Ingrid hoe lang duurt het bij jou voor je uitslag krijgt van die galzouten? Ik heb sinds 2 dagen weer enorme jeuk aan mijn benen. Vooral in de avond. Ik heb 2x met 35 weken cholestase gekregen, heb zojuist even naar de verloskundige gebeld. Gezien ik de vorige keer direct ben ingeleid (zullen ze nu niet doen met 31 weken) maak ik me wel wat zorgen. Ze belt zo terug.. ik hoop echt niet dat het weer die rot galzouten zijn.
Dank voor je reactie! Hoe uit zich de jeuk bij jou (welk gedeelte lichaam, waar is het mee begonnen en op welk tijdstip van de dag is het t ergst?) Ik heb het nu vooral in de avond op mijn onderbenen, maar heb de ervaring dat het zich snel kan uitspreiden naar de rest van het lichaam.
Anita klopt, en dat terwijl het allemaal waanzinnig goed ging. Kan me nu zo goed in een ander plaatsen die dit ook meemaakt of mee heeft gemaakt! Probeer ook positief te zijn en me niet teveel focussen, gelukkig kan ik lekker in de zon zitten met tijdschriftjes. Demie klopt familie en vrienden zijn allemaal erg lief alleen ook vermoeiend en vooral omdat je 40x hetzelfde moet vertellen. Ingrid die jeuk lijkt me zó erg, ik heb de eerste 3 maanden heel erg jeuk op mn rug gehad en jij hebt het al de hele zwangerschap! Maantje hoop dat het iets onschuldigs is! Ik word ook elke nacht een aantal x wakker en vooral rond half 5, moet ik ook gelijk weer gaan liggen anders ben ik ook klaarwakker. En in de zwangerschap al 3x urine laten checken, kwam continu niks uit. Bij zh opname hebben ze het op kweek gezet van de week, word ik net gebeld heb ik toch een blaasontsteking.. 😓 Misschien dat ik daar ook last van me rug van heb zit ik nu te denken.. Heb gister bestelling van haarverf etc gedaan dus ik ga vanmiddag eens lekker tutten, heb ik wel verdiend vond ik zo. 😁
Ingrid, helpt koelzalf niet iets? Helpt bij mij met de galbulten wel enorm. Heb er maar 2 weken last van gehad of zo. Ben daar zo blij mee. Maantje, bij mij begon t op mn armen en benen. En breidde zich 's avonds uit naar de rest van mn lichaam en overdag was t weg. Britt lekker rustig aan probeer lekker te genieten. En die rugpijn kan prima komen van de blaasontsteking. Had ik ook paar x. Heel erg rugpijn, en bleek dus blaasontsteking te zijn, maar door de zwangerschap staat er meer druk op je urine wegen en nieren dus doen je nieren snel pijn. Ik slaap ook zo super slecht. Ben ook rond 2 uur wakker, half 4 en dan tussen 5 en 6 weer. Ben er dood op van. Maar zal vast ritme van de baby worden hoop ik oefenen voor straks.
Brit kan me voorstellen dat je nu niet meer goed kunt ontspannen... Jammer dat het zo is gegaan! Maar gelukkig zit je beebje nog veilig bij jou, en hopelijk blijft ie dat ook! Hè wat naar al die jeukverhalen! Ik weet dat het soms nog veel erger kan zijn dan pijn dus wens niemand die jeuk toe! Gelukkig gaat het meestal weer weg na de bevalling (toch?)! Qua slapen, tja gaat hier ook niet meer zoals voorheen, word vaak wakker. Maar ik krijg gelukkig nog wel genoeg slaap dus heb niet echt te klagen.
De jeuk is van top tot teen, einde van de middag, savonds en snachts het ergst.. Ik heb van alles geprobeerd, coolinggel, talkpoeder, aftersun, lichttherapie, medicatie citricine en nu dan tavegil. Na m'n 1e bevalling was het ook praktisch meteen weg, daar hoop ik nu ook op!!
Wat balen zeg die jeuk Ingrid en maantje! Hoop dat het weggaat! Hier vanochtend weer groei echo gehad, meisje groeit goed! Nu ca 5 pond, ze ligt met d'r koppie naar beneden en is ietsje ingedaald hopen dat het zo blijft, want theoretisch gezien kan ze nu nog draaien haha. Krijg over 2 weken laatste groei echo dus ben benieuwd in ieder geval alles goed... Opgelucht
Fijn shart! Ik moest me vanmiddag melden in het ziekenhuis, daar hebben ze een ctg gemaakt, bloed afgenomen, echo gemaakt, bloeddruk gecontroleerd en urine afgenomen (de hele mikmak volgens protocol) de gynaecoloog belt mij volgende week donderdag over verder beleid en uitslag. Ik maak me oprecht zorgen over het verder verloop gezien ik uit ervaring weet hoe snel het ineens op kan lopen. Ik hoop dat het nu nog meevalt.
Thanks meiden Maantje ik hoop dat de uitslag meevalt! Balen dat je nu nog een week Moet wachten daarop!
