jaaaa mijn 35 weken dansje! Over 2 weekjes mag ik al thuis bevallen! Komt echt dichtbij nu demie hoe gaat het nu?
Beetje het zelfde. In het ziekenhuis met af en toe een bloeding en plassen vruchtwater. Af en toe wat harde buiken en menstruatie gevoel onderin. Maar het gaat steeds weer over na een paar uur. zit te wachten op de gynaecoloog voor een onderzoek. Normaal doen ze dat niet met gebroken vliezen maar ze wil toch even kijken of ze een verklaring kan vinden voor het bloeden en hoe het ervoor staat. En weer wat kweekjes nemen. Hierna maken we weer een nieuw plan zei ze net.
Helaas ben ik midden in mijn kraamtijd met de oudste 3 kindjes, 3x naar het ziekenhuis toe gestuurd om bloed te laten prikken.. als de waarde niet goed zou zijn zouden ze zijn opgenomen, zenuwslopend, vond ik dat en ook heel zielig met dat prikken, ze hebben alle 3 heel hard gehuild (lees: krijsen). Gelukkig komt het maar zelden voor dat het zo geel is dat een baby geprikt moet worden, maar in ons geval bij alle kinderen, het was helaas dus niet een beetje geel, maar kanariegeel. Ik denk wel in mijn geval dat hoe verder een zwangerschap vordert hoe minder geel ze waren geweest.
Spannend Demie, gelukkig ben je al 36 weken. Hopelijk kunnen ze nog een paar dagen tot week rekken. Sterkte!
Child, ik heb precies het zelfde gevoel. Dat gezeur onderin maar ook die druk op men ribben En soms een paar uur harde buiken. Maar ze stoppen ook steeds weer. Ik denk ook inderdaad dat het wat voorwerk is. Ermina, hoop ook echt voor je dat je kindje nog in een iets betere positie komt!! Doet het geen pijn zoon dwarsligger? Die teleurstelling van niet thuis bevallen heb ik ook heel erg gehad. Vind het in het ziekenhuis zo moeilijk loslaten. Kan niet eens naar de wc, laat staan me echt ontspannen voor de bevalling. En ik wou ook zo graag in bad!! Nou heb ik al een paar weken aan het idee kunnen wennen dat dat er niet meer in zit. Maar snap dat het heel moeilijk is! Maantje vind je uitleg ook wel heel fin. Hier in het ziekenhuis zijn ze ook heel duidelijk, voor de 37 weken kom je niet zomaar naar huis en komen er vaak nog wel kleine complicaties. Er zit een behoorlijk verschil in. Dus hoe moe ik ook ben, ga er voor dat ik nog een weekje door kan. Baarmoedermond zag er prima uit. Bloed komt echt nog steeds uit de baarmoeder. Nu ff kweek afwachten en zo weer bloed pikken. Ik geloof dat ik geen bloed meer over hou zo. Ingrid kun je nog merken dat je van de travigil af bent? En mojo Hoe was je echo in het ziekenhuis?
Het is maar hoe je het bekijkt die 40%. Mijn kans op zwangerschap met ivf was maar ongeveer 15 tot 20% en toch ben ik zwanger. Maar ik snap het... Ik heb ook moeite om positief te blijven. Het huilen staat me op het moment echt nader dan het lachen. Als je moxa nog een kans wilt geven zou ik wel zo snel mogelijk beginnen trouwens.
@ Demie; ik begrijp je gevoel, je had het graag anders gewild.. Het is totaal NIET persoonlijk/privé meer om te bevallen in t zh..dat wat je thuis wel zou hebben met je eigen spulletjes enz.. om je heen. M'n huid blijft branderig aanvoelen en de jeuk is er nog steeds. Is tot nu toe niet erger geworden maar het is ook nog niet uit m'n systeem. Heb om 07.00 uur me nog n keer ingesmeerd maar tot nu toe geen resultaat. Ik las hier dat de zalf zou verdoven maar dat is bij mij duidelijk niet zo.. Ik ga rond 13.30 uur bellen met de gyn. Om 14.00 uur moet ik bij m'n advocaat zijn om de vaststellingsovereenkomst te tekenen, we hebben akkoord gegeven voor een schikking ivm m'n whiplash en toekomstschade. We zijn nu bijna 2 jaar verder en we zijn er klaar mee om te strijden. Mijn advocaat heeft goed werk verricht, het is een behoorlijk bedrag waardoor de hypotheek drastisch naar beneden kan en ik de tijd en financiële ruimte heb om te kijken in hoeverre ik nog zal gaan herstellen. Het is goed zo, nu krijgen we rust. Nu kunnen we ons volledig gaan richten op de komst van ons kleine mannetje en de zorg voor het gezin. Hopelijk zorgt die rust voor een beter herstel.
Dank je demi, heel lief van je. Als mijn thuisbevalling niets word dan kan ik me daar wel bij neer leggen maar een keizersnee zou ik wel heel verschrikkelijk vinden. Ik probeer maar een beetje hoop te houden. Het kan nog best goed komen maar ergens ben ik gewoon bang en heel verdrietig. Aan de andere kant vind ik weer dat ik niet moet zeuren .
Child, ik had je berichtje nog niet gelezen, dikke knuffel voor jou! Ingrid hoe gaat het nu met je en met het branderige gevoel? Helpt de zalf al wat? Anne gaan ze het wel proberen met een placenta aan de voorkant? Ik heb gelezen dat ze dat in veel ziekenhuizen tegenwoordig niet meer doen i.v.m. de risico's. Hier lekker aan bezig met schoonmaakwerkjes, kindjes zijn op school en op peuterspeelzaal, tussen door even liggen, heerlijk dit soort momenten.
