16 - 31 mei mama's 2015 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Missladybug, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Shart, wel fijn dat ze meteen alles even checken! stelt toch wel weer even gerust. Weet je al meer of je blaasontsteking hebt?
    Hoop dat deze week snel voor je voorbij gaat en je dan weer iets minder zenuwen hebt.

Samsoko Ik zou de kiespijn wel zo snel mogelijk laten behandelen hoor. Ookal is het bij de weekend dienst. Ik had zelf vorigjaar een ontsteking in men kaak. (wist net dat ik zwanger was voor men miskraam)
    Bij mij zei toen de vk ook, zo snel mogelijk laten behandelen voordat het uit de hand loopt. Volgens mij moeten ze ook alles wel kunnen doen behalve foto's maken.
    Schiet het al op met de badkamer?
    Ik kan me voorstellen dat je helemaal zin hebt om alles af te gaan maken. Vind het echt knap dat je zo lang hebt kunnen wachten.

Brit Wat naar zeg weer wat bloedverlies. Kan dat komen van het indalen? Of weten ze waar het vandaan komt?
    Als je niet naar die cursus wil dan denk ik niet dat ze je dat kunnen verplichten hoor, maar weet het ook niet zeker.
    Rustig aan blijven doen.

Toekie heerlijk dat alles weer goed was!

Anne zo'n verhuizing is normaal al best pittig, laat staan als je 32 weken zwanger bent. Wel goed op jezelf passen hoor. Straks ben je helemaal kapot als jullie kleintje komt. Straks beval je wat eerder en kun je er helemaal niet van genieten omdat je zo uitgeput bent.
    Maar dat kun je natuurlijk alleen zelf voelen, voor mij is het ook zo'n contrast omdat ik al weken me zo rustig mogelijk moet houden en een keer stofzuigen eigenlijk al word afgeraden.

Trisha hoe was het bij de longarts?

Maantje heel goed dat je je verhaal nu zo neer kunt zetten. En er is in mijn ogen niks om je voor te schamen hoor!!
    Alleen maar respect dat je na zo'n traumatische ervaring het weer aandurft, steeds opnieuw!!
    Ik denk ook dat je vriendin gelijk heeft, je moet gaan voor wat jou het rustigste gevoel geeft, dan kom je de bevalling hopelijk zo goed mogelijk door. Met hoe meer spanning je er in gaat(wat natuurlijk heel logies is), word het er ook niet makkelijker op.

2. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wat een lieve reacties! Doet me goed :)

Met de eerste bevalling heb ik geen pijnstilling gehad, toen ik dus in dat ziekenhuis aankwam bleek ik al 9cm ontsluiting te hebben, was in 3 kwartier van 3 naar 9 gegaan. Vandaar ook de heftigheid. Tijd tussen weeën heb ik niet gehad, het leek een lange wee ;)
    Bij de andere 3 heb ik pijnstilling gekregen, maar dit hielp onvoldoende. Tot 6cm ontsluiting was het nog 'menselijk' daarna kwam de pijn vol door de ruggenprik heen. Het was niet zo erg als de eerste keer maar toch nog drama. Tijdens de voorlichtingsavond in het ziekenhuis zei de arts dat ongeveer 10% van de vrouwen nog pijn heeft na het zetten van de ruggenprik. Dat mijn pijn zelfs veel krachtiger is dan die ruggenprik zegt wel wat.

2 weken geleden hebben we om die reden een gesprek gehad bij de anesthesioloog. Ze gaan het nu anders aanpakken. Ik krijg wel een gewone ruggenprik, maar ze gaan wel de hoeveelheid vloeistof ophogen als het er weer doorheen komt, ik ben heel benieuwd hoe dat deze keer dan gaat verlopen. Hopelijk toch nog een bevalling waar ik met een goed gevoel op terug kan kijken. Maar ik durf er eerlijk gezegd nog niet op te hopen, veel te bang voor weer een volgende teleurstelling. Andere lichaamspijnen kan ik overigens heel goed verdragen, raar is dat, dat het zo´n verschil kan zijn.

Brit, misschien kun jij het van het moment zelf af laten hangen, wat je dan wilt, in het ziekenhuis of thuis. Je schrijft dat je veel gezien hebt, werk je zelf op een kraamafdeling?

