Ook wij willen op aangepaste wijze gaan enten, hoe ga jij dat aanpakken? Zelf wil ik pas beginnen met 5 a 6 maanden, over de BMR twijfel ik heel erg gezien onze jongste dochter daar een jaar lang extreme eczeem aan over heeft gehouden (voor het enten niks, een paar dagen daarna zat ze van top tot teen zo onder, dat ze met spoed in het ziekenhuis is beland).
Ja na de bevalling kwam er wel altijd iemand van het CB langs. Ach hier zitten er wel wat aparte figuren tussen hoor. Maar nooit problemen gehad. Maar advies vragen doe ik niet bij hun, krijg altijd zulke domme antwoorden waar je niets mee kan.
Ik heb geen problemen met CB. Kennismakingsbezoek ook gehad vorige keer, weet niet of ze bij elk kind weer langskomen. We hebben aardige artsen/verpleegkundigen en als ze een keer iets onzinnigs zeggen is het ene oor in andere oor uit. Net naar fysio geweest. Hopen dat het helpt. Hij heeft het niet zo los kunnen maken als andere keren omdat mijn buik ook in de weg zit. Ach als ik maar weer kan slapen. Afgelopen nacht heel goed geslapen maar wel doordat ik gisteravond EN vannacht 2x pcm heb geslikt. Dat is niet te doen voor nog een paar weken natuurlijk.
Zowieso inderdaad later beginnen met enten. CB heeft ook een aangepast schema schijnt voor mensen die dat willen alleen maken ze daar geen reclame voor uiteraard. Maar ik weet het ook nog niet precies hoor. Dochter is nu 1.5 en heeft alles tot nu toe gehad behalve de BMR prik en M&C In eerste instantie vanwege ziekte maar later toch ook besloten deze te verlaten tot nader order. Ben me nog steeds aan het verdiepen over alles. Lastige materie vind ik het...
Bezoek van CB hier nog niks over gehoord. Oeps, VK vergeten! Gebeurt hier ook niet, kijk er ook altijd enorm naar uit haha. Maar kan me voorstellen dat je het bij nr 3 ook wel een beetje gezien hebt. Bij 1 is alles nieuw natuurlijk. Maantje ik duim dat ze gaat draaien en dat de AP helpt! Child balen dat ie het niet zo los heeft kunnen krijgen als de andere keren, hopelijk helpt het wel genoeg om redelijk te kunnen slapen. Maantje ik kijk eerst maar even 1 kindje aan, maar mijn wens is 2 of 3. Daarna wordt het wel een beetje veel in ons kleine huisje Zo en ik denk dat jouw man supergelukkig is! Hij is vast de koning in huis met zoveel meiden om hem heen. Mijn man zei van de week ook dat het toch ook wel heel leuk is als het een meisje is, omdat hij dan als enige man in huis allemaal vrouwen om zich heen heeft (de katten zijn ook vrouwtjes haha) Enten: ga ik in principe gewoon volgens schema doen. K heb geen gekke bijwerkingen in de familie rondom inenten meegemaakt, dus maak me daar eigenlijk ook geen zorgen om. MenC brak uit toen ik op de middelbare school zat. Van een van mijn klasgenootjes is zijn zusje daar toen aan overleden (de ziekte zelf), vandaar dat ik liever kies voor de inenting.
Nee normaal komen ze alleen na de geboorte, maar vanwege mijn ptss etc, vond de vk het wel verstandig om een kennismaking te hebben van te voren. En de pop poli in t zkh ook. Ik kijk er heel erg tegen op. Maja. Ben ook geen fan van cb maar goed, maar snel mee afwerken. Durfde geen nee te zeggen want dan gaan ze misschien moeilijk doen. Enten gaat hier ook gewoon volgens schema. Hebben ook geen rare dingen in de familie.
Dit doen ze om een risico-analyse te doen van het gezin, vanwege je psychische gezondheid in het verleden, om te kijken of de baby bijvoorbeeld straks wel veilig is, en dat soort zaken.. Ik heb er wel eens over gelezen en hoewel ik van mening ben dat het ergens goed is dat dit in het algemeen gedaan wordt, ook gezien iedere malloot een kind kan krijgen, en niet alle kinderen een veilige thuissituatie krijgen, slaan ze blijkbaar ook nogal eens de plank mis. Pas dus op met wat je zegt Niet om je bang te maken, maar een gewaarschuwd mens... Het gevaar van de risicoanalyse | Nieuws | Neurowetenschappen | gedragswetenschappen, risicoanalyse, jeugdzorg, kindermishandeling, kindermisbruik, statistieken, probleemgezin, opvoeding, opvoedingsproblemen - Kennislink
Leuk te lezen, om eerlijk te zijn ben je een van de weinigen die dit zo spontaan zegt, vaak krijgen wij te horen: 'arme man tussen al die vrouwen'. Terwijl mijn man inderdaad toch echt een echte meiden-papa is
Nee t is meer vanwege mijn straatvrees en angst voor nieuwe plekken en vreemde mensen. Risico analyse hebben we al gehad en zijn we goed door gekomen.
Wij gaan ook enten volgens schema. Komt het CB bij iedereen langs die net bevallen is? Ik zou het prima vinden denk ik. Ik merk bij mensen soms redelijk wat weerstand tegen het CB. Zelf heb ik geen ervaringen met ze. Kunnen jullie aangeven waar je tegenaan loopt met hen? Dan ben ik vast voorbereid.
Hiep hiep hoeraaa 37 weken dansje vandaag Het zijn ook niet mijn vrienden van het CB, ik denk dat ik ook met de baby niet naar het CB ga maar lekker bij de kinderarts van de oudste blijf.
