Hallo meiden, Ik moest net voor iets anders naar de HA en toen dacht ik, laat ik de stoute schoenen eens aantrekken en vragen naar een verwijsbrief voor de gyn. Ik heb 3 maanden getempt. Wat mij opvalt is dat ik al na 6/7 dagen na eisprong ongesteld wordt, een erg korte LF dus. Niet dat ik mij al super zorgen maak, maar ja, je leest weleens wat hier op ZP en op internet. ( zou je eigenlijk niet moeten doen, I know!) Dus ik dacht; ik maak het eens bespreekbaar bij de HA. Die beste man is nooit van het doorverwijzen, maar wonder boven wonder deze keer wel. Ik heb nu dus een verwijsbrief voor de gyn, kan morgen bellen voor een afspraak. Wie kan ik mij vertellen hoe zo'n eerste keer bij de gyn gaat? Alvast bedankt!
Hij/ zij luisterd naar je eventuele klachten en vraagt waarom je een afspraak hebt gemaakt. Als hij/zij het nodig vindt kan er een (inwendige) echo worden gemaakt. Het kan zijn dat er een vervolg afspraak komt om zo te bepalen wat hij/zij verder wil gaan doen. Ik vond het echt enorm meevallen, maar ik moest voor een gewone check up. Succes in iedergeval..
Ik moet volgende week de eerste keer gaan en ben er best gespannen voor... Ik temp ook al een hele tijd... Moet ik deze resultaten meenemen..?! Moeten jullie ook samen gaan..?!
Ik moet 3 Januari voor 't eerst naar de gyn... Er is mij al verteld, bij 't maken van de afspraak, dat ik eerst een inwendige echo krijg en daarna 't gesprek met de gyn. Echt spannend he?!
Ik mag aankomende maandag, 5 dec. Ook voor het eerst! Wat ik online heb gelezen is dat je bij ofo (= orienterend fertiliteitsonderzoek) een gesprek, inwendige echo, bloedtest, zaadtest, of zoals in ons geval een bespreking daarvan krijgt. Van de ha hadden we al vernomen dat deze laatste in orde was! In de brief van het zkh stond overigens dat t om een intakegesprek ging en dat ik id en verzekeringspapieren van ons beide moet meenemen.verder helemaal niks, ook niet dat manlief mee moet, maar hij gaat sowieso mee! Ik ben trouwens in afwachting van mijn ongi, hoop dat deze op maandag voorbij is!!
hoi dames, hier het zelfde zijn nu meer als een jaar bezig en toch maar de schoenen aangetrokken voor een verwijsbrief, kan hem vandaag halen en ze zei dat het ongeveer 15 dagen duurde voor een afspraak in het ziekenhuis. ik weet niet wat ik moet verwachten en zie er wel een beetje tegen op en man lief zegt steeds het komt wel maar hij staat er nu ook achter. we weten dat we het allemaal voor een goed doel doen! dus we gaan ervoor. ik heb het meest bang dat ze dingen vinden die ik niet wil horen en jullie? iedereen succes....
Vaak heeft het ziekenhuis een internetpagina hierover ! Deze is van Tilburg : Alles over onvruchtbaarheid - Fertiliteit.info Maar de gang van zaken is per ziekenhuis weer anders, misschien dat je eigen ziekenhuis ook een pagina erover heeft? Heel veel succes igg !
Hoi meiden, ik heb ondertussen een zoontje van een jaar maar daar hebben we 2 jaar over gedaan. Ik heb ook in het ziekenhuis gelopen. Wat er bij ons is gedaan bij het 1e onderzoek: - zaadonderzoek van mijn man (voor het 1e gesprek al, uitslag was toen al bij de arts bekend). - vragenlijst invullen - inwendige echo adv de uitslagen is er verder onderzoek ingepland. Ik had een regelmatige cyclus en zat tegen mijn ei aan. Ben de eerste week meerdere keren naar zh huis voor een echo zodat ze konden kijken of mij ei wel zou springen. Zaad moest nogmaals worden gecontroleerd (mijn man had 1,5 week voor onderzoek koorts gehad, kan invloed hebben op de hoeveelheid actief zaadjes). Een paar weken later moest ik voor bloedonderzoek. Als laatste onderzoek werd er een foto van mijn eileiders gemaakt. Een vervelend en pijnlijk onderzoek waarbij contrastvloeistof in wordt gespoten. Na de 1e onderzoeken bleek mijn eisprong laat in mijn cyclus te zijn (dag 19 bij een cyclus van 28 dagen). Niet ernstig maar wel handig om te weten als je zwanger wilt worden Als laatste onderzoek moesten we een samenleveingstest doen. Er wordt gekeken wanneer je ei is. Die avond moet je gemeenschap hebben (om een bepaalde tijd) en de volgende ochtend naar ZH. Er wordt dan gekeken of het slijm van je baarmoeder niet zuur of taai is (kan zaadcellen tegenhouden). Dit onderzoek moest soms meerdere keren. Alles bleek bij ons goed. We kregen 6 maanden de tijd om spontaan zanger te worden, anders moesten we terug komen. Na 5 maanden was ik zwanger. Ik vond de onderzoeken allemaal wel meevallen. Je wordt vanzelf makkelijk om je benen te spreiden voor een vreemde . Emotioneel gezien vond ik het wel heftig. Alles draaide in die periode om het zwanger worden en het ZH (zij bepalen wanneer je moet komen, heb je zelf niet altijd invloed op). Succes meiden! Blijf hoop houden! liefs MamsieM
Hoi meiden ik loop niet bij de gyn maar heb wel meegelezen en wil jullie succes wensen bij de eerste afspraak hoop dat het voor jullie allemaal mee gaat vallen
Volgende week om deze tijd heb ik het al achter de rug... Volgens mij heb ik deze ronde geen eisprong dus dan kan ik dat meteen vertellen...
