Shart fijn dat het goed is gegaan. En amber wat schrikken zeg. Sterkte met wachten op de nipt uitslag. Hier heb ik ook nog gewoon men eigen kleren aan. Word wel ronder op andere plaatsen en heb savonds wel een gas buik. Maar die is smorgens weer weg. Zijn er ook al andere meiden die aankomen? Ik nu al 2.5 kilo. Las dat ik eigenlijk nog niks aangekomen hoefde te zijn😮 Ben ook nog wel moe maar het word iets beter.
@Shart: fijn dat alles goed is gegaan! Ik zou zelf ook liever bij het wakker worden zijn idd. @Amber: wat schrikken! Ik duim mee voor de NIPT... @Brit: een broodje als ontbijt is dan wel weer erg lekker ja! Kraamzorg is hier nog niet geregeld. Heb er wel al 1 uitgezocht, maar het aanmelden ging niet zo makkellijk via mijn telefoon. Deze week maar even via de laptop doen. Ik dacht dat ik wel een klein beetje was aangekomen, maar dat is er al weer af. Weeg nog steeds 54.4 (bij 1m63). Er is wel 6cm bij rond mijn buik en 2cm bij de boobies.
Ik las over jouw reactie heen, sorry haha. Idd leuk dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn. Spannend he? Morgen de 12 weken echo, hopelijk is alles goed!! We hebben er ook zin in
Ik ben gek genoeg al sinds het begin van de zwangerschap exact hetzelfde gewicht... Ben benieuwd wanneer ik ga aankomen!
Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan was voor mijn zwangerschap al iets te zwaar.. Haha. Maar eens doen van de week. Hier een trotse buik foto van vandaag, 12 weken (Sorry haha, ik ben gewoon trots)
Amber wat schrikken. Ik hoop voor je dat de volgende test goed is. Hier: Energie komt weer terug lijkt het. Wel misselijk nog elke dag (maar heb nog niet overgegeven en kan ook nog wel eten, dus het is ook weer niet zo dramatisch) Vandaag gesport sinds 2 weken en het viel me reuze mee. Alleen sportkleding zit niet meer lekker. Kraamzorg doe ik volgende week na echo. Hoop dat ik zelfde kraamverzorgster kan krijgen als bij mijn zoontje, wat een schat was dat.
Amber, wat een schrik! Hopelijk geeft nipt alsnog een goede uitslag. Zal voor je duimen! Kraamzorg hier ook al geregeld. Kreeg gister per post ook al de bevestiging, dus fijn dat dat geregeld is. Hier nog niks aangekomen. Bij vorige zwangerschap in totaal slechts 6 kilo aangekomen. Terwijl ik echt niet weinig heb gegeten ofzo. Kilo's waren er een week na de bevalling weer af. Hoop dat dat nu weer zo is eigenlijk. Zijn er meer meiden die last hebben van nachtmerries? Ik af en toe heel erg. Over miskramen, vergeten baby's etc. Levensecht, word helemaal verdrietig wakker daarna.
♥ 16-31 mei 2015 mama's ♥ 13 mei Ingrid79 - 2e kindje - 35 jaar ♥ 14 mei 15 mei Demie - 1e kindje - 28 jaar ♥ Erminea - 1e kindje - 32 jaar ♥ 16 mei Denisja - 3e kindje - 26 jaar ♥ 17 mei Amber05 - 2e kindje - 36 jaar ♥ 18 mei XDeniice - 1e kindje - 24 jaar ♥ Julia1979 - 4e kindje - 35 jaar ♥ Brit89 - 1e kindje - 25 jaar ♥ 19 mei Baby90 - 1e kindje - 23 jaar ♥ Laratje - 1e kindje - 26 jaar ♥ 20 mei Lisanne123 - 2e kindje - 22 jaar ♥ 21 mei Child - 2e kindje - 27 jaar ♥ Ninosz - 3e kindje - 27 jaar ♥ 22 mei Springday - 3e kindje -28 jaar ♥ Toekie1985 - 2e kindje - 29 jaar ♥ Boris10 - 3e kindje - 32 jaar ♥ Tan89 - 1e kindje - 25 jaar ♥ 23 mei Zonnige - 2e kindje - 28 jaar ♥ XmoonlightX - 1e kindje - 30 jaar ♥ Sam0110 - 2e kindje - ? jaar Walnootje - 1e kindje - 30 jaar ♥ Jo81 - 2e kindje - 33 jaar ♥ 24 mei AnitaP - 3e kindje - 28 jaar ♥ Mona2015 - 1e kindje - 32 jaar ♥ 25 mei Liz88 - 3e kindje - 26 jaar Shart86 - 2e kindje - 27 jaar ♥ Floralie - 2e kindje - 23 jaar ♥ AnnevandePol - 1e kindje - 26 jaar ♥ 26 mei Angietjuh - 2e kindje - 27 jaar Mooniejj - 1e kindje - 23 jaar Masrya - 2e kindje - 26 jaar 27 mei Romy24 - 2e kindje - 28 jaar ♥ Hyper - 2e kindje - 36 jaar ♥ 28 mei Dorri - 2e kindje - 39 jaar Zus9 - 1e kindje - 25 jaar ♥ Lizzthrasher22 - 1e kindje -22 jaar ♥ MoJo1986 - 1e kindje - 28 jaar ♥ Kers87 - 2e kindje - 27 jaar ♥ 29 mei Trish89 - ? kindje - ? jaar 30 mei 31 mei Blue21381 - 3e kindje - 33 jaar ♥ Samsoko - 1e kindje - 27 jaar ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindermama's Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Morgenzon - 4e kindje - 26 jaar Elf84 - 1e kindje - 30 jaar tweety1983 - 2e kindje - 31 jaar CSI - 2e kindje - 25 jaar Afsprakenlijst November 5 nov: XDeniice + Baby90 echo 5 nov: Lizztrasher22 termijn echo 6 nov: Toekie1985 termijn echo 6 nov: Mooniejj 1e echo 7 nov: Shart86 & Erminea nekplooimeting en uitslag combinatietest 8 nov: Romy24 2e echo 10 nov: Zus9 termijnecho en intake 10 nov: Child & Bleu21381 termijnecho 10 nov: Mona2015 & Jo81 nekplooimeting en uitslag combinatietest 12 nov: Brit89 & AnitaP controle vk 12 nov: Ingrid79 geslachtsbepaling 13 nov: Julia1979 geslachtsbepaling 13 nov: Mojo1986 termijnecho 13 nov: Samsoko pretecho 18 nov: Mooniejj controle & Jo81 controle vk + echo 18 nov: Mojo1986 combinatietest 26 nov: Tan89 controle vk & Toekie1985 controle vk + echo December 1 dec: Hyper afspraak gynaecoloog 3 dec: Brit89 geslachtsbepaling 5 dec: Annevandepol geslachtsbepaling 8 dec: Boris10 geslachtsbepaling 9 dec: Kers87 geslachtsbepaling 9 dec: Zonnige geslachtsbepaling 15 dec: Annevandepol controle Januari 7 jan: Kers87 20 weken echo Graag wijzigingen duidelijk en in kleur doorgeven! --------------------------------------------------------------------------------
Oja: Aankomen wisselt hier. Dan is het weer gelijk, dan weer 2 kilo erbij die bij even opletten er ook zo weer af zijn. Ben bij mijn zoontje 20 kilo aangekomen (waren in 3 maand er weer af, lang leve borstvoeding) Maar ik wil ivm mijn bekken dit keer niet veel aankomen dus ik heb voor volgende week afspraak bij diëtist (mijn bmi is ook al 35 dus er moet ook niks meer bij)
dorri wanneer krijg je de uitslag van de NIPT? Annevandepol leuk hè om het hartje te horen en dat je weer even mocht spieken. Ninosz mooie echo. Vervelend dat je je zo depri voelt. Bloedverlies is nooit fijn maar gelukkig is alles goed met jullie beebje. Hopelijk kun je gauw genieten. Shart mooie echo, wat groeit zo'n frummeltje snel. Hoe gaat met je dochter? Weer lekker thuis? Child hoe gaat het met de buikpijn? Bleu hè hè eindelijk je dakraam! Klusser weer opgeknapt? Kraamzorg hier al geregeld van de week. Bureau waar ik heen wil is altijd snel vol. Gewoon zelf geregeld, zorgverzekeraar niet bij betrokken. lizzthrasher waarom zie je thuis bevallen niet zitten? Ik mag nu niet meer thuisbevallen. Maar vond thuisbevallen zo fijn. Woon dichtbij een ziekenhuis dus als het moet ben ik er ook zo. Bij een eerste zwangerschap duurt het vaak langer voordat je aankomt en dikker wordt. Komt vanzelf. Amber05 wat een rot nieuws. Je hoopt toch dat de uitslag vele malen groter de kans op is. Maar de kans dat het wel goed is vele malen groter dan dat het niet zo is. Sterkte met het wachten tot de uitslag van de NiPT. Zal voor de duimen. Baby90 wat een mooi buikje! jo81 herken het levendig dromen wel, had het heel erg aan het begin van m'n zwangerschap. Nu is het gelukkig minder. Vraag het nog maar een keer. Wil er iemand samen met mij de lijst bijhouden? Niet te enthousiast allemaal....
@Anita: Buikpijn is gelukkig weer weg. Dank je. Hoop dat het een goed teken is dat ik nu mijn energie weer beetje terugkrijg, en dat het geen verkeerde reden heeft.... Waarom mag jij niet meer thuisbevallen? En lijst wil ik wel meehelpen hoor, weet alleen niet hoe je die hartjes erop krijgt....
