16 - 31 mei mama's 2015 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Missladybug, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    hahahahahaha hier moet ik even smakelijk om lachen :D
    maar ik snap je helemaal!

2. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @samsoko: wat goed dade kleine gedraaid is en dat de placenta omhoog is getrokken! kan me goed voorstellen dat dat je gerust stelt. nu hoef jij je daar niet meer druk om te maken.

oh nu pas maagzuur? ben jaloers! heb er al de hele zwangerschap last van en niet zo'n beetje ook! blegh... maar ben wel blij met melk en rennies. dat helpt wel

@trisha: jeetje jij hebt wel heel veel harde buiken zeg! probeer je wel rustig aan te doen? denk goed om jezelf hoor.
    wat super van je moeder dat je ondaks haar allergie bij je kwam met een doos pillen haha. echt lief. ook lief van de babyshower, leuke verrassing.

mooi dat alle babies weer zijn geodgekeurd en dat ze het allemaal goed doen. ik ben benieuwd we er als 1e gaat bevallen

3. Stip13

Stip13 Lid

27 aug 2014
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Net even flink bijgelezen....wat een verhalen hier zeg.

Ik ben van de lijst afgekukeld zo te zien:).

Ik ben 23 mei uitgerekend van mn 3e kindje en het geslacht is nog onbekend.

Eerste afspraak verloskundige is 21 april.

Daarna richting de gyn vanaf 36 weken. Helaas ligt beebje nog steeds in stuit, ben benieuwd of het nog gaat draaien.

Vandaag mn laatste werkdagje! Heerlijk!

4. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Anita: mooie buik!!

Brit: wat fijn dat je weer thuis bent, hopelijk gaat het goed :)

Trisha: wat leuk dat ze je verrast hebben, lekker rustig aan doen nu :)

Rennie's: ik heb ze net ook maar gehaald, elke keer vies branderig gevoel in m'n keel

Samsoko: fijn dat de kleine nu goed ligt en de placenta nu omhoog getrokken is

Stip: hopelijk draait de kleine nog zodat je gewoon kan bevallen, gaan ze anders nog proberen de kleine te draaien?

Demie: hoe gaat het met je?

Hier is ons kleine mannetje flink druk, hij doet me soms echt pijn!! Mja nog 3 weekjes (als het goed is) spannend!! Ben er echt klaar mee.

Ben benieuwd wie het eerste gaat bevallen :)

15 april afspraak VK

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Gister weer controle gehad bij de gynaecoloog.

Gaat eigenlijk best goed op moment. Geen nieuwe bloedingen en begin me weer wat meer te bewegen.
    Kindje ligt er perfect voor en zakt al wat in men bekken, maar nog niet vast hoor.

Als alles zo blijft gaan ze over 2 weken nog een flinke apk doen zei ze en kan ik misschien zelfs nog terug naar de verloskundige!! Heel fijn om te horen maar durf er voor nu nog niet op te hopen. De teleurstelling zou te groot zijn.
    Thuis bevallen zou ze me wel afraden op moment, omdat ze denkt dat ik wel wat meer bloedverlies dan gemiddeld kan verwachten.
    Maar eerst die grote keuring maar even afwachten, wie weet verander ik daar ook nog over van gedachte zei ze!!

Het zonnetje doet ook zen werk!! Heerlijk. Ben ff euforisch gelukkig. (Hoezo hormonen hahaha)

Brit Hoe gaat het nu?!

Anne betekend dat je de baby zo al kan voelen niet dat je al ontsluiting hebt?.. zou het ook best beetje eng vinden, straks prik je je vliezen lek ofzo!! Hihi ben misschien een beetje naïef.
    Maar ik dacht het zelfde als mama in love hahaha

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ingrid kan me heel goed voorstellen dat je er ook een beetje klaar mee bent hoor!!
    Is de jeuk nog een beetje te harden? En moet je nu binnenkort niet gaan afbouwen met je medicijnen?

Vind het nu eigenlijk ook wel heel spannend worden nu het allemaal zo dicht bij komt. Besef het nog helemaal niet zo goed.
    over 2 weken mag het al en over 5 is het zeker gebeurt!!
    Je leeft er zo naar toe, en hier was het steeds van als het nog maar blijft zitten!! Maar dat gevoel word nu dus ook steeds minder.

Ben inmiddels wel 16.5 kilo aangekomen. Nog geen striemen maar men huid op men buik word wel heel gevoelig dus zit er een beetje op te wachten.
    En erg pijnlijke ribben!! Kan bijna niet meer auto rijden met men korte beentjes!! Ziet er echt niet uit haha.

7. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik bedoel over 7 weken is ze er al!! Kan ook niet meer rekenen..

8. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Demie wat een goed nieuws zeg!! Denk dat ik in jouw geval niet eens thuis zou wíllen bevallen hoor! Maar heel fijn dat het voor nu in ieder geval wat beter gaat, hopelijk blijft het zo en kun je toch iets meer relaxen.
    Ik besef het soms ook nog steeds niet hoor, ik kan me echt niet voorstellen dat ik over maximaal 9 weken weken mijn eigen kindje in mijn armen heb. :$ Maar het lijkt me de meest fantastische gebeurtenis uit mijn leven! :)

Kindje voelen met je vingers? :$ Heb je dan niet al ontsluiting? :p Zo diep kom ik bij mezelf niet eens haha :)

Ik vraag me echt af of ze al aan het indalen is, af en toe even een behoorlijke steek van onder. Voor m'n gevoel zit ze nog wel heel hoog. Maar ja we wachten af :)

Trisha, als je zoveel last hebt van harde buiken, is het dan niet beter om iemand om hulp te vragen? Het lijkt me niet verstandig alsnog veel te gaan doen als je lichaam aangeeft dat je teveel doet toch?

Hier even 33 weken dansje! Het gaat snel, yeeeei :D

9. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ohh nee haha was het maar zo dat t m'n eerste aanval was :s buiten de zwangerschap had ik zo nu en dan al eens maagzuur, maar in de zwangerschap behoorlijk regelmatig, de laatste weken dagelijks. Meestal probeer ik t weg te krijgen met wat melk of vanillevla omdat rennie toch ook een soort medicijn is en ik dst zoveel mogelijk wil beperken, alleen gister was de aanval zo enorm heftig en kon ik m'n doosje rennie helemaal nergens vinden dus dat was ff stress haha. Vandaag meteen een nieuwe gekocht.

Demie wat fijn dat het weer wat beter gaat! Ik duim dat je terug mag naar de VK.

Stip hopelijk draait jullie kleintje nog!

Wat gaat het snel he meiden zeker die laatste weken nu.

Onze badkamer is trouwens af! Er wordt nig een slangetje nageleverd, maar morgen eind van de dag mogen we m in gebruik gaan nemen. Dat wordt lekker poetsen van het weekend (bleh) en daarna de badkamer inrichten, jeej!

10. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Nee heb geen ontsluiting hoor, tenminste niet dat ik weet. En je vliezen prik je niet zo makkelijk lek hoor, vooral niet met je vinger....
    Kan bij mezelf wel m'n baarmoedermond voelen maar het weefsel eromheen zeg maar is nu hard. Lastig uitleggen. Maar je kunt duidelijk voelen dat dat het hoofje is. Niemand die dit herkend die al meerdere kindjes heeft?

Wat fijn Demie dat het zo goed gaat! Hopelijk blijven de bloedingen weg en kun je misschien nog een beetje genieten van de laatste weekjes.

11. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Demie; de jeuk is er helaas nog steeds.. De medicatie helpt niet meer zo goed als in t begin. Ik hoor 15/4 wanneer ik moet stoppen met de medicatie. Ik had vorige week vrijdag ook nog maar een recept gekregen voor 2 weken dus zullen dit wel de laatste strips zijn.

12. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik reageer morgen even uitgebreid hoor.. 😬

Hier lijkt het rustig, merk wel dat ik ontzettend onzeker ben geworden na afgelopen week.
    De baby is opeens heel erg druk en beweeglijk in mn buik terwijl ik dat nooit eerder heb gehad. Ook heb ik af en toe kramp in mn buik en ben ik ontzettend bang dat het doorzet, ook al weet ik dat mocht het gebeuren ik de prikken heb gehad etc en dat alles er verder goed uitzag.
    Komt denk ik ook omdat ik normaal zo relax ben geweest.. Word gek van de onzekerheid en er niet aan te denken. 😔
    Hoop gewoon heel graag dat ik de 37 weken haal!

13. He bah had hele reactie getypt... Klik ik op vorige onderwerp ipv reageren... Ik probeer morgen weer te reageren hoor ben nu te moe.

14. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Zijn jullie nachten ook zo onrustig aan het worden?
    Pfff 02.00 uur beneden, nu weer beneden..

Wakker maar toch moe..bah

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Lieve Brit weet precies hoe je je voelt!!
    Je kunt niks anders doen dan wat jij zelf denkt dat goed is.
    Ik had gister ook de hele avond harde buiken, was in men hoofd al aan het bevallen.
    Je weet wel dat er bij hoort met dit termijn. Maar ik word ook van elk steekje heel onzeker.

