Ik heb het 5x gehad.. en heb straks 5 meiden, maar geen idee hoe dat zou zijn bij een jongetje, ik kan het niet meer vergelijken.
Geen idee Child. Hier ook een verrassing, dus geen idee van jongen of meisje. Iig geen streep, maar ik hoorde dat een streep vooral afhankelijk is van pigment in je huid. Nu word ik wel redelijk snel bruin, maar geen streep dus.
Ik heb er geen moeite mee als mensen de baby willen aaien of het dekentje opzij willen doen. En alleen bezoek laten vasthouden als ze wakker is is ook geen optie want deze meid slaapt de hele dag Maar ik vind het zowieso geen probleem als ze van hand tot hand gaat. Ze slaapt gewoon door dus voor haar niet nadelig.
Ik zie nu dat ik t een beetje raar heb verwoord. Ik bedoel er natuurlijk niet mee te zeggen dat moeders die beschermend Nasr hun kleintje zijn wat betreft vasthouden door anderen meteen lastig zijn. Vergeef me m'n woordkeus in m'n vorige bericht 😊
Nou 3cm ontsluiting en bm helemaal verweekt, helaas is er te weinig personeel aanwezig om me vanavond al actief te helpen door het breken van de vliezen dus ben weer lekker thuis. Wellicht dat het vanzelf doorzet vannacht en anders mag ik morgenochtend bellen tussen 06:00 en 06:30 en dan gaan we de vliezen breken en evt met wee opwekkers de bevalling door laten zetten! ben benieuwd! Dl is al bij schoonouders die blijft daar lekker vannacht dus kan helemaal ontspannen, ben benieuwd of eea vannacht al door zal zetten. Bedankt ladies!
♥ 16-31 mei 2015 mama's ♥ 15 mei erminea - 1e kindje - 33 jaar ♥ 17 mei xmoonlightx - 1e kindje - 30 jaar ♥ 18 mei brit89 - 1e kindje - 25 jaar ♥ child - 2e kindje - 27 jaar ♥ 22 mei toekie1985 - 2e kindje - 30 jaar ♥ shart86 - 2e kindje - 28 jaar ♥ 24 mei anitap - 3e kindje - 28 jaar ♥ missladybug - 1e kindje - 29 jaar ♥ 25 mei annevandepol - 1e kindje - 26 jaar ♥ 27 mei lizzthrasher22 - 1e kindje -23 jaar ♥ 31 mei blue21381 - 3e kindje - 34 jaar ♥ samsoko - 1e kindje - 28 jaar ♥ Trisha89 - 1e kindje - 25 jaar ♥ 10 Juni: Maantje - 5e kindje - 34 jaar (maar in mei ingeleid) ♥ ♥ Bevallen! ♥ Demie - 20 april om 22.12 uur - 36w en 3d - F. - gewicht 2735 gram Mojo - 24 april om 18:03 uur - 35w en 3d - Sem - gewicht ??? gram Ingrid79 - 28 april om 18:04 uur - 37w en 6d - Dani - gewicht 2645 gram Mama-in-love- 5 mei om 14.00 uur - 37w en 4d - J. - gewicht 2965 gram Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ vlindermama's Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ morgenzon - 4e kindje - 26 jaar weer zwanger! elf84 - 1e kindje - 30 jaar weer zwanger! tweety1983 - 2e kindje - 31 jaar csi - 2e kindje - 25 jaar mooniejj - 1e kindje - 23 jaar julia1979 - 4e kindje - 35 jaar amber05 - 2e kindje - 36 jaar Afsprakenlijst Mei 13 mei: Toekie1985 controle vk 13 mei: Lizztrasher controle VK 13 mei: Samsoko controle VK 15 mei: Trisha controle VK 19 mei: Samsoko controle VK 19 mei: annevandepol zkh 20 mei: Lizztrasher controle VK 22 mei: Samsoko echo vruchtwater Graag wijzigingen duidelijk en in kleur doorgeven!
Samsoko, ik had zelf niets geks gelezen. Shart, spannend!! Hopelijk kun je nog een beetje rust pakken vannacht. Ik ben niet vooruit te branden momenteel, extreem moe de laatste dagen. Ook de nesteldrang lijkt weg te zijn. Hebben jullie nog wel nestdrang of is dat er sowieso niet meer de laatste weken?