Yes!! Het is MEI meiden! In september leek het nog zó ver weg en nu zijn we er! Hopelijk worden er deze maand een hoop gezonde baby'tjes geboren en anders nog maar een paar in juni! Fijn weekend allemaal!
nou de huisarts stuurt ons ook gelijk door naar de oogarts. ik krijg vanzelf een oproep van het ziekenhuis binnen 2 weken als het goed is. @maantje: ik help je mee hoor met duimen! hopelijk helpt het! arme man? klinkt mij inderdaad juist leuk als je papa bent van zoveel meiden. volgens mij wordt hij dan juist lekker verwend! @mama-in-love: oh hoe kun je dat nu vergeten? hahaha hormoontjes! @samsoko: je hoort meestal ook pas na de geboorte van het CB hoor. dan komen ze bij je langs voor een intake. ik heb nooit problemen met Cb gehad hoor, en bij ons zijn ze ook vrij makkelijk, niks geen gezeur gelukkig. ik doe ook gewoon mee aan het normale entingsschema. jeetje dat was vast heel heftig dat je dat op die leeftijd hebt mee gemaakt van zusje van je klasgenootje. @missladybug: ja volgens mij komen ze bij iedereen langs die net bevallen is. shart ik dans met je mee voor de 37 weken!!!! de laatste mijlpaal! helemaal mee eens lizz!
Ik duim me suf! Heb je ook nog aan moxa gedacht? Dat hebben wij gedaan en ze ligt nu dus helemaal goed.
Yes het is nu onze maand! Maantje hopelijk draait de kleine nog. Duim voor je! Cb ga ik gewoon naar toe maar moet zeggen dat er hier hele lieve dames werken. En verder heb ik weinig moeite met ze. De jongste heeft de oogtest nu ook niet goed gedaan maar ze magnu de eerstvolgende keer als we met de baby gaan nog eens proberen. Verder zelf slecht geslapen. We zijn nu thuis omdat de jongste koorts en keelpijn heeft. Ik werd onrustig wakker tussen 4 en 5 maar gelukkig wel weer kunnen slapen daarna. Morgen feest want stiefpa word 50!
Jaaaa mei eindelijk! Weet niet hoe het met jullie is maar ik kan echt niet wachten om haar te zien! Vandaag even mijn 38 weken dansje doen! Het bevalbad staat klaar en verder heb ik alles wel zo'n beetje op orde dus van mij mag ze komen. Vanmorgen bij de vk geweest. Alles is goed, bevalplan doorgenomen en daar stonden ook geen gekke dingen in. Beeb heeft nog best wat ruimte in mijn buik en alles zag er goed uit. @ingrid wat fijn dat het zon goede voorspoedige bevalling is geweest!
Heb zojuist de afspraak gemaakt bij de oogarts. Kon ze 7 mei terecht maar dan heeft ze net een kinderfeestje. Nu kan het pas 3 juni! We zien wel of dat gaat lukken.... Moest er rekening mee houden dat het 1,5-2 uur duurt de afspraak. Krijg nog een info folder. Ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen als die afspraak zo lang duurt
Anita jammer dat je nu pas zo laat terecht kan, maar de afspraak staat gelukkig! Ze nemen er inderdaad wel ruim de tijd voor zeg. Erminea jeetje jij gewoon 38 weken, ik maandag.. Ziet er nog zo onwerkelijk uit als ik jouw banner op 38 zie staan! Toekie ook voor jou fijn dat de afspraak dalijk gepland is! Over het cb, ook nog nooit problemen mee gehad maar ik zie ook de andere kant van het db ivm mijn werk. Tuurlijk soms heb ik ook weleens dat ik denk pf dit is wel een beetje overdreven. Maar ze zijn er niet alleen om volgens hun boekje te streven, als je ziet hoeveel probleem gezinnen wij tegenkomen die juist wel door hun goed ondersteunt worden. Wbt enten ga ik volgens het boekje doen. Nou ik moet een nieuwe datum gaan bedenken haha, ik gok nu maar op 7 mei niet omdat ik een voorgevoel heb maar omdat 7 mn favo cijfer is haha.
Joepie, mei!! Toekie: valt mee van de impact op mij, m'n klasgenoot was er erg gesloten over. Een islamitische jongen, dus misschien ook wel cultuurverschil geen idee. Beterschap met je jongste blue! Hopelijk kun je vandaag wat rusten ondanks de rondrennende kleintjes 😊 En gefeliciteerd met je stiefpa! Mooie leeftijd. Fijn dat alles er goed uit zag erminea! Alweer 38 weken, super! Zo wat een lange afspraak isdat Anita! Vervelend dat het pas op 3 juni kan nu, maar wel fijn dat het nu gepland staat en dat ze zo de tijd voor je nemen. Brit 7 mei, leuk! Dat is al gauw, ik duim dat het zo mag zijn! Hier vanmorgen even stress. Had de baby gister maar weinig gevoeld (verklaarbaar, want ik was wat drukker dan de afgelopen dagen), maar ook vannacht nagenoeg niks gevoeld en toen bewegingen vanmorgen ook uit bleven maakte ik me ineens megazorgen. Kon gelukkig snel bij de VK terecht en nog voor ik daar was kreeg ik een schopje. T was er maar een en een kleine, maar het teken van leven was gelukkig enorm geruststellend. Hartje bij VK gehoord, klonk goed. Daarna nog voor controle aan de ctg in het zkh, was gelukkig ook goed. Toen nog een controle echo voor vruchtwater, dat leek wat aan de krappe kant, dus volgende week mag ik nog een keer voor een officiële groeiecho, maar de gyn heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken. Dus gelukkig weer helemaal gerust gesteld, nu lekker onderuit op de bank en ik voel weer af en toe wat beweging gelukkig.