niks. Wou de echo van vandaag even afwachten dus volgende week ga ik het vertellen.

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor je berichtje. Hier schrik ik wel van, en dat icm de lichte menstruatiepijn die ik zo nu en dan nog steeds heb. Pff..
    Kan ik hiervoor naar de HAP? Klinkt misschien overdreven, maar we hebben al zoveel meegemaakt qua miskramen en nu lijkt het eindelijk goed te gaan, dat willen we natuurlijk zo houden!! Daarbij werk ik maandag, dinsdag en woensdag de hele dag volgende week.

9. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik bedoelde mijn bericht echt als tip, niet om je te laten schrikken.
    Zo'n haast heeft het niet hoor, dus HAP niet nodig.
    Als je googlet op dichte keel, krijg je ook resultaten dat het stress kan zijn. Gevoel alsof er iets in de keel zit | Mens en Gezondheid: Aandoeningen

Dus het kan meer oorzaken hebben maar ik wilde je er gewoon ff op wijzen dat als het schildklier is, het wel belangrijk is dat ze het in de gaten houden (dus je hebt niet meteen morgen een miskraam!!!)

Ik zou als ik jou was gewoon maandagochtend ff met de doktersassistent overleggen. Zij zal het misschien overleggen met de huisarts en dat je na bepaalde tijd kan terugbellen (dat moet wel lukken tijdens werktijd toch?)
    Misschien dat ze je het advies geven om bloed te prikken.

10. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Oja en die menstruatiepijn hoort erbij hoor. Dat is groei.;)

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Haha, sorry.. even een paniekmomentje:D
    Bedankt voor je tip. Ik bel idd maandag ochtend dan maar even de HA op.. Hopelijk is het niets. Ik heb ook gelezen dat het maagzuur kan zijn, lijkt me raar.. maar oke.

Jij ook last van menstruatiepijn?:) Ik had het vooral in het begin heel erg, en niets aan de hand. En toch schrik ik er nu elke keer weer van.

12. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik heb het nu niet zo maar bij mijn zoontje had ik wel heel lang mentruatiepijn. Het voelt inderdaad raar maar ja, er gebeurd ook zoveel in je baarmoeder!
    Ik heb zondag wel heel erg buikpijn gehad, al voelde dat niet als menstruatiepijn. Maar het was wel de baarmoeder.
    Tja, je schrikt altijd weer ff.

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Gelukkig is het herkenbaar. Het is vaak ook net iets anders dan menstruatiepijn maar het lijkt er op. Soms voelt het ook wel hetzelfde, heel raar. In ieder geval bedankt voor het gerust stellen:) lief:)

Ik heb maandag avond een pret echo gepland, dus nog 3 nachtjes slapen:) heel spannend. Als die helemaal goed is vertel ik het de volgende dag aan 3 vriendinnen. We gaan dan uiteten. Ik twijfel hoe ik het vertel, ik wil het wel simpel houden.
    Van te voren gaan we naar een vriendin die net samen woont om haar huisje te bekijken. Ik zat er aan te denken om een buikband om te doen met handjes en voetjes en dan kijken hoelang het duurt voordat het opvalt.
    Iemand misschien nog een ander leuk idee?:)

14. XDeniice

XDeniice Lid

10 sep 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lief dat iedereen zo mee leeft!
    We blijven hopen dat het over 2 weken goed is! :)

15. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik sluit me ook aan bij de lijst. Ik ben op 28 mei uitgerekend van ons 1e kindje. Stiekem hoop ik eigenlijk heel erg dat het op 26 mei geboren wordt, want dan is mijn man ook jarig en op die datum was zijn vader ook jarig. Die is overleden toen mijn man 4 was. Dat zou dus echt perfect zijn, maar goed ik mag geen voorkeuren hebben, als het maar gezond ter wereld komt toch haha :)

16. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Welkom Lizz!
    En leuk weer al die mooie echo's!
    Als ik dat zie kan ik bijna niet meer wachten tot donderdag.