Anne, succes met alles. Lijkt me heel pittig met dit termijn, ik raak al in de stress van dingen die nog moeten, voor jou helemaal heftig. Hoop dat het allemaal een beetje lukt.

Samsoko, ik zou kiespijn wel laten behandelen. Nog weken afzien lijkt me ook geen pretje. Als het erger wordt of gaat ontsteken krijg je misschien nog te maken met antibiotica, dat zou ik in de zwangerschap proberen te voorkomen. Succes met je keuze.

Demie, ik zie dat je online bent, ben benieuwd hoe het met je gaat.

Hoe gaat het met de andere dames?

Ik doe vandaag mijn 30 weken dansje.. :)

3. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    ♥ 16-31 mei 2015 mama's ♥

13 mei
    ingrid79 - 2e kindje - 35 jaar ♥

15 mei
    demie - 1e kindje - 28 jaar ♥
    erminea - 1e kindje - 32 jaar ♥

17 mei
    xmoonlightx - ?e kindje - ? jaar ♥

18 mei
    brit89 - 1e kindje - 25 jaar ♥
    child - 2e kindje - 27 jaar ♥

19 mei
    baby90 - 1e kindje - 23 jaar ♥
    laratje - 1e kindje - 26 jaar ♥

21 mei
    ninosz - 3e kindje - 27 jaar ♥
    Elske91 - 1e kindje - (dan) 24 jaar ♥

22 mei
    toekie1985 - 2e kindje - 29 jaar ♥
    mama-in-love - 3e kindje - 32 jaar ♥
    shart86 - 2e kindje - 28 jaar ♥

24 mei
    anitap - 3e kindje - 28 jaar ♥
    missladybug - 1e kindje - 29 jaar ♥

25 mei
    floralie - 2e kindje - 23 jaar ♥
    annevandepol - 1e kindje - 26 jaar ♥

26 mei
    mojo1986 - 1e kindje - 28 jaar ♥

27 mei
    lizzthrasher22 - 1e kindje -22 jaar ♥

28 mei
    lin01 - 1e kindje - 28 jaar ♥

31 mei
    blue21381 - 3e kindje - 34 jaar ♥
    samsoko - 1e kindje - 28 jaar ♥
    Trisha89 - 1e kindje - 24 jaar ♥

10 Juni:
    Maantje (maar in mei ingeleid)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ vlindermama's Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    morgenzon - 4e kindje - 26 jaar weer zwanger!
    elf84 - 1e kindje - 30 jaar weer zwanger!
    tweety1983 - 2e kindje - 31 jaar
    csi - 2e kindje - 25 jaar
    mooniejj - 1e kindje - 23 jaar
    julia1979 - 4e kindje - 35 jaar
    amber05 - 2e kindje - 36 jaar

Afsprakenlijst

April
    01 apr: lizzthrasher22 controle vk
    08 apr: missladybug controle vk
    09 apr: shart86 groeiecho en controle gyn
    20 apr: missladybug liggingsecho
    15 apr: AnitaP controle vk
    28 apr: AnitaP intake gynaecoloog

Graag wijzigingen duidelijk en in kleur doorgeven!

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    ♥ 16-31 mei 2015 mama's ♥

13 mei
    ingrid79 - 2e kindje - 35 jaar ♥

15 mei
    demie - 1e kindje - 28 jaar ♥
    erminea - 1e kindje - 32 jaar ♥

17 mei
    xmoonlightx - ?e kindje - ? jaar ♥

18 mei
    brit89 - 1e kindje - 25 jaar ♥
    child - 2e kindje - 27 jaar ♥

19 mei
    baby90 - 1e kindje - 23 jaar ♥
    laratje - 1e kindje - 26 jaar ♥

21 mei
    ninosz - 3e kindje - 27 jaar ♥
    Elske91 - 1e kindje - (dan) 24 jaar ♥

22 mei
    toekie1985 - 2e kindje - 29 jaar ♥
    mama-in-love - 3e kindje - 32 jaar ♥
    shart86 - 2e kindje - 28 jaar ♥

24 mei
    anitap - 3e kindje - 28 jaar ♥
    missladybug - 1e kindje - 29 jaar ♥

25 mei
    floralie - 2e kindje - 23 jaar ♥
    annevandepol - 1e kindje - 26 jaar ♥

