16 - 31 mei mama's 2015 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Missladybug, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Super Lizz!
    Hier vandaag 35 weken en dat vind ik al een flinke mijlpaal :)
    *doet ook vreugdedansje!*

2. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Mama in love wat fijn dat jullie thuis zijn :)

Lizz gefeliciteerd :)

Vandaag is de 1e dag zonder kraamzorg. Het was fijn dat ze er was maar vind het nu ook fijn dat ze weg is. De vk heeft Dani maandag nog een keer geprikt omdat ze het niet vertrouwde maar gelukkig was de bili gezakt naar 235. Nog steeds veel te hoog maar hij zakt nu dus het gaat goed.

Dani is geen flinke drinker, we helpen m nu met de difrax 1-2-3 speen. Dat gaat n stuk beter. Hij is alweer boven t geboortegewicht :) hij doet t super!!

Alles nog redelijk rustig bij jullie??

3. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het de goede kant op gaat met dani Ingrid!
    Gefeliciteerd lizz en maantje!

Hier nog steeds rustig...begin het gevoel te krijgen dat ze me gewoon tot 42 weken gaat laten wachten.

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Straks weer controle bij de vk. Ga meteen navragen over de steken.

Verder heerlijk geslapen vannacht :)

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Weet niet meer wie het vroeg maar iemand vroeg hoe groot ons kindje werd geschat.
    Zat met 37 weken op 3800 gram. Dus als het gemiddeld doorgroeit op 9 pond met 40 weken. Zoontje zat dat met ruim 41 weken dus deze is groter.

Trisha: Anticonceptie wordt toch al bij nacontrole besproken? (6 weken na bevalling)
    Had begrepen dat dat standaard was.

Vanmiddag controle VK.

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #886 Mama-in-love, 6 mei 2015
    Laatst bewerkt: 6 mei 2015
    Fijn dat het bili gehalte verder gezakt is ingrid!
    Zonder kraamzorg alweer, dat gaat snel!
    Wij zijn nog niet thuis. Liggen in het wkz.
    Ivm de gbs bacterie die ik bij me bleek te hebben heb ik antibiotica gehad tijdens de weeën en moet de baby 24 uur onder controle blijven dus we mogen om 14 uur naar huis straks.

Zat nog eens over de bevalling te denken maar wat hebben ze het hier fijn gedaan!
    Ze vroegen als eerste na binnenkomst of ik een beval plan had. Wat mijn wensen waren.
    Gelijk aangegeven dat ik als de weeën heftig werden erg in mezelf gekeerd was en alles zou horen en opvolgen maar niet reageren. En dat ik als de placenta niet wilde komen laagdrempelig een ok wilde en geen geduwd of getrek op mijn buik en aan de placenta. Ook keurig naar geluisterd. Ze hebben totaal niet geduwd of getrokken.
    En ze hebben zich zelfs totaal niet bemoeid met de bevalling. Op een gegeven moment kreeg ik persweeën en mocht gewoon naar mijn lichaam luisteren. Ze hebben niet 1 keer iets geroepen in de trant van 'persen' of 'doorgaan'. Helemaal niets! Gewoon mij laten gaan en alleen begeleid. Heel bijzonder vind ik het achteraf.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Tis rustig hier hoor lady's :D

AC, ben er nog niet over uit wat ik ga doen.. Ga me er nog even in verdiepen

Yess lizz, de 37 weken is idd een fijn gevoel!!

Fijn ingrid dat het gezakt is en mooi al boven zijn geboortegewicht!! Al een ommetje gemaakt?

8. Child, dat weet ik niet. Heb er nog niemand over gehoord. En bij de huisarts hebben ze ook niks gezegd. Neem aan dat ze dat soort dingen daar wel weten.

9. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt wel heel mooi mamainlove! Fijn dat er ziekenhuizen zijn die het op die manier doen.

Ik zit te twijfelen wat ik met AC ga doen. Ik reageer heel heftig op de pil en we hadden nu ook al icsi nodig om zwanger te raken dus ergens neig ik er naar om het maar gewoon op zijn beloop te laten. Aan de andere kant zou ik het wel vervelend vinden als ik dan binnen korte tijd weer zwanger raak...al is die kans minimaal...is toch en gok. Dus ik twijfel nog even verder denk ik.

Oh wat het gewicht van ons meisje betreft. Volgens mij werd ze met 36 weken op 3kg geschat maar daarna hebben ze er niet meer naar gekeken.

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wat denken jullie allemaal al veel na over na de bevalling! :p Anticonceptie, enten, consultatie bureau's. Ik heb er werkelijk nog geen seconde over nagedacht. :p Ik zie het dan allemaal wel. Anticonceptie vind ik wel een heel moeilijk iets. Ik wil eigenlijk niet terug naar kunstmatige hormonen. ;) Maar ja dan blijft er (te) weinig over eigenlijk...

Mamainlove, wat fijn dat je het allemaal zo zelf hebt kunnen doen! Ik denk dat ik aanmoediging enzo juist wel heel prettig zal vinden om toch door te zetten. Maar goed ik heb er ook geen ervaring mee en jij wel dus lijkt me dat het je dan makkelijker afgaat als wanneer dit je eerste was geweest.
    Fijn dat jullie straks naar huis mogen, lekker samen genieten! :)

Maantje de 35 weken is inderdaad ook fijn! Elke dag die je erbij krijgt is er weer één! :)

Hier straks ook weer controle, zal wel een kort bezoekje zijn denk ik. :p

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Child dat is inderdaad een erg groot kind! Hoop dat je vrijdag goed nieuws zult gaan krijgen en dat ze je niet te lang door laten lopen.