Ik heb het inmiddels mijn leidinggevende verteld omdat er van alles speelt op het werk waarbij dit wel handig was om te zeggen. Verder weet echt nog niemand het. Als donderdag de echo goed is gaan we gelijk langs onze ouders en langs mijn zwager en daarna vertellen we het ook aan vrienden en collega's.

Leuk idee baby90 van de buikband. Persoonlijk hou ik niet van buikbanden maar vind het wel een heel grappig idee. Zie je al een hele avond staan en dat niemand er naar kijt omdat iedereen met het huis van je vriendin bezig is haha. Nah, ze zullen het wel binnen een paar tellen opmerken!

17. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Is het trouwens niet gek dat ik niet niet nog een echo krijg rond 12 wk nu blijkt dat ik pas 8.5 ben? Als ik hoor iver open buikjes enzo. Of kunnen ze dat met mijn termijn ook al zien en kan ik er san vanuit gaan dat het voor nu goed zit? Natuurlijk us dar relatief, maar dat is het met 12 weken ook. Ik vroeg het me ineens af.

18. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0

Dat kunnen ze met 8,5 weken nog niet zeggen.
    Ik had dinsdag een echo en toen is me niets gezegd, alles zou goed zijn. Donderdag counseling ivm nekplooimeting en toen zei de vk zullen we nog een echo doen? Ik dacht nog: ja leuk!!
    10 minuten later kreeg ik te horen dat ik 5 dagen verder ben dan dinsdag gezegd werd (snap er niets van, weet precies wanneer m'n ovu was. De vk legde met uit dat m'n LF heel kort geweest kan zijn. Dan zal het dat wel zijn dan?! Toen vertelde ze me dat het buikje nog niet mooi "dicht" is.. Dit was bij 11+1 terwijl er 2 dagen ervoor niets over gezegd is. Ik blijf het raar vinden en maak me er best druk om..!!

Ik zou om een echo vragen rond de 12 weken, voor de zekerheid en je gevoel. Dan ben je toch weer 3,5 weken verder. Extra controle-momentje.

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Haha, ja ik zie het al voor me:D Sta ik daar de hele avond.. "Ehm... Hallo?";)
    Ik denk inderdaad dat het binnen een paar tellen opvalt, mijn buik is enorm;) Ik wil ook weer niet het moment van die vriendin afpakken, ze is natuurlijk ook helemaal trots op haar appartement.
    Ik denk dat ik er eerst een trui overheen doe, en als we even zitten de trui uit trek ofzo:) Ik zou niets anders weten eigenlijk.

Samsoko, krijg je geen 12 weken/termijn echo of begrijp ik het verkeerd?

20. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Samsoko ik kan het me heel goed voorstellen. Ik denk ook dat ik zou vragen om een echo met 12 weken. Ik zit er zelf ook over te denken. Ik kreeg tot nu toe steeds controle bij de gynaecoloog. (Hoef ik nu niet meer naar toe) Daar is bij elke afspraak eigenlijk alleen naar het hartje gekeken en elke keer mijn termijn verzet. Maar over darmpjes en navelstreng of wat is ook helemaal niks gezegt. Ik ben toch al 11 weken.

Heb ook wel een beetje last van groeipijn. Voel af en toe wat krampjes of steken. Maar niks echt pijnlijks ofzo.

Ik moet het nu ook echt tegen mijn werkgever gaan vertellen want afgelopen week hebben we het de familie verteld. En oma verteld het ook al meteen aan al haar verpleging dus het zal nu wel snel rond gaan.
    Ik zie er wel heel erg tegen op, al begrijp ik zelf ook niet zo goed waarom. Heb ook al een paar momenten gehad waarop ik dacht, eigenlijk had ik het nu moeten zeggen. Maar krabbelde op het laatste moment weer terug.
    Ik heb altijd heel hard geroepen dat kinderen krijgen over een paar jaar ook nog wel kon. Totdat ik begin dit jaar ongepland zwanger was en dit mis ging. Ook dit heb ik niet op mijn werk gedeeld.
    Ik ben nu echt super blij, maar op mijn werk vind ik het toch lastig om te zeggen.

Deel Deze Pagina