16-31 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Waarom mag je geen softijs?

2. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Eet geen rauw vlees zoals rosbief, filet Americain, ossenworst, tartaar of carpaccio. Vleeswaren als rauwe ham, rookvlees, bacon en worstsoorten (droge worst) zijn bewerkt en daarom wel veilig. Ook goed doorbakken of gestoofd vlees is veilig. Rauw vlees kan toxoplasmose veroorzaken.

Rauwe ham mag wel

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik eet hier dus wel rauwe zalm (in de sushi) en van de visboer ook gerookte zalm. Gyn heet aangegeven dat dit prima kan. Gedroogde ham zoals serrano en Parma en chorizo salami etc eet ik alleen als ik het kan verhitten in een gerecht (zoals door de pasta saus) of in een tosti. Het probleem met softijs is volgens mij dat de machines niet zo goed schoon worden gemaakt en dat er dan bacteriën op kunnen komen. Maar van plekken als de Mac e.d. Kun je er vaak wel zeker van zijn dat het goed wordt gereinigd allemaal.

Heb zelf ook wel vaker zin in ongezond maar wel hartig dan :) eet heel veel fruit (elke ochtend verse smoothie met 3 soorten fruit erdoor) en probeer elke dag m'n water en groente minimum te halen. Verder heb ik mama vit met visolie 1x per dag en een b12 pilletje extra.

Wat fijn dat bij de meesten iedereen het al weet! Hier wachten we nog 1 weekje. Vanmiddag baby Shower van een vriendin dus wordt weer goed bedenken wat ik aan trek zodat m'n buikje niet opvalt. (Ben normaal best slank!)

Denisja ik ga ook niet mee naar fb voorlopig ik zit in een ander fb groepje en vind dat juist veel te snel en onoverzichtelijk. Blijf liever hier :)

Fijne dag allemaal!

4. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Normale Ham is ook niet rauw ;). Is gekookt en rookvlees is gerookt. T gaat echt op seranoham, parmaham ect wat echt rauw is, ook niet bewerkt. Is alleen gedroogd

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Erminea, wat knap dat jullie alles geheim gehouden hebben. Hier hadden we het uiteindelijk verteld toen mijn zus zwanger was, omdat we dat moeilijk vonden.
    Wat fijn dat je zulke lieve reacties hebt gehad.

Facebookgroep, ik wacht even tot na mijn 12 weken echo. Gewoon een zekerder gevoel:) Morgen het ziekenhuis bellen daarvoor, ze zou me zsm bellen voor een afspraak.. Nou:(

Hier ook zin in ongezonde dingen pfff. Gisteravond een frietje op, wel met erwten. Eergisteren in de middag een frietje gedeeld:) Savonds wel gewoon groenten. Eergisteren Mac. Oo wat erg.. gister met vriendlief afgesproken dat dat voorlopig de laatste keer was.
    Ik probeer ook fruit te eten maar eet niet echt elke dag 2 stukken. Vanaf nu harder proberen:) en ik probeer elke dag een smoothie te maken met yoghurt.

6. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook ik heb juist meer trek in vette dingen dan in gezond eten! Komt denk ik ook omdat ik zo misselijk ben en veel overgeef, heb het idee dat het door wat vetter eten wat minder word.
    Wil wel echt volgende week wat gezonder gaan eten omdat ik normaal gesproken best gezond eet, ontbijt met een groene smoothie etc. 😁 maar ben een beetje aan het afwachten wanneer de misselijkheid minder begint te worden.

Meiden die ook last hebben van misselijkheid/overgeven, hoe doen jullie dat sochtends?? Ik zit echt aan het toilet gebonden en kom er gewoon te laat door. :(

7. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    Ik heb heel veel trek in drop, dat eet ik normaal bijna nooit haha.
    Maar goed ook iets om beetje mee ook te letten!

Verder ook veel fruit dat is wel goed haha

Britt wat vervelend!!!! Ik heb het niet maar het lijkt me echt heel.rot. Helpt het misschien als je direct iets eet als je wakker wordt? (naast je bed wat crackers oid?)

8. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    Jeetje wat heb ik veel gemist in twee dagen....

Ik ga proberen op alle onderwerpen te reageren, maar vergeef me als ik wat vergeet hahaha ;)

Erminea en anderen die zich zo nu en dan ondergesneeuwd voelen: Ik heb dat gevoel ook gehad en bedacht me toen dat ik het ook heel erg leuk vind om de verhalen en ervaringen van anderen te lezen en dat dit mij heeft geholpen op sommige momenten. Natuurlijk hoop ik wel dat we als groep wellicht nog hechter kunnen worden waarbij niemand dat gevoel meer ervaart, maar wellicht spelen hormonen hier ook een rol in...

Eten: ik vind het lastig wat je wel en niet mag eten. Ik was vrijdag bij de italiaan en daar heb ik gewoon proscuitto mogen eten, het is namelijk gepekelde rauwe ham... Blue wat betreft softijs, bij mijn eerste was dat mijn tic hahaha en t ik bijna dagelijks een ijsje..

Julia, wat een leuke manier om het te vertellen, wij hadden een shirt gekocht waarop stond, pssst...ik word grote zus!! nou ze was dolblij

Erminea, knap hoor dat jullie het zolang voor jullie hebben kunnen houden, dan zal het nu wel heel prettig zijn om het te kunnen delen..

Kinderkamer: Manlief is begonnen met het creëren van een kamer op zolder en ik ga op zoek naar meubeltjes, want van de eerste (die is 9) heb ik eigenlijk alleen de commode nog...

