16 - 31 mei mama's 2015 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Missladybug, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oh wat spannend! Wij hebben 12 mei voorlichting in t zkh. Eerder is er ook wel maar dan kan Vl niet. Zo was er gister avond een, maar vl werken en ik zwemmen.

Anita zal je straks even pb doen.

Hier heb ik standaard zo'n schema. Zodat ik elke dag wat te doen had. Maar nu komt t er niet van. Wil de kinderwagen nog helemaal schoon maken. En t wipstoeltje en maxi cosi etc. Maar staat nog op zolder dus lukt niet.

2. Ook ik ben al 25 ipv 24

Heb 28 april controle vk

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Laat ik mijn afspraak ook maar roepen dan. Anders blijven we bezig.
    4 mei controle vk

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    ♥ 16-31 mei 2015 mama's ♥

13 mei
    ingrid79 - 2e kindje - 35 jaar ♥

15 mei
    demie - 1e kindje - 28 jaar ♥
    erminea - 1e kindje - 32 jaar ♥

17 mei
    xmoonlightx - ?e kindje - ? jaar ♥

18 mei
    brit89 - 1e kindje - 25 jaar ♥
    child - 2e kindje - 27 jaar ♥

19 mei
    baby90 - 1e kindje - 23 jaar ♥
    laratje - 1e kindje - 26 jaar ♥

21 mei
    ninosz - 3e kindje - 27 jaar ♥
    Elske91 - 1e kindje - (dan) 24 jaar ♥

22 mei
    toekie1985 - 2e kindje - 30 jaar ♥
    mama-in-love - 3e kindje - 32 jaar ♥
    shart86 - 2e kindje - 28 jaar ♥

24 mei
    anitap - 3e kindje - 28 jaar ♥
    missladybug - 1e kindje - 29 jaar ♥

25 mei
    floralie - 2e kindje - 23 jaar ♥
    annevandepol - 1e kindje - 26 jaar ♥

26 mei
    mojo1986 - 1e kindje - 28 jaar ♥

27 mei
    lizzthrasher22 - 1e kindje -22 jaar ♥

28 mei
    lin01 - 1e kindje - 28 jaar ♥

31 mei
    blue21381 - 3e kindje - 34 jaar ♥
    samsoko - 1e kindje - 28 jaar ♥
    Trisha89 - 1e kindje - 25 jaar ♥

10 Juni:
    Maantje (maar in mei ingeleid)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ vlindermama's Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    morgenzon - 4e kindje - 26 jaar weer zwanger!
    elf84 - 1e kindje - 30 jaar weer zwanger!
    tweety1983 - 2e kindje - 31 jaar
    csi - 2e kindje - 25 jaar
    mooniejj - 1e kindje - 23 jaar
    julia1979 - 4e kindje - 35 jaar
    amber05 - 2e kindje - 36 jaar

Afsprakenlijst

April
    15 apr: AnitaP controle vk
    20 apr: missladybug liggingsecho
    22 apr: lizzthrasher22 extra controle
    28 apr: AnitaP intake gynaecoloog
    28 apr: trisha89 controle vk
    29 apr: toekie1985 controle vk
    29 apr: lizzthrasher22 liggingsecho

Mei
    04 mei: missladybug controle vk

Graag wijzigingen duidelijk en in kleur doorgeven!

5. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Net terug van t ZH, heb nu voor 3 dgn hormoonzalf gekregen om te proberen. Werkt dat niet dan gaan we vrijdag n afspraak plannen voor inleiden. Hij is al helemaal ingedaald, heb ook nog kans dat hij zich eerder meldt. Per direct gestopt met Tavegil.

24 april (37+2) / 28 april (37+6) / 29 (38) zijn data die we besproken hebben. De gyn wil het liefst rekken maar ziet ook dat dit niet meer zo gaat..:(

Doe mij maar 24 april, ben er zooooooo klaar mee!!

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik ben weer ff thuis!!
    Wel elke dag terug voor controle. Elke dag Ctg maken, 4 keer per dag tempratuur opnemen, om de dag bloed prikken op ontstekingen en elke week een echo.

Wel veel gedoe maar ben blij even thuis te zijn en buiten in de zon!!

op de echo was nog wel wat vruchtwater te zien en ze word geschat op 2300 gram.
    Vind het zelf best klein nog, maar kon wel iets meer afwijken dan normaal zei ze omdat het moeilijk te zien is met minder vruchtwater.

Ingrijpen doen ze voorlopig niet tenzij er iets uit de tests afwijkt.
    Maar hoop zelf stiekem dat het nu ik thuis ben wel op gang komt. Weet ook niet waarom ik dat denk hoor, maar gewoon omdat ik hier meer op men gemak ben.
    Heb de hele dag al wel wat meer harde buiken.

7. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ingrid spannend zeg dat je mag stoppen met travigil!! Hoop dat je niet nog meer jeuk krijgt!!

Gelukkig heb je nu een maxi datum om naar toe te leven. (Wou eigenlijk dat ik die ook had. Tenminste eerder dan 42 weken😉)

8. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Demie; wat fijn dat je weer thuis bent :) thuis voel je je toch het lekkerst!! Wel fijn dat je iedere dag gecheckt wordt, dat geeft jou denk ik ook een rustiger gevoel.

