Gefeliciteerd blue! Fijn dat het niet samen valt en de naam anders is! Hier is morgenochtend de termijn dat mijn dochter gehaald is met een keizersnede. Raar idee dat er nu zo'n compleet mensje in mijn buik zit!! Komen net boven, ligt zoon in de hal op de vloerbedekking te slapen... Uit zijn ledikantje geklommen. Op zoek naar peuterbedje dus
Mama in love, wat een boefje. Blijkbaar het sein dat hij een groter bed wilt Lizz lekker rustig aan nu weer ff. Ben benieuwd of je vk gelijk heeft met dat ze nog even blijft zitten. Wat ons betreft hadden we wel dezelfde naam gegeven als het zo was geweest, maar ja het is dan minder leuk als je dan als tweede met die naam komt. We zien haar niet zo heel vaak. Af en toe op een familie feestje of zo. Ik droom de laatste dagen weer vreemd. In de ene droom ben ik de enige aanwezige bij mn bevalling en in een andere droom blijf ik vruchtwater en bloed verliezen. Volgens mij ben ik er in mijn hoofd erg mee bezig. Zo lang ze nog maar even een week blijft zitten.
@misladybug: ja jij ook de laatste mijlpaal bereikt! @trisha: oh dat komt niet zo fijn uit dat je nu de hele dag mmoet lopen dweilen en je honden uit elkaar moet houden. sterkte er mee! @moonlight: jaa 38 weken al! nog eventjes! @shart: klinkt als een heerlijk weekend met z'n 2tjes nog even. dus het rommelt al bij jou? spannend.. @samsoko: wat tof dat je een babyshower hebt gekregen en niks in de gaten had! dat is het leukste haha. heb ik helaas niet gehad @blue: nou gelukkig maar dan. wel slecht van het eten. gefeliciteerd met je achternichtje! oh dat voelt vast als een opluchting dat ze jullie naam niet ook hebben gebruikt. @lizz: ja leuk he? kunnen we straks mooi onze baby's vergelijken er zit vast niet heel veel verschil tussen straks. leuk dat je een fijn weekend had. nou als ze nog even blijft zitten kun jij nog mooi even uitrusten hihi @mama-in-love: wat een gek idee lijkt me dat, dat vandaag de dag je dochter zou zijn gehaald. hihi dat verwachtte je vast niet dat je je zoontje tegen kwam in de hal.
Bij iedereen alles nog rustig? Hoe gaat het met de kersverse mama's en hun baby's? Blue, herkenbaar die dromen. Heb al vaak gedroomd dat de baby er al was, met de meest gekke details en dingen die niet kunnen (gelukkig). Fijn dat het een andere naam is geworden, weet je nu zeker dat je ook de kraamhulp krijgt die je graag wilt? Mama in love, gek lijkt me dat om inderdaad zo'n termijn van eerder keizersnede voorbij te gaan. Heb je zelf het gevoel dat je baby al zo groot is, of is het nog onwerkelijk? Lizz, Fijn dat het zo goed gaat met jullie dametje in de buik. Waarom denkt de vk dat ze nog wel even blijft zitten? Samsoko, gefeliciteerd met je 36 weken, ik zag al een leuke foto op fb voorbijkomen van de babyshower, leuk hoor! Hoe gaat het verder met je? Shart, ik mag ook geen andere kruik gebruiken dan de metalen, weet jij toevallig waarom dat is? Moonlight, gefeliciteerd met je 38 weken. Trisha, fijn ook dat jij de 36 weken voorbij bent. Geen ervaring met honden, onze hond is al vroeg gesteriliseerd, ik hoop voor je dat je kleintje nog even blijft zitten. Ingrid, Gelukkig vielen de waardes mee, zo zielig dat geprik in die voetjes (herkenbaar ook) wij hebben dat ook 4x moeten doen, ik verwacht het bij deze baby ook weer. Leuk geboortekaartje ook! Hoe gaat het verder met jullie? Brit, hoe gaat het nu met jou en de jeuk, gaan ze je nog prikken of hoeft dat niet meer? Toekie, hoe gaat het bij jou? Waterpokken.. ik las er iets over, maar kan even in dit scherm niet meer teruglezen bij wie of wat. Een van mijn dochters heeft regelmatig een koortslip, ook zoiets. Zelf zijn we nu aan het hoesten niezen.. ik hoop dat deze baby nog even blijft zitten. Ik denk dat de baby weer teruggedraaid is met het hoofdje naar beneden, het lijkt wel of ze om de 3 dagen omdraait ofzo. Ik had voor vanavond een afspraak bij acupunctuur gepland, maar ga toch maar afzeggen, ik wacht het nog even af. Donderdag weer afspraak bij de gyn, ik ben benieuwd hoe ze dan ligt.
@Maantje: Het schijnt zo te zijn dat de zensy een baby niet kan opwarmen, maar alleen kan zorgen dat hij op temp blijft. De aluminium kruiken kunnen er echt voor zorgen dat de baby weer opwarmt als hij ondertemp heeft. (Dit was de uitleg van degene die de intake deed telefonisch) Ik duim voor je dat ze weer gedraaid is! @Toekie: Ja het rommelt soms een beetje, maar het trekt ook weer weg hoor dus niks blijvends of echt heel pijnlijks...