26 mei
    mojo1986 - 1e kindje - 28 jaar ♥

27 mei
    lizzthrasher22 - 1e kindje -22 jaar ♥

28 mei
    lin01 - 1e kindje - 28 jaar ♥

31 mei
    blue21381 - 3e kindje - 34 jaar ♥
    samsoko - 1e kindje - 28 jaar ♥
    Trisha89 - 1e kindje - 24 jaar ♥

10 Juni:
    Maantje (maar in mei ingeleid)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ vlindermama's Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    morgenzon - 4e kindje - 26 jaar weer zwanger!
    elf84 - 1e kindje - 30 jaar weer zwanger!
    tweety1983 - 2e kindje - 31 jaar
    csi - 2e kindje - 25 jaar
    mooniejj - 1e kindje - 23 jaar
    julia1979 - 4e kindje - 35 jaar
    amber05 - 2e kindje - 36 jaar

Afsprakenlijst

April
    08 apr: missladybug controle vk
    09 apr: shart86 groeiecho en controle gyn
    20 apr: missladybug liggingsecho
    14 apr: lizzthrasher22 controle vk
    15 apr: AnitaP controle vk
    28 apr: AnitaP intake gynaecoloog

Graag wijzigingen duidelijk en in kleur doorgeven!

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Even een vraagje aan jullie:

Ik heb deze gemaakt om straks aan de voordeur te hangen. Met roze strik. Maar nu twijfel ik wel of ik de juiste stof heb gebruikt voor de strik en of het niet te onduidelijk is, wat vinden jullie (ook van het idee) ? Graag jullie eerlijke mening.

Bijgevoegde bestanden:

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    De ooievaar heb ik overigens van prenatal, die heb ik niet zelf gemaakt ;)

7. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Met mij zelf gaat het op moment wel aardig, er veranderd nog niet zoveel.
    Ik blijf oud bruin verliezen en doe de hele dag eigenlijk niks.
    Word er best wel down van.

Vind vooral al die onzekerheid heel moeilijk, weet totaal niet waar ik aan toe ben en daar krijg ik voorlopig waarschijnlijk ook geen antwoord op.

Ik wou net schrijven dat men kleintje zich vandaag ook vrij rustig houd maar krijg een paar flinke porren in men ribben. haha pijnlijk maar doet me wel goed.

Ik krijg elke week een controle bij de gynaecoloog. Mag morgen middag weer.

Denk ook heel veel na over de bevalling. Als ik nou gewoon wist, het word een keizersnede kon ik me daar tenminste op voorbereiden. Maar dat ze me eerst gewoon laten proberen en dan ff voelen of er nou wel of geen placenta zit en pas beslissen hoe of wat vind ik wel raar.
    vind het eigenlijk ook heel vervelend om te moeten bevallen in het ziekenhuis. Ben iemand die vrij veel controle nodig heeft en heb het gevoel dat je dat in het ziekenhuis behoorlijk word afgenomen. In ieder geval je vrijheid om het op jou manier te kunnen doen. Misschien valt dit ook wel mee hoor, maar ben een beetje een doem denker op dit moment.

Volgende week kan vl weer mee naar de controle en die zal wel iets meer doordrukken over wat ze nu denken dat de bedoeling is. Ben dan ook de 34 weken voorbij. Misschien dat het beleid dan weer veranderd.

Maar laten we het maar positief bekijken, ik ben nog thuis!! En ons kleintje zit nog veilig bij me!!!

2 april controle gynaecoloog
    7 april controle gynaecoloog
    15 april controle gynaecoloog
    24 april controle gynaecoloog

8. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Even weer een buikfotootje! 32 weekjes alweer ♥

9. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Demie gelukkig blijft het bhelder bleoedverlies nu weg, snap je onrust hoor ook over de bevalling. Ook
    Omdat je thuis zit heb je ook de kans om er veel over na te denken, heb ik athans.

Lizz wauw wat een mooie buik! Ik zal ook weer eens een foto gaan maken. 😋

Maantje ik ben zelf kraamverzorgende in de thuiskraamzorg. ☺️

10. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Maantje leuk idee!
    Zou de strik alleen anders doen en iets meer roze.
    Mag best opvallen.

