16 - 31 mei mama's 2015 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Missladybug, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Dat ziekenhuis klinkt heel fijn zeg mama in love!

Maantje dat boek heb ik ook gelezen. Is een fijn boek he?

Mijn ontlasting gaat prima, heel makkelijk juist.

Over anticonceptie heb ik nog niet nagedacht, maar ik wil liever niet meer aan de pil.

Ik voel me een beetje vreemd. Veel minder fit dan normaal. Lopen gaat ineens moeilijk, en ik heb het werkelijk bloedheet! Het zweet breekt me steeds uit. Trisha jij had dit ook he?
    En ik heb ineens een craving, melkproducten.
    Gisteravond ben ik er uit gegaan om een milkshake te kopen.

2. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    oei ja dat wordt een beetje lastig

3. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @trisha: miojn huisarts komt wel na de geboorte langs. hij komt (1x) om de baby even te zien, vind ik wel netjes.

@lizz: vk vraag wel hoen het gaat, maar net specifiek hoe het mentaal gaat. maar als je je niet oké voelt zou ik dat zeker wel aangeven.

@missladybug: oh lekker milkshake! haha. dat zweten heb ik ook, komt van de hormonen. ik weet nog dat ik daar ook heel veel last van had na de bevalling van mn 1e. echt ik zweette me rot met temperaturen dat ik het normaal koud heb haha. schijnt er bij te horen.

4. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Misschien zijn dit de dingen waaraan de vk het kan zien dat het niet lang meer duurt :D

Het boek is inderdaad heel fijn, ik heb ook 'veilig zwanger'.
    Van een vriendin heb ik 'veilig door je kraamtijd' geleend, daar staat ook zoveel nuttige informatie in! Veel dingen die ik zelfs na 4 kinderen nog niet wist, echt een aanrader ook!

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Dag allen,

Ik ben hier amper actief geweest, toch wil ik jullie succes wensen.
    Hier een baby in onvolkomen stuit en we krijgen overmorgen een geplande keizersnede.
    De laatste loodjes zijn TE zwaar, door de stuitligging duwt het hoofdje enorm op mijn longen en tegen mijn maag.

Succes allen!

6. #906 Trisha89, 6 mei 2015
    Laatst bewerkt: 6 mei 2015
    Sterkte Sam met de laatste 2 dagen. Zal heel spannend worden!

Missladybug ja dat had ik ook, 2 dagen lang. Heb t sowieso al gauw warm van mezelf, nu nog erger door de hormonen. Maar t was de afgelopen 2 dagen niet normaal zo erg.

Hier zei de huisarts nl dat ze na de geboorte wel langs komt. Wonen ook wel in een klein dorp met veel huisartsen. Misschien dat ze daarom langs komt.

Cravings heb ik niet. Alleen de laatste dagen enorme voorkeur voor patat... Als ik t al ruik of zie heb ik er zin in. Maar wil er niet aan toe geven.

Vk vraagt hier wel elke x hoe t gaat (mentaal) maar dit is denk ik meer een verplichting gezien mijn verleden.

7. Missladybug

Ah jullie herkennen het dus, die warmte.
    Tijdens de bevalling schijn je het vaak koud te hebben geloof ik.

Maantje haha ja misschien zou de vk wel zoiets zeggen! Maar ik hoef maandag pas weer naar haar toe.
    Bedankt voor de boekentip!

Jij ook sterkte Sam!

Trisha ohh patat! Heerlijk. Dat zou er ook ingaan.

Die vraag over hoe het mentaal gaat heb ik 1 keer gehad van vk.
    Maar dat gaat allemaal prima. Alleen wat huilerig bij zielige verhalen.

8. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier komt de ha niet langs na de geboorte.
    Alleen de vk komt met regelmaat de eerste week.

Ac...ik ga niet meer aan de pil. Mijn pil is sinds kort niet meer te verkrijgen en ik wil geen zwaardere pil.
    Ik voel me veel beter zonder pil en al die hormonen.
    We gaan in eerste instantie voor condooms en als we echt zeker zijn dat we compleet zijn laat ml zich helpen.

Bij de vk weer goed gekeurd. Ze verwachten dat deze dame net als haar zussen rond de 6a7 pond zal zijn met de geboorte. De steken waren vanwege het verdere indalen. Verder heb ik nog lekker ruim vruchtwater zei ze.

9. Hihi ja erg he patat speciaal mmmm

Condooms kan ik niet tegen (latex allergie) en vind t gewoon vies.

10. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmm zei er iemand patat!
    Heel erg maar ik heb gisteravond om 23.00 nog patatjes zitten eten, oeps.. :D

Blue fijn dat de controle goed was!

Sam heel veel succes.

Dat boek van Beatrijs heb ik ook gelezen, hoe zij alles omschrijft vind ik heel prettig.
    Denk dat ik het boek van de kraamperiode ook wil lezen. :)

11. Missladybug

Fijn dat alles oke is Blue!
    Had je ook een echo of hebben ze alleen gevoeld?

12. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Huisarts kwam vorige keer wel langs maar dat was omdat ik gebeld had ivm dikke voeten en hoofdpijn dus hij kwam bloeddruk opmeten.
    Weet niet of hij anders langs was geweest.

AC: ik heb vorige keer een jaar lang de minipil geslikt, dat beviel erg goed. Daarna overgestapt op microgynon 30 en daar kon ik ineens niet meer tegen, voorheen altijd geslikt.
    Ik weet niet of ik spiraaltje wil. Ik ben wel erg gevoelig voor hormonen dus moet maar even kijken.
    Las laatst ook iets over de prikpil?

Vanmiddag controle gehad. Mijn onderdruk was hoog voor mijn doen, 120/90.(hele zwangerschap al 70)
    Omdat ik nu dikke voeten heb moest ik voor zekerheid over staafje plassen (ivm eiwitten) maar dat was verder goed.
    Omdat ik vrijdag naar de gyn moet doen ze nu niks, anders waren ze morgen of overmorgen nog thuis geweest om bloeddruk op te meten.
    VK zei nog wel wbt vrijdag: Het is jouw lijf en jouw zwangerschap. Maar bedenk wel dat als ze over ballonkatheter beginnen, het wel een lange inleiding kan betekenen en dat is ook niet echt best voor je lichaam/hoofd/onderkantje. Dus dat ik wel moest bedenken of ik dat wel wilde.
    Ik wacht gesprek vrijdag af en ga de voors en tegens afwegen.

Cravings: Hier gek genoeg niet. Vorige keer verslaafd geweest aan milkshakes en perziken uit blik. Haha.
    Maar ben nu ook netter met voeding bezig dus dat scheelt.
    Elke avond braaf aan het koken. Af en toe gerechten waarvan ik denk:jij bent gek dat je dat met 38 weken nog in elkaar wil flansen.:D
    Ze hebben deze week Big American-pizza's in aanbieding. Zei al tegen mijn man: Dat is veel meer 38-weken-zwangerschapsvoedsel.;)
    (alleen lust mijn zoontje geen pizza dus zit ik daar weer mee)
    We zullen zien hoe lang we nog volhouden.

13. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Voor wie het boek over de kraamperiode wil lezen, zou ik aanraden er nu al mee te beginnen, gezien er ook veel echt interessante info instaat over de bevalling en de uren vlak na de bevalling. Het gaat niet alleen over de eerste 8 dagen maar ook over de maanden erna.
    Ik denk echt een boek dat ik dagelijks ga doorlezen straks.

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Child, ik krijg ook een inleiding met een ballonkatheter, de gyn zei letterlijk: Je komt je om 7.15 melden, daarna kijken we hoeveel ontsluiting er al is, dan krijg je de katheter en in het begin van de middag kunnen we dan je vliezen breken.
    Je kind wordt die dag nog geboren.
    Ik lees op internet hele diverse verhalen. Ik vraag me af waarom mijn gyn zegt dat het zo snel gaat.
    Ik zie haar morgen, ik zal het toch nog eens navragen.
    In het kopje 'bevallen' loopt er ook een topic van iemand die op ziet tegen de bevalling doordat het kind heel groot schijnt te zijn, heb je dat al gezien?

15. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Topic heb ik gezien.
    Mijn zusje is bij de 2e ook met ballonkatheter ingeleid en die heeft inderdaad een extra dag voorwerk gehad. Ze konden pas de volgende dag vliezen breken (en toen was het er ook met 3 uurtjes ofzo)
    Terwijl ze bij haar 1e gewoon een vlotte bevalling heeft gehad. Dus ik ken maar 1 ervaring die dus ook zo lang duurde.

Ik weet niet of het wat uitmaakt. Ik kan nu ook geen kant op door de ischias en ben het echt aan het uitzitten. Wil alleen geen keizersnee, dat is mijn belangrijkste doel (nou ja, een gezond kindje natuurlijk maar dat spreekt voor zich)

Ik ben heel erg benieuwd of ik al beetje ontsluiting heb en of ze evt. gaan strippen vrijdag.

16. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Boeken van Beatrijs Smulders heb ik vorige zwangerschap trouwens allemaal gelezen. Dit keer niet. Alleen het boek: Bevallen op eigen kracht (niet mijn boek, beetje zweverig)
    Ik heb ze van de bieb geleend. Ik kan ze wel weer reserveren maar denk dat ik dan beetje laat ben nu haha.

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Indien ballon catheter bij ons in het zh van toepassing is , moet je de avond ervoor al opgenomen worden.. Overal verschillend dus

18. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Zou wel kunnen zijn omdat het bij ons de 5e is, dat de gynaecoloog daarom verwacht dat de baarmoedermond wat makkelijker mee rekt. Ik ben wel benieuwd, morgen even vragen.

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Haha ja heel goed mogelijk natuurlijk :D

20. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    #920 AnitaP, 6 mei 2015
    Laatst bewerkt: 6 mei 2015
    Jeetje wat is er veel gekletst vandaag.

Child krijg je vrijdag ook weer een groeiecho? Bij onze tweede werd hij ook groot geschat. Kreeg groei echo's en eerste liep hij 4 weken voor op groei en 3 weken later viel het allemaal reuze mee. Uiteindelijk even zwaar als de eerste en met dezelfde termijn geboren.

Anticonceptie wordt wel over gesproken bij de Nacontrole. Maar meer in de zin of je er al over nagedacht hebt en kreeg toen advies om niet binnen 9 maanden weer zwanger te worden. Hier wel over nagedacht. Wil geen pil meer ook omdat dit de laatste is. Of ik laat een spiraaltje zetten of ML laat zich helpen. Weet alleen niet of hier "eisen" voor zijn wanneer je je eigen mag laten helpen. Leeftijd etc. Iemand een idee?

Mama in love fijn dat alles goed gaat met jullie. GBS staat wel bekend om dat je vroeger kan bevallen. Hopelijk ben je nu lekker thuis. Hou je dochter maar goed in de gaten dat ze niet ziek wordt. Niet om je bang te maken maar is een rot bacterie als ze ermee besmet zijn geraakt.

Erminea je zal niet de eerste zijn die dan ineens spontaan zwanger raakt terwijl daarvoor de medische molen aan te pas is gekomen ;)
    Baby's groeien toch gemiddeld 200 gram per week? Mijn eerste was ook een 8 ponder en ging ook prima, wel een knip gekregen maat verder spontaan geboren.

Lizz ik vond bij de eerste ook fijn de begeleiding en aanmoediging tijdens het persen. Ik wist totaal niet wat ik moest doen. Had ook geen zwangerschapscursus of iets dergelijks gevolgd. Bij de tweede ging het ook vanzelf maar ja hij was er ook binnen 1 perswee. Gefeliciteerd met de 37 weken. Wel fijn gevoel he dat je kindje af is. Hoe was de controle? Hier vraagt ze wel regelmatig hoe het mentaal gaat. Ook gezien m'n voorgeschiedenis en ik niet altijd het achterste van me tong laat zien.

Maantje gefeliciteerd met de 35 weken. Hoe is het nu met de jeuk? Allemaal nog uit te houden?

Trisha hier kwam de huisarts bij de eerste wel langs. Bij de tweede niet, kreeg wel een felicitatiekaartje en bij Roan kwam ze wel langs om haar medeleven te betuigen. Nu verwacht ik dat ze niet langs komt.
    Als je een medische indicatie hebt moet je toch ook langs de gynaecoloog? Wie gaat je bevalling doen dan? Je eigen vk?

Child ben benieuwd wat ze vrijdag gaan zeggen bij de gynaecoloog.

Inleiding met balloncather hoor ik wel vaker dat het een dag of langer duurt voordat ze echt kunnen gaan inleiden. Ligt natuurlijk ook aan hoe de baarmoedermond ervoor staat. Vind het wel bijzonder maantje dat je gynaecoloog dit zegt. Ben benieuwd waarom hij denkt dat hij in de middag je vliezen kan breken. Hoe zijn de vorige inleidingen gegaan?

Morgen mag ik weer naar de verloskundige. Afspraak voor in het ziekenhuis staat ook weer daar mag ik aanstaande vrijdag naar toe. Ben benieuwd of ze me kunnen geruststellen. Hopelijk een goed beleid op papier. M'n vragen alvast opgeschreven zodat ik me niet laat overbluffen of dingen vergeet.

Deel Deze Pagina