♥ 16-31 mei 2015 mama's ♥ 15 mei erminea - 1e kindje - 33 jaar ♥ 17 mei xmoonlightx - 1e kindje - 30 jaar ♥ 18 mei brit89 - 1e kindje - 25 jaar ♥ child - 2e kindje - 27 jaar ♥ 22 mei toekie1985 - 2e kindje - 30 jaar ♥ shart86 - 2e kindje - 28 jaar ♥ 24 mei anitap - 3e kindje - 29 jaar ♥ missladybug - 1e kindje - 29 jaar ♥ 25 mei annevandepol - 1e kindje - 26 jaar ♥ 27 mei lizzthrasher22 - 1e kindje -23 jaar ♥ 31 mei blue21381 - 3e kindje - 34 jaar ♥ samsoko - 1e kindje - 28 jaar ♥ Trisha89 - 1e kindje - 25 jaar ♥ 10 Juni: Maantje - 5e kindje - 34 jaar (maar in mei ingeleid) ♥ ♥ Bevallen! ♥ Demie - 20 april om 22.12 uur - 36w en 3d - F. - gewicht 2735 gram Mojo - 24 april om 18:03 uur - 35w en 3d - Sem - gewicht ??? gram Ingrid79 - 28 april om 18:04 uur - 37w en 6d - Dani - gewicht 2645 gram Mama-in-love- 5 mei om 14.00 uur - 37w en 4d - J. - gewicht 2965 gram Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ vlindermama's Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ morgenzon - 4e kindje - 26 jaar weer zwanger! elf84 - 1e kindje - 30 jaar weer zwanger! tweety1983 - 2e kindje - 31 jaar csi - 2e kindje - 25 jaar mooniejj - 1e kindje - 23 jaar julia1979 - 4e kindje - 35 jaar amber05 - 2e kindje - 36 jaar Afsprakenlijst Mei 13 mei: AnitaP controle vk 13 mei: Toekie1985 controle vk 13 mei: Lizztrasher controle VK 13 mei: Samsoko controle VK 15 mei: Trisha controle VK 19 mei: Samsoko controle VK 19 mei: annevandepol zkh 20 mei: Lizztrasher controle VK 22 mei: Samsoko echo vruchtwater Graag wijzigingen duidelijk en in kleur doorgeven!
Hier nooit een zwangerschapsstreep gehad en heb een jongen en een meid. Heb ook nooit last gehad van een zwangerschapsmasker dus smeren en lekker het zonnetje in. Ow Shart spannend! Wel balen dat je naar huis gestuurd bent wegens weinig personeel. Misschien had het breken van de vliezen je al geholpen. Of is het nu helemaal weer rustig? Hopelijk kun je een beetje slapen....
Shart hopen dat je goede nacht maakt! Nesteldrang: Hier niet echt gehad (vorige zwangerschap ook niet echt) Alleen dat ik knal onrustig werd/word als mijn zoontje overal zijn speelgoed laat slingeren (lees: overal duplo en toettoet-wegdelen) en vervolgens in de tuin gaat spelen. grr. Wel extreem goed de was aan de kant elke keer, dat heb ik normaal nooit zo. Hier weer trekkerige buikpijn hele tijd en hele dag al gevoel alsof ik ongesteld moet worden (incl humeur en snaaizin) Merk dat ik onrustig word. Hele kop vol: Wat doe ik met zoontje als op welk tijdstip de bevalling begint (brengen we hem weg/komt oppas hier > afhankelijk van tijdstip) Zaterdag zijn verjaardag. Liefst beval ik begin deze week en zie het weekend beetje als tussenstop terwijl het tegelijkertijd niet zo heel veel uitmaakt en ik niet ingeleid wil worden. Maar we hebben wel visite uitgenodigd zaterdag (onder voorbehoud) Gaat mijn lichaam de bevalling wel zelf oppakken? Hoe gaat het beginnen? Etc etc. Ik hoop niet dat die onrust mijn bevalling in de weg staat....
@maantje: ja inderdaad heel typisch! ik hoop ook dat die van jou zich nog even rustig houdt. ik elk geval tot aan de 37 weken! hier rommelt het wel wat maar gelukkig niet meer dat van gisteravond gehad gelukkig. (tot nu toe tenminste) ik vind het brutaal als vreemde mensen zomaar met hun handen in een kinderwagen gaan, ook al zijn de bedoelingen goed. dan vraag je dat toch eerst even? het is jouw kindje hoor en daar mag je rustig wat van zeggen vind ik. \nesteldrang heb ik sowieso niet zo erg last van geloof ik. @child: oh dat zou mij ook niet lekker zitten dat de verjaardg van je zoontje nu zo dichtbij zit! ik hoop voor je dat de kleine snel komt en niet op zijn verjaardag. ja de namen waren wij vrij laat mee, maar inmiddels zijn we er zeker van. maar die twijfel van jou snap ik wel, hihi. het is toch een lastig iets. mijn zoon is ook geholpen met de vacuumpomp maar dat advies kreeg ik niet. niks gehoord over misselijkheid of iets dergelijks. vingers in de mond vind ik ook not done! dat mag ik alleen. dat zou ik ook nooit doen bij de baby van een ander. vreemden hoeven ook niet aan mijn baby te zitten en zeker niet ongevraagd. @trisha: nee die zorgen zijn hier niet. @shart: oei spannend zeg! ik ben heel benieuwd of het zelf goed doorzet. succes! en probeer echt vroeg naar bed te gaan en te slapen, dat zul je nodig hebben! @pigment: masker gelukkig nietmaar smeer mn gezicht wel in met factor 30 als ik in de zon ga voor de zekerheid. streep op mn buik had ik bij de 1e wel, nu niet. vind ik wel gek. geen idee of dat wat zegt.