Maantje ik hoop voor je dat de uitslag meevalt! Slecht slapen heb ik eigenlijk niet zo last van. Ik word meestal om 4.00 uur wakker maar zodra ik de tijd zie ga ik weer liggen en val ik weer in slaap. Ik ben klaarwakker wanneer mn meiden wakker zijn dat was normaal niet zo want dan liet ik ml ook wel eens opstaan.
Ik weet niet of je melatonine mag slikken tijdens de zwangerschap? Zit er soms over te denken om t aan de huisarts te vragen zodat ik de laatste weekjes nog even wat slaap kan pakken. Kwam er vorige week ook achter dat ik m'n pijnstillers de laatste 3 maanden niet meer mag nemen... Handig dat de apotheek dat ook doorgeeft. Had vorige week zoveel pijn dat ik wilde nemen maar stond gelukkig in de bijsluiter. Gister naar de hobbywinkel geweest, wol halen. Maar man man wat is dat duur! Nu wel patroon voor hangmatje en voor poncho gevonden. Dus heb wat te doen overdag.
Volgens mij mag je dat niet gebruiken (of wordt het afgeraden), maar weet eigenlijk niet of dat voor de hele zwangerschap geldt. Zou er even naar verstaan bij de huisarts. Wel rot dat je zo weinig slaap kan vatten, dat kan je zo opbreken! Ik las eigenlijk nooit bijsluiters, tot aan m'n zwangerschap, nu doe ik het wel altijd Ik verbaasde me er echt over hoe weinig je mag/hoeveel wordt afgeraden!
Melatonine wordt afgeraden in de zwangerschap omdat het makkelijk via de placenta bij je kindje kan komen. Ze weten niet wat de langere termijn effecten zijn bij de baby. Slaap/waak ritme van de baby wordt dan ook verstoord. Over het algemeen zullen ze heel terughoudend zijn met het voorschrijven van slaapmedicatie. Heb nog nooit gehoord dat een zwangere voor langere tijd slaapmedicatie kreeg voorgeschreven. Hoogstens voor een paar nachtjes dat je temazepam krijgt. Dit zijn inslapers en geen doorslapers!
Slapen: Gaat hier gelukkig ook nog prima. Wel vroeg wakker om te plassen, maar als ik daarna weer ga liggen val ik vaak wel weer in slaap of kom ik in ieder geval genoeg tot rust. En sinds afgelopen nacht hoef ik niet meer van zolder naar de benedenverdieping, maar hoef ik maar een verdieping naar beneden nu de badkamer weer klaar is hihi. Heel aangenaam Melatonine mag volgens mij niet inderdaad, maar je kunt het altijd even proberen bij de HA Trisha. In ieder geval niet zelf gaan dokteren hoor! Jeuk: ohh dat lijkt me echt erg. Rond 20-21 weken had ongeveer een week last van jeuk aan m'n benen en daar werd ik al gek van, laat staan als je er weken lang én over je hele lichaam last van hebt. Vreselijk Maantje en Ing, ik heb met jullie te doen Hier: sinds iets meer dan een uur steeds terugkerende menstruatiekrampen in m'n onderbuik en bovenbenen. Zouden dat indalingsweeen kunnen zijn? Iemand ervaring mee? Vooral die bovenbenen pfffff die zijn vervelend, zeker nu ik gewoon op m'n werk ben... Ik zal straks vast ook beenweeën krijgen bij de bevalling. Ik had al gedacht dat bewegen/lopen om te ontspannen niks voor mij zou zijn en nu weet ik weer waarom, bij mn menstruaties zakte dat ook altijd in m'n benen haha. Grappig hoe snel je dat vergeten bent.
he bah, ik krijg al jeuk als ik jullie verhalen lees! rond de 20 weken heb ik ook vreselijke jeuk gehad op heel mn benen. was ook 's avonds en 's nschts het ergste. maar na een week of 3 ging de jeuk (godzijdank!) weer weg! ik moet er niet aan denken al zo lang die vreselijke jeuk te moeten hebben. succes met de uitslag maantje! hopelijk is het goed. slapen is hier ook een drama, gaaaap.... samsoko zou best kunnen hoor dat het indalingsweeën zijn. zit er dik in dat je die beenweeën ook tijdens je bevalling krjigt. ik heb tijdens mn mesntruatie altijd rugpijn, bij mn 1e had ik toen dus ook rugweeën. bah, wat een rotgevoel. maar zal nu ook vast weer zo zijn. ik dans vandaag mijn 34 weken dansje!
Ja herken het wel hoor. Heeft idd met indalen te maken. Heb als ik menstrueer ook altijd mega last van m'n bovenbenen. Dacht bij de eerste daarom ook dat ik tijdens de bevalling last zou krijgen van beenweeen maar dat was "gelukkig" niet het geval.
Oh dat is een positief vooruitzicht Anita Hopelijk blijft het me ook bespaard haha. De krampen zijn inmiddels stukken verminderd gelukkig. Thuis lekker in bad (nu ik die eindelijk heb hihi). Nog iets meer dan een uur werken. Gelukkig hoef ik straks niet naar een ander gebouw verkassen, dankzij een wijziging in het vergaderrooster. We vergaderen lekker op m'n eigen locatie Sowieso nog maar 2 weekjes werken (6 dagen). Gaat snel!