Ik ga vanmiddag alles bijlezen! Wat shart zegt over die zensy kruik is inderdaad de reden waarom we liever met aluminium kruiken werken.. Geloof dat je die zensy pas kan opwarmen ook als hij koeler is dan 37graden. Je krijgt er een baby met ondertemp niet goed op temperatuur mee. Maantje nee word niet opnieuw geprikt! Tenzij de jeuk erger word denk ik.. Het was wat minder maar nu toch weer wat meer jeuk. Ik ga vanmiddag even teruglezen meiden, heb echt een rot nacht gehad.. Viel pas 5 uur in slaap.. en om 8 uur ging het huis van de buren in de steigerd.. Weet niet wat ze aan het doen zijn maar het klinkt alsof het hele huis gesloopt word, heel fijn. 😩 Wel doe ik even snel mn 38 weken dansje!
Hier heeft vl een koortslip. Dus die mag mooi uit mn buurt blijven. Gister een gipsbuik gemaakt voor sz. Die kan m dan komend weekend schilderen. Zaterdag komen ook 3 van mn beste vriendinnen voor een surprise baby shower. Dus mag nog doen alsof ik van niks weet.
@maantje: prima! we hadden crosspost hier is alles nog rustig. lief dat je naar me vraagt. de dochter van anita heeft de waterpokken en zij is al 38 weken zwanger dus wordt spannend. nou wat een draaikont die meid van jou! laat haar dan nu maar zo blijven liggen. oh vervelend brit. hopelijk kun je vanmiddag nog eventjes liggen gefeliciteerd met de 38 wekendans!
38 weken dansje hier Waterpokken: Dacht ergens te hebben gelezen dat het alleen gevaarlijk is als je ze zelf niet hebt gehad omdat je je baby dan geen antistoffen kan meegeven. Anders zijn ze voor een maand beschermd. Iets in die richting. Zoontje heeft ze ook nog niet gehad. Ik ga in bad. Joepie.
Maantje in principe heb ik de kraamhulp nu die ik graag wil ja. Er zit geen ander gezin nu meer tussen, mits ze van een collega waarneemt.
Inderdaad ik dacht dat DL de waterpokken had. Ziet er wel zo uit en jeukt ook maar zit alleen op haar schouder en bovenarm. Verder heeft ze nergens uitslag dus wat het nu is?!
Anita het kan zich nog later verder verspreiden of alleen op die plek blijven. Waterpokken zijn voor volwassenen gevaarlijk. Weet niet meer waarom maar heb dat geleerd tijdens mijn spw opleiding.
Anita, misschien een gekke vraag, maar heeft jouw dochter onlangs een antibioticakuur gehad? Mijn (nog) jongste heeft iets vergelijkbaars gehad een paar jaar terug als gevolg van zo'n kuurtje in combi met de bmr prik.
Nee heeft al jaren geen AB kuur meer gehad. Ook geen prikken recent gehad. Uitslag had ze zaterdag al en breid zich niet verder uit. Huisarts is op vakantie en om hier nou voor naar een ander te gaan vind ik ook een beetje onzin. Ja waterpokken kunnen gevaarlijk zijn voor volwassen omdat je meer kans hebt op complicaties zoals longontsteking en hersenvliesontsteking. Maar heb zelf de waterpokken gehad, dus beschermd.
Ja dat was t. Dankje. Zo is t met meer kinderziektes die gevaarlijk kunnen zijn voor volwassenen. Hoe is t met de rest? Alles nogsteeds rustig? Hier vandaag wat meer voorweeen. Maar vnl als ik wat heb gelopen.
Hier rustig, vandaag de gordijntjes eindelijk afgemaakt en de rest van de dag rustig aan gedaan. Vannacht dacht ik heel even dat het zou beginnen maar het waren toch pijnlijke voorweeen denk ik. Heb wel super slecht geslaoen en moest er wel 6 keer uit volgens mij. Heb me de rest van de dag echt zo slap als een vaatdoek gevoeld. Gaan jullie morgen nog wat leuks doen?
Hier niks bijzonders in de planning. Kinderen vinden de vlag uithangen al een geweldige activiteit Dochter van 1.5 jaar loopt er dan constant naartoe, wijst en roept WAUW! En dat 100x
Vandaag een dagje thuis geweest en de keuken gesopt. Daarna steeds harde buiken. Net wat steken onderin weer gehad maar verder nog wel rustig. Ze moet ook minimaal tot zondag wachten. De jongste heeft me vanmiddag flink afgemat. Ze bleef 45 minuten hangen in een huil/gilbui nadat ze wakker werd. Mocht haar niet troosten of aanraken en vervolgens staat ze naast me in haar broek te plassen. Pff wist me ff geen raad zeg. Gelukkig kwam mn ma me even redden en kon ik een blokje om. Even mn hoofd weer leeg maken. Morgen bevrijdingsdag. Ben erg benieuwd of er iemand bevalt.