Demie frustrerend dat je steeds niet weet waar je aan toe bent maar sommige dingen zijn gewoon niet te voorspellen. Een keizersnee is ook niet niets. Snap wel dat als je gewoon kan bevallen je dit ook zullen laten doen. Het lastige is dat je je nu niet echt kan voorbereiden. Een bevalling moet je ook over je heen laten komen. Je weet nooit hoe het loopt.

Mooie buik Lizz!

11. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat kletsen jullie veel! Ik kan t even niet zo goed bijhouden. Ik ben gewoon zooooo moe ik wil uit het werk eigenlijk het liefste gelijk naar bed. Ik probeer wel mee te lezen en het is ook echt niet omdat het me niet interesseert maar het lukt gewoon even niet allemaal.

2 april heb ik weer een groeiecho en 3 april controle bij de verloskundige

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar erminea.
    Ik lees wel mee maar reageren is ff teveel met alles.
    Komt later wel weer.

Maantje respect voor het delen van je verhaal!
    Doe vooral waar jij je goed bij voelt!

13. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Geeft niets meiden!
    Komt vanzelf wel. Is nu gewoon zwaar werken en daarnaast je privé leven dan staat het forum op een lager pitje.

14. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gaap...Goedemorgen meiden. Ik ben al bijna op mn werk en ik hoop op een rustige dag want als ik 3u heb geslapen is het Veel.
    Mn wekker deed het gisteren niet dus nu heb ik vannacht zo op de tijd liggen slapen dat ik bijna ieder half uur op mn telefoon heb gekeken. Dus behoorlijk gaar vandaag. Nog 3 weken tot verlof.....

15. Sorry ik kreeg geen updates meer... Had me nog niet geabonneerd op t topic.

Dinsdag bij de longarts geweest, m'n longinhoud is nogsteeds boven verwachting. Dus dat is goed. Klonk ook niet super benauwd, maar had al tijdje weer rustig gezeten. Maar hij vond de klachten wel ernstig. Dus heb nu een pufje gekregen die niet heel erg gezond is voor de baby. Maar mij wel helpt. Want zo benauwd zijn hele tijd is ook slecht voor de baby. Dus t is afwegen wat beter zou zijn voor de baby. En is toch dat extra inhalator.

Dinsdag er gelijk mee begonnen maar krijg enorme slappen armen en benen en trilhanden van. (Bijwerkingen). Kan dan niet eens typen of breien of andere dingen doen. Dus is dan even uit zitten maar kan tenminste weer ademen.

M'n HB waardes waren nu weer goed. Maar heb toch nog last van hartkloppingen, duizeligheid en extreme vermoeidheid. Maar 's nachts kan ik niet slapen.
    Heb ook elke x hevige krampen in m'n benen. Gister in beide benen tegelijk wel 1,5 uur lang. Was t zo zat en zoveel pijn heb zitten janken in bed. Nu vanochtend weer kramp. Gelukkig kort maar wel heel hevig. M'n voet draait dan helemaal verkeerde kant op en moet mezelf martelen om die kramp eruit te krijgen.

Maantje wat knap van je dat je het zo neerzet. Ik snap het wel dat je je wilt bewijzen. Maar er zijn genoeg vrouwen die door de ruggeprik heen pijn hebben en niet kunnen wegpuffen. Heb er vaker gehoord. Wel lief van je vk dat ze je er toch doorheen wilt helpen. Maar als jij je er niet prettig bij voelt gewoon niet doen. Het is belangrijk dat jij een positieve ervaring hebt met de bevalling vooral omdat het de laatste is.

De cvs uit zich bij mij in veel vergeten, moe zijn, wakker worden en me nog zo moe voelen als dat ik naar bed ging, met inspanning word t erger en ben gewoon al op van een uurtje visite. Ik heb t al jaren, en wordt er niet echt beter op. Kan rust nemen wat ik wil maar blijf moe. En ga ik over m'n grens heen of krijg ik echt te weinig slaap, dan heb ik minimaal een week nodig om bij te komen. Ben ook weer prikkelbaar erdoor.
    De cvs word veroorzaakt/instand gehouden door de ptss en de HMS. Hms is nooit vanaf te komen, de ptss wel maar dat heb ik ook al weer zoveel jaar.