Spannend shart! Wellicht morgen je kleine in je armen Hier vandaag veel pijn in mn buik en steeds enorme druk down under. Pfff was het nog niet zat maar begin nu toch iets te hopen dat ze eerder komt dan de 31e. Net gehoord dat dl de 23e af mag zwemmen voor haar b. Nou dat word spannend dus. Evenals de mini vierdaagse die ze over een week gaat lopen. Maantje de nesteldrang is hier nog aanwezig. Heb een to do list waar ik iedere dag 2 dingen van hoop te doen.
Nesteldrang: heb niet veel meer... Mijn todo lijstje is leeg. Kinderwagen is opgemaakt, bedje opgemaakt, baby kamer schoon. Heb wel weer 2 volle wasmanden staan. Maar goed. Vanavond heel veel pijn in m'n onderbuik. Niet krampen maar echt steken. Ook lopen doet enorm zeer aan de rechterkant in m'n onderbuik. En vanavond kroop ik in bed en ineens rechts boven onder m'n onderste rib enorm veel pijn dat ik niet kon ademen. Ook weer enorm pijn in m'n rug de hele middag en avond. Heb dan zo iets van laat t nu allemaal door zetten want de hele tijd voor weeën en pijn etc begin ik echt zat te worden. Zorgen: geen idee wat voor zorgen ze hebben. Maar meestal is t bij mij dat alles wat fout kan gaan ook wel fout gaat. Ik maak me echt nergens zorgen om. Laat t gewoon over me heen komen. Shart wat spannend! Morgen waarschijnlijk je baby in je armen! Streep/masker Nee hier heen last van. Maar ik vermijd de zon ook wel. Vandaag binnen gezeten hele dag. T was me binnen al veels te warm! Doe ik mezelf echt geen plezier mee om dan buiten te zitten. Ik wil ook niet dat vl met z'n vingers in de baby z'n mond gaan. Hij rookt en zelfs na t douchen stinken z'n handen nog naar sigaret. Nou bah! Mensen hoeven hier ook niet de kinderwagen in te duiken hoor. Heb dat met de honden ook. Vreemden hoeven ze niet te aaien zomaar. Kunnen ze best vragen of t mag. Ook als t pups zijn. Krijgen ze zo van mij te horen. (Of ik zeg pas op hij bijt terwijl dat niet zo is hihi)
Ik had bij de eerste een streep, was een jongen. Bij de andere 2 geen streep en beide meisje. Ik voel me inmiddels weer bijna helemaal de oude. Morgen laatste dag kraamzorg. Jammer want het is wel heerlijk als iemand anders je hele huishouding overneemt haha. Vandaag heeft ze van boven naar beneden alles gezogen en gestoft, wassen weggewerkt, cupcakes gemaakt met glazuur en roze muisjes voor zoontje om morgen op psz uit te delen en morgen wil ze de ramen gaan wassen! En voor moederdag had ze met de kinderen geknutseld en van alle drie een afdrukje van hun voet gemaakt en creatief op een a4 geplakt met mooie tekst erbij. Moest vanavond even speelgoed in de tuin opruimen en merkte ineens hoe heerlijk het is dat je zonder moeite kunt bukken! Gewoon weer mobiel en je eigen lichaam terug! Nou meiden, op naar babynieuws in de ochtend!
Mama in love dat klinkt fantastisch doet de kraamhulp dat standaard?? Trisha ik hoop ook dat het doorzet bij je. Dat voorwerk is zo vermoeiend. En dat roken heb ik met mijn stiefmoeder. Dat vind ik wel erg lastig. Even iets anders. Als we allemaal bevallen zijn dan blijven we wel met z'n allen doorkletsen toch? Ik vind het echt een gezellig groepje zo. Misschien kunnen we tegen die tijd een topic aan maken bij onderdeel "de mama's"
Ben benieuwd toekie naar je status : D Nee kraamhulp is zeker niet standaard zo. Bij de eerste niet zo'n goede gehad hoor. Stond ik zelf of mijn moeder te zwoegen. Ja lijkt me leuk een topic bij de mama's. Dat is het nadeel van vroeg in de maand bevallen. Er is nu nog niet zo'n topic terwijl ik er wel behoefte aan heb
Ja dat snap ik. Anders maak je hem vast aan om met de andere bevallen dames van dit topic te kletsen? Als wij bevallen zijn dan druppelen we wel weer binnen hoor.