Mijn partner en ik gaan 13 december naar het ziekenhuis voor een gesprek. We zijn nu al sinds mei 2010 bezig maar nog steeds niet zwanger. Van te voren kregen we allemaal brieven thuis gestuurd over gezond zwanger worden en die moeten we invullen mijn partner en ik. We moeten samen komen dat zij de vrouw over de telefoon. Ben benieuwt hoe alles nu gaat lopen.
Wel frustrerend om te lezen dat de wachttijden zoveel verschillen per ziekenhuis.... Ik moet echt 6 weken geduld hebben, voor we voor onze eerste afspraak terecht kunnen. Gelukkig heeft de ha ons al gedeeltelijk onderzocht, dat scheelt alweer een hoop! Geduld is een schone zaak..! Pff!
Hallo meiden. Ik moest vandaag voor iets anders naar de HA en heb ook mn stoute schoenen aangetrokken en gevraagd om een verwijzing naar het ziekenhuis. Kreeg ik eigenlijk zonder erg veel vragen. Verwijsbrief is naar het ziekenhuis (Maastricht) gefaxt en ik zou van hun bericht krijgen. Even afwachten dus wanneer we terecht kunnen. Vind het wel een beetje eng allemaal.
hoi ik ben ook door verwezen. wij zijn sinds jan 2010 aan het proberen en in mei een ma (9wkn) gehad.Hier(ede) is de wachttijd ong 4 weken maar na het telefoontje afgelopen vrijdag vragenlijst toegestuurd gekregen en die was er gelukkig vandaag al dus die kan morgen terug gestuurd. Verder nog geen testen gehad dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.probeer dus hier een beetje info te verzamelen. allemaal veel succes en dat we (misschien met wat hulp) snel een wondertje mogen verwachten
Niet dat ik weet. Ze heeft mij daar niets over gezegd. Ik kan over 2 weken al terecht, sneller dan dat ik dacht!
Bij mij ging het ook heel snel... Maar doordat we samen moesten gaan moest ik mijn afspraak omzetten...
Hoi meiden! Ik kom hier ook nog even mijn neus om de hoek steken. Gisteren naar de huisarts geweest en een verwijsbrief gekregen (ze wilde eigenlijk dat we zouden wachten tot we twee jaar bezig zijn, maar het is nu anderhalf en ik vind dat we lang genoeg hebben gewacht. Ik wil eigenlijk wel gewoon graag weten of er iets aan de hand is waardoor het niet lukt!) Vond het toch wel lastig om de gynaecoloog ook daadwerkelijk te bellen... daarmee is de mmm toch echt begonnen, zo voelt het in ieder geval. Maar toch gedaan en over 2 weken een eerste afspraak. Ben inderdaad erg benieuwd hoe dat zal gaan. En dubbele gevoelens! Ik kijk er naar uit omdat ik gewoon graag wil weten wat er is, en eindelijk weer het idee dat we concrete stappen ondernemen in het baby-project. In plaats van dat wachten elke maand en weer ongesteld worden. Maar ik zie er ook tegenop, want eigenlijk word ik het liefst gewoon in onze slaapkamer zwanger Zonder bemoeienis van wie dan ook Maar ja... dat is ons misschien wel gewoon niet gegeven. Wat ik me trouwens wel afvraag: de gynaecoloog schijnt een inwendige echo te gaan doen. Maar op het moment van de afspraak zit ik op dag 26 van de cyclus. Theoretisch zou ik dan zwanger kunnen zijn al (ga er niet vanuit, maar toch). Kan het dan eigenlijk kwaad als iemand zo'n apparaat naar binnen steekt? (sorry voor de plastische omschrijving...) Weet iemand dat? Groetjes van een zenuwachtig en toch ook wel opgelucht Bosuiltje.
Heel goed dat je die stap zet... Gelukkig vond mijn HA 1 jaar al lang dan genoeg... Maar nee er kan niks gebeuren dan en de Gyn zal denk ik sowieso vragen waar je op dat moment in je cyclus zit...
Bosuiltje: Ik was hier even aan het lezen en zag je vraag. Als je nog pril zwanger bent maken ze ook vaak en inwendige echo ipv een uitwendige. En dat gebeurd met hetzelfde 'apparaat'. Dus maak je daarover geen zorgen. Verder allemaal veel succes met de 1e afspraken, het is en blijft spannend. Mijn 1e afspraak is alweer een aantal jaar geleden, wij hebben nu een mooi kindje via ICSI (en we zijn nu weer met ICSI bezig voor een tweede kindje). En ook al zou ik het liever binnen de slaapkamermuren gehouden hebben, het is het echt allemaal waard als je je kindje in je armen hebt). Wij kregen een vragenlijst/gesprek, een inwendige echo, bloedprikken en een potje mee naar huis voor een zaadtest.