Maar nu het weer ff goed gaat voel ik me wel wat rustiger worden hoor. Ik hoop dat jij dat straks ook weer krijgt.
    Lekker genieten van het zonnetje!! En elke dag is er weer 1tje.
    Heb zelf ook vooral behoefte aan rust. Heb een hele lieve familie die het liefs om de beurt bij me komt zitten maar daar word ik juist heel moe van. Dan ben je je helemaal zo bewust van de situatie.

Dikke knuffel

16. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ingrid ik slaap al heel lang heel slecht. Maar ben van mezelf een buik slaper. Ik denk dat het vooral daar aan ligt.
    Ik kan ook de klok gelijk zetten met wanneer ik wakker word. Half 2, half 4 en rond 6 uur. Al maanden.

Ik laat nu wel bewust telefoon en boekjes enzo beneden want eerder ging ik daarmee rommelen en sliep ik bijna niet meer. Nu is t even plassen en weer proberen in een goede slaap houding te komen.
    Het lukt me niet altijd hoor, dus ga dan soms maar op de bank liggen dat vl er niet ook de heletijd van wakker ligt.

Sterkte met de dag door komen vandaag!
    Dat je überhaupt nog kunt slapen met al die jeuk. Ik kan me echt voorstellen dat je aan het aftellen bent. Denk je dat de jeuk nog veel erger word als je stopt met de tabletjes? Of helpen ze gewoon heel slecht?

17. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Dat ik snachts vaak wakker word heb ik ook al heel lang, door de jeuk en 3 of 4 keer plassen was al normaal maar nu ben ik klaarwakker en kan niet meer in slaap komen..

Ik ben bang voor het stoppen met tavegil, bang voor de jeuk dan.. Ohh zo bang dat t dan helemaal niet meer te doen is.
    Eerst hielpen ze best wel goed, nu lijkt dat steeds minder te worden maar mag niet meer dan 2 per dag.. :(

18. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @stip: hopelijk draait je kleintje nog!

@demie: dat is goed nieuws zeg! ben blij voor je! ik help je hopen dat je terug mag naar de vk! haha rekenen kan ik ook niet meer ;)

@anita: ik heb wel al een kindje maar deze is nog niet ingedaald, dus kan ik het ook niet voelen lijkt me

@ingrid: nog veel sterkte met de jeuk meid! ja ik slaap ook voor geen meter! al is het wel wisselend. gisternacht heerlijk aan 1 stuk door geslapaen, afgelopen nacht bijna 3 uur lang wakker gelegen. hoort er bij, komt door de hormonen.

19. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Ingrid is er een speciale reden dat je tavegil niet mag doorslikken tot de bevalling? Wordt je nu ook met 37 weken ingeleid? Of weet je dat nog niet?

Brit erg he dat je bij elk dingetje denkt het zal toch niet?! Ik heb het de hele zwangerschap al omdat ik heel erg de vroeggeboorte in m'n hoofd heb van vorig jaar. Onbezorgd zwanger en pats boem alles is anders en raak je je kindje kwijt. Het is allemaal zo onvoorspelbaar. Maar heb wel geleerd om het los te laten nu. Ken overigens ook vrouwen die aan de weeënremmers hebben gezeten en uiteindelijk na 40 weken bevallen dus dat kan ook he! Focus niet teveel op de 37 weken want dan duren de laatste weken erg lang!

Onrustig ben ik gelukkig niet s'nachts. Moet alleen standaard om 4.00 naar de wc, super irritant. Ben ook een buikslaper maar kan nog redelijk half op m'n buik liggen. Moet alleen wat vaker draaien en s'ochtends is het soms geen fijn gevoel in m'n buik.

Demie wat irritant dat je familie om beurten bij je wil zitten. Lief bedoelt natuurlijk maar snap je gevoel. Mijn moeder wil me graag ondersteunen in het huishouden omdat ik vroegtijdig moest stoppen met werken ivm harde buiken. Dat vind ik al irritant, kan moeilijk dingen uit handen geven. Doe nu alles op m'n gemak.

20. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Tavegil kan voor ademhalingsproblemen zorgen voor ons mannetje tijdens de bevalling. Daarom moet ik tijdig stoppen. Ik denk dat ik 15-4 hoor wanneer ze me gaan inleiden, ook omdat ik dan hoor wanneer ik ermee moet stoppen (en maar voor 2 weken gekregen heb)

Deel Deze Pagina