FB of deze: Ik blijf hier, voelt prettig :))

Als laatste

IK DOE MIJN 12 WEKEN DANSJE VANDAAG WOEHOE!!!

Liefs,

B.

9. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    Oh ja, ik heb trek in hartig, hmmm lekker bolognese chippies...

10. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    Erg vervelend voor je hoor!
    Ik legde wat LU toastjes naast mijn bed en at deze voor ik opstond, dat werkte bij mij heel goed.

Liefs B.

11. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oh lekker, bolognesechips! Ik lig nog in m'n bed, maar heb er meteen zin in hahaha. Vooral die van Croky!

En ik heb ook al zo'n zin in een broodje rosbief of lekker biefstuk op brood. Zucht :( ik probeer nu iets te bedenken wat ik wél mag eten haha.

Erminea wat knap dat je het zo lang geheim hebt kunnen houden! En wat gaaf dat je familie zo leuk en verrast en blij reageerde, gaaf gevoel is dat he.

Zonnige, ik denk dat de reageerder (ikw eet niet meer wie) bedoelde dat t misschien een optie is om na deze 9 maanden rookvrij helemaal rookvrij te blijven, nu je het al 9 maanden hebt volgehouden :)

FB: ik blijf ook hier. Misschien dat ik na een tijdje ook aanschuif bij FB, maar voor nu heb ik precies genoeg energie om hier regelmatig te zijn 😊

eten: heerlijk, al die ongezonde dungen! Maar ik heb ook veel trek in gezond. Ik was altijd al wel fan van groente. De eerste paar weken at ik ook braaf fruit maar dat is helaas alweer over haha. Ik snoep wel stukken minder dan voor de zwangerschap (maar beweeg en doe ook veel minder, weinig energie). Ben daardoor wel 3kg afgevallen sinds anderhalve week geleden. Kan ook aan de ijk liggen: de ene was bij de VK en de andere thuis op mijn ineens weer werkende weegschaal.

Ik doe vandaag voor de tweede keer m'n tien weken dansje! Op naar volgende week, mag ik eindelijk een nieuwe dans doen 😊

12. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Britt, mariakaakjes of crackers oid naast je bed, zou dst iets helpen?

En hulp gevraagd! M'n katten hebben vlooien (shit shit shit). Iemand ervaring mee? Mag ik gewoon zelf gif spuiten en m'n katten ontvlooien?

T is ook echt stom, op mn verjaardag zag ik een vlo op de hond van m'n schoonzus. Ik heb haar wel ingelicht maar vergeet vervolgens m'n eigen katten te ontvlooien s avonds. En nu is t er niet maar 1... Bahhh

13. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Rentokil gemaild. Brrrrr bah bah bah.

14. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @blue: mag softijs echt niet? daar heb ik nog nooit van gehoord. waarom is dat dan?

@eten: oh patat! heerlijk!! dat had ik direct in het begin al heel erg. steed honger en zin in hartige snacks dus. chips gaat er ook in als koek.

@britt: bij mn 1e was ik ook veel misselijk. ik bleef al liggend in bed crackers met kaas eten voor ik op stond. dat legde ik er 's avonds alvast neer. pas als dat op was ging ik rustig omhoog. dat hielp bij mij heel goed. bij deze heb ik er niet zo'n last van en sta ik wel eerst op.

@babykamer: daar hoeft bij ons niet zo veel aan gebeuren. de meubels heb ik nog van de 1e. alleen had mijn zoontje de kast ervan nog in gebruik. die heeft vorige week een nieuwe kast gekregen, dus dat is al geregeld. verder hoeven wij alleen maar ff gordijntjes te kopen en ik wil graag 1 muur even verfen en een lampje ophangen en dan is het al klaar

15. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    samsoko als je handschoenen draagt en dan je katten van die pipetjes in de nek doet, dan kan dat vast geen kwaad

16. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Stronghold is perfect trouwens. Ook meteen voor beestjes 😉

17. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Jammer dat veel een FB groepje niet zien zitten!
    Het is ook al leuk om er mee bezig te zijn voordat de kindjes er zijn:)
    Buikfoto plaatsen, ideetjes uitwisselen, advies uitwisselen en natuurlijk in spanning zitten wie er als eerste bevalt. Klets nu al ruim een jaar in fb groep van dec 2013. Is echt super leuk en iedereen kent elkaar nu, leeft mee. Echt heel leuk!!

18. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    Oh zo Samsoko haha ja idd dat is zo
    Vlooien... als je een spray wilt gebruiken moet je wel om erg goed luchten volgens. . Ik weet niet omdat echt wel of niet mag

Ik heb ook nog veel contact met de en meiden van de vorige ze. Eerst viafb begonnen maar later een app groep gemaakt zelfs.

Maar ik snap dat velen ook hier blijven hoor, ik vind het zelf leuk om fotos Enzo te delen maar dat ga ik hier niet doen.

19. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Ohh ongezond eten. Als ik het alleen al lees krijg ik zin om naar de Mac te rennen. Vooral patat met mayo en Turkse pizza heb ik zin in. Ik droom er zelfs van. Eet ik normaal echt zelden, dus dat probeer ik nu ook te doen. Eet wel veel fruit en lust opeens geen cola meer, wat dan wel weer prima is.

Ik heb geen FB dus blijf lekker hier!

20. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    @bleu
    Ik vind het persoonlijk wel ver gaan als je zelfs geen softijsje meer durft te eten omdat die machines vaak niet goed worden gereinigd. Moet je ook niet bij de Chinees gaan eten of een restaurant die je niet kent qua keuken hygiene. Als ik daar allemaal bij stil sta kun je niks meer

Deel Deze Pagina