Ik denk dat het komt doordat mijn laatste menstruatiedag 11 januari was. Maar mijn cyclus lag gemiddeld op 33 dagen.
ow ja.. als je je ovulatiedatum n iet weet is dat best lastig wand dan is het gewoon 14 dagen bij tellen...
Maar lovely, hij rekent toch gewoon vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dan maakt het toch niet meer uit hoelang je cyclus was? Dan ben jij dus ook gewoon de 18e uitgerekend, toch?
nope je krijgt 2 weken extra vanaf je ovulatie.. dus niet de hele cyclus erbij (anders zou ik op 5.2 staan idd)
Ja want hoe langer je cyclus is hoe meer je dan 'kado' zou krijgen haha! Terwijl ik namelijk wel (vrijwel) zeker weet dat mijn ovulatie gewoon 2 weken voor NOD was. Alleen de periode ervoor was langer.
Hmm.. zo heb ik het nooit begrepen eigenlijk, altijd dat ze de zwangerschap beginnen te tellen vanaf de dag van de laatste menstruatie. Zo heeft de fertiliteitspoli ook geteld om de echo datum vast te stellen. Anders moet ik nu gaan tellen vanaf 23 januari, toen ben ik geïnsemineerd!
Ja maar als dat zo was en ik h ad een cyclus van 41 dagen adn zou ik op de positieve test uhm 6 weken zwanger zijn terwijl het er eigenlijk 4weken zijn.. dus als ze tellen vanaf het moment dat je ovulatie is en die 2 weken ervoor krijg je extra maar ja rond 12 weken krijg je toch een bevaldatum na de groeiecho... dus maakt ook niet uit
Volgens mij gaat het eigenlijk alleen echt op bij een cyclus van 28 dagen. Dus dag 1 je wordt ongesteld, dag 14 ovulatie, dag 28 ben je dan 4 weken zwanger.
@Pluisjes Ach dat maakt toch ook allemaal niet uit We zien vanzelf wel straks bij de echo hoe 'oud' het kindje is toch
Net even het nummer opgezocht van de VK. Stond nog in me telefoon achteraf Op de site staat de eerste afspraak tussen 9a10 weken.... Dat duurt nog langggggggg!
Precies Lovely! Ik ben zo blij dat ik via het ziekenhuis de eerste termijnecho mag krijgen, ik weet niet of ik enig geduld zou hebben. Vind het nu al lastig!
@Pluisjes Nou ik ben niet alleen testverslaafd, maar ook echo verslaafd Bij mijn dochter heb ik met 6 weken ongeveer een echo gehad ivm bloedverlies. Daarna dus de 10 weken (termijn) echo en daarna zou ik pas weer met 20 weken een echo hebben. Ben toen dus met 12 weken (gewoon voor mijn eigen zekerheid) naar een echo bureau geweest en met 17 weken voor de geslachtsbepaling. Verschillende echo bureaus en ook het (pret) echo bureau bij de VK hier doen ze vanaf 7 weken al om te kijken of er al een hartje klopt bijv. Zit toch stiekem wel te denken om dat te gaan doen hoor