Ligging baby
    Volgens mij is de baby hier wat begonnen met indalen. Voel m iets minder vaak en meer lichte bewegingen onder in m'n buik. Maar bij m'n schaambot wat meer druk en meer pijn bij zitten en baby zit niet zo meer in m'n ribben te schoppen. Dus ben heel benieuwd over 2 weken hoe die ligt.

Ben vergeten m'n volgende afspraak met de vk te noteren denk ik. Kan m niet terug vinden.
    Gister gesprek gehad bij therapie, gewoon algemeen gesprek van wat kunnen we doen hoe gaat alles nu. Zegt die vrouw, wel knap dat je ondanks alles toch door gaat. Hoe komt dat?
    Vond t zo'n domme vraag. Je kan toch niet zeggen ben t zat ik stop ermee. De baby blijft gewoon zitten, die komt heus niet wanneer ik t wil. Stoppen is dus gewoon geen optie.

Anne succes vandaag met thuis zitten wachten. Lijkt me lang en saai!

Demie ik word ook down van t thuis zitten hoor! Vooral nu ik dan ook nog tril handen heb. Wasvouwen en aanrecht schoonmaken vul je geen week mee.
    En dan te zien hoe alles vies is etc wil ik gewoon poetsen maar t mag niet. Hebben nu wel een robotstofzuiger via mp gekocht dus die zuigt wel. Maar is nog niet zo schoon zoals ik wil en wens.

16. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @maantje: wow jij hebt maar mooi je gevoel opgeschreven! goedzo, dat is fijn he dat je het even kwijt kunt. lijkt me ook best moeilijk dit te accepteren, maar je hebt het goed verwoord lijkt mij.
    over de strik: je ziet het wel hoor, maar ik zou zelf een iets opvallendere kleur kiezen.

@samsoko: sterkte met je liespijn! heb ik geen ervaring mee gelukkig.

@anne: succes met verhuizen! ik moet er niet aan denken zo ver zwanger en dan verhuizen, sterkte er mee!

@brit: nee dus! verlof is verlof! dat mogen ze helemaal niet van je vragen dat je dan op cursus gaat. als je verlof in gaat heb jij het recht om je helemaal op je baby te richten en niet meer met je werk bezig te zijn! kom voor jezelf op hoor.

@demie: fijn dat je kleintje nog lekker zit waar het zat :)

@lizz: mooi buik! groeit goed he?;)

mijn wijzigingen zijn niet op de lijst gezet dus nog een keer:
    13 april controle vk + echo
    en ik ben inmiddels 30 jaar

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    ik zal mijn megapens ook weer es ff showen:

Bijgevoegde bestanden:

18. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hoi,

Trisha, lastig om moeten kiezen uit 2 kwaden (te weinig lucht of inhalator). Hopelijk blijft je longinhoud voorlopig nog redelijk en heb je de puffer zo min mogelijk nodig. Vervelend van alle kwalen die je hebt, ik hoop voor je dat het tot het einde toe wat rustiger wordt.

BLue, sterkte vandaag!

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest.
    De datum van inleiding is gepland. Ik hou nog even voor me welke datum het is (weet nooit wie er meeleest). Ik hoop in elk geval dat ik die datum ga halen, gezien de andere kinderen spontaan allemaal eerder kwamen. Het was verder een fijn gesprek, ik heb nu echt voor deze weg gekozen en vertrouwen dat het goed komt. Wel heel bijzonder om 'DE DATUM ' te weten. Alleen als het te druk is op de verloskamers, gaat die dag niet door dus we moeten ook bellen rond 6.00 uur in de ochtend. of er plek is. Dat wordt nog even spannend dan.
    Nu nog tegen de vk zeggen dat ik voor deze weg heb gekozen, dat is wat lastiger, maar het voelt goed zo.

19. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Demie, respect voor jou, dat je ondanks alles toch probeert positief te blijven. Lijkt me enorm zwaar, wel te willen maar niet te kunnen. Mooi dat je al bijna 34 weken bent. Ik leef met je mee en hoop dat je ukje zo lang mogelijk blijft zitten.
    Ik hoop voor je dat de placenta is opgeschoven en dat je toch natuurlijk mag bevallen. *knuf*

20. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Mooie buik Toekie!
    (moet wel lachen om je omschrijving: Megapens :) haha)

Deel Deze Pagina