test zwanger..? hoveel weken?!?!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by sorien, May 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sorien

sorien Actief lid

Apr 3, 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden.
    vanaf hoeveelheden kun je positief zwanger testen?
    Ik vraag me nu af of ik 4 of 5 weken zwanger ben:(
    en het ergste is dat ik eerst woensdag naar de huisarts moet en daarna moet wachten tot ik een oproep krijg van de gyn./of verloskundige :( ik heb werkelijk geen idee hoe lang dit gaat duren :(
    ik krijg een uitnodiging van het erasmus ziekenhuis..

2. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Hè meid je kan toch ook zelf een vk bellen en uitleggen dat je niet weet hoe lang je zwanger bent. Vaak mag je dan al eerder komen hoor.

3. sorien

sorien Actief lid

Apr 3, 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja maar bij het erasmus ziekenhuis zeiden ze dat ze een verwijsbrief vand e dokter nodig hadden en dat je dan een brief krijgt thuisgestuurd met een datum :( ik heb werkelijk geen idee hoeveel weken ik zwanger ben...

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je geen medische indicatie hebt moet je gewoon een verloskundige bellen en daarvoor heb je geen doorverwijzing nodig

Aan je testen te zien ben je 3-4 weken zwanger en niet langer
    Je digi CB zegt 1-2 ( dus 3-4 weken)
    En je streepjestest is dusdanig licht voor 5 weken zwangerschap, denk dat je nu net bijna 4 weken bent

Eerste echo zonder medische indicatie is vaak tussen de 8-12 weken
    Met 4 weken is er nog niks te zien helaas

Dus heb je geen medische indicatie, dan morgen gewoon een vk bellen voor een afspraakdatum :D

5. sorien

sorien Actief lid

Apr 3, 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    de testlijn is inmiddels zo donker als de controle lijn heb het alleen niet meer op zwangerschapspagina gezet ;)

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar die van 2 dagen geleden was hij nog heel licht, en aan de hand van die test met beginnend licht streepje ben je nu denk ik net 4 weken ipv 5, als je 5 weken was had hij 2 dagen geleden ook moeten knallen ipv tuurstreepje

Maar ook al ben je 5, je moet denk ik minstens 3 weken wachten op een echo of je moet een medische indicatie voor de gynaecoloog hebben waardoor je een vroege echo krijgt

Maar moet je naar de gyn of vk? Want voor de VK heb je geen brief nodig en kan je gewoon zo een afspraak maken, voor de gyn heb je wel een verwijsbrief nodig als het goed is

7. sorien

sorien Actief lid

Apr 3, 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik denk zelf de vk maar heb woensdag toch een afspraak bij de huisarts:)
    morgen ook voor de zekerheid het zh bellen :)
    Ik denk idd ook rond de 4 weken te zijn maar wil toch vragen voor een echo ik heb een miskraam van een tweeling gehad en ruim een jaar in de medische molen gezeten:(

8. Alita

Alita Niet meer actief

Waarom twijfel je eraan hoe ver je bent dan als ik mag vragen?

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik denk dat je die echo niet krijgt hoor.
    Met 4 weken is er namelijk echt nog niks te zien op een echo.

10. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Ook als je in de medische molen hebt gezeten krijg je met 4 wkn geen echo. Wat raar dat je nog een verwijzing nodig hebt terwijl je al in de mmm zat. In elk geval: gefeliciteerd met je zwangerschap meid!!

11. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Sorry maar snap je probleem niet?:p
    Wat maakt het nou uit als je vier weken bent of vijf..... je ben zwanger!

Niet zo onzeker meid! Ga nou lekker genieten dat je zwanger bent! ;)

12. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Precies!!
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Het maakt inderdaad helemaal niet uit op dit moment of je nou 4 of 5 weken zwanger bent. Een echo krijg je nog niet, want er is inderdaad nog niks te zien en dus ook niks zinnigs over te zeggen...

De eerste echo is meestal tussen 8 en 11 weken.
    Hoe kan het dat je niet precies weet hoe ver je bent?? Is je cyclus onregelmatig? Heb nog even geduld en wacht op de afspraak die je toegestuurd krijgt...
    Geniet van het feit dat je zwanger bent!!

13. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hoi,

Ik heb twee keer een miskraam gehad en een vroeggeboorte. Ik loop nu bij het maasstad en met mij is afgesproken dat ik moet bellen zodra ik een positest heb en dan gaan we met 6 weken met een inwendige echo kijken.

Liefs, Banjabes

14. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Waarschijnlijk krijg je een echo tussen de 6 en 7 weken dan. Ze doen liever een echo dan omdat ze dan het hartje ook kunnen zien kloppen.

Ik moet me ook melden bij de gyn als ik zwanger ben. Ik hoef dan niet eerst een verwijsbrief bij de h.a. te halen omdat ik weet dat de volgende zwschap door de gyn gevolgd gaat worden. Huisarts bellen is meer een formaliteit zodat hun weten dat ik zwanger ben.

Ik zou dus gewoon rechtstreeks bellen voor een afspraak over 2 weken.

15. sorien

sorien Actief lid

Apr 3, 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    heb gisteren met de verloskundige gebeld.
    Ik mag als het goed is volgende week dinsdag komen voor de intake en een vroege inwendige echo.
    ze zei er wel bij dat er wss dan nog geen hartje klopt.
    Maar vanwege de miskramen mag ik toch al eerder een echo als normaal:)
    Ik heb een jaar ind e medische molen gezeten maar ben naar rotterdam verhuist.
    dus moest ik worden aangemeld in het ziekenhuis van rotterdam.
    alleen daar gaan een paar weken overheen dus ik had nooit een natuurlijke menstruatie gehad..
    vandaar dat ik niet weet hoe of wat :)

Share This Page