16 - 31 mei mama's 2015 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Missladybug, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh heb jij dat ook al, ik verveel me ook dood de hele dag. Het liefste zou ik lekker aan het werk zijn.
    Ik ga vandaag even een paar gordijnen strijken, de schuur opruimen en misschien zo nog even lekker op de bank een serie kijken.
    Eigenlijk wil ik ook graag nog even naaien maar misschien doe ik dat het weekend wel, ik heb allemaal leuke jurkjes die ik wil maken.

2. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Uhm iets gaan knutselen? Ik heb even geen inspiratie maar normaal helpt dat altijd hier. Op pinterest vind je ook veel leuks. Of....een taart bakken ofzo?

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    *Joepie Joepie Joepie*
    Ik doe een dansje in de rondte :)
    De baby ligt weer met het hoofdje naar beneden!!!
    Ik ben zooooo blij.

Volgens de gynaecoloog ook al een beetje ingedaald, dus ik hoop heel erg dat ze niet meer gaat draaien.

Over inleiden: Gyn zei dat als het een eerste kindje is dat je dan in de avond al wordt opgenomen en het ballonkatheter krijgt. In het geval bij inleiden een 2e en volgend kindje is hun ervaring dat het met een ballonkatheter echt heel snel gaat, vrijwel iedereen bevalt echt dezelfde dag nog. Het kon volgens haar wel per ziekenhuis verschillen. Zij pakken het grondig aan.
    Ze zei: als we jou de avond vooraf laten komen, dan ben je waarschijnlijk in de nacht aan het bevallen, dus dat doen we niet. :) Verder helemaal goed gekeurd, waardes van galzouten zijn goed, ik hoef niet meer te prikken en mag terug naar de verloskundige. Ik ben helemaal blij :)

Nu even terug lezen..

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Super maantje dat de beeb goed ligt!!

Vervelen doe ik al zeven weken :( ik kan ook niet veel dus ja... Last de beeb maar komen!! :D

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Aan dames die zich vervelen: Leen mijn 4 dochters maar een dagje, aan het einde van de dag ben je blij dat je even niks te doen hebt :p
    Maar ik mag ook niet klagen, ze kunnen elkaar ook weer prima vermaken zodat ik mijn rust kan pakken.

Erminea, Ik snap dat je graag wilt bevallen. Ook een opsteker van mij: Bij mijn oudste gebeurde er ook NIKS toen rond 16.45 braken mijn vliezen en rond 21.44 had ik een baby in mijn armen, het kan dus zomaar..

Shart, ik duim mee dat beebje dit weekend komt.

Lizz dat van je buik komt door je leeftijd, ik was ook 22 toen ik zwanger werd en mijn buik is ook getekend vooral aan de zijkanten, als je met 30 de eerste krijgt heb je dit blijkbaar veel minder. Kleine troost: Buiten de zwangerschappen valt het daarna meestal wel mee met hoe goed je het ziet.

Moonlight dat is ook niet fijn.. hopelijk heb jij straks gewoon al 5cm ontsluiting als het begint :)

Anita, begrijpelijk.
    Ik kan me voorstellen dat je rust wilt en nooit meer zoiets mee wil maken. Ik denk dat het misschien ook wel extra begrip te weeg brengt als je dat aangeeft.

De rest kan ik niet terug lezen in het scherm, hoop dat ik niemand heb gemist.

6. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Erminea ik heb niks in huis om te knutselen en ben er ook echt slecht in haha. Bakken en koken is al nauwelijks meer te doen dus dat sla ik over. :p
    Als ik nou veel afleiding had, zoals het zorgen voor een baby hahaha :p

Maantje wat goed nieuws zeg!! Ons geduim heeft geholpen haha. :D
    Ach die striae maakt me ook niet uit hoor, mijn buik was daarvoor ook al lelijk :p

7. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ohhh spannend, ben benieuwd, er is in elk geval al wel wat gaande!

Straks bevallen jullie allemaal dit weekend zit ik nog in mijn uppie met baby in de buik hier :p

8. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa maantje wat goed! Jou uk houd je al net zo in spanning als die van mij, die is met 35/36 weken ook ineens gedraaid.

9. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Fijn maantje! Ik ben blij voor je!

Ik ben nog niet ongeduldig. Je weet nou eenmaal dat het ongeveer 40 weken duurt en daar stel je je op in lijkt mij.
    Ik verveel me nog niet en heb nog genoeg te doen.
    Alleen zou ik het wel fijn vinden als ik wat beter zou slapen.

10. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Je kunt je wel instellen op iets (dat concert waar ik al een jaar naar uit kijk, is over 3 weken), maar daarom kun je toch wel ongeduldig zijn? ;)
    Ik heb in principe ook wel genoeg te doen, maar het gaat niet meer.

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Lizz, dat is wel een slechte timing van het concert, 4 jaar naar uitkijken en dan net uitgerekend zijn, dat is ook wat.. ga/kun je er naar toe?

Missladybug, ik snap je wel, is natuurlijk ook een soort van zelfbescherming, wel slim van je, als je er op die manier in staat, is het makkelijker te dragen dat dat je elke dag weer baalt dat de baby maar niet komt. Gelijk heb je.

12. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Haha nee ik bedoelde het meer als voorbeeld van hoe je wel ongeduldig kunt zijn ook al stel je je in op een bepaald tijdstip. :)
    Moet wel zeggen, er zijn afgelopen maand wel veel concerten geweest die ik heb moeten missen haha, maar zou nooit kaarten kopen voor een concert op mijn uitgerekende datum hihi :D

13. XmoonlightX

#993 XmoonlightX, 7 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2015
    😂😂😂😂😂😂😂

Denj dat het veel uitmaakt of je pijn hebt of niet
    Ik zit al zeven weken aan de bank gekluisterd dus dan ben je het op een gegeven moment echt wel zat en dan hoop je toch die 40 wk niet te hoeven halen , of nog erger over de 40 wk ;)

14. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Mja je hebt gelijk. Ik ben even een chagerijnige knorrepot vandaag.
    Over concerten gesproken, ik had zoo graag naar Pinkpop gewild dit jaar, omdat de Foo Fighters optreden. Maar dat Pinkpop is 15 juni geloof ik dus dat ging echt niet.
    Maar we hebben mazzel want ze staan in november in het Ziggodome!

En maantje, je hebt wel een beetje gelijk dat het zelfbescherming is hoor. Ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik een week overtijd ga. Dat is nou eenmaal wel vaak zo met een eerste baby. Dus dan kan het alleen maar meevallen als ze eerder komt.

15. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik was bij zoontje helemaal niet ongeduldig (maar goed ook want hij kwam niet vanzelf haha)
    Maar had toen veel minder klachten en alle tijd voor mezelf.
    Nu heb ik er eentje bij lopen, kan zelf bijna geen kant op, wordt wakker en ga slapen met pijn. Dus deze kan ik er wel uitkijken haha.
    Af en toe een boodschapje doen wil wel, maar wel met de auto (zonde met mooi weer)
    Vind het zo jammer. Ga er graag op uit met zoontje (hij in kinderwagen en dan door centrum lopen enzo)
    Dus ik vind het momenteel ook wel afzien.

Van pufclub zijn er al 2 bevallen en ik ben volgende in rijtje officieel.

@Maantje: ik heb je vraag gesteld in club

16. Verveling: ik heb spelletje op de tablet staan en dat doe ik maar veel... Heel verslavend! (Hay day)
    Verder haken en breien, en wasvouwen, films kijken op Netflix evt tekenen of zo.

Ongeduldig: hier enorm ongeduldig! Maar al vanaf t moment dat ik wist dat ik zwanger was. En de pijn en verveling maken t er niet beter op. Had me ook ingesteld op 40/42 weken. Maar duim hard dat die met 38 weken komt. Kan echt niet wachten. En kijk uit naar het herstel.

Striae: hier geen last van. Had iets op mn bovenbenen maar dat heb ik al jaren omdat ik heel dik ben geweest, verder nergens striae dus ben daar heel happy mee.

Hierbij nog mn 36+4 buik. :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,5 KB
      Weergaven:
      1
  17. XmoonlightX

Hahaha ik hay day ook een eind weg..
    Zit je toevallig ook in de zp buurtclub?? :D

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier bij de gyn geweest en de datum van inleiding staat gepland, 22 Mei (40 weken) word ik ingeleid als ze nog niet uit zichzelf is gekomen. :D Max nog 15 dagen dus!
    Verder was gyn erg tevreden, ik moet vertrouwen hebben van m, makkelijker gezegd dan gedaan ;) hij heeft ook niet gekeken/getoucheerd. Duim nog steeds dit weekend haha :D ga denk ik maar eens ml lief aankijken of dat we de natuur een handje kunnen helpen door het gezellig te maken :D

trisha: ik had ook tot vandaag geen striae dus het zegt helaas niks! Beste vriendin kreeg het pas tijdens de bevalling... :( echt balen...
    maantje: super dat ze is gedraaid zeg!
    child/moonlight: kan me voorstellen dat de dagen superlang duren als je al zo lang niet echt meer iets kunt doen omdat je llijf niet meer meewerkt, ik hoop dat het snel op gang komt bij jullie!
    Vervelen: het is ook niet dat ik niks te doen heb, heb er gewoon geen zin meer in om te poetsen en dingen te doen haha wil alleen nog maar lui zijn! (tegenovergestelde van nesteldrang zeg maar haha)

19. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Zo vanochtend naar de vk geweest.
    Bloeddruk goed. Alleen baby had een hele snelle hartslag en voelde het minder bewegen. Buik was ook wel wat gespannen.
    Moest toch gelijk naar het ziekenhuis voor een CTG.
    Wat een toestand, kids gauw ergens onder brengen.
    Gelukkig was alles goed en ja hoor lig je daar begint de kleine toch te schoppen.... Echo is er nog gemaakt en zag er ook goed uit. Wel een kleiner kindje dan m'n andere 2. Wordt nu op 2900 gram geschat.
    Ook gelijk het gesprek gevoerd waar ik morgen een afspraak voor had staan. Maar dat zal ik ff in de club vertellen.

Vervelen heb ik nog niet zoveel last van. Vind het ook wel fijn dat de kids nu vakantie hebben. Die houden me wel bezig. Tja huishouden en was gaat ook gewoon door. Net de boodschappen in huis gehaald voor m'n verjaardag. Kan ik morgen taarten maken. De kleine mag dus nog wel even blijven zitten.

Dikke knuffel voor iedereen die er ff doorheen zit!

20. Ik weet t t kan nog komen. Maar heb nog aardig wat losse huid op m'n buik. Alleen bij m'n navelpiercing staat de huid strak. Daarom is t ontstoken :p

Bakken heb ik echt geen puf voor. Evenals koken. Normaal ben ik wel gek op koken en bakken. Bak zelf taarten en hapjes etc.

Moonlight nee zit in een heel actief groepje heel gezellig :) zitten veel oudjes hier uit de buurt in. En zijn altijd heel actief met de derby (staan altijd in de top 3). Dus als je buurt wilt wisselen ;)

Shart spannend dat je een inleidingsdatum hebt!

Deel Deze Pagina