Ermina dat gevoel van niet zeuren hebben we allemaal denk ik wel!! Ook ik hoor, men kindje heeft het toch nog goed, dus wat zeur ik dan. Maar je stelt het je zo anders voor!! en zeker bevallen ik wil het ook zo graag meemaken. Maar me er aan moeten overgeven op zoon plek en met zo weinig privacy. Pff en ik begin iedereen hier al aardig te leren kennen, das misschien nog het voordeel van de situatie. Ingrid fijn dat je de knoop doorgehakt hebt. Geeft inderdaad toch meer rust!! Ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt. Ik snap eigenlijk niet waarom de gynaecoloog dit wel wil proberen maar je dermatoloog een paar weken terug niet. Die weet dat toch veel beter. Hoe lang duurt het voordat het uitwerkt?
Erminea, wat is het gene wat je het meest raak met een keizersnede? In sommige ziekenhuizen voeren ze een gentle sectio beleid, dat je het kindje meteen op je borst krijgt en ook bij je mag houden als je naar de uitslaapkamer wordt gebracht. Ik hoop dat het draaien lukt, en dat je gewoon thuis kunt bevallen, maar als dat niet is, is er misschien de mogelijkheid je wensen te bespreken zodat het voor jou toch zo aangenaam mogelijk gemaakt kan worden.
Ingrid, onze berichtjes hebben gekruist, ik ben ook benieuwd wat je gynaecoloog zegt vanmiddag. Hopelijk gaan ze een inleiding plannen, en kun je gaan aftellen.
Bah heel verhaal getypt en ineens weg. Sorry even no energy om opnieuw te beginnen. Fijn weekend allemaal!
Anne en Erminea ik hoop dat ze nog draaien! Hier draait hij alleen nog om z'n as heen ene keer voel ik voeten links en andere kant voel ik voeten rechts. Child die kramp heb ik ook op en af hoor! Waarschijnlijk van het indalen, had het aan de gyn gevraagd. Heb ook een soort spierpijn gevoel in mn liezen. Ingrid hopen dat die zalf vandaag dan nog werkt! Wat vervelend dat die zalf zo'n branderig gevoel geeft zeg. En wat fijn dat je kan tekenen zeg, is een enorme geruststelling dat er financiële ruimte is. Maantje fijn dat de waardes goed waren toch ook weer een zorg minder! En het geel zien klopt inderdaad dat meer dan de helft van de baby's een geel kleurtje krijgen rond dag 3/4, heeft met de afbraak van de rode bloedcellen te maken. Kindjes die borstvoeding krijgen zien ook vaak wat langer geel. ☺️ Demie wat ontzettend spannend zeg! Maar vandaag 36 weken, super! Als het nu nog een weekje blijft zitten zou helemaal super zijn natuurlijk. Sorry als ik niet iedereen antwoord heb gegeven maar jullie hadden in een paar dagen echt veel gekletst. 😁 Over het stukje van de nare verhalen/zwangerschappen.. Kan begrijpen dat het vervelend is om te lezen en misschien een beetje beangstigend. Ik ben blij dat ik me verhaal kan doen maar vind het ook ontzettend fijn om te lezen bij wie het allemaal goed en vlekkeloos gaat dus zet dat ajb ook neer! 😄 Ook al denk je ik heb niets te melden. ☺️ Hier gaat alles goed, na de anti biotica echt nergens meer last van gehad. Ook geen harde buiken meer of bloedverlies, hopen dat het daar vandaan kwam. Wat gaat het opschieten he, het komt nu echt heel dichtbij! Kan het me als de dag van gisteren herinneren net zwanger te zijn. En nog een buikfoto'tje van afgelopen maandag. ☺️ Geniet van jullie weekend meiden. 😁
Ik heb even geen energie/tijd om op iedereen te reageren, sorry!! Ik lees wel alles heel aandachtig en leef met iedereen mee! Wij hebben gisteren dan een extra echo in het zkh gehad maar alles was op zich goed. Hoofdje loopt ongeveer 2 weken achter en buik en bovenbeen 2 weken voor. Maar het valt allemaal nog net binnen de lijntjes dus we hoefden ons geen zorgen te maken. Merk wel dat alles wat zwaarder wordt. Kindje is mooi al een stuk ingedaald en dat voel ik met momenten ook wel! Ben nog volop bezig in huis maar merk dat ik het toch allemaal wat rustiger aan moet gaan doen.... Vanmiddag even bij mijn opa op ziekenhuisbezoek, die is van de week ook opgenomen en gaat niet zo heel goed.
Fijn dat het weer goed was Mojo! En binnen de lijntjes is prima toch? Die metingen moeten ook zo precies zijn, een milimeter verschil en het wijkt al af, terwijl een ander het misschien weer anders zou meten, dus fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken. Kan me voorstellen meiden dat als je het liefst thuis bevalt dat het ziekenhuis dan zo tegen valt. Hier heel bewust de keuze voor het ziekenhuis gemaakt. Mijn moeder verloor bij mijn geboorte 2 liter bloed, dus had dat meteen nodig in het zkh, mijn schoonmoeder verloor bij de geboorte van de jongste bijna 3 liter bloed en werd in shocktoestand naar het ziekenhuis vervoerd. Bij deze bevalling was ik aanwezig. Hierdoor voel ik me veel veiliger en zekerder in het ziekenhuis, zelfs al gaat het bij mij misschien van een leien dakje (dat zou fijn zijn!). Ik zou juist van thuis bevallen enorm onrustig worden. Gek eigenlijk he Bijna verlof, nog 1 week te gaan! Nog even volhouden lieve meiden dikke knuf voor iedereen bij wie het even niet zo lekker loopt en iedereen die sowieso even een goeie knuffel kan gebruiken <3