Mamainlove, ik las toevallig gisteren avond in het boek van Beatrijs Smulders 'veilig bevallen' dat het geroep van 'persen persen persen.. ' helemaal nergens voor nodig is, en niet meer van deze tijd is. Sterker nog door te hard te persen komt de baby met minder zuurstof in het bloed ter wereld als zonder al dat geweld. Klinkt echt als een fantastisch ziekenhuis. Fijn dat je vanmiddag naar huis mag.

Anticonceptie: Zoals al eerder vertelt was dit kindje een toegift, ik vertrouw daarom niet meer op hormonen etc. Hoewel ik super blij ben dit alles nog een keertje mee te maken, vind ik 5 echt meer dan genoeg, ik ben onlangs 35 geworden, voor mij is het goed zo. Mijn man wordt dit jaar gesteriliseerd, alleen moeten we nog even uitzoeken wat het beste tijdstip daarvoor is. Ik denk in het begin van het najaar.
    Lijkt me heerlijk geen gedoe meer met andere vormen van anticonceptie.

12. Ik neig heel erg naar weer het spiraaltje. Van de pil werd ik dik en hield ik vocht vast. Ben in de eerste 6 maanden 25 kg aangekomen, en toen ik stopte de eerste week al 11kg afgevallen. Maar ik weet niet of je voor evt een korte periode een spiraal krijgt. Weet niet of er hierna nog een komt.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dat kan ik me goed voorstellen maantje!

Ik neig ook naar een spiraaltje... Voorlopig eerst mijn lichaam maar eens bij laten komen en herstellen..maar wil me er nog even in verdiepen maar dat komt nog wel

14. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    hier ook nog rustig hoor, al heb ik nu wel zo nu en dan voorweeën, maar is nog heel onregelmatig. kan nog wel even duren. morgen weer naar de vk.

@trisha: beterschap, klinkt niet fijn zulke nachten.
    nee ik kan op het moment juist weer heel makkelijk naar de wc. maar dat wisselt al mn hele zwangerschap.
    oh zo'n lek zeefhoofd heb ik ook. heel irritant

@maantje: kun je dat niet eens vragen aan je vk waar ze het toen aan zagen? daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar!
    35 weken ook al! elke week is er weer 1.

inleiden heb ik geen ervaring mee.

@erminea: hahaha geslapen als een krant? hoe voelt dat?;)

@shart: hier heeft de baby denk zo'n 2x per dag de hik, maar is wel meer geweest.

@blue: nee die steken heb ik niet. wel heb ik steken in mn urinebuis gehad. misschien dat t kindje nog verder aan het zakken is?? geen idee.

@mamainlove: jeminee wat bevalt iedereen hier snel! tjonge, lijkt me heftig! maar gefeliciteerd met je 3e schatje!
    wat fijn dat ze zo goed naar je wensen hebben geluisterd! nu kun je met een mooi gevoel op je bevalling terugkijken, super.

@lizz: top gefeliciteerd! is toch de laatste mijlpaal! vind ik

@ingrid: fijn dat het goed gaat met Dani en dat de bili zakt. lekekr genieten van je mannetje :)

@AC: daar begint je vk na de bevalling wel over hoor. ga ik me nu nog even niet druk om maken. maar ik denk dat ik ook een spiraaltje laat zetten.

15. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Helaas is dat in oktober alweer 12 jaar geleden en woon ik al jaren niet meer in dat dorp, helaas niet meer na te vragen.

16. Met de huisarts besloten om toch een andere variant pil te proberen. Spiraaltje kan (als ik toch een kz moet) pas na 6-8 weken. En de pil na 10 dagen al, als ik dan toch niet goed reageer op deze variant van de pil kan ik alsnog spiraaltje krijgen.

Komt de huisarts na de geboorte ook bij jullie langs thuis?

Maantje 35 weken is hele mijlpaal al! :)

17. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Vragen jullie vk's/gynaecologen wel eens hoe jullie je mentaal voelen? Of geef je dat zelf altijd al aan?

Trisha hier komt de vk op de 2e, 3e, 4e, 6e en 8e dag langs voor controle, denk niet dat de huisarts dat doet.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee hier alleen de verloskundige een paar keer

19. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee of de huisarts hier langskomt.. Vaak in de wat grotere dorpen/steden komen ze niet meer langs hoor. De vk komt om de dag in principe langs.

Anti conceptie nog niet over nagedacht.. Denk dat het of een lichte pilmof spiraal word, wil iid geval niet meer de pil die ik had was ik echt beroerd van. Toen ik daarmee gestopt was voelde ik me ook zó anders, meer mezelf en eigen emoties.

Lizz hier vraagt ze er niet echt naar hoe je je mentaal voelt.. Wel begin ik bij mezelf te merken dat het mentaal echt zwaarder word. Ben wat meer in mezelf gekeerd en kan janken om alles. 😋

Ingrid wat fijn dat de uitslag gewoon in orde was! Ook wel weer lekker om je eigen ding te kunnen doen toch en

Hier heeft de baby echt heel vaak per dag de hik!
    Ben echt heel nieuwschierig wie de volgende zal zijn nu! 😁
    Hier vanacht eindelijk redelijk geslapen, wel last van mn onderrug ga zo even lekker in bad en even relax met stapeltje tijdschriften.
    Denk dat de baby hier weer om zn as is gedraaid heb hem amper nog voelen bewegen vandaag.

20. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Huisarts kwam bij de eerste gewoon even op huisbezoek. Meer om kennis te maken met de nieuwe 'patiënt' en de ouders te feliciteren dan iets te controleren.

Deze keer heb ik ook aan de huidige huisarts aangegeven dat ze welkom is, ook i.v.m. de goede begeleiding tijdens de start van deze zwangerschap, gewoon om even te komen kijken hoe het met ons gaat. Of ze komt weet ik niet, ze is in elk geval welkom.

Deel Deze Pagina