16 - 31 mei mama's 2015 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Missladybug, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Sorry shart haha, ik zie het al! :)

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Is van koeka! Kleur Pebble :)

Dankje !

Edit: haha je had t al gevonden zie ik :D

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    heey Dames, sorry van de lange stilte maar werd helemaal in beslag genomen door andere dingen.

Mijn bevalling was eigenlijk heel goed gegaan. Behalve dan dat ze me in het begin niet geloofde dat ik weeen had. Maar ze beleven dan ook de hele bevalling heel onregelmatig komen. zelfs op het einde, soms 3 in 5 min en soms weer 6 min niks. Ook bijna niet zichtbaar op het ctg.
    Had echt weeen bij men billen en stuitje, en bij men schaambotje.

Om 6 uur savonds toch om een ruggeprik gevraagt want ik was helemaal kapot en kon het steeds minder goed opvangen. Nou dat was ff heerlijk!
    Hierna iets weeen opwekkers bij gehad omdat de weeen steeds minder begonnen te komen.
    Maar de laatste 4 cm waren er binnen een uur.
    Persen ging ook heel goed! Binnen 20 min was ze er, en heb op een flinke aambei en 2 inwendige hechtingen na geen schade!!
    Wat een prachtige maar heftige ervaring zeg. Ben er nog steeds vol van.

Helaas is ons meisje wel rand prematuur en heeft ze daar wel wat probleempjes van.
    Ookal had Maantje en veel andere me hier wel voor gewaarschuwd, had het van die paar daagjes niet meer echt verwacht.
    Het begon direct met dat haar glucose te laag was en ze bijvoeding keeg via een cupje, en daarna elke paar uur geprikt werd. Heel zielig. Maar gelukkig werd dit snel stabiel.
    Ze had en heeft te weinig kracht en enegie om goed genoeg te drinken dus dat werd echt een martelslag in het ziekenhuis.
    Mijn borsten zijn helemaal gemollesteerd en bij haar werd alles echt naar binnen gedrukt waar ze dan weer uren last van had.
    Gelukig zijn we sinds gister thuis en hier volg ik men eigen plan. Dit gaat veel beter en ze word al wat levendiger. In het ziekenhuis bleef haar gewicht stabiel en thuis is ze al wat aangekomen.
    Heb wel besloten te stoppen met bv. Het kost zo veel energie voor haar en ik moet ook steeds kolven. Denk dat het flesje ons beide meer rust geeft. Ik merk ook aan haar dat ze na een flesje veel levendiger is dan na een borst.
    Ik kolf nu nog wel af maar laat het afvloeien en vul aan met kunstvoeding.

Het word gelukkig steeds leuker en geniet er echt van om thuis te zijn.

Haar naam staat trouwens in de club, wil niet dat men werk ofzo per ongeluk mee gaat lezen.

Verder probeer ik een beetje bij te lezen en weer bij te houden.

Ingrig jij bent ook al bijna aan de beurt!! Hoe gaat het nu met je?

4. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Demie, ik snap je zo goed! Zo'n ziekenhuis gedoe geeft zoveel weerslag op alles. Het is erg herkenbaar wat je schrijft. Een dikke knuffel voor jou!! Fijn dat je nu thuis bent, inderdaad lekker je eigen plan trekken, je eigen ritme zoeken en aan je meisje wennen. Jij bent de mama en voelt instinctief wat jullie nodig hebben, met een flesje is niks mis. Denk vooral aan jezelf en je kleine meid, belangrijkste is dat het goed gaat en dat jullie samen kunnen genieten van elkaar.
    Ik weet nog dat toen ik uit het ziekenhuis kwam ik ook eindelijk alles op mijn manier kon gaan doen, ik kon haar ook moeilijk uit handen geven, ze sliep ook heel veel. Mijn tip: ga vooral op je eigen gevoel af, met een prematuurkindje is de start toch anders, je hebt meer tijd nodig bij te komen en je weg te vinden, niet iedereen snapt dat. Neem die tijd, al het andere (bezoek etc) heeft even niet de hoogste prioriteit, denk vooral aan jullie zelf.
    Hopelijk heb je toch nog een paar dagen kraamtijd thuis waarin je in de watten wordt gelegd.

5. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Demie fijn om weer even van je te horen.
    Ik weet haar naam en vind het prachtig!
    Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn!

6. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

36 weken dansje! Man o man wat gaat t snel.
    Je hoort van mensen dat die laatste weken langzaam gaan maar tot nu toe kan ik het me niet voorstellen.

7. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Ik dans met je mee missladybug!
    Die langzame weken komen nog als de kleine op zich laat wachten en jij er helemaal klaar voor bent en ongeduldig wordt. Whaha

Demie begrijpelijk toch dat je hoofd niet naar dit forum staat. Je moet nu lekker genieten! Fijn dat je nu lekker thuis bent en je eigen gevoel kan volgen. Je bent echt geen slechte mama hoor dat je nu flesvoeding geeft. Goed dat je voor jezelf en de kleine kiest! Mooie naam heeft jullie meid!

8. Demie fijn om van je te horen! Misschien zit er te weinig voedingsstoffen in je bv? Maar goed dat je kV geeft dan. Je miet echt doen waar jij je goed bij voelt. Al helemaal nu je thuis bent.
    Laat je nog ff lekker verwennen en laat visite voor wat t is als je er niet aan doe bent.

Ingrid nig 2 dagen!

Gerommel: ja is wel vroeg maar t is alleen 's ochtends en trekt daarna weg. Dus trek me er niet veel van aan.

Gister was ik nog maar net uit bed if m'n beste vriendin stond voor de deur. Er was een babyshower gepland door paar vriendinnen, maar niemand had haar verteld dat t verplaatst was naar over 2 weken. Dus gezellig dagje gehad met haar. Wel erg vermoeiend 6 honden ipv 4, en een ADHD dinnetje. Maar heb echt super leuke dag gehad
    Vl heeft samen met haar de box in elkaar gezet.

Vandaag plan ik rust, want sz komt. Dus lekker rustig dagje hoop.

Nog even m'n 35 weken dansje!

9. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Demie: super dat jullie lekker thuis zijn :) eerst maar eens lekker bijkomen en doen waar je je goed bij voelt :)
    Wat iedereen ook zegt volg je eigen gevoel.

Ja hier nog maar 2 dagen, pfff wordt nu echt spannend!!
    Alles is echt klaar, ml is nu naar Kerkdriel ( uur en n kwartier rijden) om Koi's op te halen die we in oktober vanuit Japan hebben gekocht. De hele week dacht ik; Ohh ga maar hoor..maar nu denk ik toch wel n btje: wat nou als hij nu opeens komt en alles super snel gaat (???) maargoed het zal wel goed gaan, vandaag lekker rustig aan doen :)

Is het bij iedereen nu nog rustig? Of gaat er nog iemand eventjes voor mij bevallen hihi :)

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Haha hier iig alles nog rustig! Kan me voorstellen dat je er een beetje zenuwachtig van word, zou ik ook hebben als m'n man 1,5 uur weg zou zijn :)

Demie: fijn dat jullie lekker thuis zijn, lekker herstellen en genieten nu! En vertrouw gewoon op je eigen gevoel.

vandaag is hier 36+2 de dag dat ik beviel van m'n oudste. Wel heel vreemd, kan me er echt niks bij voorstellen namelijk hoe ik me nu voel dat ik zou bevallen. Vanmiddag naar de verjaardag van zoontje van beste vriendin. Jullie nog leuke plannen vandaag?

11. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Shart; hij is pas eind van de middag terug denk ik. In totaal 2,5 uur rijden. De Koi's moeten dan ingepakt voor vervoer worden in waterzakken in dozen, hij moet nog voer enz kopen en natuurlijk ff rond kijken daar. Zal wel 16.00 uur worden, heb mam net gebeld en zij komt om 12.30 ff n bakkie doen :) bij jou schiet het nu ook lekker op :) ben benieuwd wanneer iedereen gaat bevallen.

Misschien komt er morgen nog wel een Koningsdagkindje bij iemand :)

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Zoo, hier mijn 37 wk dansje. De baby mag officieel gewoon komen.. Nu rustig afwachten :D

13. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Oh Ingrid ik kan me je spanning zo goed voorstellen!! Ik hoop zo dat alles goed verloopt en jullie er beide goed vanaf komen. :) Zal aan je denken dinsdag!!