Ik heb net gekeken op internet en twijfel over de corticosteroïden crème :( is echt zooi!! Heb gelezen dat het de placenta passeert en dat je maar kleine plekjes mag insmeren als je zwanger en alleen met toestemming van arts. Ik moet m'n hele lichaam insmeren met die troep. Heb de gyn net gebeld en word einde van de middag terug gebeld (na haar spreekuur) word liever gek van de jeuk dan dat ik hormoon uit de zalf de placenta laat passeren, er is te weinig over bekend over het effect op de baby.

Vind het doodeng.. Wacht telefoontje eerst af voordat ik smeer!!

Ja die maxdatum vind ik ook fijn maar geldt alleen als de jeuk niet weg gaat. Het liefst wil de gyn de kleine zo lang mogelijk laten zitten maar het moet wel te doen zijn en dat is nu niet zo.

9. Ingrid er is maar een kleine hoeveelheid die de placenta passeert. Ik heb ook 2 hormoonzalven en in overleg met artsen mag ik t gebruiken. 1 voor m'n eczeem en 1 voor die galbulten gekregen. Ik mocht zelfs een nog sterkere klasse gebruiken voor 1 week 2x per dag.

wel super dat je mag stoppen met de tavegil en je een max datum hebt!

Demie fijn dat je naar huis mag! Zoveel tests is ook niet prettig maar liever thuis dan in t zkh.

Ik heb hier de hele dag al harde buiken. En zodra die weg trekken duwt baby z'n billen omhoog in m'n buik. gelijk erna weer een harde buik. En dat terwijl ik zit...
    Net nog grote ramp ontdekt. Wilde de geboorte kaartjes afmaken. Maar kennelijk hebben ze ons kaartje niet meer! Kan m niet bestellen. Echt niet leuk.

10. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Trisha; ok dat is goed om te horen, ik mag deze max 3 keer per week gebruiken. Wacht voor de zekerheid wel ff telefoontje af :)

11. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Vandaag weer voor controle geweest bij de vk.
    Alles was weer goed. Kleine ligt al wel diep in het bekken maar ligt nog niet vast. 4 mei weer controle bij de vk.
    De afspraak was aan het begin van de zwangerschap dat ik vanaf 36 weken zou worden overgedragen aan de gynaecoloog. Nu moest ik toch een afspraak maken bij de vk bij 37 weken?! Ja zei ze want w.s. blijf je wel hier onder controle en kom je alleen bij 36 weken een keer bij de gynaecoloog?! Iemand ervaring met een medische bevalling?

12. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Heb de gyn gesproken, vandaag en vrijdag hele lichaam insmeren muv gezicht. Dan vrijdagmiddag bellen of t helpt. Ga nu smeren!!

Duimen dat t helpt!!

13. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ingrid, ik hoop dat het helpt. Gelukkig komt het einde nu langzaam in zicht!

Demie, ik ben benieuwd of je gelijk hebt.

Anita ik ben ook medisch en krijg een inleiding, maar ik blijf gewoon bij de vk. Alleen voor de bevalling ga ik naar het ziekenhuis en ben ik onder hun toezicht, zelfs als de bevalling eerder begint moet ik eerst de vk bellen voor de doorverwijzing.

Hier gaat het prima wel steeds vaker moe, maar dat is niet gek met 4 kindjes en dit weer. De jeuk valt hier gelukkig nog mee.
    Morgen de uitslag, ik ben benieuwd.
    Vandaag 32 weken! Een mooie mijlpaal weer.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies

Hier een kleine meid met oorontsteking :( ze was al vanaf zondag ziekjes maar sinds vanmiddag blijkt dus dat het dit is. Nu ab kuur van 7 dagen, ben benieuwd! Ze is verder wel vrolijk enzo dus wel apart.
    Zelf heb ik sinds een paar dagen vreselijk pijn in m'n voeten (vooral rechts) en spierpijn in m'n been, volgens de ha komt dit door de waggel gang in combinatie met relaxine (het hormoon dat alles week maakt) en moet het na de bevalling weer over gaan. Echt niet leuk kan echt bijna niet meer lopen!

Demie: wat fijn dat je thuis bent! Maar kan me voorstellen dat het heel spannend is. Ik hoop dat je niet zo lang meer hoeft te wachten, die onzekerheid is slopend!

Maantje: hier ook moe hoor, en dat met 1 kind! Laat staan als je er al 4 hebt zoals jij!

Ingrid: spannend zeg! Ben benieuwd of de zalf helpt! Ik hoop het voor je klinkt niet echt fijn :(

Rest ben ik even kwijt :D

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    En nog even een buik foto van deze week :D

16. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Prachtig Shart, wat een mooie buik! Beterschap met je dochtertje, oorontsteking kan zoveel pijn doen :(

17. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag controle gehad bij de vk. Alles was goed, alleen de meting van kindje was hetzelfde gebleven. Morgen een groeiecho in het zkh voor de zekerheid!
    Demie, fijn dat je thuis bent!

18. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ben al weer opgenomen. Bloed als een gek. Kraamverband vol in een kwartier.

kan wel huilen weer.
    Hoop dat het snel weer wat minder word.
    Was wel geteld 2.5 uur thuis.

19. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Oh bah, Demie! Het zit je allemaal niet mee hoor! Sterkte weer.

20. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik ben zelf 'medium risk' en moet in ziekenhuis bevallen onder toezicht van VK. Wel heb ik inderdaad de afspraak bij gyn gehad rond 34 weken. Ze willen je een keer gezien hebben en dossier aangelegd hebben.
    Mocht VK het toch moeten overdragen, hebben ze alles bij de hand.

@Demie: He bah. Zit je echt niet mee. Sterkte!

Deel Deze Pagina