Krijg ook al weer meer energie hoor. Gelukkig wel. Zal wel met de termijn te maken hebben. Fijn dat je me wilt helpen. Hartjes is kwestie van kopiëren en plakken. De meeste hebben al een hartje dus dat zal wel meevallen. Ik mag niet meer thuisbevalen omdat ik in april spontaan ben bevallen bij 16 weken zwangerschap. Nadien erg ziek geweest, bleek ik een bacterie in m'n vagina en bloed te hebben die w.s. de veroorzaker van dit alles was. Nu moet ik voordat ik beval 2 x antibiotica via het infuus hebben om te voorkomen dat het kindje ziek wordt en evt daaraan kan overlijden.
Nou Amber.....wat een nieuws zeg. Daar hoop je toch niet op zeg. Hopelijk een betere uitslag met de nipt test. Anita de klusser is vervangen voor een andere klusser die tijd had vanuit dezelfde firma. En eindelijk zitten de ramen er en wat een licht! !! Nu nog wachten tot 24 november dan worden de muren geplaatst.
AnitaP: omdat ik in een zeer gehorig appartementengebouw woon en ik gewoon geen stress wil van of alles wel goed zal gaan. Tevens woon ik ook niet echt dichtbij een ziekenhuis, minstens 10 km, vandaar dat ik liever in een ziekenhuis wil bevallen.
zo alles weer bijgelezen dames..we zijn een actief groepje zo met elkaar.. hieronder even een update van mijn zwangerstatus op t moment * Dromen - poeh blij dat dat weer over is.. toen ik er net weer over las dacht ik meteen weer terug aan de eerste 5-10 weken..toen had ik dat ook superheftig..fijn dat dat ongemerkt weer over is gegaan.. * Buikje - begint te komen..nu gaat het ook bij elke zwangerschap iets sneller hoor..alles geeft al lekker mee zeg maar.. De wereld mag het ook weten nu dus ik trek als ik daar zin in heb zonder schroom een positiebroek aan. * Kilos - Ehm ja een paar..allemaal te wijten aan die gezellige hormonen die me van die snoep en snaai buien geeft..Me nu weer plechtig voorgenomen minder te snoepen en vanmorgen dit gestimuleerd door veel fruit te kopen vast.. *Energie - begint weer wat terug te komen yay! al merk ik wel dat alles wel over het algemeen qua fitheid ietsje tmoeizamer gaat..Ik gooi de elektischefiets af en toe een standje hoger.. * Rug - helaas voor mij zwak punt..door het verweken van de bekkenbanden enzo nu ook vaak lage rugpijn. Ik smeer er spiroflor warm op en dat is wel erg lekker en helpt goed! * Gekke cravings - ehm ja..beetje..eergisteren halve verpakking zuurkool opgegeten haha..gewoon zin in.. verder veel zin in dingen die juist niet zo handig zijn nu..zoals hele dag boterhammen met smeerleverworst..(teveel vit A) *Emotioneel - best wel.. kleine babys, grote zorgen ga ik nu echt niet meer kijken.. huilen om mooie stemmige muziek.. me af en toe waardeloos voelen omdat ik niet af krijg wat ik die dag van plan was..en verder proberen met een lach en een traan maar wat afstand van mezelf te nemen af en toe.. * Vergeetachtig (was ik vergeten..maar dankzij sam wist ik het weer) ja..vergeet van alles op t moment.. mijn smartphone is mijn beste vriend nu..elke afspraak of iets dat ik moet onthouden gaat er meteen in!
Jeejte Amber wat een schrik! Ik duim voor goed nieuws bij de NIPT!! Anita wat heftig, jouw verhaal over april! Wel fijn dat ze dat weten en je nu zo streng onder controle staat. Ik wil ook wel helpen met de lijst bij houden. Vele handen maken licht werk Ik wilde nog iets zeggen.. Maar wat ? Hormonen...
Oh ja ziekenhuis of thuis bevallen. Ok heb ook voorkeur voor hier ziekenhuis. Wij slapen op zolder, dus als ee iets mis gaat kan ik hier biet vandaan getakeld worden. Toen mijn schoonmoeder beviel van de jongste liet de placenta niet los. Zij moest toen naar het ziekenhuis maar kon niet uit huis getakeld worden. Ze moest daardoor rechtop van de trap vervoerd worden en door bloedverlies raakte ze in shock. Ik was daarbij... Ook heeft mijn eigen moeder 2 liter bloed gekregen door bloedverlies nadat ze van mij bevallen was. Mijn lief heeft zuurstodtekort gehad bij de geboorte. Al met al genoeg reden om me veiliger te voelen in het ziekenhuis, ookal is niets hiervan erfelijk.