Hier in principe alles nog rustig, vanmiddag voor het eerst wat voorweeën gehad, maar niks met regelmaat of ondraaglijk dus niks aan het handje. :)

Demie fijn om even van je te horen maar het forum is nu wel het laatste waar je mee bezig hoeft te zijn hoor! :) Prachtige naam trouwens van jullie kindje, ik zag hem ergens in de club. :) Hopelijk sterkt jullie kleine meid snel wat aan. Gelukkig is de bevalling wel gewoon goed gegaan!

Ik kan niet wachten om die 37 weekjes aan te tikken! :) Lijkt me een gerustgevend gevoel. Zou echter wel balen als ik op een gegeven moment de 40 voorbij ben, en de 41... pff dat lijkt me nou ook niks haha. :D

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Gefeliciteerd dames met alle dansjes, bijzonder de meeste zijn al 36 of 37 weken, het gaat spannend worden!!

Ik ben ook benieuwd of er morgen iemand gaat bevallen. Ik ben zelf op Koninginnedag geboren, dat was altijd heel erg fijn met verjaardagen (altijd vrij, iedereen in feeststemming, is echt een aanrader ;) ) ik vind het echt heel jammer dat 30 april nu een gewone dag is.

ik had vannacht gruwelijke jeuk aan mijn voeten, dus vanmorgen aan de bel getrokken en ik moest meteen naar het ziekenhuis. Ik heb een uitgebreide controle gehad, ctg echo, bloedprikken etc. de uitslag komt pas over een week, omdat ze het zekere voor het onzekere willen nemen (cholestase) , moet ik woensdag weer terug. De ctg en de echo waren gelukkig goed.

15. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Hopelijk is de uitslag nog goed maantje.
    Fijn dat de CTG en echo goed waren.

Krijg je standaard een CTG als je onder controle bent bij de gynaecoloog? Of alleen in bepaalde gevallen?
    Moet dinsdag voor het eerst naar de gynaecoloog en heb geen idee wat ik moet verwachten.

Nu in de trein op weg naar huis. Ben naar een (deel) vrijgezellenfeest geweest van mijn collega/vriendin. Van Leeuwarden nu weer terug naar het midden van het land. Hun gaan nu paaldansen... Zie me nu niet meer in een paal hangen whahaha. Dus haak ik weer af. Ook weer lang zat met alle reistijd.

16. Hier rustige dag. Sz opgehaald lekker gegeten. Toen wilde Vl naar de intratuin plantjes halen. Dus tomaat sla aardbei en frambozen planten gehaald. Die is heerlijk zoet in de tuin.

Door sz nog op een heerlijk wolkje gebracht. Kwam hele tijd knuffelen bij me en kusje geven, zegt die ik heb je gemist. Heb je lang niet meer gezien. En vervolgens zegt die ik ben ook een beetje jou kindje he. Zo lief en leuk! :D :D

Nu lekker eten koken. Voel me alleen ineens zo spuug misselijk. Heb dat al paar x gehad deze week. Uit t niks echt misselijk.

17. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik doe ook nog even mijn 35 weken dansje!

18. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ben weer bijgelezén!

Dijn demie dat je thuis bent en mooie naam!

Verder ben ik flink moe, vandaag 8 korte voorstellingen gespeeld dus nu bekaf in bedje. T was wel weer gaaf!

Nog even een (liggend) 35 weken dansje :) hier rommelt nog niks hoor Ing, gelukkig nog niet. Beeb moet nig even blijven zitten. Nog 2 dagen voor jou, spannend!!

Knuf voor alle meiden sorry voor m'n korte reactie... Volgende keer reageer ik weer uitgebreider.

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Haha ik zie je al hangen in die paal met zo'n buik :D

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ben wel heel benieuwd naar foto's van de pasgeboren wondertjes ;) (in de club mss?)

Vanaaf lekker uit eten geweest met man, kinderen en onze lieve buuf. Erg gezellig en daarna even de nagels van buuf en mezelf van een Shellac voorzien.
    Nu lekker het bedje in.
    Vandaag helemaal ontroerd door zoontje. Hij kan nog nauwelijks praten (bijna 3 jaar) en hij wilde in de wandelwagen bak liggen in de box die klaar staat voor de baby. Verteld dat de baby in de buik daar komt te liggen en ondanks dat hij niets kan zeggen loopt hij nu de hele dag naar mijn buik te wijzen en vervolgens naar de wandelwagen bak.
    Hij snapt volgens mij veel meer dan dat wij denken :) De schat...

Deel Deze Pagina